Autor Wątek: brak ogrzewania - uszczelka pod głowica ?  (Przeczytany 8630 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

brak ogrzewania - uszczelka pod głowica ?
« dnia: Luty 19, 2008, 21:15:56 pm »

cezmen

  • Gość
brak ogrzewania w moim poldku tzn nie daje ciepłego powietrza, silnik sie nie grzeje nagrzewnica bank dobra plukana czyszczona działa !! mimo to nadal nie grzeje czy podejrzewacie uszczelke pod głowica ?

brak ogrzewania - uszczelka pod głowica ?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 19, 2008, 21:19:23 pm »

Arnold

  • Gość
Mam to samo, uszczelka zmieniana 35 000 km temu, nagrzewnica jakieś 15 000 km temu.
Próbowałeś odpowietrzyć układ z otwartą nagrzewnicą?

brak ogrzewania - uszczelka pod głowica ?
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 19, 2008, 21:22:58 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
a może po prostu zaworek na nagrzewnicy się skichał - zaszlamiło się dziadostwo.


Cytat: "Arnold#1910"
Próbowałeś odpowietrzyć układ z otwartą nagrzewnicą?


to też warto spróbować, bo nagrzewnica nie jest najwyższym punktem w układzie. Najlepiej otworzyć zaworek na ciepłe, odpalić silnik i popuścić opaskę na wężu wychodzącym z nagrzewnicy :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

brak ogrzewania - uszczelka pod głowica ?
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 19, 2008, 21:48:18 pm »

cezmen

  • Gość
zaworek jest nowy odpowietrzałem go i grzał moze przez jakies 5 km i znowu to samo zauważyłem tylko ze ten przewod ktory idzie z silnika z bloku do nagrzewnicy to jest całkowicie zimny podejrzewam najbardziej uszczelke

brak ogrzewania - uszczelka pod głowica ?
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 20, 2008, 11:00:34 am »

knrdlvn

  • Gość
A na pracującym silniku lecą Ci bombelki w zbiorniku wyrównawczym?

brak ogrzewania - uszczelka pod głowica ?
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 20, 2008, 19:57:27 pm »

szczepan

  • Gość
Może cię zmartwie, ale niedawno wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Pierwszym objawem byly skoki temperatury plynu chłodniczego, a następnym całkowity brak ogrzewania .Po otwarciu maski zauważyłem ubytek plynu (pusty zbiornik) i oczywiście maselko na korku wlewu oleju. wymieniłem uszczelkę i wszystkie objawy zniknęły :)

brak ogrzewania - uszczelka pod głowica ?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 20, 2008, 20:17:43 pm »

Michal

  • Gość
Już wielokrotnie na forum omawialiśmy trwałość zaworka nagrzewnicy,

brak ogrzewania - uszczelka pod głowica ?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 20, 2008, 21:42:14 pm »

cezmen

  • Gość
zaworek jest nowy moi drodzy koledzy i prosze sie nie bulwersowac bo wczesniej juz to zaznaczałem.... zauwazylem zwiekszenie cisnienia w układzie chłodniczym po odkeceniu korka na chłodnicy poziom wody wzrasta i sie wylewa... teraz juz wiem na bank ze to uszczelka

brak ogrzewania - uszczelka pod głowica ?
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 21, 2008, 06:40:58 am »

Michal

  • Gość
Nikt się nie bulwersuje, sprawdź czy ten nowy zaworek jest sprawny. Może masz zatkaną metalowa rurę między pompą a nagrzewnicą.

brak ogrzewania - uszczelka pod głowica ?
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 21, 2008, 08:12:25 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
nigdy nie otwieraj chłodnicy przy pracującym silniku!!! pompa wyrzuca płyn z wielką siłą i można zostać potwornie poparzonym. to nie jest oznaka uszkodzenia uszczelki, tak się dzieje nawet wtedy, gdy uszczelka jest ok.
to zimna nagrzewnica wskazuje na uszkodznie uszczelki pod głowicą a nie wypływ płynu z chłodnicy.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

brak ogrzewania - uszczelka pod głowica ?
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 21, 2008, 22:03:44 pm »

19chudy64

  • Gość
Mam ten sam problem(atu plus 1.6GSI), usczelka wymieniona tydzien temu i zadnej poprawy ogrzewania brak plyn nadal wywala przez korek;/ juz nie mam pojecia co jest ... tak zadnych innych problemow moc jest i wszytsko ok

brak ogrzewania - uszczelka pod głowica ?
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 22, 2008, 20:51:52 pm »

Michal

  • Gość
19chudy64 a pompa jest dobra ?

brak ogrzewania - uszczelka pod głowica ?
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 23, 2008, 17:14:05 pm »

19chudy64

  • Gość
Cytat: "Michal"
19chudy64 a pompa jest dobra ?

nie wiem ,Jak to sprawdzic???

brak ogrzewania - uszczelka pod głowica ?
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 07, 2008, 23:11:51 pm »

tricz

  • Gość
Rowniez mam podobny problem (atu 1,6 GSi)  nagrzewnica nie nagrzewa sie, ciagle leci tylko zime powietrze do srodka... Dodam jeszcze ze moj podon ma gaz (ogrzewanie parownika podlaczony zaraz przy nagrzewnicy) parownik nie nagrzewa sie az do otwarca termostatu, wtedy dopiero moge przelaczyc na gaz bo wczesniej parownik zamarza. Czy zna ktos na to rade?

brak ogrzewania - uszczelka pod głowica ?
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 08, 2008, 08:06:32 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
raczej masz za mało płynu w układzie chłodzenia lub zapowietrzona nagrzewnica lub masz źle wpięty parownik w układ.

Od kiedy Ci się to dzieje :?:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

brak ogrzewania - uszczelka pod głowica ?
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 08, 2008, 16:43:42 pm »

Meyron

  • Gość
Na moje oko to może być uszczelka pod głowicą.Czy termostat otwiera się tak jak zawsze? Nie przegrzewa Ci się silnik do momentu jego otwarcia? Ja właśnie miałem kiedyś takie objawy.No i oczywiście zamarzanie parownika do momentu otwarcia pełnego obiegu w silniku,o tryskającym z pod maski płynie ze zbiorniczka już nie wspominam bo to norma w tym przypadku.Jeżeli chodzi o masełko pod korkiem oleju i tzw.kisiel w silniku to nie koniecznie,zależy w którym miejscu walneła uszczelka.U mnie tego nie było.

brak ogrzewania - uszczelka pod głowica ?
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 08, 2008, 17:53:02 pm »

tricz

  • Gość
Termostat jest napewno sprawny. W najblizeszym czasie wymienia ta uszczelke pod glowica i zobaczymy czy to pomoze...

brak ogrzewania - uszczelka pod głowica ?
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 08, 2008, 19:37:10 pm »

Meyron

  • Gość
Po pierwsze sprawność termostatu nie ma nic do rzeczy,jezeli jest walnięta uszczelaka.Przegrzewanie się silnika(jeżeli takie występuje) jest spowodowane przedmuchem uszczelki poprzez co nawet sprawny termostat otwiera się z opóżnieniem.Po drugie napisałem ,ze może to być uszczelka,ale nie koniecznie(nie jestem wróżką)bo tak naprawdę nie jeżdziłem Twoim autem.Za nim się weżmiesz za wymianę uszczelki co jest dosyć precyzyjną i kosztowną robotą sprawdz w pierwszej kolejności opcje o której pisze BARTEK#1925 jeżeli to nie przyniesie rezultatu dopiero zacznij myśleć o wymianie uszczelki. :wink: