Autor Wątek: Opory toczenia  (Przeczytany 3309 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Opory toczenia
« dnia: Marzec 12, 2008, 20:45:47 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
siemanko
Zna ktoś może opory toczenia jakie powinien mieć poldek, chodzi o koła nie o aerodynamikę.
Bo jakoś nagle zauważyłem że tylne koła po przekręceniu  nie wykonują pełnego obrotu tylko odrazu stają , i trochę mułowato zaczął jeździć, hamulec ręczny napewno nie trzyma bo rozebrałem hamulce i założyłem same bębny i koło i efekt ten sam, tak więc jedyne co to może zacierające się łożyska ale to by huczało w poldzie jak w kieracie, a jest cicho tak więc nie wiem może tak powinno być proszę o sugestie.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Opory toczenia
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 12, 2008, 21:29:47 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Weź podnieś oba koła i odpal silnik, na luzie powinny się powoli same kręcić.
Auto też powinno od prędkości 50km/h przejechać ok 500m i zatrzymać się.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Opory toczenia
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 13, 2008, 07:19:19 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
no właśnie w tym jest problem że sie nie kręcą, wezmę chyba rozłączę napęd tzn wał i zobaczę czy przepadkiem gdzieś na nim albo na skrzyni te opory nie występują bo na moście chyba raczej nie zresztą niemożliwe żeby 2 łożyska naraz stanęły, jak już to może gdzieś łożysko na ataku muszę zlokalizować co stawia tak duży opór dla kół.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Opory toczenia
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 13, 2008, 10:28:46 am »

marcij

  • Gość
Mozliwe ze oba na raz. U mnie wlasnie koncza sie oba jednoczesnie, tj stukanie na zakretach i w lewo i w prawo.

Opory toczenia
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 13, 2008, 18:56:12 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
no udało sie dzisiaj doprowadzić do stanu gdzie po podniesieniu  za dupę i odpaleniu kółka zaczęły sie kręcić same(choć moje wcześniejsze doświadczenie bez hamulców było podobne ale to może tylko złudzenie i za słabo kręciłem) okazało się że linka od ręcznego została odwrotnie założona i do czasu kiedy była w miarę nowa działało to wszystko potem z czasem zaczynała stawać choć przyznam że w miarę płynnie ręczny chodził ale najwyraźniej nie spuszczał do końca, tak więc jak montujecie linkę od lukasa to pamiętajcie że ma ona swoją lewą i prawą stronę bo potem jak założycie odwrotnie to z 1 strony zaczyna robić sie kabłąk bo jest za długa!!!! zamykamy i do kosza
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Opory toczenia
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 13, 2008, 21:39:27 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Nie ma co wyrzucać do kosza. Zawsze moze sie przydac.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Opory toczenia
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 04, 2010, 18:57:29 pm »

Maniac1

  • Gość
Cytat: "Mariusz#1926"
tak więc jak montujecie linkę od lukasa to pamiętajcie że ma ona swoją lewą i prawą stronę bo potem jak założycie odwrotnie to z 1 strony zaczyna robić sie kabłąk bo jest za długa!!!! zamykamy i do kosza


Przecież linki lukasa nie da się założyć odwrotnie, bo nie wsadzisz podpory linki we wszystkie 3 śruby :)

Mam podobny problem, u mnie może ze 100 metrów przejedzie na luzie. Za cholere nie wiem co jest grane. Most tylko buczy, więc pytanie mam - możliwe, że to on tak spowalnia?

Opory toczenia
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 04, 2010, 20:30:25 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A da się auto przepchnąć po prostu się o nie opierając i to niezbyt mocno? Moje ma tak małe opory toczenia, że mogę siedząc na fotelu odpychać się nogą jak by to była hulajnoga. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Opory toczenia
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 04, 2010, 20:54:28 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Grzech#1938, U mnie też się tak da. :)  :)  :)
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Opory toczenia
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 04, 2010, 21:20:12 pm »

Maniac1

  • Gość
Przesadziłem z tymi 100 metrami, ale 500 metrów to on na pewno nie przejedzie. Nawet zdjęcie nogi z gazu na wysokim biegu powoduje odczuwalne przyhamowanie. Bardziej odczuwalne niż zwykle.

Nie dam rady tak go przepchnąć.

Pytam o most, bo chcę olej wymienić, a po tym co już widziałem w tym aucie, a co zrobił poprzedni właściciel, to bym się nie zdziwił jakby po otwarciu dekla wyskoczyło 2 murzynków :)  A tak poważnie to trocin się boję czy innych wlewanych syfów.

Opory toczenia
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 05, 2010, 02:12:12 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A hamulce to nie trzymają?  :?:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Opory toczenia
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 19, 2010, 17:59:03 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
czy łożysko dociskowe sprzęgła może mieć wpływ na  zbyt słabe toczenie się auta na luzie jeśli jest uszkodzone?
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Opory toczenia
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 20, 2010, 19:50:54 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Mariusz#1926"
czy łożysko dociskowe sprzęgła może mieć wpływ na  zbyt słabe toczenie się auta na luzie jeśli jest uszkodzone?

nie bardzo da sie go doprowadzic do takiego stanu ,
musialoby zardzewiec z kazdej strony  ,a i to za bardzo nie czuloby sie tego podczas jazdy na luzie ,
mowa oczywiscie o lozysku wyciskowym ,bo dociskowa to jest tylko sprezyna  8)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.