Autor Wątek: Brunox, Cortanin F, Polrust, . . . . .  (Przeczytany 29584 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Brunox, Cortanin F, Polrust, . . . . .
« dnia: Marzec 09, 2008, 19:58:53 pm »

Offline mis

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 51
    • 1,6GLE
Czy ktoś używał  tego typu środków i jak się spisują, najlepiej żeby ktoś się wypowiedział kto użył ich jakiś czas temu im dawniej to było tym lepiej.  :D
1.6 GLE

Brunox, Cortanin F, Polrust, . . . . .
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 09, 2008, 20:01:35 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja jesienią użyłem w kilku miejscach Polrusta. Zobaczymy jak się spisze z czasem...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Brunox, Cortanin F, Polrust, . . . . .
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 09, 2008, 20:01:49 pm »

elektrokiler

  • Gość
Cortanin F używałem, nie mam porównania z innymi. U mnie spisał sie ok ale tylko w miejscu gdzie korozja była jednostronna z perforacją. Wyczyszczone dokładnie, zamalowane i dwa lata sie trzyma. Natomiast w miejscu gdzie nie było możliwości oczyszczenia z obu stron (dół drzwi) ruda wylazła po pierwszej solance.

Brunox, Cortanin F, Polrust, . . . . .
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 09, 2008, 20:13:24 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
używałem BRUNOXA do prac przy podłodze, ale nic nie powiem złego/dobrego, bo to było przed wakacjami w zeszłym roku, bynajmniej na razie spokój.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Brunox, Cortanin F, Polrust, . . . . .
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 09, 2008, 20:48:29 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
elektrokiler, z tym Cortaninem F to są rózne szopki. Zrobilem wszystko zgdnie z instrukcją i po miesiącu zaczęła mi farba odpadać!  :roll:
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Brunox, Cortanin F, Polrust, . . . . .
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 09, 2008, 21:50:11 pm »

santi86

  • Gość
Cytat: "MaciejFSO"
elektrokiler, z tym Cortaninem F to są rózne szopki. Zrobilem wszystko zgdnie z instrukcją i po miesiącu zaczęła mi farba odpadać!  :roll:


potwierdzam, farba sie nie chce tego "trzymać"

Brunox, Cortanin F, Polrust, . . . . .
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 11, 2008, 12:47:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
polecam Polrust ,bo jest podkladem i dobrze dziala
Cortantin z koleji jest troche tanszy ,ale nie jest podkladem i trzeba go usunac przed malowaniem ,bo inaczej odpadnie z farba :D
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Brunox, Cortanin F, Polrust, . . . . .
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 11, 2008, 13:26:15 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Cytat: "KGB"
polecam Polrust ,bo jest podkladem i dobrze dziala
Cortantin z koleji jest troche tanszy ,ale nie jest podkladem i trzeba go usunac przed malowaniem ,bo inaczej odpadnie z farba :D

Fajnie, że na opakowaniu co innego jest napsane!  :roll:
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Brunox, Cortanin F, Polrust, . . . . .
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 11, 2008, 22:42:24 pm »

piaty

  • Gość
cortanin to wielkie g...., polrusta nie używałem. stosuję brunoxa, moim zdaniem jest świetny, poza czasem schnięcia, i ceną (wydatek opłacalny), doskonale wiąże nawet nieoczyszczone elementy z rdzy, można na niego kłaść większość farb, stosowałem na aucie ok 3 lata temu i zero problemów, dodam że auta często nie myję więc trochę soli się na nim gromadzi po zimie. http://moto.allegro.pl/item320743365_brunox_epoxy_500ml_pod_pedzel_na_rdze.html

jeżeli ktoś ogląda american hotrod to oni właśnie używają gruntu epoksydowego. bardzo polecam.

Brunox, Cortanin F, Polrust, . . . . .
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 12, 2008, 10:57:49 am »

cypekm

  • Gość
Ja przy remoncie syreny uzywalem cortanina F oraz Fosola Pomimo ze na cortaninie pisze ze nietrzeba zmywac obydwa przed malowaniem np podkladem nalezy zmyc wilgotna szwatka lub jesli szmata nie dojdzie pedzlem zamoczonym w wodzie (taka wada odrdzewiaczy fosforanowych i podobnych) Jednak odrdzewiac polecam tylko powierzchnie z cienka powloka rdzy Jesli jest gruba warstwa rdzy to najlepiej usunac mechanicznie.
Co do podkladow stosowalem trzy rozne rodzaje i obserwuje rezultaty po zimie
1. Najbardziej jestem zadowolony z najstarszego rozwiazania ktorym pomalowalem podloge od spodu tzn zmieszalem minie proszkową z olejem lnianym Po zmieszaniu nakladalem na goraco pedzlem Wada jest czas schniecia ok 2 tygodnie :( Ale po zimie nie ma ani sladu rdzy na podlodze
2. Zwykla minia tlenkowa - uwazam ze tez calkiem niezla nawet jak jest tylko ona dosc dlugi okres potrafi wytrzmac
3. Unikor - wg mnie najgorszy z najgorszych - miesza sie go z denaturatem Na ramie pomalowanej unikorem widac wszedzie rdzawe slady po zimie Mieknie po nalozeniu lakeru lub szpachlowki Nalezy znim uwazac

Uwaga Owiele lepsze sa podklady dwuskladnikowe poniewaz sa one nierozpuszczalne kiedy wyschna Lakier z nimi niereaguje  Ja na nadwozie polozylem podklad wyrownujacy (nie szpachlowke natryskowa) i narazie sie trzyma jedynie w miejscach spawow na szwach (niestety spaw elektroda otulona nie migomatem) wychodzi miejscami korozja

Brunox, Cortanin F, Polrust, . . . . .
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 12, 2008, 16:17:14 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1212
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
dopiszę tylko że Cortanin to szit jesli stosuje się go pod lakier   :| sprawdzone organoleptycznie na Polinie
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Brunox, Cortanin F, Polrust, . . . . .
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 12, 2008, 16:45:38 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
o BRUNOKSIE już pisałem, natomiast w kwestii podkładu to polecam CORIZON, jest podkładem reaktywnym, warto kłaść dwie warstwy, można go stosować po zgrubnym usunięciu korozji i odtłuszczeniu (np.: acetonem), sprawdza się jak narazie  :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Brunox, Cortanin F, Polrust, . . . . .
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 12, 2008, 18:12:56 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
polrust jest dobry. na oczyszczone do "zywego" sie maluje, doskonaly podklad pod własciwą farbę antykorozyjną. sam luzem wytrzymuje ale niedlugo. ma wielki plus bo jest rozcieńczany wodą(niewiem jak inne bo nie stosowałem) więc mozna malować nawet na rdzę(wgryza się), mozna malować na oczyszczone wodą powieszchnie)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Brunox, Cortanin F, Polrust, . . . . .
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 14, 2008, 15:11:41 pm »

amorek913

  • Gość
ja stosowałem Cortanin F straszne badziewie to samo co w przypadku kolegów odpadł razem z lakierem, a co do korozii od wewnatrz dobra konserwacja ja wynypałem coś takiego nazywa sie Elakson czy Elaskon firmy DEA jest świetne wypiera wodę wnika w głąb rdzy i jest silnie penetrujące polecam nie jest drogie konserwowałem nim Passata który przestał 6 latek pod chmurką nie zaczepiany śladu rdzy nie ma

Brunox, Cortanin F, Polrust, . . . . .
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 27, 2009, 17:33:45 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
odświeżam temat, zresztą temat rdzy się nigdy nie przedawnia.  pomalowałem progi "polrustem" teraz należałoby jakiś podkład antykorozyjny- jaki najlepszy? jest ich kilka, różnych. w sklepach chcą tylko wypchnąć towar, więc żadnej rzetelnej informacji się nie uzyska.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Brunox, Cortanin F, Polrust, . . . . .
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 27, 2009, 19:20:08 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
wrb:
Unikor, http://www.pmk.com.pl/index.php/pMenuId/22/pCatId/21/pDocId/215/pCmd/1
PROTECT PE+, http://www.novol.pl/strony/1/i/146.php
farba okrętowa ponoć też dobra, ale droga.

Myśmy z Zoltannem podłogi w poldkach lecieli Neokorem, taki w miare tani podkład: http://www.farbykolor.pl/Polifarb+Dbica+farba+NEOKOR+podkadowa+do+metalu+10L_p180.html
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Brunox, Cortanin F, Polrust, . . . . .
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 12, 2009, 12:49:16 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Ma ktoś doświadczenia ze stosowaniem Cortaninu na czas krótszy niż podane w instrukcji 24h? Powiedzmy 5-6h. Wiem, że co nagle to po diable, no ale jednak pytam bo mam ostatnio mało czasu na grzebaninę, niestety :(
LOW & SLOW

Brunox, Cortanin F, Polrust, . . . . .
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 12, 2009, 22:44:20 pm »

Lukasz

  • Gość
moze walne glupote ale jak dla mnie to najlepsza konserwacja to zwykla minia, bitgum i kit.  konserwowalem tak podloge x lat temu zaraz po remoncie blacharki. do dzisiaj nie ma najmniejszej dziurki. wystarczy troche checi, cierpliwosci i poswiecenia ( podnosilem samochod na lewarkach, podkladalem cegly zeby mi sie na leb nie zawalilo, bralem szczotke rozpuszczalnik pedzel i lakiery i lezalem po autem usmolony w bitgumie :P )

Brunox, Cortanin F, Polrust, . . . . .
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 13, 2009, 01:36:52 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "Lukasz"
zwykla minia

To cud świata ! a nie zwykła. np. parkan pomalowany minią wytrzymał bez problemu 25 lat i dodatkowo znajduje się w zalesionym terenie i nie był pomalowany nawieszchniową! ,Daj namiary gdzie ją kupić to będe wdzięczny :)
problem jest w tym, że się juz tego nie produkuje-szkodliwe czy coś, sam miałem jeszcze 2 słoiki mini w proszku-miesza się to z np. pokostem, albo jakąś tam farbą anty-kor, lub jedno i drugie i jest najlepsze zabezpieczenie. bitex, czy obojętnie co smołopodobnego to tylko zabezpieczenie mechaniczne i wygłuszające, najważnejsze to oczyścic z rdzy (jesli występuje) zagruntować wtedy polrustem i anty-kor na to. Jesli nie ma rdzy i jest czyściutka blacha nie potrzeba polrustu, czy brunoxu- one nawet odpadają z czystej blachy-wystarczy sama farba.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Brunox, Cortanin F, Polrust, . . . . .
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 13, 2009, 15:41:42 pm »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "Jaro"
Ma ktoś doświadczenia ze stosowaniem Cortaninu na czas krótszy niż podane w instrukcji 24h? Powiedzmy 5-6h.
Nawet po 48h jest d*pa i zaczyna rdzewiec. Lepiej tego wogóle nie stosowac.