Autor Wątek: ITB z motocykla w DOHC  (Przeczytany 13534 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ITB z motocykla w DOHC
« dnia: Kwiecień 15, 2008, 22:16:22 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Ponieważ dużo ludzi widzę że idzie w turbo (co prawda z różnym skutkiem :P ) to ja postanowilem zbudować mocne N/A - jak coniektórzy wiedzą to mój DOHC 1.6 się zbiera w ok 10 sek do 100 ale to stanowczo zbyt dlugo i postanowilem zapodać mu ITB.

Zakupiłem zatem coś takiego:



Wtryski o średnicy przepustnic 38mm z Kawasaki GSXR 600.

W necie pod znalazłem prosty sposób na zbudowanie czegoś takiego na bazie seryjnego kolektora.

Więc wybór padł na kolektor z cromy 2.0 DOHC:



Po odcięciu kilku niepotrzebnych części pozostało coś takiego:





Teraz kolej na porting tych kanałów , zrobienie lejków na zejściu się z przepustnicami.

Na razie czekam na przesyłkę samych wtrysków z motoru. Jak przyjdą porobię kolejne fotki. Docelowo wszystko ma biegać na map sensorze, postępy z prac mam zamiar umieszczać w tym wątku.
"jest ryzyko , jest zabawa"

ITB z motocykla w DOHC
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 15, 2008, 22:18:58 pm »

MTadek

  • Gość
Widziałem jak to jezdzi jako jeden z nie licznych i powiem to juz nisko Leci

ITB z motocykla w DOHC
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 15, 2008, 22:27:06 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Mozna to zrobic duzo prosciej i lepiej  :wink:  Kiedys czytalem ze ktos robil w jakims starym samochodzie samodzielnie wtrysk od zera. Jako ze orginal chodził na podwójnych gaznikach postanowili zrobic tuning z epoki :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  Zostawili obudowy gazników z przepustnicami i filtrami a od spodu zainstalowali listwe z wtryskami tak ze nic nie bylo praktycznie widac  :D
PS Swiety -1600 DOHC w najmocnijszej wersji rozwijalo równo 125 Km na podwójnych gaznikach webera. Ciekaw jestem ile uda sie wycisnac za pomoca wtrysku . Oczywiscie nalezy wziosc pod uwage ze stopien skomplikowania układow zasilania jest  "troche " inny.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

ITB z motocykla w DOHC
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 15, 2008, 22:27:38 pm »

e_gregor

  • Gość
Święty jesteś guru. Byle dużo opisów i fotek. Wątki o Twoich modach to na prawdę fascynująca lektura

ITB z motocykla w DOHC
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 15, 2008, 22:42:10 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "święty"
Jeszcze jedno - kombinuję jak zasilić serwo - widziałem patent że zasila się podciśnieniem tylko z 1 runnera, czy to zdaje egzamin ???

Tak -tak jest w kolektorze pod podwojne gazniki do fiata dohc i forda ohc -przynajmniej w jakis 15 modelach które widzialem na zdjeciach i dwóch które mialem  :) Serwo spokojnie mozna zasilic z jednego gara - nie ma praktycznie róznicy w stosunku do konwencjonalnego kolektora pod pojedynczy gaznik czy MPI
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

ITB z motocykla w DOHC
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 15, 2008, 22:46:01 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Czyli mnie czeka znowu wizyta na szrocie i poszukiwanie gdzieś króćca żeby wkręcić do kolektora na 4 kanale, najlepiej gdzieś z boku lub z góry.
"jest ryzyko , jest zabawa"

ITB z motocykla w DOHC
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 15, 2008, 22:48:31 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wystarczy sruba i mufka z kolektora abimex ohv albo gwintowana koncówka z kolektora dohc fiata- obojetnie czy ganik czy MPI. MPI ma jeszcze dodatkowe male wyjscie na wakuometr ktore mozna wykorzystac do wlasnych potrzeb
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

ITB z motocykla w DOHC
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 15, 2008, 23:03:44 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Wiem że fiat DOHC ma gwintowane, bo przy swapie musiałem wykręcać żeby mi się kolektor zmieścił koło serwa , ale z abimexa to też nie głupi pomysł.
"jest ryzyko , jest zabawa"

ITB z motocykla w DOHC
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 16, 2008, 00:04:18 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
a nie uważasz ze na MAPie to będzie ciężko wystroić bo już przy małym otwarciu przepustnicy będziesz miał MAP = 100 Kpa  , może lepiej hybrydę tps + map  jest coś takiego dla megasquirta mógłbyś skozystac z kodu

a co do samego itb to kibicuje i tak jak mówiłem będzie meeeesko brzmiało

powodzenia

ITB z motocykla w DOHC
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 16, 2008, 01:18:40 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
fi 38 to taka przpustnica jak w boschu na caly silnik
nie potrzebnie kupowales zespol przepustnic od motoru - trzeba bylo sobie kupic 4 zestawy boscha  :mrgreen: i bylo by to samo

a tak serio ,to rozpracuj starowanie mono motronica ,a moze ci sie przyda ,bo ten nie ma MAPa ,a TPS pokazuje co chce (z tego co zauwazylem) i jakos to jezdzi
wiec u siebie tez bedziesz musial nastawic sie glownie na sterowanie wtryskiem i zaplonem TPSem i RPM ,a MAP bedziesz mogl sie wspomoc w waskim zakresie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

ITB z motocykla w DOHC
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 16, 2008, 07:54:49 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Przy seryjnych wałkach nie powinno być strasznego problemu na map sensorze.W końcu przy 100kpa silnik niezależnie od otwarcia przepustnicy ciągnie teoretycznie max ilość powietrza.W ścigaczach na tych przepustniczkach jest zamontowany map sensor.Rozmawiałem z Walezym i w swoim fiacie też się bawił z wtryskami z motoru i całkiem przyjemnie to pracowało , nawet na map-ie.
Jak nie MAP to się zrobi na TPSie i alpha-n - zresztą mój sterownik obsługuje oba tryby:)
"jest ryzyko , jest zabawa"

ITB z motocykla w DOHC
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 16, 2008, 13:04:13 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
no to fajnie , jak skończysz to nagraj ładnie dziwek silnika do odcinki , będzie fajny dzwonek :)

ITB z motocykla w DOHC
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 16, 2008, 13:59:48 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Będzie reagować na gaz jak nie wiem co :D Buduj buduj bo zbudować szybkie N/A to prawdziwa sztuka :) no i klasa pojemnościowa 1300-1600 na imprezach :D

ITB z motocykla w DOHC
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 16, 2008, 23:28:04 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Pojawił się problem - w poldku komora silnika nie jest zbyt duża i może być problem z zamontowaniem tego - na razie czakam na przesyłkę i dopiero będę mierzył wszystko - widzę to na razie tak na 2 razy.
Może się skończyc na robieniu kolektora od podstaw............
"jest ryzyko , jest zabawa"

ITB z motocykla w DOHC
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 17, 2008, 12:37:26 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
1600 ma nizszy o 2 cm blok od wersji 2000- w tym miejscu akurat w poldzie jest bardzo wasko -okolo 22cm od gornej krawedzi mocowania kolektora do grodzi. Tutaj sie nic nie wymysli -kolektor musi byc bardzo krotki zeby filtry sie zmiescily. Mozna  jeszcze spróbowac np zamontowac przepustnice pod katem okolo 45 stopni(a nie poziomo) i dac 4 filtry od motoru proste ( lub pod katem 45 stopni - sa takie). Problemem jest tez serwo -moze przeszkadzac przy 4 cylindrze.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

ITB z motocykla w DOHC
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 17, 2008, 12:41:07 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
w roverku weszly by lekko bo tam silnik lezy na kolektorze wydechowym a ssacy ma od metra miejsca.
tez jestem za zamocowaniem pod katem

ITB z motocykla w DOHC
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 17, 2008, 12:44:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mozna dac kolanka gumowe lub niklowane stalowe ,lub aluminiowe - o ile opcji
nie ma co plakac nad takimi drobiazgami ,przeciez nikt tego na dlugosc nie bedzie dobieral ,bo i nie ma po co
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

ITB z motocykla w DOHC
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 17, 2008, 13:15:17 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Cytat: "KGB"
mozna dac kolanka gumowe lub niklowane stalowe ,lub aluminiowe - o ile opcji
nie ma co plakac nad takimi drobiazgami ,przeciez nikt tego na dlugosc nie bedzie dobieral ,bo i nie ma po co


ja bym sie z tym nie zgodził , bo skoro maja wjechać ostrzejsze walki to można na tym jakieś konie ugrać , a jak już robić to lepiej robić raz a dobrze , co do serwa to spróbuj jeździć z odłączonym serwem , pedał będzie miał większy opór ale ponoć jest łatwiejszy  do wyczucia  i wiem ze w wyścigach są takie patenty zęby pozbywać sie serwa , tym bardziej ze EFI jest autem zabawka . A jak serwo ma zostac to jedyna opcja jest robienie tego pod katem ale  mimo wszystko może być ciężko

ITB z motocykla w DOHC
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 17, 2008, 13:29:18 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
moze tak ??

ITB z motocykla w DOHC
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 17, 2008, 13:52:07 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
bez serwa nie radze jezdzic ,bo jest ciezko hamowac
a w poldasie juz z serwem jest dobrze wyczuc pedal  :mrgreen:

jak ktos zalozy jakas dlugosc dolotu to i tak mozna dac kolanka - przeciez tek uciety kolektor swietego mozna jeszcze uciac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.