Autor Wątek: Montaż i regulacja parownika Lovato electronic w 1.6 GLE  (Przeczytany 10546 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Montaż i regulacja parownika Lovato electronic w 1.6 GLE
« dnia: Maj 01, 2008, 22:17:13 pm »

bendziol

  • Gość
Witam.
Problem jak w temacie.
Całą instalację LPG roczną właściciel szrotu wyciągnął z poloneza 1.5 GLE.
Ja dostałem ją już w częściach i mam problem z montażem, bo mam parownik STAR-GAS podciśnienie - regulacje na nim przeprowadzałem wielokrotnie i wiem co jest do czego.
Ale w tym nowszym LOVATO już nie wiem, a wymienić muszę bo STAR-GAS kończy już swój żywot (9 rok).
Załączam zdjęcia parownika LOVATO/LOVTEC oraz przełącznika LPG/PB który to obsługiwał elektrozawory w tej instalacji.
Koleś na szrocie się zarzekał, że ten parownik jeździł w tym polonezie z którego wyciągałem dodatkowo okablowanie (kolory się zgadzały, tak że raczej ma rację), silnika w nim już nie było ale była cewka i moduł zapłonowy: klasyczne do gaźnikowców, a parownik na podciśnienie nie jest....

Parownik


przełącznik gaz/benzyna

ten przełącznik podłączany jest do B+ cewki zapłonowej i do drugiego styku cewki zapłonowej w celu pomiaru obrotów: ten przełącznik/sterownik umożliwia przełączenie benzyna->LPG dopiero przy odpowiednich obrotach (tak się domyślam, może ktoś wie na pewno)

W schematach jakie znalazłem na elektrodzie widziałem że elektrozawór w takim parowniku podłącza się równolegle do zaworu/filtra gazu - działa włącz/wyłącz. Ale jak parownik steruje dawką gazu (brak przewodu podciśnienia)? I czy potrzebny jest do niego ten trójnik ze śrubą regulacji mieszanki na wężu? Może musi być jakiś inny mieszalnik...? ja mam dwururkowy, po jednej rurce do każdej gardzieli gaźnika.

Pozdrawiam,
bendi

dzięki za odpowiedź, z tego co znalazłem to śruba 3 to regulacja czułości.
Jednak dalej nie wiem po co ten elektrozawór na parowniku elektronicznym i czym steruje tak naprawdę przewód podciśnienia w podciśnieniowym.
Podobno jedno i drugie rozwiązanie ma puszczać gaz dopiero jak silnik pracuje, a jak jest unieruchomiony to nie nie powinno.... Nie wiem ile w tym prawdy.

A i jeszcze jeden problem: ja jeżdżę tylko i wyłącznie na LPG - nie mam zbiornika na benzynę. Na starym parowniku był elektrozawór rozruchowy, tutaj brakuje. Jeszcze nie wiem jak na tym odpalać auto...

Montaż i regulacja parownika Lovato electronic w 1.6 GLE
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 02, 2008, 10:11:46 am »

Fistasz

  • Gość
Musisz miec ta srube na wezu. TU reguluje sie tylko ta mosięzna sróbą, ta dolna plastikowa to chyba od spuszczania syfu z parownika. TAk mysle. Choc pewien nie jestem.

Montaż i regulacja parownika Lovato electronic w 1.6 GLE
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 02, 2008, 21:43:47 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
mam identyczny parownik i neidawno sam regenerowałem i regulowałem.
Najpierw Efekty:
Miasto 11L
Trasa 8L

Wymiana memnbra n to jak klocki lego, jak rozłożysz to i złożysz bez problemu.

regulacja to stary indiański sposób na 3000RPM , i potrzeba dwóch osób zeby bylo szbciej.
Jednak ja robilem sam i zajelo mi to 3 dni :) Tzn "dopieszczanie" regulacji 3 dni, a wstepne nastawy okolo 5 minut.

[ Dodano: 2008-05-02, 21:45 ]
mam identyczny parownik i neidawno sam regenerowałem i regulowałem.
Najpierw Efekty:
Miasto 11L
Trasa 8L

Wymiana memnbra n to jak klocki lego, jak rozłożysz to i złożysz bez problemu.

regulacja to stary indiański sposób na 3000RPM , i potrzeba dwóch osób zeby bylo szbciej.
Jednak ja robilem sam i zajelo mi to 3 dni :) Tzn "dopieszczanie" regulacji 3 dni, a wstepne nastawy okolo 5 minut.


Reguluje sie OBIEMA SRUBKAMI a trzecia na samum dole to"spust syfu"

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Montaż i regulacja parownika Lovato electronic w 1.6 GLE
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 11, 2008, 20:57:33 pm »

bendziol

  • Gość
Witam.

Właśnie jestem w trakcie dopieszczania nastaw tego parownika, ale spalanie nie wychodzi jakoś super rewelacyjnie.

Co do sposobu sterowania elektrozaworem to mam kontroler wyciągnięty ze szrotu, ściągnąłem z niego schemat i zamieściłem na elektrodzie
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1005311.html
Może komuś się przyda, jeśli będzie problem z dostępnością na szrocie.

Generalnie bardziej podoba mi się ten parownik elektroniczny od wcześniejszego pneumatycznego. Elektronicznym można hamować silnikiem - jak jedziesz z dużej górki to wyłączasz gaz - wyraźnie zaczyna hamować silnikiem zamiast strzelać w wydech i zawsze coś tam na małej dawce gazu jeszcze pociągnąć.

Pozdrawiam i powodzenia,
WOjtek

Montaż i regulacja parownika Lovato electronic w 1.6 GLE
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 14, 2008, 17:14:10 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Hamowanie silnikiem czy to na elektroniku czy na pneumatyku... wystarczy puscic pedał gazu....

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Montaż i regulacja parownika Lovato electronic w 1.6 GLE
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 14, 2008, 20:49:18 pm »

wiciu

  • Gość
Cytat: "bendziol"
Witam.

Właśnie jestem w trakcie dopieszczania nastaw tego parownika, ale spalanie nie wychodzi jakoś super rewelacyjnie.


U mnie też nie jest rewelacyjnie. Średnio wychodzi jakieś 10,5l na trasie i około 12-13,5l po mieście.
Przez 6lat na trasie chyba 3 razy udało mi się zejść poniżej 10l.
Być może mam zbyt mocno skręconą instalację na śrubach, ale obawiam się zbyt dużego spalania po ich odkręceniu.

Odp: Montaż i regulacja parownika Lovato electronic w 1.6 GLE
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 14, 2012, 15:18:11 pm »

Offline Adampio

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 267
    • Caro Plus GSI '98
Wymiana memnbra n to jak klocki lego, jak rozłożysz to i złożysz bez problemu.

regulacja to stary indiański sposób na 3000RPM , i potrzeba dwóch osób zeby bylo szbciej.
Odkopie temat żeby nie "mnożyć bytów bez potrzeby". Mam tak sam parownik jak na fotce otwierającej wątek i wymienilem w nim wszystko co było w torebce zestawu do regeneracji. Przy okazji wymieniłem regulator na wężach idacych od parownika do miksera (na dwuśrubowy). No i stoję przed dylematem  jak zupełnie wstępnie poustawiać te 3 czy 4 śrubki (czwarta to ta mosiężna na parowniku -  wykrecona daje gaz mimo zamkniecia dopływu śrubą plastikową) przed rozpoczęciem regulacji.


Odp: Montaż i regulacja parownika Lovato electronic w 1.6 GLE
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 15, 2012, 00:45:03 am »

Maniek

  • Gość
Z własnego doświadczenia mogę Ci podpowiedzieć, że kręcąc mosiężną śrubą od wolnych obrotów musisz uważać żeby jej nie wkręcić za mocno. W moim przypadku 'czopek' na jej końcu został w parowniku blokując trzpień elektrozaworu. Troche kłopotliwe jest jego wyciągnięcie.

Co do regulacji spróbuj poszukać na forum LPG, gdzieś kiedyś o tym czytałem ale nie mogę teraz tego znaleźć.