Autor Wątek: Nie działają 3 pierwsze biegi dmuchawy w caro+ `98  (Przeczytany 6677 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie działają 3 pierwsze biegi dmuchawy w caro+ `98
« dnia: Czerwiec 20, 2004, 18:41:55 pm »

Gifter

  • Gość
Co to moze byc???? Działa tylko 4 bieg, reszta pierdol i zarowek dziala, sprawdzalismy bezpieczniki ale i nic nie bylo przerwane :( HELP!

Nie działaj? 3 pierwsze biegi dmuchawy w caro+ `98
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 20, 2004, 21:20:25 pm »

drucik#1814

  • Gość
bezpiecznik termiczny na rezystorze dmuchawy - kanał zimnego powietrza - wymiana lub mostek
 to tak w skrócie

Nie działaj? 3 pierwsze biegi dmuchawy w caro+ `98
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 20, 2004, 22:09:37 pm »

Gifter

  • Gość
dobra a gdzie szukac tego rezystora badz jak to zreperowac??? dokladniej prosze :)

Nie działaj? 3 pierwsze biegi dmuchawy w caro+ `98
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 20, 2004, 22:35:00 pm »

DooMinick#1823

  • Gość
Mi sie kiedys w Dacii wypial kabelek od tego rezystora i dzialal tylko 2 bieg, ktory podawal prad prosto na silnik dmuchawy. Pewnie wlasnie ten rezystorek, u mnie byl pod deska zaraz za przelacznikiem, ale nie mam pojecia jak w Poldolocie. Wygladal jak drut owiniety na kawalku blachy.

Nie działaj? 3 pierwsze biegi dmuchawy w caro+ `98
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 21, 2004, 18:19:49 pm »

Gifter

  • Gość
no ale gdzie w poldku 98` caro + szukac tego DZIADOSTWA!!!!!!!!! :(

jest moze w tym pudelku w środku z tymi pokretlami ?????

czy gdzies na kablach??????????

Nie działaj? 3 pierwsze biegi dmuchawy w caro+ `98
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 22, 2004, 16:28:58 pm »

Gifter

  • Gość
no ale gdzie w poldku 98` caro + szukac tego DZIADOSTWA!!!!!!!!!  

jest moze w tym pudelku w środku z tymi pokretlami ?????

czy gdzies na kablach??????????

Nie działaj? 3 pierwsze biegi dmuchawy w caro+ `98
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 22, 2004, 21:23:09 pm »

Gifter

  • Gość
co nikt tego nie naprawial i nie widzial tego ???????????

NO KUR... MAĆ :( JAK TO NAPRAWIĆ :(

Nie działaj? 3 pierwsze biegi dmuchawy w caro+ `98
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 22, 2004, 23:29:57 pm »

Mebig#489

  • Gość
Pod schowkiem masz silnik dmychawy i w tą okolice idą dwie wiązki, jedna z dwoma kablami do silnika, a druga obok do rezystora i tam go znajdziesz przykręconego do obudowy na dwie śruby.

Nie działaj? 3 pierwsze biegi dmuchawy w caro+ `98
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 23, 2004, 08:48:12 am »

Gifter

  • Gość
Mebig DZIĘKI!!!!!!!

Nareszcie to dokończymy :P

Jeszcze raz dzięki :)

aha a jak sie do tego dostac?????????????????????????

Nie działaj? 3 pierwsze biegi dmuchawy w caro+ `98
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 23, 2004, 11:12:53 am »

drucik#1814

  • Gość
dwa wkręty w pionie od dołu

nikt nie naprawiał, bo dobre samochody się nie psują

Nie działaj? 3 pierwsze biegi dmuchawy w caro+ `98
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 23, 2004, 18:29:25 pm »

zort#135

  • Gość
Nie wiem jak jest w + ale w zwykłym Caro jest elektroniczny 4 biegowy regulator obrotów silnika nagrzewnicy. Działa on na zasadzie generatora impulsów prostokątnych. Im większa generowana częstotliwość tym szybciej wiruje silnik. Podejrzewam że w + jest coś podobnego, bo co koreańce mogli nowego wymyślić. Poza tym popatrz na schematy elektryczne w książce morawskiego, może tam będzie odpowiedŹ...

Nie działaj? 3 pierwsze biegi dmuchawy w caro+ `98
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 23, 2004, 19:11:17 pm »

Mebig#489

  • Gość
Oj zdziwiłbyś sie, to jest poprostu ograicznik napięcia, na 4 biegu leci bezposrednio z instalacji zasilanie, a poprzednie 3 biegi lecą przez rezystor i sinik wbrew pozorom nie przyśpiesza tylko zwalnie tak jakbyś miał zamiast 1234 to 4321 i tak poszczególnie zmniejsza się prędkosć wiatraka.

Nie działaj? 3 pierwsze biegi dmuchawy w caro+ `98
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 23, 2004, 22:06:00 pm »

zort#135

  • Gość
Mebig - jesteś elektronikiem? Chyba nie, skoro twierdzisz, że silnik, czyli obciążenie indukcyjne bedzie działać jeśli podłaczysz go przez rezystor...

Nie działaj? 3 pierwsze biegi dmuchawy w caro+ `98
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 23, 2004, 23:09:14 pm »

Mebig#489

  • Gość
No ale działa tak, nie wiem, ja widziałem na własne oczy budowę tego układu u siebie i swoją wypowiedŹ popieram spostrzerzeniami a nie przypuszczeniami, po drugie jak odepniesz rezystor to 4 bieg nawala tak samo, czyli rezystor zmniejsza tylko napięcie a silnik będzie działał po połączeniu go przez rezystor a dokładniej układ elektroniczny działający jak rezystor, jak zobaczysz na własne oczy to wtedy sam zrozumiesz o co mi chodzi.

Nie działaj? 3 pierwsze biegi dmuchawy w caro+ `98
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 24, 2004, 00:13:08 am »

zort#135

  • Gość
Ja wiem jak to wygląda. Poza kilku (nastoma) rezystorami są tam także 4 tranzystorki BC*** i jeden tranzysotr mocy BUZ 10. Te pierwsze generują impulsy o zadanej rezystorami częstotliwości które sterują tranzystorem mocy. Przy 4 biegu rzeczywiście na środkową nóżkę tranzystora mocy podawane jest stałe (przez rezystor) czyli nie idą impulsy. Diagnoza prosta - poszedł generator impulsów. tak to powinno działać, a jak to zrobili koreańce... cóż. Rozbierałes dokładnie ten układ co jest w środku??? Czy to widać jako zalaną puszkę, która tylko wygląda jak rezystor?

Nie działaj? 3 pierwsze biegi dmuchawy w caro+ `98
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 24, 2004, 01:28:05 am »

Mebig#489

  • Gość
Generalnie wygląda to jak płytka drukowana ze ściezkami, przyczepiona do radiatora, czyli pomijajac radiator można by przypuszczać ze działa jak opornik suwakowy (nie pamiętam jak to się fachowo nazywało) tylko ze nie ma uzwojenia, coś będzie musiało być jeszcze w regulatorze w konsoli środkowej, bo tam chyba nic więcej nie ma, sterowanie kiedyś próbowałem rozebrać, ale ni cholery nie wiem jak zdjać pokrętła by zdiąć obudowe, w rezystor wchodzą bodajże 4 kable, w silnik wchodzą napewno 2 a w regulator prędkości wchodzi 8, z czego ukłąd jest tak zbudowany że 4 bieg zabezpieczony jest bezpiecznikiem 25A/30A (instrukcja mówi 25 a morawski 30) a niższe biegi nie są zabezpiczane przez żaden bezpiecznik, trzeba będzie sie kiedyś do tego dorwac i zobaczyć. Wiem jedno póki działa to nie ruszam (no prawie działa bo silnik juz dostał po du..ie i mi topi bezpiecznik) bo samego rezystora nie idzie dostać, ani silnika a komplet jak się pytałem w hurtowni kosztuje chyba coś ponad 400 zł, nie wiem chyba ze złota go robią albo sie pomylili mi podając cene. Jak mi się uda to albo cyknę tego fotkę, albo narysuje mniej wiecej jak idą ścieżki na tym.

Nie działaj? 3 pierwsze biegi dmuchawy w caro+ `98
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 24, 2004, 03:41:16 am »

DooMinick#1823

  • Gość
Cytat: "zort#135"
Mebig - jesteś elektronikiem? Chyba nie, skoro twierdzisz, że silnik, czyli obciążenie indukcyjne bedzie działać jeśli podłaczysz go przez rezystor...


W Dacii tak wlasnie dzialal. Tylko rezystor byl dziwny bardzo. Prostokatny (prawie kwadratowy) kawalek plytki z czegos i na to nawiniety drut oporowy. Przez to szlo na silnik i krecil sie wolniej. Doklanie pamietam, bo raz mi sie odpiela z tego zlaczka jak mialem juz wyjezdzac w trase i na gwalt szukalem pod deska rozdzielcza, co i gdzie moglo sie stac. Dzis rozebralem nagrzewnice w DF (nagrzewnica poldowska) i tam nie widzialem, jak to bylo regulowane bo interesowala mnie nagrzewnica a nie wiatrak. Ale jutro sprawdze...

Nie działaj? 3 pierwsze biegi dmuchawy w caro+ `98
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 24, 2004, 13:08:24 pm »

zort#135

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
i na to nawiniety drut oporowy


drut oporowy czy cewka??/ :P

Cytuj (zaznaczone)
można by przypuszczać ze działa jak opornik suwakowy


proponuje mały eksperyment. WeŹ zwykły potemncjometr. Do nóżki środkowej i jednej skrajnej podłącz + z akku, do drugiej skrajnej podłącz bylejaki silnik. Do silnika oczywiście trzeba podłączyć jeszcze masę. Zauważysz z pewnościa, że silnik działa TYLKO gdy potencjometr jest skręcony maksymalnie w jedną stronę. Regulacji obrotów nie będzie.

Akurat tym problemem zajmowałem się dość długo, bo maiłem zamiar skonstruować komputerowy system sterowania silnikiem nagrzewnicy, a przy użyciu ZWYKŁEGO rezystora dałoby się to zrobić bardzo łatwo. Silniki prądu STAŁEGO zawsze steruje się impulsami prostokątnymi.

Nie działaj? 3 pierwsze biegi dmuchawy w caro+ `98
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 24, 2004, 15:28:33 pm »

drucik#1814

  • Gość
a jak dla mnie to regulacja prędkości obrotowej silniczków w większości samochodów polega własnie na sterowaniu napięciem, a nie przebiegiem. W nowych autach, owszem robi się to elektronicznie, ze względu na mniejsze straty. W starszych poldkach zrobili to przez trzecią szczotkę, nie ustawioną idealnie względem pola.
W Caro jest elektroniczny z regulacją częstotliwościową, a więc szerokości impulsu.
Ale w takich autkach jak niemieckie,  francuzkie, a nawet czasami włoskie, regulacja jest typowo oporowa

Nie działaj? 3 pierwsze biegi dmuchawy w caro+ `98
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 24, 2004, 17:36:41 pm »

Mebig#489

  • Gość
A co jeśłi w układ rezystujacy znajdujacy sie obok wiatraka czyli ten rezystor ma wbudowane 3 rezystory i każdy o innej mocy co by świadczyło o tym ze mogłoby to działac, ale teraz pozostaje problem bo albo na nim są 3 wejscia i 1 wyjście, albo 1 wejscie i 3 wyjscia, tego juz nie wiem, trzeba by schemat przejrzeć a ja mam tylko montażowy.

A w tej chwili zacząłem myśleć trochę inaczej. Poprostu w regulatorze znajdować sie mogą oporniki zmniejszajace napięcie i po przestawieniu wylatuje z nich prąd na wiatrak ale za pośrednictwem tego rezystora który znajduje się przy wiatraku, który w rzeczywistości moze działać jako zwrotnica by prąd nie cofał sie innym kablem spowrotem na regulator. Co wy o tym myśłicie, tylko dziwne by było ze to fachowo serwis i sklepy nazywają rezystorem czyli to co jest obok wiatraka.