Autor Wątek: Słabo pali na mrozie-POMOCY!!!  (Przeczytany 6184 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Słabo pali na mrozie-POMOCY!!!
« dnia: Luty 23, 2008, 16:40:23 pm »

klipek18

  • Gość
Witam! Nie znalazłem na forum takiego tematu więc go zakładam! Problem polega na tym: jest  ujemna temperatura i próbuje odpalić poloneza a on nie chce zapalić! Jeśli jest plusowa temperatura zapala bez problemu! szczegóły: rozrusznik kręci do czterech razy i potem siada akumulator (nowy).  Polonez 1.5 na jednopunktowym wtrysku z instalacją gazową Landi Renzo! Proszę o pomoc co może być przyczyną tak słabego palenia na mrozie!

Słabo pali na mrozie-POMOCY!!!
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 23, 2008, 17:30:27 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Akumulator masz sprawny ?
Jak wyglądają połączenia elektryczne miedzy akku a rozrosznikiem ?
W jakim stanie jest stacyjka razem z kostką?
Kiedy ostatni raz wymieniane w rozruszniku były szczotki i tulejki ?
Kiedy ostatni raz ładowałeś akumulator ?
Jaki jest poziom elektrolitu w akumulatorze ?
Jakie jest napiecie na akumulatorze, i do jakiego poziomu spada podczas krecenia rozrusznikiem ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Słabo pali na mrozie-POMOCY!!!
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 23, 2008, 17:42:31 pm »

klipek18

  • Gość
Akumulator jest nowy - ma trzy miesiące! Klema + jest do wymiany, bo jest trochę zaśniedziała! Stacyjka jest w bardzo dobrym stanie! Tuleje i szczotki były wymieniane jakieś pięć miesięcy temu! Akumulator ładowałem jakiś tydzień temu bo nie mogłem zapalić samochodu! napięcie na rozładowanym akumulatorze nie wiem jakie jest bo nie sprawdzałem!

Słabo pali na mrozie-POMOCY!!!
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 23, 2008, 20:53:19 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Akumulator masz wywalony, zobacz kolor elektrolitu.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Słabo pali na mrozie-POMOCY!!!
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 23, 2008, 21:59:47 pm »

klipek18

  • Gość
Dlaczego mam wywalony akumulator skoro on ma tylko trzy miesiące:?:  :!:

Słabo pali na mrozie-POMOCY!!!
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 23, 2008, 22:16:18 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ze wzgledu na niepoprawna eksploatacje.
Prawdopodobnie za bardzo go rozladowałes.
Naladuj akumulator i zmierz napiecie miernikiem.
Potem zostaw go na noc i zobacz czy trzyma napiecie po nocy, jesli spadnie ponizej 12.5V to mozesz go oddac do sklepu i paląc głupa powiedzieć "Spsuł się i chce nowy"

Dokładnie oczyść klemy i wszelkie połączenia elektryczne.
Skąd masz pewność że stacyjka jest w 100% sprawna ?

A. no i bez miernika ani rusz.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Słabo pali na mrozie-POMOCY!!!
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 23, 2008, 23:46:52 pm »

klipek18

  • Gość
Moim zdaniem stacyjka jest sprawna! Nie słyszę żadnych zgrzytów itp. Klemy wymieniam na  nowe i chcę jeszcze założyć dodatkową masę do silnika! Rano sprawdzę jakie będzie napięcie na baterii!

[ Dodano: 24 Lut 2008 21:53 ]
Napięcie na akumulatorze wynosiło bez Ładowania 12V!

Słabo pali na mrozie-POMOCY!!!
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 24, 2008, 22:43:40 pm »

Arnold

  • Gość
To, że akumulator masz nowy, to nie znaczy, że jest sprawny. Mój nowy padł po 2 tygodniach. Sprawdź poziom elektrolitu. Napięciu akumulatora też nie ma bardzo co wierzyć, bo podczas spoczynku może być wystarczające, a podczas kręcenia spadać prawie do zera. Lepiej sprawdzić z jaką "mocą" oddaje prąd (miernikiem albo organoleptycznie - weź 2 płaskie klucze, przyłóż jeden do +, drugi do - i zewrzyj, jak Cię piznie mocno po rękach to akumulator dobry :mrgreen: Ja miałem ostatni tak słaby, że nawet nie iskrzył...). Albo sprawdzić gęstość elektrolitu, bo to najlepiej odzwierciedla stan akumulatora, ale pewnie sam tego nie sprawdzisz.
12 V na akumulatorze - nie wiem czy to mało czy nie... Mój pali jak mam 11,5 V, poniżej tego już nie chce. Ale ja też mam zwaloną instalację. Mimo tego akumulatory wytrzymują kilka miesięcy, czasem rok...
Może niech Ci ktoś pożyczy akumulator i sprawdzisz czy po nocy odpali.
Druga sprawa - odłącz klemy od akumulatora i zostaw na noc. Przed odpaleniem podłącz. Może coś Ci ciągnie prąd.

Słabo pali na mrozie-POMOCY!!!
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 25, 2008, 00:30:24 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Mój pali jak mam 11,5 V, poniżej tego już nie chce. Ale ja też mam zwaloną instalację. Mimo tego akumulatory wytrzymują kilka miesięcy, czasem ro

Tak dlatego najistotniejesze jest do jakiej wartosci spada napiecie podczas krecenia.

W pełni naładowany akku sprawny powinien mieć CONAJMNIEJ 13V a przy kręceniu nie powinno spaść poniżej 11V.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Słabo pali na mrozie-POMOCY!!!
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 25, 2008, 15:06:58 pm »

Arnold

  • Gość
Cytat: "Stingerek"

W pełni naładowany akku sprawny powinien mieć CONAJMNIEJ 13V a przy kręceniu nie powinno spaść poniżej 11V.

Zgadzam się, ale miałem teraz mam 4 lub 5 akumulator i żaden z nich nie miał nigdy powyżej 12,5V :) Stąd wnioskuję, że mam coś nie tak :) I już wszyscy forumowi magicy dochodzili co u mnie jest nie tak i dalej nie wiadomo :)
Jednak nie róbmy OT, poczekajmy co klipek18 powie nowego.

Słabo pali na mrozie-POMOCY!!!
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 25, 2008, 18:58:39 pm »

klipek18

  • Gość
Dzisiaj dopatrzyłem się że mam lekko nad palony kabel + zaraz przy rozruszniku! Czy to może być spowodowane tym że słabo pali na mrozie?! Bo jak jest teraz ciepło to pali bez problemu! Jeszcze mam taki mały problemik związany z tym że na paliwie słabo jeździ!-czyli jeśli jadę na paliwie to strasznie szarpie a potem jest tak jakby nie mógł wejść na obroty! Może być to wina wtrysku?!

Słabo pali na mrozie-POMOCY!!!
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 25, 2008, 19:56:44 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
No ba....

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Słabo pali na mrozie-POMOCY!!!
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 25, 2008, 20:15:41 pm »

Meyron

  • Gość
Odnośnie akumulatorów.Fart to trafić na dobry egzemplarz tak jak ja.Juz prawie dwa lata jak wyniosłem go ze sklepu,zamontowałem i od tamtej pory bez wyjmowania i  doładowania kręci jak nakręcony.Centra Plus-polecam. :D

Słabo pali na mrozie-POMOCY!!!
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 25, 2008, 20:59:55 pm »

klipek18

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
No ba....
Tyczy się walniętego kabla + , czy walniętego wtrysku?!

[ Dodano: 25 Lut 2008 21:02 ]
Mam jeszcze pytanie odnośnie wtrysku!-czy do silnika 1.5 pasuje wtrysk z silnika 1.6?!

Słabo pali na mrozie-POMOCY!!!
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 25, 2008, 23:57:08 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Jak masz 12V na zaciskach aku to jest on padnięty. Instrukcja obsługi mojego ZAPa tłumaczyła, że napięcie poniżej 12.6V na zaciskach aku jest równoznaczne z kompletnym rozładowaniem akumulatora.
Napięcie ładowania (niezależnie od obrotów/obciążenia) powinno być od 14,0 do 14,4V.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Słabo pali na mrozie-POMOCY!!!
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 26, 2008, 09:53:30 am »

kan

  • Gość
Kolego "klipek18". Jeśli aku wystarcza do czterech zakręceń rozrusznika to jest do wywalenia. Sprawnym akumulatorem możesz kręcić dużo więcej. I to pewnie jest problemem. Przy niskich temperaturach silnik stawia dużo większy opór i aku nie ma wystarczająco dużo energii aby odpowiednio szybko zakręcić wałem.

Słabo pali na mrozie-POMOCY!!!
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 26, 2008, 10:59:37 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Juz prawie dwa lata jak wyniosłem go ze sklepu,zamontowałem i od tamtej pory bez wyjmowania i doładowania kręci jak nakręcony.

Nosił wilk razy kilka....

Jak ci go szlag trafi to będziesz kął jak szewc.
najwyższy czas do niego zajrzeć.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Słabo pali na mrozie-POMOCY!!!
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 26, 2008, 11:14:16 am »

Offline Mynx

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
Teraz akumulatory podrożały, co niestety nie poszło w parze z jakością. Poprzedni akumulator miałem 7 lat! Dolewałem tylko wody, czasami podładowałem, ale raczej rzadko. I dawał radę w każdą zimę. Nowy mam od dwóch lat i... syf kompletny. Co prawda działa, ale ciągle trzeba go pilnować. Klemy trzeba często czyścić, wodę też trzeba na bieżąco kontrolować, bo lubi nią sobie czasami żygnąć. Dziadostwo i tyle. Gdybym do niego nie zaglądał to pewnie już dawno zaliczyłby zgon.

Klipek - ładowałeś akumulator po trzech miesiącach od jego zakupu?! :roll:  Weź Ty sobie alternator najpierw obczaj, naciąg paska klinowego sprawdź. A co do problemu z paliwem to.....  "No ba...." - że pozwolę sobie cytatem odpowiedzieć :mrgreen:
Polonez - just drive and relax....

www.histmag.org - portal nie tylko dla humanistów

Słabo pali na mrozie-POMOCY!!!
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 26, 2008, 15:55:17 pm »

Arnold

  • Gość
Cytat: "jimo#1921"
napięcie poniżej 12.6V na zaciskach aku jest równoznaczne z kompletnym rozładowaniem akumulatora.

A jak mój raz miał 7,5V? ;) Nawet zegarek nie cykał ani lampka w podsufitce się nie zapaliła :)
Ale to prawda, że cena akumulatorów wzrosła prawie 2-krotnie, a jakość nie... Masówka taka idzie, że niedługo będziemy je kupować w Biedronce :|

Słabo pali na mrozie-POMOCY!!!
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 26, 2008, 18:37:31 pm »

klipek18

  • Gość
Ładowałem go na pewno! Muszę jeszcze sprawdzić poziom wody! Jak Będzie walnięty akumulator do oddam go na gwarancje! Jeszcze mam pytanie odnośnie wtrysku-czy pasuje do silnika 1.5 wtrysk z silnika 1.6?!