Autor Wątek: Pytanie o kolektor ssacy  (Przeczytany 7857 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pytanie o kolektor ssacy
« dnia: Marzec 02, 2008, 19:30:30 pm »

igrek_raciaz

  • Gość
jak w temacie czy kolektor z polda 1.5 pasuje do polda 1.6 na wtrysku?? bo chcialbym wywalic wtrysk zeby byl na gazniku

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 02, 2008, 19:39:03 pm »

FSO maniak

  • Gość
Bedzie pasował. Jednak razem z zasilniem, musisz zmienic zaplon na elektroniczny, czyli aparat zaplonowy + cewka i modul...

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 02, 2008, 19:42:16 pm »

igrek_raciaz

  • Gość
rozuzmiem. tylko mi chodzi o to ze chcialbym zeby byl na gazniku a nie na wtrysku. i czy wtedy moze zostac stary aparat i modul??

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 02, 2008, 20:58:27 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "igrek_raciaz"
rozuzmiem. tylko mi chodzi o to ze chcialbym zeby byl na gazniku a nie na wtrysku. i czy wtedy moze zostac stary aparat i modul??

Nie. Powinienes wymienic komplet- wprawdzie zaplon elektroniczny z abimexa powinien zatrybic bez kolektora ssacego i czujników tam zamontowanych(czujnik temp, czujnik podcisnienia, czujnik połozenia przepustnicy) ale to bedzie to chodziło kulawo. Najlepiej wymienic odrazu komplet tj zaplon elektroniczny od gaznikowca i kolektor ssacy pod gaznik. Kolektor wez od Df- jest duzo lepszy niz kwadratowy z poloneza.  Bedziesz tez potrzebowal rurke od nagrzewnicy(ta podpieta pod pompe wody) od gaznikowca
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 02, 2008, 21:56:14 pm »

igrek_raciaz

  • Gość
sory ze tak glupio pytam ale co to jest ten DF??

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 02, 2008, 22:57:43 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
DF - Duży Fiat - fiat 125P

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 02, 2008, 23:49:25 pm »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Cytat: "Elwood#1887"
Kolektor wez od Df- jest duzo lepszy niz kwadratowy z poloneza.  

Czy montował juz może ktoś na taki kolektor wtrysk jednopunktowy? Ja jestem na etapie dorabiania flanszy pod mocowanie boschowskiego wtrysku, może ktoś podzieli się doświadczeniem lub chociażby wskazówkami teoretycznymi.

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 03, 2008, 02:39:03 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Plus98"
Cytat: "Elwood#1887"
Kolektor wez od Df- jest duzo lepszy niz kwadratowy z poloneza.  

Czy montował juz może ktoś na taki kolektor wtrysk jednopunktowy? Ja jestem na etapie dorabiania flanszy pod mocowanie boschowskiego wtrysku, może ktoś podzieli się doświadczeniem lub chociażby wskazówkami teoretycznymi.

przepustnica boscha ma srednice 38mm ,a przepustnice gaznika maja 34mm
flansza to bedzie kawalek plaskownika ,zaslaniajacego wlot w kolektorze, z otworem fi38
ewentualne zachodzenia scianek kolektora na otwor spilowujesz pilnikiem albo odrazu wywiertakiem fi38
grubosc zaslepki sam musisz dobrac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 03, 2008, 16:30:16 pm »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
W moim boschu średnica przepustnicy będzie miała 42mm i do niej został dpoasowany kolektor. Właśnie chodziło mi o grubość flanszy (pojenność dolotu).

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 03, 2008, 18:41:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
skad bierzesz przepustnice fi42 ?
jaka pojemnosc ,daj spokoj - chcesz miec kolektor o dobrym zjawisku doladowania dynamicznego to zaloz ten od GSI
na krotkim kolektorze mozesz sie bawic w dobranie takiej dlugosci ,by umiescic moment tam gdzie ci odpowiada ,ale musisz to robic eksperymentalnie a efekt i tak slaby
masz do regulacji 7cm ,bo tyle wynosci dlugosc rezonansowa i jej wielokrotnosci
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 04, 2008, 01:57:27 am »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
fi 42 powstaje z rozwiercenia fi 38.

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 04, 2008, 12:45:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Plus98"
fi 42 powstaje z rozwiercenia fi 38.

to powodzenia we wspolpracy z kompem :]
sam myslalem o roztoczeniu i zastosowaniu wiekszej blachy na przepustnice ,ale jest problem:
TPS - dla tych samych uchylen bedzie wiekszy przelot ,wiec mieszanka bedzie uboga ,moze komp sie nauczy tych warunkow ,a moze nie

jak to zrobisz to pochwal sie rezultatami
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 04, 2008, 17:24:00 pm »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Nie będzie za uboga bo mam wtryskiwacz od golfa III o większej wydajności , przy tym samym czasie wtrysku daje więcej paliwa, w tej chwili to wspólpracuje idealnie (krótsze czsy wtrysku) i jeszcze zostaje margines bo łatwo można zwiększyć ciśnienie paliwa podkładką pod sprężynkę w regulatorze ciśnienia(o 0,1 do 0,2) i dodatkowo wzbogacić mieszankę przy zadanym czasie wtrysku. Komp steruje czsem wtrysku niezależnie od uchylenia przepustnicy tylko od wskazań sondy.

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 04, 2008, 22:57:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Plus98"
Komp steruje czsem wtrysku niezależnie od uchylenia przepustnicy tylko od wskazań sondy.

musze cie zmartwic ,ale nie
dawka paliwa zalezy od uchylenia przepustnicy i predkosci obrotowej

a dowiadywales sie moze czy sa jakies wieksze przepustnice niz 38 do boscha monotronica ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 05, 2008, 22:19:22 pm »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Oczywiście zasadniczo masz rację. Podstawowy czas wtrysku zależy od kąta uchylenia przepustnicy i prędkości obrotowej wału. Jednak ostatecznym czasem wtrysku steruje komputer na podstawie zawartości tlenu w spalinach. Sterownie składem mieszanki odbywa się w sprzężeniu zwrotnym bo to przecież  układ zamknięty. Wskazania sondy nie są brane pod uwagę tylko przy rozruchu na zimno i przy temp. silnika poniżej 60 stopni oraz przy pełnym obciążeniu. Myślę, że mając wydajniejszy wtryskiwacz, możliwość obserwacji napięcia sondy oraz zmiany ciśnienia paliwa sobie poradzę.
Niestety nie spotkałem większej przepustnicy niż fi 38, ale też bardzo nie szukałem.

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 06, 2008, 01:21:17 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Przepustnice mozna dac nawet 60mm pytanie PO CO ? Zeby zasilic zaworki wielkosci lebków od gwozdzi ?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 06, 2008, 20:26:41 pm »

tebe

  • Gość
Inne pytanie jest lepsze: po co przerabiać wtrysk na gaźnik? Jeżeli już to gaźnik na wtrysk - i to najlepiej od GSI :)

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 06, 2008, 21:34:49 pm »

Arnold

  • Gość
Cytat: "tebe"
Inne pytanie jest lepsze: po co przerabiać wtrysk na gaźnik? Jeżeli już to gaźnik na wtrysk - i to najlepiej od GSI :)

Nie prowokuj Elwooda :mrgreen:

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 06, 2008, 21:47:49 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Po pierwsze - nie zgodzę się ze stwierdzeniem że większa przepustnica da więcej powietrza.
Dltego że silnik ma jeszcze coś takiego jak Volumetric Effiency - czyli współczynnik napełnienia zależny od obciążenia i obrotów silnika.
Ten współczynnik nie zostanie poprawiony przez większą przepustnicę przy małych obciążeniach i prędkościach obrotowych ponieważ wtedy przepustnica nie powoduje znacznych oporów powietrza. Jedynie może się to poprawić przy większych obrotach i pełnym otwarciu przepustnicy. Większy wtryskiwacz nie rozwiąże problemu , będzie zalewał silnik na dole i może być ok w górnych partiach.
Na wsp napełnienia nie tylko wpływa wielkość przepustnicy ale czas otwarcia zaworów , opory dolotu,wydechu itp.
To że sonda daje sprzężenie zwrotne to ok , ale w jakimś zakresie jest w stanie korygować parametry - a nie w zakresie 50 % dawki paliwa - mapy korekcji są ok 10-15% więc przy takiej zmianie parametrów moze sie sterownik nauczyc . Taka jest moja teoria większej przepustnicy.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Pytanie o kolektor ssacy
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 06, 2008, 22:25:36 pm »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Z większym wtryskiwaczem jeżdżę już dwa lata i nie zalewa silnika w żadnym zakresie obrotów a zużycie paliwa pozostało na niezmienionym poziomie. Przy pełnym obciążeniu subiektywnie lepiej się rozpędza i prędkość maksymalna na V biegu wzrosła ze 140 do 165 km/h. Niestety nie dysponuję odpowiednią wiedzą teoretyczną by sobie wyliczyć zyski bądź straty uzyskane w wyniku opisanych modyfikacji, natomiast mój kumpel pracuje w firmie wyposażonej w niezłe obrabiarki i za friko przerobi mi gardziel z przepustnicą  na fi 42. Sprawdzę efekt zmian doświadczalnie. Zawsze moę przykrecić zestaw fabryczny.