Autor Wątek: jak odłączyć autoalarm  (Przeczytany 9478 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jak odłączyć autoalarm
« dnia: Maj 02, 2008, 18:11:05 pm »

lexeter

  • Gość
mam autoalarm Fox 101b ale nie działa
Ostatnio spalił mi się bezpiecznik i jak go wymieniłem to uzbroił mi się alarm oczywiście
wyłączyłem go pilotem ale odcioł mi paliwo i nie mogłem go zapalić
kombinowałem na rużne sposoby co tu zrobić wkładałem i wyciągałem bezpiecznik
i za karzdym razem to samo
Dopiero jak przypadkowo bo już nie wiedziałem co zrobić odpiołem go na kostce co ject pod maską a następnie wpiołem to się naprawiło i mogłem go zapalić
W zwiąsku z tym mam pytanie jak ten autoalarm odpiąć żeby mi zaś nie odciął paliwa na drugi raz po prostu kture kabelki moę odpąć żeby ta funkcia alarmu nie działała albo jak cały wypiąć
proszę o pomoc bo jestem laikiem w tych sprawach

Re: jak odłączyć autoalarm
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 02, 2008, 18:20:44 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "lexeter"
proszę o pomoc bo jestem laikiem w tych sprawach

w ortografii chyba też :/
ale do rzeczy:
na rozbrojonym alarmie postaraj się odłączyć mu zasilanie i "wyrwij dziada" z samochodu.
Ew, możesz odłączyć kabel od odcinki zapłonu, schemat znajdziesz na elektrodzie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic201915.html?sid=0326eec1032507761448d66988607952
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

jak odłączyć autoalarm
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 02, 2008, 18:58:38 pm »

MTadek

  • Gość
miałem foxa w Swoim poldolocie wylecial z wielkim Cenzura to dziadostwo bylo jakich malo

jak odłączyć autoalarm
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 02, 2008, 20:20:44 pm »

lexeter

  • Gość
jak rozłączyłem  tą całą kostkę to też nie mogłem zapalić dopiero jak wyjołem  z tej kostki
kabelek czarny i czerwony ( w schemacie tego alarmu pisało że to jest zasilanie alarmu )
to dopiero pomogło     alarm nie działa  
i mam pytanie czy mogę to tak zostawić  czy nie wpłynie to na coś innego
autem się przejechałem i jak na razie działa

jak odłączyć autoalarm
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 02, 2008, 20:25:07 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
no tak jak już wykasowałeś zasilanie układu to jakby go nie było, zbędny balast.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

jak odłączyć autoalarm
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 02, 2008, 20:29:13 pm »

marcij

  • Gość
Tez mialem , ale siedzi dalej , bo po odpieciu odcina , nie paliwo a zaplon. Jak chwile pokreci to czuc ze benzyne jednak podaje. Jak znajde chwile czasu to tez go wywale i zrobie sobie porzadek z kablami.

jak odłączyć autoalarm
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 02, 2008, 20:34:19 pm »

lexeter

  • Gość
to w końcu jak może tak zostać czy nie bo nie wiem




( tak   albo  nie )

jak odłączyć autoalarm
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 02, 2008, 20:38:13 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
może
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

jak odłączyć autoalarm
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 02, 2008, 20:39:41 pm »

lexeter

  • Gość
no to dzięki wam koledzy jak by co to się odezwie

jak odłączyć autoalarm
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 29, 2010, 17:41:18 pm »

Maniac1

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Schemat kabli To czerwony - +12V , czarny -masa, żółty - +12V zasilanie kierunkowskazów, zielone - prawy i lewy kierunk., fioletowe bl. zapłonu, pomarańczowy - czujnik drzwi, niebieski- +12 po przekręceniu stacyjki, brązowy-+12V czujnik spadku napięcia, różowy i błękitny - zamek centralny negatywny, biały - moduły dotakowe(-12V) i dioda LED (migająca)


Tyle znalazłem w temacie polecanym na elektrodzie, poza schematem, ale w nim nie ma odpowiedzi na moje pytanie.

Jest sobie alarm fox. Modelu nie znam. Centralka to antenka, 2 wejścia na czujniki w kabinie i 2 wejścia na przewody, których jest w uj i trochę. Złącza koloru zielonego. Pilot ma 2 przyciski. Prawdopodobnie fabryczny alarm.

1. Po odłączeniu akumulatora alarm się uzbraja. Jaka jest kombinacja przycisków na pilocie żeby się wyłączył? Zawsze robię tak, że trzymam przycisk duży aż nie zacznie szybciej kierunkowskazami mrugać, potem jeszcze raz podczas szybszego mrugania i jakoś się wyłącza. Ale nie zawsze, bo ja to na czuja robię, bez jakiejkolwiek wiedzy.

2. Próbowałem dziada wywalić, bo po pierwsze potrzebuję miejsce na przekaźnik pod drugi wiatrak, a poza tym nie lubię mieć rzeczy których działania nie jestem pewny.

                     a) odłączenie przekaźnika, kolor czerwony, znajdującego się w skrzynce w miejscu przekaźnika drugiego wiatraka nie pomaga.
                     b) odłączenie dwóch wiązek kabli od centralki (tych zielonych) nie pomaga.


Czy wiecie co muszę z czym połączyć żeby móc wywalić dziada? Bo tam jest taka plątanina kabli, że nawet nie wiem co od czego, niektóre nawet łączą się z trzema innymi, które znów łączą się z dwoma itd..
Powyżej podkreśliłem które kable uważam za konieczne do odcięcia, ale przecież tak to zadziała chyba tylko przy pozostawionej centralce w aucie, żeby było przejście do pompy i czego tam ten alarm jeszcze nie blokuje. A ja wolę uniknąć sytuacji, gdy pompa padnie, ja będę grzebał, a okaże się, że to niedziałająca centralka zaśniedziała czy coś.

Póki co osiągnąłem tyle, że wywaliłem osobną syrenę z komory i czujniki w aucie, bo się włączały jak chciały.

jak odłączyć autoalarm
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 29, 2010, 17:46:50 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Musisz wywalić centralkę alarmu po prostu. :) Jeśli po odłączeniu akumulatora się uzbraja i działa dalej, to znaczy, że ma gdzieś zapasowy akumulatorek. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

jak odłączyć autoalarm
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 29, 2010, 18:31:27 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nie. Na ogół to obwód odcinacza jest tak skonstruowany, że jak się wyjmie centralkę to można zapalić. Ona odcina prąd dopiero jak kluczyk przekręcisz. Bardzo łatwo to unieszkodliwić - wystarczy poszukać przekaźnika do którego idą przecięte końce przewodu między przekaźnikiem w skrzynce, a pompą. Prawdopodobnie jeśli istnieje, to jest wciśnięty gdzieś za dywanik
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

jak odłączyć autoalarm
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 30, 2010, 12:36:00 pm »

bs123

  • Gość
Jeśli to jest FOX  zintegrowany razem z syreną (choć właściwie jest to głośnik, a nie syrena),
to po odpięciu wtyczek łączących go z resztą instalacji układ alarmu jest wyłączony, ale masz rozłączony obwód  zapłonu / pompy paliwa.
Popatrz tu: opis instalacji .
Aby wszystko działało normalnie musisz zewrzeć ze sobą przewody rozcięte podczas instalacji alarmu. Są one zwierane przez styki przekaźnika wewnątrz obudowy centralki lub rozwierane w czasie uaktywnienia alarmu.
W opisie z linku powyżej są to przewody w kolorze fioletowym.
Najprościej zrobić to przy pomocy krótkiego kawałka przewodu z zaciśniętymi końcówkami konektorowymi (męskimi) włożonego w odpowiednie miejsce w kostce pozostałej pod maską.
Kolory kabli w kostce też powinny być fioletowe.