Autor Wątek: Polonez się przegrzewa, czy to wina chłodnicy?  (Przeczytany 10384 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez się przegrzewa, czy to wina chłodnicy?
« dnia: Kwiecień 11, 2008, 11:37:20 am »

andrzej1980

  • Gość
Witam
tak jak w temacie
poldek 16GLE
 Ostatnio jadac ponad 100km/h zaczal sie gotowac plyn chlodniczy.
dodatkowo zaobserwowalem od pewnego momentu ze po osiagnieciu ok90st wentylator nie jest w stanie "zbic" temperatury  i jesli by zaczac cisnac gaz to zagotuje sie.
Olej jest OK
Niedawno wymienilem termostat który steruje obiegiem wodnym.
Czym to moze byc spowodowane?
Czy np chlodnica jest tak zasyfiona ze nie jest w stanie odprowadzic ciepla czy to grzanie jest spowodowane czyms innym ze cos w silniku sie chrzani?

Pozdrawiam


nie używaj WIELKICH LITER w tytule/jimo#1921/[/color]

Re: POLONEZ SIE PRZEGRZEWA CZY TO WINNA CHLODNICY??
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 11, 2008, 11:41:23 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "andrzej1980"
Witam
tak jak w temacie
poldek 16GLE
 Ostatnio jadac ponad 100km/h zaczal sie gotowac plyn chlodniczy.
dodatkowo zaobserwowalem od pewnego momentu ze po osiagnieciu ok90st wentylator nie jest w stanie "zbic" temperatury  i jesli by zaczac cisnac gaz to zagotuje sie.
Olej jest OK
Niedawno wymienilem termostat który steruje obiegiem wodnym.
Czym to moze byc spowodowane?
Czy np chlodnica jest tak zasyfiona ze nie jest w stanie odprowadzic ciepla czy to grzanie jest spowodowane czyms innym ze cos w silniku sie chrzani?

Odpowietrzałeś układ po wymianie termostatu? Objaw jak w zapowietrzonym układzie. A jeśli odpowietrzyłeś to niestety może być do kitu termostat, sprawdz czy chłodnica jes cała gorąca przy tych 90st. (i na dole i na górze) Jeśli nie to chłodnica do płukania/wymiany.
Nie można też (niestety) wykluczyc tego ze kupiles niesprawny termostat.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Polonez się przegrzewa, czy to wina chłodnicy?
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 11, 2008, 12:15:31 pm »

andrzej1980

  • Gość
Ukladu nie odpowietrzalem ale po wymianie termostatu zrobilem chyba z 1000km wiec mysle ze sie odpowietrzyla sama:) po wymianie bylo wg mnie OK ale byly troszke chlodniejsze dni.
Dzis po jezdzie sprawdze jak jest z temperaturami na gorze i dole chlodnicy i zobacze jakie objawy.

Polonez się przegrzewa, czy to wina chłodnicy?
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 11, 2008, 18:06:40 pm »

Meyron

  • Gość
A jak z ilośią płynu chłodniczego w układzie? Sprawdz to na zupełnie zimnym silniku najlepiej rano.Gdy odkręcisz korek chłodnicy,płyn ma do niego dosięgać a w zbiorniczku poziom przynajmniej minimum.

Polonez się przegrzewa, czy to wina chłodnicy?
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 11, 2008, 19:27:10 pm »

zahyr

  • Gość
Pewnie chlodnica zamulona, ale sprawdzic mozesz jeszcze czy pasek klinowy nie jest luźny.

Polonez się przegrzewa, czy to wina chłodnicy?
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 11, 2008, 20:06:23 pm »

platinum

  • Gość
dolacze sie do tematu
w moim przypadku temp powyzej 90 jest na porzadku dziennym (wyraznie przekracza 90) jadac ponad 100 wowczas temp mi sie nieco zbija, ale majac te ponad 90 i jadac normalnie, wentylator co chwile sie zalacza i wylacza ( w szczegolnosci przy postojach ), ale to nic niedaje, nieobniza sie temp, takze mam podobny problem przegrzewaniem sie ukladu chlodniczego
odrazu pytanko, jaka powinna byc max temp. przy pelnym sprawnym ukladzie chlodniczym ?? niezalenie od warunkow, czy lato czy zima

Polonez się przegrzewa, czy to wina chłodnicy?
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 11, 2008, 20:21:01 pm »

Meyron

  • Gość
W moim przypadku temp.cieczy w silniku nigdy nie przekracza (+ - ) 95-98 st. Nie zależnie od temperatury otoczenia wiatrak chłodnicy zbija ją do ok.90 po czym się wyłącza.Przy jeżdzie z prędkością 100 km/h 75-80 st. to max.

Polonez się przegrzewa, czy to wina chłodnicy?
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 11, 2008, 21:42:43 pm »

Sebaaa

  • Gość
A jak mozna by zrobic reczny włacznik wiatraka ? tak zeby właczał sie sam i byla mozliwosc odpalenia samemu... dzis mało sie nie zesrałem jak nie bylo gdzie stanać a temeratura pedziła niebezpiecznie do okolo 100 stopni... :P Ja jeźdze ze reguły krutkie dystanse i nawet teraz mam chlodnice zeslonietą, moment i ciepło w srodku, ale jak np dzis bylem w trasie i do białegostoku wjechalem w korki to od razu temp poszła w góre i chcialo by sie miec nad tym kontrole (od sunełem chlodnice juz na stałe) ale taki włacznik by sie przydał ;)

Polonez się przegrzewa, czy to wina chłodnicy?
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 11, 2008, 21:52:17 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Sebaaa, Najprostszy sposób, to podłączasz się pod 2 przewody, które idą do włącznika w chłodnicy i ciągniesz je do włącznika. Tak bardziej porządnie, to sterowanie przekaźnikiem, ale sazczerze to nie wiem czy jest sterowany + czy -. Zapytaj kolegi Stingerek, on ma to bodajże u siebie założone.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Polonez się przegrzewa, czy to wina chłodnicy?
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 11, 2008, 23:10:03 pm »

andrzej1980

  • Gość
przewdoy sa cieple na dole i gorze chlodnicy , wywalilem termostat i zobacze co teraz bedzie czy bedzie poprawa

[ Dodano: 12 Kwi 2008 12:35 ]
Po wywaleniu termostatu jest lepiej, za malo jezdzilem ale do 90 nawet nie doszlo
Co do wczesniejszych sugesti to plyn chlodniczy sprawdzalem na zimnym silniku i poziom byl ful wiec to na pewno nie byla wina plynu, mysle ze to nowy termostat sie nie otwieral jak pojezdze troche i wlaczy mi sie wentylator to bede na 100% pewny ze to wina termostatu w ukladzie chlodzenia

[ Dodano: 12 Kwi 2008 12:38 ]
a co do pytania jak podlczyc wentylator zeby sie właczał kiedy chcemy , to wystarczy zewrzec 2 przewody ktore sa przy czujniku temperatury na dole chlodnicy zwarcie kabelkow powoduje wlaczenie wentylatora.

[ Dodano: 13 Kwi 2008 20:07 ]
Jednak to nie termostat bo objawy dalej podobne, wymieniam chlodnice i mam nadzieje ze problemy sie skoncza

Polonez się przegrzewa, czy to wina chłodnicy?
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 13, 2008, 22:00:47 pm »

JAGOS

  • Gość
ja mam podlaczony wlacznik w kabinie i wlaczam sobie kiedy chce.....

sa 2 przewody wychodzace z wentylatorow.... jeden podlaczasz np do - akumulatora. Bierzesz gruby przewod ok 1,5m i od + akumulatora ciagniesz do kabiny i podlaczasz pod jakis wlacznik-ja zastosowalem wlacznik z DF(duzego Fiata) od nawiewu. i ten kabel podlaczylem do tego wlacznika. Nastepnie przedluzasz ten kabel ktory zostal Ci przy wentylatorze i przeciagasz go od razu bezposrednio do wlacznika. Teraz przy waczniku masz 2 kable. Teraz musisz je podlaczyc tak zeby w pozycji WLACZONY zalaczaly sie wentylatory. No i musisz sprawdzic ktory przewod z wentylatorow ma isc do- albo do + to kwestia kierunku obracania sie lopatek. Musi wiac w strone silnika. Zrobie schemat to wstawie

[ Dodano: 2008-04-13, 22:42 ]
http://img365.imageshack.us/my.php?image=wykres1wentylatorpz4.jpg
http://img501.imageshack.us/my.php?image=wykres2wentylatorygw3.jpg

[ Dodano: 2008-04-13, 22:47 ]
tu masz wukres podlaczenia z 1 wentylatorem



Tu z dwoma wentylatorami




a jak wentylatory beda dmuchaly w strone chlodnicy a nie silnika to zmien przewody na odwrot przy akumulatorze. Na wykresie wchodzi w minus a wychodzi z plusa. Jesli bedzie wialo w strone chlodnicy zamien - z +

[ Dodano: 2008-04-13, 22:49 ]
tu masz wukres podlaczenia z 1 wentylatorem



Tu z dwoma wentylatorami




a jak wentylatory beda dmuchaly w strone chlodnicy a nie silnika to zmien przewody na odwrot przy akumulatorze. Na wykresie wchodzi w minus a wychodzi z plusa. Jesli bedzie wialo w strone chlodnicy zamien - z +

[ Dodano: 2008-04-13, 22:50 ]
łe nie wie czemu podwojnie wyszlo... ale spoko.. hehe :mrgreen:

Polonez się przegrzewa, czy to wina chłodnicy?
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 13, 2008, 22:54:43 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
JAGOS, jak to będzie bez przekaźnika założone, to chwila moment i się styki na włączniku poprzypalają i to działać nie będzie.

Schemacik:


Na 2 wentylatory wygląda to identycznie. Masę ciągniemy z Aku, a kabel zasilający z przekaźnika, który nawiasem mówiąc ma 2 wyjścia.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Polonez się przegrzewa, czy to wina chłodnicy?
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 14, 2008, 00:07:59 am »

JAGOS

  • Gość
matucha.... u mnie lata tak juz 2 rok i jeszcze 2 razy tyle polata.... solidny wlacznik i solidne przewody....

Polonez się przegrzewa, czy to wina chłodnicy?
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 14, 2008, 02:03:02 am »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Ja włącznik w kabinie podłączyłem pod włącznik wentylatora w chłodnicy i zamykam nim tylko obwód bez prezekaźników i podłączania pod akumulator. Tak wydawało mi się najprościej ale czy najlepiej to nie wiem.

Polonez się przegrzewa, czy to wina chłodnicy?
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 14, 2008, 08:31:24 am »

santi86

  • Gość
Cytat: "Plus98"
Ja włącznik w kabinie podłączyłem pod włącznik wentylatora w chłodnicy i zamykam nim tylko obwód bez prezekaźników i podłączania pod akumulator. Tak wydawało mi się najprościej ale czy najlepiej to nie wiem.


mam tak samo i chyba było tak to opisane na którymś z forum.

Polonez się przegrzewa, czy to wina chłodnicy?
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 14, 2008, 08:34:23 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
O ile tak jak pisze JAGOS, będzie to jakiś solidny włącznik to nie ma problemów, ale jak ktoś włoży zwykły jak w Polonezach np od świateł, żeby to ładnie wyglądało i łatwo było założyć to już może być problem po jakimś czasie.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Polonez się przegrzewa, czy to wina chłodnicy?
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 14, 2008, 20:01:47 pm »

Offline mis

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 51
    • 1,6GLE
a nie jest tak że termo-wyłącznik steruje wentylatorem przez przekaźnik ???? więc tam dużego prądu i nic nie będzie się palić - grzać
1.6 GLE

Polonez się przegrzewa, czy to wina chłodnicy?
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 14, 2008, 20:24:21 pm »

Długi

  • Gość
Ja jestem trochę wygodniejszy i mam zamontowany termowłącznik wentylatorów (włączają się 2 jednocześnie) w górnej części chłodnicy tam gdzie wpływa gorący płyn do chłodnicy   o parametrach 90-85* (standard to 92-87*). Wiatraki szybciej sie włączają i przy takim zestawieniu silnik ma max 89-90 stopni wszystkiego pilnuje ten magiczny termowłącznik. Nie muszę kombinować z klawiszami i pamiętać kiedy włączyć a kiedy wyłączyć te wiatraki.

Polonez się przegrzewa, czy to wina chłodnicy?
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 14, 2008, 20:36:11 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Szczerze, to ja mam wszystko jak w oryginale, jeden wentylator, żadnych wyłączników, a auto mi się raz w życiu zagotowało, jak się termostat na pół rozleciał i wogóle przepływ wody zablokował. Chyba, że to jeszcze trochę szczęścia do auta trzeba mieć.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Polonez się przegrzewa, czy to wina chłodnicy?
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 15, 2008, 15:54:11 pm »

Offline waw_snow

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
    • był 1.9 gld '95 jest renault kangoo 1.5dci + santa fe sm 2.0crdi 4x4
mi tez sie grzał strasznie wiec wyciągnąłem termostat, który jak sie okazało później blokował sie czasem... jeżdżę bez a ze mam diesla to nie robi mi to różnicy... grzeje sie tak do 70 stopni chyba ze dam mu nieźle popalić :twisted: