Autor Wątek: Pytanie o kolektor ssacy  (Przeczytany 7858 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 06, 2008, 22:33:34 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
A nie wiesz ile ten wtryskiwacz jest wydajniejszy od seryjnego ??
Myśle że jak ok 10-15% to sterownik sobie poradzil i z sondy "nauczyl" się korekcji.
Ciekawe co piszesz o tych osiągach - może tutaj chodzi o to że przy jakichś obrotach i kącie przepustnicy sterownik przechodzi w tryb WOT (pełne obciążenie) i ignoruje sygnał z sondy (w końcu mieszanka powinna być bogata na max a sonda tylko wykrywa przejscie z bogatej na uboga i vice versa czyli oscyluje wokół stechiometrycznej).
"jest ryzyko , jest zabawa"

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 06, 2008, 22:39:53 pm »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Na pewno przechodzi w tryb "pełne obciążenie". Trzeciak w książce "Polonez Truck" pisze:"Sonda nie pracuje również podczas przyśpieszania i przy pełnym obciążeniu".

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 07, 2008, 10:25:59 am »

igrek_raciaz

  • Gość
Cytat: "tebe"
Inne pytanie jest lepsze: po co przerabiać wtrysk na gaźnik? Jeżeli już to gaźnik na wtrysk - i to najlepiej od GSI :)
a czy na wtrysku nie pali wiecej jak na gazniku??

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 07, 2008, 12:45:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "święty"
A nie wiesz ile ten wtryskiwacz jest wydajniejszy od seryjnego ??
Myśle że jak ok 10-15% to sterownik sobie poradzil i z sondy "nauczyl" się korekcji.
Ciekawe co piszesz o tych osiągach - może tutaj chodzi o to że przy jakichś obrotach i kącie przepustnicy sterownik przechodzi w tryb WOT (pełne obciążenie) i ignoruje sygnał z sondy (w końcu mieszanka powinna być bogata na max a sonda tylko wykrywa przejscie z bogatej na uboga i vice versa czyli oscyluje wokół stechiometrycznej).

no wlasnie musze sprawdzic jak to w Boschu jest ,bo z takimi parametrami jakimi dysponuje (moc max) to moze nie ignorowac sondy
sprawdze to na zywca przez jazde z kompem
Cytat: "Plus98"
Na pewno przechodzi w tryb "pełne obciążenie". Trzeciak w książce "Polonez Truck" pisze:"Sonda nie pracuje również podczas przyśpieszania i przy pełnym obciążeniu".

a to nie dotyczy przypadkiem abimexa tylko ? bo w Morawski na temat boscha nic takiego nie napisal (a na temat abimexa owszem)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 07, 2008, 13:00:00 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytuj (zaznaczone)
a czy na wtrysku nie pali wiecej jak na gazniku??


Raczej nie, ze względu na to, że gaźnik leje benzynę jak konewka, a wtrysk, jak sama nazwa mówi wtryskuje określone dawki paliwa.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 07, 2008, 15:33:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Multec"
Cytuj (zaznaczone)
a czy na wtrysku nie pali wiecej jak na gazniku??


Raczej nie, ze względu na to, że gaźnik leje benzynę jak konewka, a wtrysk, jak sama nazwa mówi wtryskuje określone dawki paliwa.

to chyba twoj leje
normalny dobrze wyregulowany gaznik pracuje na mieszance Y=1.1 i dopiero maksymalne wcisniecie obu przepustnic powoduje wzbogacenie mieszanki do Y=0.9
gaznik ma za to spora przewage przy zimnym silniku ,gdzie chowasz ssanie i jedziesz na ubogiej mieszance ,wiec GENERALNIE pali tyle co przy cieplym silniku,
a wtrysk lepje paliwo jak glupi ,zeby utrzymac mieszanke na stalym poziomie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 07, 2008, 20:02:20 pm »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Cytat: "KGB"
Cytat: "Plus98"
Na pewno przechodzi w tryb "pełne obciążenie". Trzeciak w książce "Polonez Truck" pisze:"Sonda nie pracuje również podczas przyśpieszania i przy pełnym obciążeniu".

a to nie dotyczy przypadkiem abimexa tylko ? bo w Morawski na temat boscha nic takiego nie napisal (a na temat abimexa owszem)

Ksiazka z 2003 nie zawiera w ogóle opisu gaźnika ani abimexa.

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 07, 2008, 21:01:08 pm »

FSO maniak

  • Gość
Cytat: "KGB"
Cytat: "Multec"
Cytuj (zaznaczone)
a czy na wtrysku nie pali wiecej jak na gazniku??


Raczej nie, ze względu na to, że gaźnik leje benzynę jak konewka, a wtrysk, jak sama nazwa mówi wtryskuje określone dawki paliwa.

to chyba twoj leje
normalny dobrze wyregulowany gaznik pracuje na mieszance Y=1.1 i dopiero maksymalne wcisniecie obu przepustnic powoduje wzbogacenie mieszanki do Y=0.9
gaznik ma za to spora przewage przy zimnym silniku ,gdzie chowasz ssanie i jedziesz na ubogiej mieszance ,wiec GENERALNIE pali tyle co przy cieplym silniku,
a wtrysk lepje paliwo jak glupi ,zeby utrzymac mieszanke na stalym poziomie


NO tutaj to się nie zgodze. Ja jezdzac swoim GLE po miescie, kiedy bylo zimno to ssania chowac nie mogłem, b oszarpał jak głupi. Nie tylko ten jeden, Duzy fiat tak samo... Mozna sobie ssanie schowac w lecie, ale nie zimą. Pozatym po ostatnich testach na spalanie mojego GSi, jestem wiecej niz pewnien, ze spala mniej od gazniczka... Pod koniec eksploatacji zimą musialem wyciągac mu ssanie d okonca, wskakiwal az na 2500 tys. Zanim się rozgrzeje to jakies 4 km. GSi po odplaeniu wskakuje na 1500, a po kilku sek spada na 1000. Byc moze w czasie jazdy zwieksza mieszanke, jednak jak za czasów gaznikowych pold palil mi 14 w miescie, to GSI okolo 10-12. A w tarsie to juz raj.

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 03, 2008, 14:31:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
FSO maniak,
a wiesz ,ze gaznik tez sie czasami reguluje ?
mi DF szarpal bez ssania tylko na ustawionej ubogo mieszance
oprocz tego zauwazylbys spora roznice na korzysc gaznika ,gdybys robil dojazdy 2-3km

Plus98,
ten otwor to fi 42mm ?
z czego dorobiony dystans ,jakie wymiary (grubosc)?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 03, 2008, 22:44:59 pm »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Cytat: "KGB"
Plus98,
ten otwor to fi 42mm ?
z czego dorobiony dystans ,jakie wymiary (grubosc)?

Otwór na razie fi 38mm(jeszcze niegotowa przepustnica) rozszeżający się płynnie ku dołowi. Materiał to jakieś "aluminium" zakupione na złomie. Grubość płyty 29 mm. Użyte narzędzia wiertarka celma, wiertło fi 5mm i 15mm, gwintownik M6, brzeszczot i ściernice listkowe 3 szt.