Autor Wątek: Poldoford czyli Polonez z silnikiem OHC Forda  (Przeczytany 28443 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Poldoford czyli Polonez z silnikiem OHC Forda
« dnia: Marzec 24, 2008, 12:27:02 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Najwiekszym problemem od "zawsze" w polskich samochodach czy to Syrena, Warszawa czy tez FSO 125p/Polonez byl dobry i mocny silnik a konkretnie jego brak. Z tego problemu doskonale zdawano sobie sprawe w FSO- budowano "lepsze" wersje z mocnijszymi silnikami. Na samym poczatku budowano Polonezy 2000 z Silnikiem z Fiata 132/Argenta o pojemnosci 1995cm3 i rozrządzie DOHC. Silnik mial najczesciej oznaczenie 132.C2.000 o mocy w zaleznosci od wersji 112-140KM. Rzadziej spotyka sie oznaczenia 132.D1.000. W FSO montowano tylko 112 Konne i zawsze z aparatem zaplonowym w bloku. Niestety w 1986 roku z fabryki Fiata wyjechal ostatni dohc z wzdluzna skrzynia. Jego nastepca Fiat Croma mial juz przedni naped, a wiec inna skrzynie i inny osprzet motoru, uniemozliwiający bez sporych zmian zamontowanie go wzdluznie. Przez jakis czas do zapasu silników stosowano zamiennie polskie skrzynie.(w momencie przejecia fabryki przez Daewoo kilka lat pozniej- nowe silniki dohc ladowaly na zlomie :/) Poszukiwano zatem alternatywy -wybrano znany, dosc mocny i sprawdzony silnik forda o nazwie kodowej T-88 -bardziej znany pod nieoficjalna nazwa "pinto". Jest to silnik z rozrządem OHC który przez 30 lat napedzal wiekszosc fordów. Nazwa wziela sie z faktu iz pierwszy raz zastosowano go własnie w Fordzie Pinto. Najprawdopodobniej FSO zakupilo od Forda serie motorów w okolicach maja 1988- wówczas zakonczyla sie produkcja sierry/scorpio z silnikiem ohc a Ford zaczal montowac nowe silniki DOHC razem z nowa skrzynia MT 75

O ile silnik Fiata pasowal bez wiekszych modyfikacji do nadwozia Poloneza ze wzgledu na plyte podlogowa z Fiata 125 w którym wlosi montowali ten silnik w wersji 1600, o tyle montaz silnika z inej marki i rodziny silników posiadających zupelnie inne wymiary i rozwiazania techniczne wymagal sporo zmian zarówno w samym osprzecie silnika jak i w samochodzie. Silnik i skrzynia forda sa duzo wieksze niz odpowiedniki fiatowskie oraz sporo ciezsze jako ze całosc w 90 % jest wykonana z zeliwa. Silnik ma srednice cylindra 90,82mm spory zapas materialu na bloku oraz zeliwna glowice(sama wazy ok 31Kg) iczesc osprzetu np pompe wody. Kompletny silnik bez skrzyni wazy okolo 170Kg. Dla porównania zespól napedowy FSO 1600 ze skrzynia  okolo 140 Kg. Skrzynia biegów jest bardzo dluga, zwiazku z czym drazek wypada duzo dalej niz w standardowym polonezie. Orientacyjnie jest to okolo 3 cm od guzika hamulca recznego. Miska forda posiada rowniez splyw oleju z tylu silnika przy skrzyni a nie jak w silnikach Fiata z przodu. Sam silnik jest bardzo wysoki i waski. Dodatkowo komora silnika  jest duzo mniejsza niz w fordzie oraz przez srodek przechodzi belka zawieszenia podczas gdy w fordzie belka jest za silnikiem. Fabryka wykonała wiec specjalnie zmodyfikowane czesci oraz wykonała czesc z nich we wlasnym zakresie w celu dopasowania silnika do nadwozia. Silnik ten bez problemu pasuje tez do Fiata 125 1300/1500- oczywiscie jezeli dysponujemy przerobionymi elementami.

Zmiany w osprzecie sa bardzo szerokie i obejmuja one :
1) Belke zawieszenia- posiada ona wyciecie na rozrusznik od silnika 2.0 który normalnie sie nie miesci. Belka poza tym identyczna jak w silnikach ohv. Przystosowana do wąskiego rozstawu kół
2) Stabilizator od waskiego zawieszenia -ze wzgledu na inna wieksza miske jest inaczej wygiety -bardziej do przodu samochodu
3) Łapy silnika i skrzyni -do silnika dorobiono specjalne lapy a móc go zainstalowac uzywajac poduszek i belki od poloneza. Kazda z lap jest wykonana z dwóch czesci zespawanych ze soba. Grubosc blachy wynosi 4,5mm sa wiec bardzo grube (w porównaniu do lap silników fiata) ze wzgledu na ciezszy motor i wiekszy moment obrotowy. Lapa pod skrzynie zostala równiez wykonana od zera jest to specjalnie przyciety i powiercony kawalek blachy mocowany w miejscu standardowej lapy ale wykorzystujacy cztery otwor(po dwa na strone) Te dodatkowe otwory sa w kazdym nadwoziu PN/DF. W orginale byly wykorzystywane do przykrecania dluzszej skrzyni silnikow DOHC Fiata. Łapa w miejscu mocowania jest dodatkowo wzmocniona za pomoca zgrzanych blaszek oraz jest zagieta na koncach na okolo 5 mm. Łapa ta wykorzystuje standardowe poduszki Forda pod skrzynie N9, Nie wystaje praktycznie takze poza obrys podluznic czego nie mozna powiedziec o normalnej lapie
4) Trójnik olejowy -wykonany z kawalka grubego preta w celu przykrecenia dwóch czujników FSO (pod lampke i zegar)w miejsce jednego czujnika forda
5) Ciegno hamulca recznego -ze wzgledu na kolizje z ukladem przeniesienia napedu ma inny ksztalt- jest to zmodyfikowane ciegno seryjne. Niewiedziec czemu ma grubsza srednice niz normalne i niepasuje do "normalnego" nadwozia
6)Blacha na tunel -drazek wypada w innym miejscu i nalezy wykonac na niego dodatkowy otwor. Otwor wykorzystywany normalnie jest zbedny wiec dorobiono odpowiednio przetloczona blache w celu jego zakrycia. Mocowana na blachowkrety
7) Wal napędowy- ze wzgledu na duzo dluzsza skrzynie jego pierwsza czesc jest inna. Jest duzo krotsza i posiada koncowke pasujaca do skrzyni forda. Druga czesc jest taka sama jak w kazdym wale. Ford posiada koncowke przesówna w skrzyni, FSO na wale.
8 ) Dwururka -jest to zmodyfikowana w dosc dziwny sposób czesc umozliwiajaca połaczenie zeliwnego kolektora z wydechem fabrycznym FSO od silnika OHV. Skłąda sie z odcietej gornej czesci dwururki fordowskiej i dołu dwururki od borewicza
9) Miska i smok pompy oleju: W fordzie pompa oleju znajduje sie z przodu silnika i za pomoca dlugiej rurki ciagnie olej z drugiego konca miski. W FSO miske pocieto i przetloczono oraz pospawano. Teraz ma splyw z przodu silnika. Miska jest 3 czesciowa : górna- mocowanie do silnika Ford, srodek jest przerobiony -obrócony i poszerzony, dol
miski jest najprawdopodobniej dolem miski z silników seryjnych. Dol miski z forda ma korek spustowy z boku a nie w dnie oraz jest duzo mniejszy. Smok jest to odpowiednio skrócony smok seryjny
10) Redukcja napedu predkosciomierza- umozliwia podlaczenie zegarów fso i skrzyni ford za pomoca zwyklej linki. Dodatkowo jest konieczna aby zegary nie przeklamywaly- bez redukcji predkosciomierz na 5 biegu przy 3 tys pokazuje ponizej 60Km/h gdy w rzeczywistosci jedzie sie okolo 110Km/h
11) Uklad chlodzenia- standardowa waska  chlodnica z zaspawanym korkiem, dorobionym wyjsciem na wezyk do zbiorniczka wyrownawczego pochodzacego z forda sierry. Weze-odpowiednio pociete weze od forda
12) Linki gazu/sprzegla- zmodyfikowane linki forda z koncowkami przystosowanymi do pedalów FSO.
13) Drazek zmiany biegow -wyprostowany i skrócony drazkek forda, Galka taka sama jakw fordach.
14) Konsolka srodkowa- jest zupelnie inna niz standardowe -nizsza i inaczej wyprofilowana. Seryjny otwor zaslepiony miseczka na drobne przedmioty
15)Chwytacz powietrza(przed MR93)- wezszy od strony pompy hamulcowej aby zmiescic puszke od forda- jest nizsza ale ma wieksza srednice niz puszka FSO
16) Rurka nagrzewnicy- doprowadzajaca plyn z pompy do nagrzewnicy -podobna do tej w silniku ohv ale ma inny kształt i jest dluzsza. W Fordzie polaczenie to jest wykonane gumowym wezem mocowanym do dekla pokrywy zaworów lub do kolektora wydechowego
17)Zegary- stary kwadratowy typ -posiada inny wskaznik temp -dostosowany do czujnika forda. Na normalnych zegarach i czujniku forda zegary przy temp okolo 22 stopni pokazuja okolo 65. Byc moze inny jest tez predkosciomierz.

Zamienniki czesci i co mozna zrobic w przypadku swapa:
1) Linka sprzegła - zwykla- pasuje od poloneza. Zalecana jest "dluga"
2)Drazek stabilizatora -jezeli przekladasz silnik do nadwozia na szerokim zawieszeniu pasuje drazek od poloneza 1.4 16V. Jezeli na waski mozna zmienic rozstaw ramion za  pomoca palnika. Drazek poldoforda jest z wygladu bardzo podobny do drazka od taunusa.
3) Trójnik oleju- powinien pasowac od lady- pisze powinien poniewaz probowalem go wkrecic ale sie nie dalo. Jest to dziwne poniewaz czujnik od forda pasuje do trojnika lady wiec w druga strone tez powinno pasowac. Na pewno na trojniku od lady nalezy skrocic gwint gdyz jest za dlugi. Trojnik od poloneza nie pasuje - ma wejscie M12x1,25 a Ford  i Łada M14x1,25. Potrzebny tez bedzie czujnik braku smarowania od lady /fiata
132- z gwintem M14.
Sprawdzilem  i czujnik od lady nie pasuje  :evil:  -ma za duzy gwint w stosunku do  gwintu forda, a trojnik z poloneza ma za maly wiec i tak trzeba dorabiac redukcje blok-trojnik, ewentualnie sprobowac przegwintowac trójnik lady-zapas materialu jest
4) Filtr oleju pasuje od poloneza
5) W przypadku braku belki, nalezy wykorzystac rozrusznik od wersji 1600 -jest krotszy i nie wymaga modyfikacji belki tzn podcinania. Byly jednak rózne rozruszniki na przestrzeni lat- o mniejszej srednicy jak równiez krotsze/dluzsze- pzred kupnem dobrze wziosc stary na wzór aby nie kupic takiego samego
Sprostowanie kolegi BARTEK#1925 :
Z rozrusznikiem to u mnie było tak, że mimo podcięcia w belce, rozrusznik od 2.0 (długi) nie chce wejść, ponieważ w światło rozrusznika wchodzi belka. Jak zwalałem rozrusznik i kupowałem drugi, to okazało się że pasują do Poldoforda tylko dwa rodzaje rozruszników: wspomniany od 1600 OHC i rozrusznik "na satelitach", który też jest podobnej długości i nie koliduje z belką. Istnieje oczywiście możliwość montażu rozrusznika z 2.0, pod warunkiem wykorzystania wyższych poduszek po łapy silnika lub wykonania odpowiednich podkładek.
Uwaga: Pasuja na 100 % rozruszniki z ostatnich wersji wtryskowych sierek ohc(do 1989) - sa bardzo male  i sa to chyba planetarki
6)Poduszki od poldka sa za slabe- duzo lepiej dac poduszki od Fiata Argenty które sa w calosci wykonane z gumy i sa duzo mocnijsze. Wysokosc jest praktycznie taka sama.
7) Istnieje kolektor dzieki któremu mozna zastosowac gaznik od poloneza. Wówczas mozemy zastosowac gaznik i puszke filtra powietrza oraz linke gazu od poloneza starego typu( po dorobieniu lapy która jest bardzo prosta w wykonaniu) Niestety nalezy zastosowac mikser rurkowy i sprawdzi sie to tylko w DF. Kolektor standardowo montowany pod webera 2V nie pasuje - nalezy rozwiercic otwory w  gazniku aby wszedl i wymienic szpilki na krótsze. Dodatkowo kolektor ten jest o okolo 3 mm wyzszy- aby zamknac maske w polonezie musialem zjechac mocowanie gaznika w kolektorze 1 cm- mozna wiecej ale nalezy zaspawac jeden otwor. Moze byc tez wymagane podciecie wzmocnien w masce. Problemy te nie wystepuja z kolektorem od wtrysku MPI :) Kolektor od 2V jest duzo gorzej wykonany od kolektora pod webera polonezowskiego ale posiada elektryczna grzalke która ulatwia rozruch silnika duzo lepiej pracuje gdy jest zimny8) Zeliwny kolektor wydechowy jest bardzo toporny- zaleca sie go wymienic. Niestety rurowce stosowane w caprii nie podejda gdyz sa za szerokie dlatego mozna sie ratowac przespawaniem jakiegos innego kolektora np od opla
8 )Czujnik temperatury -pasuje w miejsce czujnika forda od poloneza z silnikiem rovera typ "FCTW 15". Jezeli czujnika nie mamy- mozemy wykorzystac rury z transita -posiadaja miejsce na wkrecenie czujnika niestety nie wiem z jakim gwintem. Mozna tez spróbowac wkrecic normalny czujnik w kolektor ssacy -miejsca jest sporo a zapas materialu jest wystarczający. Dodatkowo czujnik mozna troche zjechac na srednicy.
9) W przypadku braku redukcji mozna spróbowac zastosowac predkosciomierz forda -jest ich kilka rodzajow w zalesnosci od modelu i rocznika.
10) Uklad zaplonowy ESC II pracuje poprawnie bez gaznika, cewke mozna dac od poloneza na zaplonie elektronicznym
11) W przypadku braku miski mozna przerobic seryjna - podobnie jak FSO. Dobrze jest tez wykonac ja nieco plytsza. Orginał ma ta sama wysokosc co przerobiona miska.
12) W przypadku nabycia wersji 2,0i która jest odprezona (wiekszosc Fordów Sierra ma takowy) mozna doprezyc silnik glowica od 1600 która mniejsze komory spalania
13) Silnik odprezony poznamy po recylkulacji spalin z kolektora wydechowego- wystaja 4 metalowe rurki idace do takiej gruszki, z pod korka oleju odchodzi zas dodatkowa odma  do puszi filtra oraz jestzamontowany dodatkowy zawor recyrkulacji spalin do kolektora ssacego -w wersji 115Km która wystepuje w wszystkich scorpio tych elementow nie ma. Wersja 100Km dodatkowo posiada zawsze sonde lambda, wersja 115Km nie zawsze.
14) w przypadku montazu do caro nalezy podciac plastikowe podszybie -zawadza dekiel zaworow -dekla sie nie wklepie poniewaz jest tam mocowanie walka rozrządu.

Ciekawostki
1) Nie jest znana dokladna liczba wyprodukowanych poldofordów. Numer silnika nabijano w fabryce w postaci EH  0000288. Najwiekszy znany dzis numer to 525 kolegi Smar Najprawdopodobniej wyprodukowano trochę ponad  500 sztuk. Numer nadwozia mial format SUPB01EHK
2) Orginalne poldofordy mialy poszerzany tunel na skrzynie biegów. Skrzynia jednak wchodzi bez problemu do normalnego tunelu
3) Numer nadwozia W FSO - 9 znak oznacza przelozenie mostu. Most mial przelozenie 3,92 i pochodzil od silnika 1600. W numerze poldoforda jest on jedna koznaczany jako K podczas gdy ten sam most w nadwoziu 1600 GLE jest oznaczany jako H.
4) Miske poldoforda dosc łatwo uszkodzic na wybojach. Mozna ja bez problemu mocno spłycic -rozwiazanie szeroko  stosowane w kitcarach bazujacych na silniku ohc
5)w sieci kraza skany z gazety przedstawiajace poloneza 2.0 Turbo z silnikiem firmy Cosworth. Jest to 16 zaworowy turbodoladowany silnik zbudowany na bazie bloku typ 205/207- który byl montowany w wiekszosci fordów Sierra MK2 .Glowica taka pasuje bez problemu na blok silnika w montowanego w polonezie.
6)Poldofordy produkowano na poczatku lat 90 za rządów Waldemara Pawlaka który podkreslal zalety polonezów. W sieci znalazlem informacje ze jego obstawa poruszala sie specjalnie wzmacnianymi poldofordami -z silnikami forda z rodziny ZETEC. Jest to mozliwe poniewaz skrzynia N9 zastosowana w polonezie pasuje do innych fordowskich silnikow np V6 cologne 2,0-2,9 L oraz do nowszych silników montowanych poprzecznie. Do skrzyni tej sa tez dostepne specjalne kosze umozliwiajace polaczenie jej z silnikami z rodziny K-16 firmy Rover
7) Silnik pinto jest swojego rodzaju ewenementem Forda - wszystkie inne R4 produkowane przez niego maja kolektory zamienione stronami tj tak jak w silniku Rover.
8 ) Polonez mial "szczescie" poniewaz otrzymal starsze silniki z granady/taunusa ktore mialy lepiej wyprofilowane glowice z wiekszymi kanałami, w nowszych silnikach sa one duzo mniejsze a silniki maja czesto mniejsze stopnie sprezania i mniejsza moc -ze wzgledu na czystosc spalin i inne glupoty
9) Wszystkie silniki R4 forda pasuja pod wszystkie skrzynie od R4, podobnie ma sie sprawa z silnikami V6.  Co wiecej skrzynia N9 montowana w polonezie jest w wersji R4 i V6. Skrzynie V6 i R4 róznia sie jednak dzwonem który mozna przelozyc jak rowniez niestety dlugoscia walka sprzeglowego. Dlatego zawsze nalezy sie upewnic z jakiego silnika pochodzi ! Istnieje rózne wersje obudowy sprzegla z rozrusznikami z lewej i prawej strony w zaleznosci od samochodu i rocznika
10) Najmniejszy znany w klubie numer motoru posiada BARTEK#1925, numer jego silnika to 0000086 (przejściówka), rocznik 1990

Garsc fotek

Reklama poldoforda


Porównanie walów napedowych silnikow 1.6 OHV i 2.0 OHC


Porownanie skrzyn biegow silników FSO  i Ford. Fordowska wykonana z zeliwa


Nakladka zakrywajaca otwór po drazku

Najbardziej gówniany patent jaki w zyciu widzialem- dwururka poldoforda

Porównanie misek poldoforda i sierry

J.w


Zmodyfikowany smok olejowy


Czujnik z poldrovera wkrecony w glowice ohc- dla przymiarki razem z kolektorem MPI


Zalecane poduszki do poldoforda z fiata argenta. NIE sugerowac sie napisem na poduszkach . Nie zamieszczam zdjec poduszek poloneza dla porownania poniewaz kazdy uzytkownik FSO wie lub przynajmniej powinien wiedziec jak one wygladaja


Trojnik olejowy


Łapy silnika


J.w


Silnik 2.0 w 125p
Strona internetowa o poldofordzie :
http://bandzior-polaj.webpark.pl/
Strona internetowa kolegi e_gregor#1917
www.poldoford.ovh.org
Strona Forda Sierry :
http://sierrafan.pl
Strona Forda Capri :
http://capri.pl
Strona o silnikach pinto( w jezyku angielskim) :
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Pinto_engine
Ciekawa strona o modyfikacjach silnikow forda (i nie tylko) Jezyk dunski lub szwedzki
http://skogenracing.myftp.org/bilar/borta/

Fragment ksiazki " FSO Polonez Caro i inne" Zenon Kania i Krzysztof Wiśniewski(Fragment poswiecony odmianie z silnikiem Forda)
CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA
Silnik : o zaplonie iskrowym
Typ : Silnika : 2305 EHC(?) (FORD NET)
Rodzaj : czterosuwowy, czterocylindrowy, rzedowy, umieszczony z przodu napedzajacy kola tylnie
Srednica cylindra : 90,82mm
Skok tloka : 76,95 mm
Pojemnosc skokowa : 1993 cm3
Stopien sprezania : 9,2
Cisnienie sprezania : 1,1...1,3MPa
Moc maksymalna : 77kW(105Km)
Predkosc obrotowa mocy maksymalnej : 5200obr/min
Maksymalny moment obrotowy : 157Nm
Predkosc obrotowa maksymalnego momentu obrotowego : 4000Obr/min(inne zródla podaja 3800 )
Chlodzenie : ciecza o obiegu wymuszonym w układzie zamknietym
Pasek klinowy : napedu pompy cieczy chlodzącej  i alternatora
typ : Motorcraft 2135
ugiecie : wynosi 10mm pod naciskiem kciuka
Smarowanie : pod cisnieniem
Filtr oleju : z wymiennym wkladem Motorcraft EFL 90
Rozrząd  :górnozaworowy, z walkiem rorządu w glowicy, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny
Fazy rozrządu :
otwarcie zaworu ssacego : 24 przed ZZ
zamkniecie zaworu ssacego : 64 po ZW
otwarcie zaworu wydechowego : 70 przed ZW
zamkniecie zaworu wydechowego : 18 po ZZ
Luz roboczy zaworów (na zimno) :
-zawór ssacy : 0,20mm
-zawór wydechowy : 0,25mm
Pasek rozrządu :  napedu rozrzadu i walka posredniego Ford Powergrip 70HM 6268 AA
Zaplon : akumulatorowy, elektroniczny z mikroprocesorem
Kolejnosc zaplonu : 1-3-4-2
Kat wyprzedzenia zaplonu : 10 +/- 2 przed ZZ
Modul wzmocnienia: Ford 83 BB 12 A 297 AA
Cewka zaplonowa : Bosch 0221 122 031
Swiece zaplonowe : Motorcraft BRF 32X
Odstep elektrod : 0,6mm
Zasilanie : Gaznikowe
Gaznik : opadowy , dwuprzelotowy z automatycznym urządzeniem rozruchowym
typ : Weber 85HFCB
Predkosc obrotowa biegu jalowego : 875+/- 50 obr/min
Sprzeglo : cierne ,jednotarczowe, suche, ze sprezyna centralna
Typ : Fichtel Sachs 8,5
Srednica okladzin :
Zewnetrzna : 216mm
Wewnetrzna : 153mm
Skrzynka biegow : Mechaniczna, pieciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
Przelozenia:
1) 3.652
2) 1.969
3) 1.36
4) 1
5) 0.815
R) 3.660
Przekladnia glówna : hipoidalna
Przelozenie : 43/11
Ogumienie : 175 R13 86S
Masa  wlasna : 1145 Kg
Masa calkowita: 1570 Kg
Predkosc maksymalna : 165Km/h
Czas rozpedzania od 0 do 100km/h : 12,5 s
Zuzycie paliwa :
przy 70Km/h         5.7 dm3/100Km
przy 90Km/h         6.9 dm3/100Km
przy 120Km/h        9.7 dm3/100Km
w cyklu miejskim  11.6 dm3/100Km
Paliwo : etylina lub benzyna bezolowiowa 95
Samochody FSO Polonez Caro 2.0 GLE z zespolem napedowym Forda sa produkowane w malej liczbie egzemplarzy. Zewnetrznie mozna je odróznic po oznaczeniu odmiany umieszczonej na tylnich drzwiach nadwozia. W tej odmianie samochodu caly zespól napedowy rózni sie od odmian podstawowych. Pochodzi z samochodow Ford Sierra i Scorpio, produkowanych pod koniec lat osiemdziesiatych, jest zamontowany podluznie. Dlugosc zespolu napedowego firmy Ford(silnik, sprzeglo i pieciobiegowa skrzynka biegów) jest wieksza niz zespolu polskiego, wynosi okolo 1430mm(polski okolo 1127mm). Zespól napedowy Forda w Polonezie jest polozony nieco inaczej wzgledem nadwozia i zawieszenia. Inny jest takze wal napedowy, produkowany w Polsce z wykorzystaniem elementów dostarczanych przez Forda, którego przegub elastyczny jest przesuniety bardziej do tylu. Dzwignia zmiany biegów zespolu napędowego Ford jest polozona blizej foteli przednich i umieszczona pionowo, natomiast w miejscu otworu dzwigni zmiany biegow polskiego zespolu napędowego znajdujesie plytki schowek. Dzwignia hamulca awaryjnego takze jest przesunieta do tyłu. Nieco inaczej uksztaltowane sa równiez przewody hamulcowe.
Silnik Forda ma nowoczesna konstrukcje, dobre parametry i jest trwaly. Ma jednak inne wymiary i inaczej rozmieszczony osprzet niz polskie silniki. Dlatego przedzial silnika Poloneza jest znacznie zmodyfikowany. Zmniejszony jest wlot powietrza do nagzrewnicy, inny jest uklad zaplonu, a obok pompy hamulcowej znajduje sie specjalny filtr paliwa ograniczający parowanie. Zmieniona jest chlodnica, dostosowana do napelniania przez zbiornik wyrównawczy, gdyz uklad chlodzenia moze pracowac pod wyzszym cisnieniem(0.1MPa) dzieki czemu temperatura cieczy chlodzącej w tym ukladzie jest zwiekszona do 122 stopni C. Inny ksztalt ma takze górna rura podwójna ukladu wydechowego, który dostosowano do silnika Forda. Równiez drazek stabilizatora przechyłów zawieszenia przedniego ma zmieniony ksztalt, dostosowany do zabudowy zespolu napedowego Forda. Zamontowanie zespołu napędowego Forda do samochodu FSO wymaga lacznie ponad 30 elementów dopasowujacych. Silnik Forda jest dostosowany do benzyny bezołowiowej
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Poldoford czyli Polonez z silnikiem OHC Forda
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 02, 2009, 13:17:34 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Kolejna ciekawostka, to to, że w oryginalnym Poldofordzie czujnik ciśnienia oleju (ten pod kontrolkę) ma gwint M12. Oznacza to, że nie pasuje od Poloneza OHV, ale pasuje od PF126, bo tam jest gwint M12. Nie wiem czy tylko mój tak ma, ale po kupnie czujnika od OHV byłem mocno zdziwiony, gdy nie chciał on się dać wkręcić  :shock:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Poldoford czyli Polonez z silnikiem OHC Forda
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 03, 2009, 21:56:37 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Pasuje tez od łady  i Fiata 132/Argenta -tez maja gwinty M12  :) Trójnik mój i Mlodego tez tak ma
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Poldoford czyli Polonez z silnikiem OHC Forda
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 16, 2011, 16:33:28 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Znowu dopiszę coś od siebie :)
Przez pewien czas użytkuję poduszki silnika z BMW (z silników M20), wydawały się bardzo fajne, twarde, silnik lekko się podniósł.
Przy wymianie simeringa tylnego skrzyni biegów zauważyłem że skrzynia jest ustawiona pod kątem do złącza elastycznego.
Może to niestety powodować jego szybsze zużywanie się i powoduje też wibracje w określonych zakresach prędkości pojazdu...
Obecnie będę zakładał poduszki od Łady Nivy, ich wysokość jest taka sama jak poduszek od OHV. Czyli o 1/3 niższe od poduszek od BMW.
Silnik powinien wrócić do poprzedniego położenia. Dopiszę co i jak dla potomności.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja