Autor Wątek: Problemy z odpaleniem - proszę o poradę  (Przeczytany 9853 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 27, 2008, 14:16:55 pm »

Frogulus

  • Gość
Cytat: "matucha"
Na zimnym miałem 1 Ohm, na ciepłym pokazywało przerwę przy maksymalnej skali u mnie 2 MOhm.

Czyli tak "po ludzku", to kiedy przewodzi a kiedy nie przewodzi (albo przewodzi słabiej)?

Pokazywało przerwę - czyli nie przewodziło?

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 27, 2008, 14:19:17 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Opór 1 Ohm, to praktycznie zero oporu, czyli przewodzi idealnie. Na ciepłym miałem przerwę, czyli nie przewodzi wcale, tak jak napisałeś.

Zrób tak jak napisałem wcześniej. Poczekaj aż ostygnie i jak nie będzie chciał odpalić, to zdejmujesz kabelek z czujnika, ręcznie dotykasz termostatu i wtedy powinien odpalić. Co nie zmienia faktu że czujnik i tak i tak do bani.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 27, 2008, 14:28:41 pm »

Frogulus

  • Gość
Cytat: "matucha"
Opór 1 Ohm, to praktycznie zero oporu, czyli przewodzi idealnie. Na ciepłym miałem przerwę, czyli nie przewodzi wcale, tak jak napisałeś.

Zrób tak jak napisałem wcześniej. Poczekaj aż ostygnie i jak nie będzie chciał odpalić, to zdejmujesz kabelek z czujnika, ręcznie dotykasz termostatu i wtedy powinien odpalić. Co nie zmienia faktu że czujnik i tak i tak do bani.


Jak nie odpala (zdarza się raz na kilka odpaleń) - to za drugim razem już odpala zawsze - więc nie będę kombinował. Kupię czujnik w pon. i wymienię.
PS. czy do montażu potrzebuję jeszcze czegoś (jakiegoś uszczelniacza itp.), czy tylko wkręcam w miejsce starego tak jak jest?

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 27, 2008, 14:33:11 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Do montażu nie używaj nic, bo gwint czujnika musi mieć dobry styk z gwintem w termostacie, a jak czegoś użyjesz, to Ci ten czujnik nie będzie działał.

Dokręcaj naprawdę z czuciem, bo jest łatwo ukręcić. Lepiej dokręcić lekko, a jak będzie cieknąć, to lekko dociągnąć. ( Taki domowy wypracowany sposób - dokręcasz, a żeby dociągać to zakładasz klucz i trzymasz za niego tylko serdecznym (nie mylić z środkowym) palcem i tak dociągasz-zazwyczaj wystarcza).

Gwint na czujniku do wkręcania możesz ewentualnie potraktować WD czy czymś takim.

I o ile nie jesteś pierwszym właścicielem, to sprawdź czy jakiś poprzedni ktoś pomysłowy nie wkręcił tego na jakiś silikon czy coś podobnego.

[ Dodano: 27 Kwi 2008 14:52 ]
I jeszcze jedno mi się przypomniało ;) Weź miernik do sklepu i sprawdź od razu nowy, czy będzie miał 0 Ohm na zimnym. To nie jest problem kupić do Poloneza coś "sztychnięte".
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 27, 2008, 14:54:45 pm »

Frogulus

  • Gość
Oki. Dzięki Matucha. Zdam relację po zmianie...

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 27, 2008, 15:01:11 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Frogulus, a masz LPG? Bo takie zachowanie się czujnika może powodować większe spalanie na benzynie. Do LPG raczej nie ma nic do rzeczy.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 27, 2008, 16:11:41 pm »

Frogulus

  • Gość
Cytat: "matucha"
Frogulus, a masz LPG? Bo takie zachowanie się czujnika może powodować większe spalanie na benzynie. Do LPG raczej nie ma nic do rzeczy.


Mam LPG - bena tylko do ruszania...

[ Dodano: 2008-04-28, 19:53 ]
Czujnik kupiony... 12 PLN... Wymieniony...
Problem... pozostał nierozwiązany (po pozostawieniu na pół godziny i próbie ponownego rozruchu- odpalił za 2 razem)  :(

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 28, 2008, 20:38:44 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Hmmm.....
Filtr paliwa kiedy wymieniany?

Pompę paliwa odłącza u Ciebie na gazie? Może już ciśnienia nie daje się jak należy.

1. Wymień filtr.
2. Zatankuj V-Power Racing do odpalania.

Odnośnie 2, to gdybym nie spróbował, to bym nie wierzył. Auto na mrozie po kilku dniach nie ruszania potrzebuje dosłownie jednego obrotu silnika, żeby chodzić.

Jak narazie tylko to mi przychodzi do głowy.

Ew. schodzące paliwo, no ale czemu po pół godziny rusza....

3. Możliwość - nie gaś auta na gazie. 10 sek dosłownie przed zgaszeniem niech pochodzi na benzynie. Nie wiem czy to możliwe, ale może w przewodzie Ci zostaje trochę LPG i jak odpalasz, to benzyna zamiast mieszać się z powietrzem, miesza się z gazem i za bogata mieszanka. Przez pół godziny gaz uleci i odpala. To tak mnie naszło, ale nie wiem czy to możliwe, chyba że jakiś elektrozawór od gazu po chwili dopiero się zamyka.

Filtr też nie jest mocno drogi, ale do wymiany potrzebny kanał.

Teraz jest już trochę dużo "możliwości".
Do problemów z odpalaniem może równie dobrze dochodzić stan chociażby rozrusznika.

Ale spróbuj z tym gaszeniem na benzynie.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 28, 2008, 21:15:56 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
a akuś ile ma latek?
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 29, 2008, 20:09:48 pm »

Frogulus

  • Gość
Cytat: "OZi1845"
a akuś ile ma latek?


Aku - niecały roczek...

Dzisiaj po prawie 24 godzinnym postoju odpalił od razu.
Potem pojechałem do dentysty (sic). Po godzinie wyszedłem z gabinetu przekręcam kluczyk, rozrusznik kręci, silnik niby łapie... i gaśnie... Druga próba - odpala i jadę sobie dalej...

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 29, 2008, 22:12:53 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Frogulus, spróbuj z tym gaszeniem na paliwie i zdaj relację.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 06, 2008, 21:50:32 pm »

Frogulus

  • Gość
Cytat: "matucha"
Frogulus, spróbuj z tym gaszeniem na paliwie i zdaj relację.


Tylko raz przed wyłączeniem silnika pamiętałem o przełączeniu na benę. Potem odpalił ok. Ale kilka razy odpalił też bez zarzutu po "zwykłym" zgaszeniu...

Tak się zastanawiam, dlaczego odpala bezproblemowo po długim postoju i po bardzo krótkim postoju... Jeżeli to wina gazu, że gdzieś tam zalega w układzie, to po długim nocnym postoju gaz wyparowuje (cofa się... whatever...) i bena bezproblemowo dochodzi gdzie powinna... Jeżeli to jest powód, to dlaczego po krótkim postoju też odpala bezproblemowo? Przecież wtedy też układ jest wypełniony gazem a odpala idealnie?

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 06, 2008, 21:56:38 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Hmmm... czy to wina gazu czy nie to się nie dowiemy wg mnie jak nie przeprowadzisz serii zgaszenia na paliwie. Wtedy można by coś wykluczyć. Może nie za każdym razem jakiś elektrozawór od gazu odbija, ale nie chcę Cię w błąd wprowadzać. Musiałby się ktoś wypowiedzieć mądrzejszy w gazowym temacie, jak może KGB na przykład ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 07, 2008, 00:49:52 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
instalka IIgen jak mniemam
proplem wyglada na zalewanie gazem i wlasciwie to wykluczyc czy potwierdzic te teze mozna gaszac silnik na benzynie
zjawisko jest latwo wytlumaczalne :
silniczek krokowy moze troche przepuszczac i to nie swiadczy o jego uszkodzeniu
gdy silnik gasisz na chwile to gaz nie zazy wypelnic kolektora (bo silniczek zamyka doplyw) ,ale juz dluzszy postuj pozwala na przeplyw wiekszej ilosci gazu
sam mialem ten problom ,ale zazwyczaj gdy auto stalo na duzym sloncu - problem ciezko rozwiazac ,rozwiazaniem jest gaszenien na benzynie ,ale ja wolalem postawic na odpalanie na gazie - w rezultacie czasami musze zakrecic rozrusznikiem dluzej ,ale odpala

co ciekawe w tych chwilach niemocy na sloncu to nie chcial odpalac ani na gazie ani na benzynie - ale teraz to juz nie te ustawienia miksera,parownika i centralki

na poczatek sprawdz to gaszenie na benzynie i zobaczymy co zaobserwujesz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 08, 2008, 15:51:04 pm »

szczepan

  • Gość
Chciałbym i ja dołożyć trzy grosze a propo czujnika ssania. U mnie opór na czujniku temp. z jednym kablem czy z dwoma nie wiele się różni. Zauważyłem, że jeśli zdejmę przewód z czujnika (pojedyńczy kabel) wskazówka temp. plynu spada do zera. natomiast opor przy temp. 70" wynosi ok. 500 omów, przy temp.40" - 900 om  przy temp. 30" - 1,2kom Jest to opór mierzony na czujniku z podwójnym kablem, na jego obu końcówkach. To chyba nieco inaczej niż u kolegi "matucha" Zaczyna mnie to niepokoić. Raczej mało prawdopodobne abym miał oba czujniki walnięte. tym bardziej że wskażnik temp. w aucie wskazuje poprawnie. Dodam że pomiary robiłem na polonezie 1.6 gli 2000r. czyli BOSCH

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 08, 2008, 16:11:17 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
szczepan, ja mam GSI. W GSI czujnik z pojedynczym przewodem odpowiada za automatyczne ssanie, a z dwoma jest od wskazań czujnika.

Ale zprecyzuj to co mówiłeś. Jak zdejmiesz kabel z którego czujnika, to spada Ci temp. na liczniku do zera, bo nie za bardzo rozumiem.

Jeśli chodzi o opór na czujniku z 2 przewodami, to on u mnie zmienia się tak jak u Ciebie.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 08, 2008, 18:23:15 pm »

szczepan

  • Gość
Na obudowie termostatu mam 2 czujniki, pierwszy z pojedyńczym przewodem, osłonięty gumową nasadka, i właŚNIE TEN kiedy rożłączę wskazówka spada na zero.
Drugi po rozłączeniu plastikowej (podwójnej) wsuwki zmierzyłem opór między stykami
I zauważyłem że opory na pierwszym i drugim czujniku zachowują się identycznie. Czyli kiedy temperatura spada opór rośnie tak na jednym jak i na drugim czujniku. Ponadto wartości oporów  mierzonych przy tej samej temp. nie wiele się od siebie różnią o jakieś 15 omów.
pozdrawiam.

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 09, 2008, 16:58:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
czujnik z jednym przewodem jest od wskaznika ,z dwoma od wtrysku
opor w wyzszej temp powinien malec ,przynajmniej ten od wtrysku
zejde dzisiaj do auta i zmierze rezystancje czujnikow na zimnym silniku - zobaczymy jakie wartosci uzyskam
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 09, 2008, 22:38:49 pm »

Frogulus

  • Gość
Cytat: "KGB"
czujnik z jednym przewodem jest od wskaznika ,z dwoma od wtrysku
opor w wyzszej temp powinien malec ,przynajmniej ten od wtrysku
zejde dzisiaj do auta i zmierze rezystancje czujnikow na zimnym silniku - zobaczymy jakie wartosci uzyskam


Czyli ten z dwoma odpowiada za automatyczne ssanie?

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 11, 2008, 00:15:57 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
hmm ,no ten od wtrysku odpowiada za "ssanie"
zapomnialem zmierzyc ta rezystancje ,jutro sprobuje sie za to zabrac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.