Autor Wątek: Stuki przy skręcaniu  (Przeczytany 3819 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Stuki przy skręcaniu
« dnia: Marzec 17, 2008, 00:01:34 am »

Logan

  • Gość
Witam

W czwartek skończyłem robote z zawieszeniem i dziś drugi już raz przy skręceniu kół na maks podczas wyjeżdzania z parkingu usłyszałem z przodu dźwięk jakby ktoś mi młotkiem walnął w przód zawieszenia. Na kierownicy nic nie było czuć a na koła nikt nie patrzył więc nie miałem się kogo spytać czy był podczas skręcania jakiś przeskok. Pierwszy stuk i ten dzisiejszy pojawiły się przy prawie maksymalnym skręcie.

Normalnie pewnie bym temat olał ale że powymieniałem wszystko, łącznie z drążkami/przegubami kulistymi długimi i krótkimi (główny od przekładni został stary, ale stan dobry) to mnie to zaniepokoiło.

A skoro powymieniane wsio to nie mam koncepcji co to może być. Może któraś z nowych części okazuje się być felerna??

Stuki przy skręcaniu
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 17, 2008, 12:54:03 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
sprawdz dokręcenie drązka reakcyjnego do dolnego wachacz i dociągnij

Stuki przy skręcaniu
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 18, 2008, 11:01:43 am »

Logan

  • Gość
wszystko było dociągane przeze mnie więc nie mam co sprawdzać.

Stuki przy skręcaniu
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 18, 2008, 11:09:13 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
czasem mocowanie jest wyrobione i sruba stuka

[ Dodano: 2008-03-18, 11:10 ]
rusz do przodu i mocno w hamulec. po czym do tyłu i też depnąc. jak bedzie stukać to na 100% te mocowania są wyrobione

Stuki przy skręcaniu
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 19, 2008, 21:21:06 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Czasem jest tak ze po przejechaniu paru kilometrow dopiero sie wszystko pouklada i jesli cos jset wyrobione to bedzie stukac.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Stuki przy skręcaniu
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 19, 2008, 21:45:06 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
piszesz, że stuk nastąpił przy maksymalnym skręcie. miałem podobną sytuację. otóż, na obudowie przekładni kierowniczej są znaki kiedy jest ustawiona dokładnie na wprost. niewiele osób o tym wie, nawet diagności. właśnie do takiej pozycji powinno się ustawiać zbieżność. wtedy są równe długości drążkow służących do regulacji. jeżeli tak nie jest zrobione to w momencie pełnego strętu, koło wewnętrzne jest, można powiedzieć " luźne ". skręć kierownicę w maksymalne położenie i zobacz czy taka sytuacja nie ma miejsca. koło wewnetrzne nie powinno dać się bardziej skręcić rękami.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Stuki przy skręcaniu
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 19, 2008, 22:20:59 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
to ja sie podepne...mam problem tai ze przy skrecie w lewo,slychac stuk w okolicahch prawego kola...czy to moze byc to samo ??
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Stuki przy skręcaniu
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 19, 2008, 22:44:18 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
opisałem sytuację z jaką się spotkałem w swoim polonezie.  dotyczyła lewego koła, żona zjeżdżała z krawężnika i wtedy zobaczyłem, że koło gwałtownie zmieniło położenie. strach mnie ogarnął  bo byliśmy daleko od domu, złapałem za koło a ono daje się ruszać. myślałem że się coś urwało. zaglądam pod samochód- nic nie widać, wszystko w porządku. z duszą na ramieniu wracaliśmy do domu. poszukałem w morawskim i wtedy dopiero dowiedziałem się o tych znakach i właściwym ustawieniu przekładni.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Stuki przy skręcaniu
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 19, 2008, 23:01:53 pm »

Logan

  • Gość
wrb, szczerze mówiąc możesz mieć rację. z tego powodu że miałem przed tymi wymianami w prawo kierownice przestawiona o kąt około 30 stopni, na prostych kołach a po wymianie ustawiłem ją na warsztacie prosto i mi ją zablokowali podczas ustawienia zbierzności. być może że powinienem ją wcześniej zdjąc i ustawić a nie iść na łatwizne i zrobić to poprzez zbierzność.

z drugiej strony miałem do tej pory tak tylko 2/3 razy i na razie jest spokój. jeśli będzie się to powtarzać to trzeba będzie jeszcze raz ustawić zbierzność po poprawnym ustawieniu pozycji przekładni no i na sam koniec zdjąć i ustawić przed ponownym założeniem kierownicę.

Dziękuję za odpowiedzi. Temat do zamknięcia.

Pozdrawiam

Stuki przy skręcaniu
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 19, 2008, 23:11:46 pm »

mateuszOBR

  • Gość
nie tylko wy macie ten problem
ja od czasu kiedy nieostrożnie zahamowałem na ceglowce tez tak mam ze cos mi stuka w zawiechu tyle ze w czasie jazdy na nierownosciach i to nie zawsze
amor suchy co prawda musialem go podniesc na lewarku po tym zdarzeniu bo sie mu buda na nim bujała teraz niby normalnie ale i tak zadaza mu sie stukac
w poprzednim tez mialem tak jak skrecalem na maxa w lewo bad prawo to pukalo