Autor Wątek: Elektro-szpera  (Przeczytany 8534 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Elektro-szpera
« dnia: Luty 21, 2008, 13:22:23 pm »

Cycu_E30

  • Gość
mam wielką prośbę do osob ktore wiedzą co z czym zespawac,  zamieszczam ponizej obrazek mojego mostu i prosilbym o zaznaczenie kolorową kreską w ktorym miejscu nalezy polozyc spaw (prosilbym wyraźnie zebym mogl wytlumaczyc spawaczowi ;) )


aha,te małe koła zębate u góry mam dac jak najbardziej w dół (tzn górne na zdjęciu na dół,dolne jak najbardziej u góry i wtedy zespawac?)

aha 2,koła zębate na półosiach mam wysunąć jak najblizej siebie na półosi czy jak najdalej odsunąć i wtedy spawac?

Elektro-szpera
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 21, 2008, 13:55:44 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
wkładasz coś miedzy satelity (trybiki w srosku) i spawasz. po skonczonym zabiegu mają się nie obracać. można je tam smiało przetopić :)

Elektro-szpera
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 21, 2008, 15:04:06 pm »

Cycu_E30

  • Gość
czy mógłbys mi to narysowac ,zarówno to "cos" co mam wlozyc jak i gdzie mam wlozyc?

Elektro-szpera
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 21, 2008, 15:48:45 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v


mirdzy tryby wkłądasz kawałek preta, sruby badz czegokolwiek i bardzo mocno spawasz. nie migiem bo może nie przetopić jak nalezy. zalecane spawanie duzym pradem elektroda

[ Dodano: 2008-02-21, 15:49 ]
operacje powtarzasz z obu stron!!!

Elektro-szpera
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 21, 2008, 16:03:01 pm »

Cycu_E30

  • Gość
oo,czyli najlepiej spawac elektryczną? zwykłą elektrodą? tego nie wiedzialem... w takim razie sam sprobuje to pospawac jesli to prawda...

aha,kolega Rudolf z SŚ przed chwila napisał mi zeby całe zębatki zespawac z obudową,na wszelki wypadek pospawam wszystko razem  :twisted:  :mrgreen:

Elektro-szpera
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 21, 2008, 16:13:58 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
jak spawasz słabo to możesz całośc, dobry spawacz zaspawa tylko te punkty i wystarczy

Elektro-szpera
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 21, 2008, 16:20:25 pm »

Cycu_E30

  • Gość
dzięki wielkie Van, jutro chyba bede spawał,najwyzej sie rozleci - nie mam nic do stracenia,a spawacz ze mnie "początkujący" - więc zaspawam po swoujemu całość  :mrgreen:   :wink:

Elektro-szpera
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 21, 2008, 16:24:48 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
jezeli nie chcesz rozbierac dwa razy daj to komuś bo poczatkującemu się rozleci

Elektro-szpera
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 21, 2008, 18:28:24 pm »

iwan

  • Gość
Mozna jeszcze dla pewnosci przy otwartym deklu przesunac auto do przodu i zobaczyc ktore elementy dyfra pozostaja nieruchome, a pozniej na lewarku obrocic jednym kolem, pozwala to na zrozumienie jak dziuala mechanizm roznicowy ;)

Elektro-szpera
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 21, 2008, 22:52:19 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Spawasz spawarka elektryczna na najwiekszym pradzie aby mocno przetopic. U siebie zaspawałem kola koronowe i poloski tak ze nie ma mozliwosci wyjecia połosi z mostu  :mrgreen:  Nalezy spawac z przerwami aby nie wytopic uszczelniaczy na polosiach. Jako ze mam u siebie to :
- wskazane jest wspomaganie
- dziwnie sie cofa
-przy skrecaniu trzesie dupa(przeskakuje opona)
-wyje strasznie jezeli to ma znaczenie
-dyfer mocno sie grzeje
- po deszczu lepiej nie jedz w trase -zmiana pasa ruchu przy 120 moze sie zle skonczyc
- frajda jest zaje.bi...a  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
- auto jest duzo bardziej przewidywalne w poslizgu i w zakretach(zarzuca ZAWSZE) łatwiej zarzucic  i wyprowadzic
- ogolnie polecam  :)

Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Elektro-szpera
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 22, 2008, 07:31:07 am »

Cycu_E30

  • Gość
dzięki wielkie Elwood,zaraz będę szedł spawac  :)  mysle ze pod wieczor wrzuce fotorelacje - nie skoncze tego pewnie dzisiaj bo nie chce sie spieszyc  :)

PS.wspomagania nie mam - wiecie jakiej jestem budowy  :mrgreen:

Elektro-szpera
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 24, 2008, 20:07:25 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
I co tam ? Auto jeszcze cale ? :]
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Elektro-szpera
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 24, 2008, 20:22:38 pm »

Cycu_E30

  • Gość
no więc oto moje doznania:
-dziwnie sie cofa - tak :mrgreen:
-zawracanie normalne - tu mamy problem z kątem skrętu :mrgreen:
-patent na zawracanie - dodac gazu
-przeskakują opony podczas skrętu mocniejszego
-dziwnie trzęsie budą

ale nareszcie czuje ze zyje,zarzuca kiedy chce,ciągnie na dwa koła,zaliczyc rondo teraz to nie problem,nigdy nie pojdzie na jedno koło,tak jak mowil Elwood auto stało sie łatwiejsze w prowadzeniu bokami i wiele bardziej przewidywalne,jak narazie nie wyje  :wink:  POLECAM  :twisted:

Elektro-szpera
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 24, 2008, 20:28:52 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
widac nastepny zapawany  :mrgreen:

jednak sie przelamales

bedzie jazda

Elektro-szpera
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 28, 2008, 20:10:36 pm »

romoo

  • Gość
U to fajnie jest jak macie zespawane te kółka ciekawe jak w górach się to spisuje.
Nawet nie bede próbował.

Elektro-szpera
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 06, 2008, 12:46:52 pm »

HEMIGTX

  • Gość
Ja u mnie w poldku jeżdże już pół roku na zaspawanym dyfrze i narazie wszystko trzyma dobrze,spawałem migomatem,zaspawałem satelitki i przyspawałem je też do obudowy.
Co do jazdy ze szperą na codzień to trzeba się tylko przyzwyczaić i przygotować na fakt,że oponki lecą dużo szybciej niż normalnie.

Elektro-szpera
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 27, 2008, 13:36:15 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
hmmm...miałem ostatnio taka rozkminę,w ciągnikach rolniczych jest możliwość zablokowania dyferencjału i zastanawiałem się czy dałoby radę wydłubać coś takiego z mostem z poldka,myślał ktoś o czymś takim kiedyś?? :roll:
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Elektro-szpera
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 27, 2008, 15:52:12 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
brudny#1924, ale w Poldku Ci zabraknie nogi do trzymania gazu :P Miejsca to trochę zajmuje. Dyferencjał musiał by być z jakiegoś innego auta. Albo i most cały. Już prędzej można by kombinować z czymś co ma Torsena albo Haldexa jakiegoś, ale takich aut jest mało a "most" do tego kosztuje tyle co cały poldek :P
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Elektro-szpera
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 27, 2008, 15:55:36 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
Cytat: "matucha"
Dyferencjał musiał by być z jakiegoś innego auta. Albo i most cały
czemu z innego auta :?:
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Elektro-szpera
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 27, 2008, 16:00:02 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Rozkład elementów wewnątrz zajmuje trochę miejsca i w poldku nie było by już wg mnie gdzie tego upchnąć. Chodzi mi o to, że wg mnie za dużo zachodu z wkładaniem czegoś takiego do Poloneza, a efekt znikomy. No ale większość "normalnych" ludzi uważa już samo jeżdżenie Polonezem za przesadę więc o czym ja tu wypisuję  :mrgreen:
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)