Autor Wątek: pompa paliwa w 1 .5 gle problem  (Przeczytany 5090 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pompa paliwa w 1 .5 gle problem
« dnia: Marzec 09, 2008, 15:23:11 pm »

bodzio82

  • Gość
mam prosbe do wszystkich tych ktorzy sie znaja :wink: zalozylem do swojego poldka pompe z przelewem(oryginal) a wczesniej byla bez przelewu i teraz mam problem bo przy zbiorniku nie ma przelewu  czy mozna zwyczajnie zaslepic np.silikonem te wyjscie z pompy paliwowej i bedzie wszystko ok czy jednak musze miec zbiornik dostosowany do tej pompy,sprzedawca mnie przekonywal ze tak mnialy w oryginale wszystkie caro na gazniku

pompa paliwa w 1 .5 gle problem
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 09, 2008, 16:40:44 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Musisz mieć gdzieś doprowadzenie przelewu, może łączy się gdzieś pomiędzy bakiem/pompą paliwa jakimś trójnikiem. Jak wcześniej miałeś pompkę bez przelewu to przelew miałeś w gaźniku zobacz gdzie wchodzi łączy się ten przewód przelewowy z gaźnika dalej z instalacją.
Jeśli masz elektrozawór odcinający paliwo podczas pracy na lpg przed pompą paliwa to możesz zaślepić ten przelew w pompie.

Am I right?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

pompa paliwa w 1 .5 gle problem
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 09, 2008, 16:54:18 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
zaślepić można tak czy inaczej, a elektrozawór montuje się za pompą (czyli zbiornik, pompa, elektrozawór  :wink: ), bo jakby było odwrotnie, to szlag by trafił pompę :wink:
w kwestii zaślepiania to najlepiej dać kawałek wężyka, dwie opaski, no i jakąś śrubę włożyć w drugi koniec wężyka. Silikon nie pomoże, bo zostanie wypchnięty przez ciśnienie z pompy :!:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

pompa paliwa w 1 .5 gle problem
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 09, 2008, 17:32:06 pm »

bodzio82

  • Gość
Cytat: "jimo#1921"
Musisz mieć gdzieś doprowadzenie przelewu, może łączy się gdzieś pomiędzy bakiem/pompą paliwa jakimś trójnikiem. Jak wcześniej miałeś pompkę bez przelewu to przelew miałeś w gaźniku zobacz gdzie wchodzi łączy się ten przewód przelewowy z gaźnika dalej z instalacją.
Jeśli masz elektrozawór odcinający paliwo podczas pracy na lpg przed pompą paliwa to możesz zaślepić ten przelew w pompie.

Am I right?

jest tylko przewod zasilajacy i powrotny  zbiornika paliwa przelewowego nie ma,chyba wezme zaloze pompke od malucha bez tego przelewu :roll:

pompa paliwa w 1 .5 gle problem
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 09, 2008, 20:15:34 pm »

pluton_14

  • Gość
Ida dwa przewody do baku jeden grubszy drugi cienszy , co do pompki to przy gazniku powienies miec powrot do baku jak miales bez przelewu albo kupic zestaw naprawczy i zregenerowac stara pompke


PZDR Pluton

pompa paliwa w 1 .5 gle problem
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 10, 2008, 08:07:30 am »

santi86

  • Gość
po pierwsze musisz mieć przewód powrotny do baku.
po drugie powrót albo idzie od pompki paliwa, albo gaźnika



Cytat: "BARTEK#1925"
zaślepić można tak czy inaczej, a elektrozawór montuje się za pompą (czyli zbiornik, pompa, elektrozawór  :wink: ), bo jakby było odwrotnie, to szlag by trafił pompę :wink:
w kwestii zaślepiania to najlepiej dać kawałek wężyka, dwie opaski, no i jakąś śrubę włożyć w drugi koniec wężyka. Silikon nie pomoże, bo zostanie wypchnięty przez ciśnienie z pompy :!:


no dobra, ale pompka pompuje paliwo, elektrozawór jest zamknięty to chyba paliwo wraca "powrotem" do baku, nie wiem może się mylę.

pompa paliwa w 1 .5 gle problem
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 10, 2008, 14:41:07 pm »

bodzio82

  • Gość
ja to chyba wezme i poszukam poldka z taka pompka i wtedy zobacze jak to jest podlaczone kumpel ma gaznikowca moze ma z przelewem :wink:

[ Dodano: 10 Mar 2008 14:44 ]
Cytat: "santi86"
po pierwsze musisz mieć przewód powrotny do baku.
po drugie powrót albo idzie od pompki paliwa, albo gaźnika



Cytat: "BARTEK#1925"
zaślepić można tak czy inaczej, a elektrozawór montuje się za pompą (czyli zbiornik, pompa, elektrozawór  :wink: ), bo jakby było odwrotnie, to szlag by trafił pompę :wink:
w kwestii zaślepiania to najlepiej dać kawałek wężyka, dwie opaski, no i jakąś śrubę włożyć w drugi koniec wężyka. Silikon nie pomoże, bo zostanie wypchnięty przez ciśnienie z pompy :!:


no dobra, ale pompka pompuje paliwo, elektrozawór jest zamknięty to chyba paliwo wraca "powrotem" do baku, nie wiem może się mylę.

tak mam powrotny od gaznika ktorym wraca nadmiar paliwa do baku czyli ta pompka powinna byc bez przelewu jesli rozumie taka jaka byla wczesniej???

[ Dodano: 10 Mar 2008 14:47 ]
chcialem wlasnie uniknac tego ale widocznie bede musial zmienic pompe na zwykla duzo przy tyr roboty bo pompe od wspomagania mam po czesci zamontowana do srub od pompki paliwowej kombinacje alpejskie sa porobione :wink:

pompa paliwa w 1 .5 gle problem
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 10, 2008, 20:41:18 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
no to jak masz powrót przez gaźnik to zaślepiasz dodatkowy króciec w pompce (już ktoś napisał wyżej w jaki sposób, przewód gumowy, 2 cybanty i śruba) i zapominasz o problemie. Nie musisz wymieniać pompki.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

pompa paliwa w 1 .5 gle problem
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 11, 2008, 08:47:08 am »

bodzio82

  • Gość
no to juz wiem na czym stoje ok biore sie za robote :P dziekuwa

pompa paliwa w 1 .5 gle problem
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 07, 2008, 20:41:14 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Witam. Nie chcac pisac nowego tematu o pompach paliwa w poldku to mam pytanie czy w jakims polonezie byly montowane zewnetrzne pompy paliwa. Chodzi mi o to ze pompa jest na zewnatrz zbiornika i zasysa paliwo ze zbiornika. Czy w jakim kolwiek polonezie byl taki rodzaj pomp??
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

pompa paliwa w 1 .5 gle problem
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 08, 2008, 01:51:43 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w truckach
masz do wyboru pompe ~1bar z gli (abimex i bosch) i 3.5bara z mpi (multec xm)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

pompa paliwa w 1 .5 gle problem
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 24, 2009, 00:33:56 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Mam pytanie. Były dwa rozwiązania:
 Wcześniejsze: - pompa bez przelewu  + pokrywa gaźnika z przelewem.
 i późniejsze - pompa z przelewem  + pokrywa gaźnika bez przelewu.

Z czego to wynika? To znaczy czy jedno z nich ma jakąś przewagę nad drugim, że nastąpiła zmiana?

(Pytam bo pompek mam parę zapasowych natomiast mam tylko jedną dobrą pokrywę gaźnika - niestety z przelewem).
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

pompa paliwa w 1 .5 gle problem
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 24, 2009, 01:09:00 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
żadna różnica.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

pompa paliwa w 1 .5 gle problem
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 24, 2009, 08:11:45 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Grzech"
mam tylko jedną dobrą pokrywę gaźnika - niestety z przelewem


Nic nie stoi na przeszkodzie by ją montować, kilka cm gumowego przewodu, śruba, klucz cokolwiek do zatkania go, 2,3 cybanty i już masz pokrywkę bez przelewu ;)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

pompa paliwa w 1 .5 gle problem
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 24, 2009, 16:05:05 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Tak sobie kombinowałem, że jak nie było LPG to te rozwiązania są równe sobie, natomiast gdy większość czasu wypływ benzyny jest zamknięty elektrozaworem to może dla pompy jest lepiej gdy już na niej samej jest odpływ do baku?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

pompa paliwa w 1 .5 gle problem
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 12, 2010, 15:29:12 pm »

polon

  • Gość
to i ja od Was chcialbym sie dowiedziec jednej rzeczy, zaczelo mi paliwo cale wracac z gaznika to zbiornika, i musze krecic kilka razy po 2 dniach zeby zassal w koncu, zmienilem pompke dalej to samo, pompka jest z przelewem. Moga byc uszkodzone znow te zaworki w niej? Czyjest jakas inna mozliwosc ze paliwo schodzi? Wiem ze schodzi, bo gdy postoi dwa trzy dni a paliwa mu doleje bezposrednio to pali od razu. Jak temu zaradzic? nie chce kolejnej pompy zmieniac, myslalem kupic zawor zwrotny i zalozyc na waz, moze byc?

pompa paliwa w 1 .5 gle problem
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 12, 2010, 18:15:40 pm »

SScafe

  • Gość
Miałem tak samo ale u mnie pomogła wymiana pompy paliwa na NOWĄ ale i tak jeszcze trochę schodzi jak postoi bo gdzieś przy gaźniku dochodzi powietrze.

Zasada jest prosta musisz po kolei przelecieć wszystkie wężyki od baku do pompy czy gdzieś nie dostaje powietrza(dziura lub miejsce łączenia) oraz od pompki do gaźnika.

Ja mam pompkę od łady i sobie ręcznie dopompowuję paliwko.
Jeśli nie używasz auta na co dzień to możesz odczepić węża z paliwem i zakorkować go śrubą i ścisnąć opaską, jak obniży się poziom to znaczy że gdzieś dalej jest problem jeśli nie to gdzieś za wężem.

pompa paliwa w 1 .5 gle problem
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 13, 2010, 09:12:04 am »

polon

  • Gość
no wlasnie ja wymienilem na uzywke... ale dobrana pewno bo jezdzila na aucie bez problemow, a  mnie i tak schodzi paliwo, jeszcze myslalem nad zaworkiem iglicowym w gazniku, a jak nie to ten zaworek osobny na waz za pompa wsadze i musi utrzymac wtedy paliwo

nieszczelnosc sprawdzalem wlasnie i okazalo sie waz od wlewu przezarty, ale watpie czy mial wplyw na to, wydaje mi sie ze nie pomoglo nic, a pompka od lady to swietna sprawa, ale akurat jezdze codziennie , jedynie weekend czasami stoi i wtedy wlasnie ma problemy

pompa paliwa w 1 .5 gle problem
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 14, 2010, 13:19:27 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Sprawdź filtr siatkowy paliwa, ten, który umieszczony jest zaraz przy podejściu paliwa do gaźnika.
Nie wiem, czy w Polonezach GLE taki występował, ale chyba tak. Miałem FSO 1500 rocznik 1987 z silnikiem 1.5 C i dość często trzeba było go wyciągać i czyścić, bo gromadził się na nim syf z paliwa i baku.
W pompie często siadały zaworki zwrotne, oraz jej trzpień po jakimś czasie wyrabiał swoje gniazdo w ebonitowym prowadniku pompy i żłobił rowej w mimośrodzie wałka rozrządu, który go napędzał.
No i membrany ciekły, po paru latach trzeba było je zmieniać na nowe.
Banalne sprawy. Trzeba tylko pamietać, żeby właściwie pozakładać zaworki pompy, bo są zwrotne.
Acha - zbacz też, czy nie masz wciśniętej na stałe kulki amortyzatora drgań ramienia pływaka, która siedzi w korpusie zaworu iglicowego i czy sam zawór trzyma.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

pompa paliwa w 1 .5 gle problem
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 14, 2010, 18:07:50 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Stary mechanior kiedyś mówił mi, że jak w siermiężnych latach gierkowszczyzny nie było części zamiennych, to dorabiał sobie zaworki z turbaksu czy tekstolitu, a membrany do pompy robił z brezentu wojskowego. Ponoć działały poprawnie całkiem dobrze.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!