Autor Wątek: Halogeny dalekosiężne w atrapie  (Przeczytany 6563 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Halogeny dalekosiężne w atrapie
« dnia: Marzec 18, 2008, 09:09:15 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Wczoraj zakupiłem takie halogeny:
http://moto.allegro.pl/item326664598_halogeny_zelmot_nowe_komplet_polonez.html
Zakupiłem je z przeznaczeniem nie dla Poloneza, ale mnie naszło, czy wejdą one w przednią atrapę, a jeśli tak, to czy ktoś ma coś takiego i jak wygląda z chłodzeniem, bo ładny kawał wlotu zostanie zakryty.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Halogeny dalekosiężne w atrapie
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 18, 2008, 09:22:00 am »

Buton

  • Gość
Są nawet atrapy z takimi lampami. Z chłodzeniem u mnie nie było większego problemu.

Halogeny dalekosiężne w atrapie
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 18, 2008, 09:24:57 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Atrapy widziałem, ale nie widziałem Plusowej takiej jeszcze. Kupiłem już czarną od Trucka Plusa i będę coś z tym kombinował.
Buton, masz może jakąś fotkę? Czy masz właśnie oryginał atrapę?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Halogeny dalekosiężne w atrapie
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 18, 2008, 09:26:50 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Atrapa do plusa wraz z halogenami dalekosiężnymi kosztuje coś koło 110zł.

Halogeny dalekosiężne w atrapie
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 18, 2008, 09:31:48 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Zobaczę, jak mi wyjdzie przerabianie atrapy. Jak będzie to nie za bardzo wyglądało, to pójdą tam gdzie były początkowo przeznaczone, czyli do zderzaka w Lublinie.
A tak od razu tutaj ktoś się może orientuje jak się mają przepisy do tego? W internecie trudno cokolwiek o tym znaleźć.
Odnośnie podłączenia, to mam zamiar zrobić tak, że zaświecają się razem z drogowymi, ale można je będzie przyciskiem wyłączyć, tak że same drogowe będą się świecić.
Chyba że ktoś proponuje inne rozwiązanie?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Halogeny dalekosiężne w atrapie
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 18, 2008, 09:51:21 am »

Buton

  • Gość
Przepisy mówią, że możesz mieć 4 światła drogowe, czyli 2 normalne + te dwie. Mogą się włączać tylko z długimi i automatycznie wyłączać z nimi, czyli tak jak chcesz jest dobrze. Takie atrapy do plusa załatwiał kiedyś Mateoos. Zapytaj go czy jeszcze są dostępne. Dużo jaśniej jest z tymi lampami.

Halogeny dalekosiężne w atrapie
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 18, 2008, 15:05:57 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
No to ja przytoczę kilka przepisów:

Rozdział 3

Światła

§ 1.1. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do:

  1)   pojazdu specjalnego lub używanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych, z wyjątkiem oznakowania określonego dla pojazdu uprzywilejowanego;
  2)   pojazdu specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, Biura Ochrony Rządu, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Straży Granicznej, Służby Więziennej i straży pożarnej, z wyjątkiem oznakowania określonego dla pojazdu uprzywilejowanego;
  3)   pojazdu zabytkowego;
  4)   tramwaju i trolejbusu, dla których warunki techniczne określają odrębne przepisy.

§ 12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:
 
1)   drogowe - pojazd samochodowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h;
  2)   mijania - pojazd samochodowy;
  3)   kierunkowskazów - pojazd samochodowy i przyczepa; nie stosuje się do motocykla jednośladowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r.;
  4)   hamowania "stop" - pojazd samochodowy i przyczepa;
  5)   oświetlające tylną tablicę rejestracyjną - pojazd samochodowy i przyczepa;
  6)   pozycyjne przednie - pojazd samochodowy oraz przyczepa o szerokości 1,6 m lub więcej;
  7)   pozycyjne tylne - pojazd samochodowy i przyczepa;
  8)   odblaskowe tylne inne niż trójkątne - pojazd samochodowy;
  9)   odblaskowe tylne trójkątne - przyczepa;
  10)  odblaskowe przednie - przyczepa;
  11)  odblaskowe boczne - pojazd samochodowy o długości przekraczającej 6,0 m, ciągnik siodłowy i przyczepa;
  12)  awaryjne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa;
  13)  przeciwmgłowe tylne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa;
  14)  cofania - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla;
  15)  obrysowe przednie i tylne - pojazd samochodowy i przyczepa, których szerokość przekracza 2,1 m; nie stosuje się do podwozia samochodu ciężarowego z kabiną w zakresie świateł obrysowych tylnych;
  16)  pozycyjne boczne - pojazd samochodowy i przyczepa, których długość przekracza 6 m (długość przyczepy powinna być liczona razem z dyszlem).

2. Przepisów ust. 1:
  1)   pkt 12-15 nie stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r. oraz pojazdu Sił Zbrojnych;
  2)   pkt 16 nie stosuje się do podwozia samochodu ciężarowego z kabiną oraz pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem wejścia w życie rozporządzenia.

3. Ponadto dopuszcza się wyposażenie w następujące światła:
  1)   drogowe - pojazdu samochodowego innego niż wymieniony w § 1 pkt 1;

  2)   przeciwmgłowe przednie - pojazdu samochodowego;
  3)   pozycyjne przednie - przyczepy innej niż wymieniona w ust. 1 pkt 6;
  4)   postojowe - pojazdu samochodowego o długości nieprzekraczającej 6,0 m i szerokości nieprzekraczającej 2,0 m; zabrania się umieszczania tych świateł na innych pojazdach;
  5)   odblaskowe boczne - pojazdu samochodowego innego niż wymieniony w ust. 1 pkt 11;
  6)   odblaskowe przednie - pojazdu samochodowego;
  7)   jazdy dziennej - pojazdu samochodowego;
  8)   pozycyjne boczne - pojazdu innego niż wymieniony w ust.1 pkt 16;
  9)   obrysowe przednie i tylne - pojazdu samochodowego i przyczepy, o szerokości od 1,8 m do 2,1 m oraz podwozia samochodu ciężarowego z kabiną;
  10)  cofania - przyczepy;
  11)  awaryjne - motocykla;
  12)  przeciwmgłowe tylne - motocykla;
  13)  odblaskowe tylne inne niż trójkątne - przyczepy;
  14)  oznakowanie odblaskowe konturowe - pojazdu, o którym mowa w § 42 ust. 1


§ 13. 1. Światła pojazdu powinny odpowiadać następującym warunkom ogólnym:
  1)   światła przeznaczone do oświetlania drogi przed pojazdem powinny być umieszczone w sposób umożliwiający łatwą regulację kierunku strumienia świetlnego;
  2)   osie świateł sygnalizacyjnych powinny być równoległe do płaszczyzny jezdni, osie świateł odblaskowych bocznych i pozycyjnych bocznych powinny być ponadto prostopadłe do podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu, a osie pozostałych świateł sygnalizacyjnych - równoległe do tej płaszczyzny; dopuszcza się odchylenia od powyższych kierunków nie większe niż 3°;
  3)   światła tego samego rodzaju powinny mieć takie same właściwości świetlne i powinny być umieszczone symetrycznie względem podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu; warunku symetrii rozmieszczenia nie stosuje się do świateł oświetlających tylną tablicę rejestracyjną oraz pojedynczych świateł cofania i przeciwmgłowych tylnych;
  4)   nie powinny oślepiać innych uczestników ruchu; warunku nie stosuje się do świateł drogowych;
  5)   światła mijania powinny dawać wyraźną granicę światła i cienia;
  6)   światła czerwone nie powinny być widoczne z przodu, a światła białe (żółte selektywne) - z tyłu, z wyjątkiem światła cofania oraz świateł dodatkowych przewidzianych w § 24 ust.1 pkt 8, § 25 ust. 2, § 26 ust. 3, § 27 ust. 2, § 31 ust. 1 oraz w § 32 ust. 1.
2. Połączenia elektryczne powinny zapewniać, aby:
  1)   światła pozycyjne przednie i tylne, światła obrysowe (jeśli pojazd jest w nie wyposażony), światła pozycyjne boczne (jeśli pojazd jest w nie wyposażony) i światła oświetlające tylną tablicę rejestracyjną mogły być włączane i wyłączane tylko jednocześnie; warunek ten nie obowiązuje, gdy światła pozycyjne pełnią funkcję świateł postojowych lub kiedy światła pozycyjne boczne migają (świecą światłem przerywanym) razem z kierunkowskazami po tej samej stronie pojazdu;
 2)   światła drogowe, mijania i przeciwmgłowe przednie nie mogły być włączone, jeżeli nie są włączone równocześnie światła wymienione w pkt 1; przepisu nie stosuje się do świateł drogowych lub mijania, kiedy są używane do wysyłania krótkich, przerywanych sygnałów ostrzegawczych.
3. Światła i oznakowanie odblaskowe powinny ponadto odpowiadać warunkom szczegółowym, określonym w załączniku nr 6 do rozporządzenia.


Światła Drogowe
pojazdy samochodowe, z wyjątkiem motocykli: 2 lub 4, ponadto jeśli pojazd jest wyposażony w 4 światła chowane, dopuszcza się 2 dodatkowe światła drogowe do ostrzegawczej sygnalizacji świetlnej
barwa: biała lub żółta selektywna
Rozmieszczenie na pojeździe [mm]
z przodu w taki sposób, aby wysyłane światło nie olśniewało kierującego bezpośrednio lub przez odbicie od elementów pojazdu
Połączenia elektryczne
1) powinny być włączane wszystkie równocześnie lub parami,
2) przełączenie świateł mijania na światła drogowe musi powodować włączenie co najmniej jednej pary świateł drogowych,
3)przełączenie świateł drogowych na światła mijania musi powodować równocześnie wyłączenie wszystkich świateł drogowych
Własności świetlne
1) powinny dostatecznie oświetlać drogę co najmniej na 100 m przed pojazdem przy dobrej przejrzystości powietrza,
2) światłość wszystkich świateł drogowych nie może być mniejsza niż 30.000 cd3) (dla motocykli -12.500 cd) i nie może przekraczać 225.000 cd (dla motocykli -120.000 cd)
Inne warunki
w razie wyposażenia pojazdu w cztery światła drogowe, gdy jedna z par świateł przeznaczona jest wyłącznie do świateł drogowych, dopuszcza się, aby zmieniała ona swe ustawienie w zależności od kąta obrotu kierownicy, przy czym obrót świateł powinien następować wokół osi pionowej; stosuje się to również do światła drogowego motocykla i ciągnika

źródło: Dziennik Ustaw z 2003 r. Nr 32 poz. 262
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Halogeny dalekosiężne w atrapie
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 18, 2008, 15:38:50 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
miałem takie światła z atrapą w Polinie ale po powrocie z zeszłorocznych Czerniewic zaraz je wywaliłem bo silnikowi było za ciepło - teraz są ZA atrapą (przerobioną atrapą)
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Halogeny dalekosiężne w atrapie
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 18, 2008, 22:12:25 pm »

Długi

  • Gość
Ja posiadam taką atrapę przystosowaną do plusa z takimi samymi halogenami, świeci bardzo dobrze a co do grzania się silnika to nic nie zauważyłem złego.

Halogeny dalekosiężne w atrapie
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 18, 2008, 22:24:45 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
Ja widziałem w pewnym sklepie taka atrape ze światłami. Pasuje do plusa. Kosztowała 70zł.

Halogeny dalekosiężne w atrapie
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 18, 2008, 22:36:36 pm »

Długi

  • Gość
u mnie wygląda to tak:


Halogeny dalekosiężne w atrapie
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 18, 2008, 22:42:28 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
matucha,Może taka koncepcja   :?:  :twisted:

Halogeny dalekosiężne w atrapie
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 18, 2008, 22:48:11 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Z tym moim kołem na dachu to by mogło ciekawie wyglądać :P Jeszcze jakiegoś łapacza kangurów z przodu i prawie jak Analog ;)
Chyba jednak będę szukać orygnalnej atrapy do Plusa, chociaż kupiłem czarną od Trucka Plusa za 5 zł to pokombinuje, może mi coś z tego wyjdzie ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Halogeny dalekosiężne w atrapie
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 18, 2008, 23:27:22 pm »

Arnold

  • Gość
Jaro miał też jakieś tego typu, a może i takie same nawet, tylko schowane za atrapą. Przerobione na stroboskopy czy coś :P

Halogeny dalekosiężne w atrapie
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 18, 2008, 23:48:37 pm »

waldek_x

  • Gość
Ja mam takie w atrapie, ale niestety atrapy nie mialem z miejscami na halogeny i nie miałem wtdy z kąd takiej wziąść, więc była własnej roboty. Jeżeli chodzi o chłodzenie to nie jest źle, ale nie wiem jak to będzie wyglądać w plusie gdzie zakryje cały wlot

Halogeny dalekosiężne w atrapie
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 05, 2008, 22:04:34 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Dzisiaj wszystko zostało zamontowane :) Co prawda halogeny poszły w Lublina a nie w Poldka, ale z racji, że to też z Daewoo-FSO to wrzucam jak wyszło ;) Pozytywnie mnie zaskoczyła poprawa widoczności w nocy więc szukam oryginalnej atrapy do Poloneza.
Puszka bezpieczników przed i po:
Doszły 2 bezpieczniki i przekaźnik:


I nowe światełka:


I wiązka nowych przewodów:


Przy okazji nadmienię, że to jest praktycznie duży Polonez ;) Wszystko, co było mi potrzebne kupiłem w sklepie z częściami do FSO.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Halogeny dalekosiężne w atrapie
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 07, 2008, 18:47:59 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "matucha"
Pozytywnie mnie zaskoczyła poprawa widoczności w nocy więc szukam oryginalnej atrapy do Poloneza.

Noiii w nocy jest zajebiaszczo, ostatnio Van stwierdził, że mój festyn na zderzaku :lol: pełni swoją rolę znakomicie ;)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Halogeny dalekosiężne w atrapie
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 07, 2008, 18:57:42 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
Cytuj (zaznaczone)
Noiii w nocy jest cenzura, ostatnio Van stwierdził, że mój festyn na zderzaku :lol: pełni swoją rolę znakomicie
zdecydowanie potwierdzam :!:  :!:  :!:  :mrgreen:

matucha, pod jaki przekaźnik podpiales te halogeny ??
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Halogeny dalekosiężne w atrapie
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 07, 2008, 19:37:24 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
W planach miał być przekaźnik 541 i tak byłoby najlepiej, ale nie miałem takiego w domu i nie było już gdzie kupić. Włożyłem inny, różniący się tym, że cewka była zbocznikowana opornikiem. Narazie tak zostawiłem, ale albo wepnę 541, albo wytnę opornik z przekaźnika.

Bezpieczniki wpiąłem za przekaźnikiem, tak że każda lampa ma swój bezpiecznik. Zasilanie pociągnięte zza głównego wyłącznika prądu.
Masę pociągnąłem do punktu, gdzie jest masa od wycieraczek - z tego powodu, że miejsce łatwo dostępne i w okolicy jest punkt masowy.

Świetnie to współgra z żarówkami Philips Silver w lampach.
Na trasie jak sprawdzałem, to widać na ok 400m spokojnie, a dużą odblaskową tablicę można zobaczyć bez problemu z kilometra.

Ojciec stwierdził, że będzie ich używał do zwalczania dziadów ze źle wyregulowanymi światłami ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)