Autor Wątek: Sprężyny z Żuka  (Przeczytany 8032 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sprężyny z Żuka
« dnia: Luty 26, 2008, 13:29:53 pm »

Duch_Dziadka

  • Gość
Witam. Dziś będąc na szrocie oglądałem sprężyny z Żuka. OD Polonezowskich różnią się wysokością-są dokładnie 2 zwoje niższe, oraz grubością drutu (sporo grubszy). Inna jest średnica wewnętrzna sprężyny, zewnętrzna pozostaje bez zmian. Moje pytanie- czy jest to dobra alternatywa dla ciętych sprężyn z Trucka? Podejdzie to do Poloneza?
Szacuneczek.

Sprężyny z Żuka
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 26, 2008, 14:14:50 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
podchodzi jednak zdecydowanie nie nadaje się do jazdy. drut tam stosowany ma grubosc 16mm!!! do aut torowych jak najbardziej. do używanych po normalnych drogach odradzam. Efekt bedzie taki jakbyś wsadził kołek zamiast amortyzatora

Sprężyny z Żuka
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 26, 2008, 23:56:05 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
i po niewielkim przebiegu buda powie, pier****, nie robie! i zacznie pękać.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Sprężyny z Żuka
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 27, 2008, 09:24:28 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
nic nie dobija
to nie łaska 100zł wydać na 2 spręzyny od trucka i te przyciąc?? z gumami to takie dorażne

Sprężyny z Żuka
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 27, 2008, 11:01:52 am »

WKLIW

  • Gość
albo iść na szrot i dostać je za przysłowiowe piwo...

Sprężyny z Żuka
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 27, 2008, 21:03:41 pm »

Duch_Dziadka

  • Gość
To powiedzcie mi Panowie taką rzecz: poszedłem za Waszą radą i zamówiłem dziś springi od Trucka. Korzystając z zarezerwowanego kanału obniżyłem tył po przez wyklepanie piór. Resor był niższy od seryjnego o 10cm. Po ok. 30minutach BARDZO SPOKOJNEJ jazdy resor...pękł. Co jest tego przyczyną?

Sprężyny z Żuka
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 27, 2008, 21:47:47 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
możliwe że zmęczenie materiału :?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Sprężyny z Żuka
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 27, 2008, 22:22:58 pm »

Duch_Dziadka

  • Gość
Nie możliwe. Poloneza mam utrzymanego w idealnym (dosłownie!) stanie. Zawieszenie nie przysiadało, nie dobijało. Sprawność amorków mam 72%. Tył był idealnie na równo z przodem także resor "nie przysiadał" czyli musiał trzymać swoje wartości.

Sprężyny z Żuka
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 27, 2008, 22:29:10 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
A jak je zdjąłeś to nie było widać napęknięć?

Sprężyny z Żuka
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 27, 2008, 22:30:03 pm »

Duch_Dziadka

  • Gość
Nie, absolutnie. Nie wiem, może za mocno je wyklepałem? Bo w sumie cały resor miał 21cm wysokości a ja sklepałem go na 10cm wysokości.

Sprężyny z Żuka
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 27, 2008, 22:47:39 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
za mocno go sklepałes
na 10cm na lużno ?? to dlatego strzelił
moje mają coś ok 19

Sprężyny z Żuka
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 27, 2008, 23:20:12 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
jak sie klepie resory z tylu??
czy byl jakis topic o tym ?? ( szukajka mnie zaczyna wnerwiac,nie dziwie sie nowym ze jej nie uzywaja :lol: :P )
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Sprężyny z Żuka
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 27, 2008, 23:30:43 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja używam, ale ona i tak mi za dużo nigdy nie powiedziała;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Sprężyny z Żuka
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 27, 2008, 23:39:33 pm »

Duch_Dziadka

  • Gość
Święte słowa!

Sprężyny z Żuka
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 28, 2008, 00:29:53 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
jak ty jest sklepałeś , zdradź mi te tajemnice   grzałeś je jakoś ?

Sprężyny z Żuka
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 28, 2008, 00:33:47 am »

Duch_Dziadka

  • Gość
Nieee. Potrzebny jest do tego młotek, taki z 15kg i dość duże kowadło lub cokolwiek na czym oprzesz resor i nie uszkodzisz uderzając młotkiem. Resor jest dość plastyczny i na prawdę z łatwością się odkształca. Całą operacja wyklepania 6-ciu piór zajmuje ok 20min.

[ Dodano: 28 Lut 2008 00:36 ]




[ Dodano: 28 Lut 2008 11:27 ]
Proszę jeszcze o jedną ważna dla mnie informację. Otóż chcąc dołożyć trzecie pióro, mój magik stwierdził, że takiego resoru nie założe do Poloneza, gdyż jarzmo (ta klamra z tuleją gumową po środku resoru) musi być z F125p. Stwierdził że "polonezowskie" jarzmo nie zepnie trzech piór i cały resor będzie się opierał na moście napędowym. O co tu ku***wa chodzi, przecież nikt w opisach obniżania Poldasa nie wspominał o czymś takim!

Sprężyny z Żuka
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 28, 2008, 11:38:45 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
aha , no to mnie kiedyś ktoś wprowadził w błąd , tylko ze teraz jest wątpliwość czy ten sposób klepania miał wpływ na strzał resoru

Sprężyny z Żuka
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 28, 2008, 12:55:44 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
założysz na jazmo z poloneza 3 pióra. na to z df można nawet 4 :) ale to wyższa szkoła jazdy. nie klep resoru poniżej 19cm. jezeli chcesz dalej obniżac to skracasz tylne wieszaki wraz z mocowaniami. resor ma swój krytyczny punkt"przegięcia" po nim najzwyczajniej w swiecie strzela bez ostrzeżenia. bezpiecznie jest nie schodzić ponizej 20cm.

Sprężyny z Żuka
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 28, 2008, 16:12:20 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
czyli taki sposób ich prostowania nie miał wpływu na ich padniecie ? spotkałem sie z opiniami , nawet na tym torze ze po sklepaniu resorów trzeba je jakoś termicznie "obrabiać" .

Odp: Sprężyny z Żuka
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 11, 2011, 17:03:05 pm »

andrew0405

  • Gość
nie klep resoru poniżej 19cm. jezeli chcesz dalej obniżac to skracasz tylne wieszaki wraz z mocowaniami. resor ma swój krytyczny punkt"przegięcia" po nim najzwyczajniej w swiecie strzela bez ostrzeżenia. bezpiecznie jest nie schodzić ponizej 20cm.

Mógłbyś wysłać jakieś zdjęcia bądź rysunek jak mierzone jest to 20cm? Jeżeli dobrze rozumie to mierzone po środku na polóżonym odwrotnie najdłuższym piórze.