Autor Wątek: alternator????  (Przeczytany 2082 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

alternator????
« dnia: Maj 03, 2008, 18:25:51 pm »

jankiel

  • Gość
Mam problem chyba z altkiem , dziś (sobota) wracałem do łodzi z helu 50 km od łodzi  wydażyło sie coś dziwnego- jade i w pewnym momencie widze ze kontrolki świecą coraz słabiej az   silnik zgasł  po sprawdzeniu aku   był kompletnie rozładowany , naszczęście znalazłem    na  tej wiosce posiadacza poloneza ktory podładował mi troche akku , ale miał 24 v prostownik tylko wiec był bardzo krotko  akko ok 3 min po włozeniu go do samochodu  odpalilem sprawdzam napiecie a tu alternator ładuje  , dojechalem na  spokojnie sobie do domku   teraz moje pytanie co sie stało ??????????
Aha dodam że jak był rozladowany aku to nie swiecila sie kontrolka ladowania przy wyłączonym silniku , jak jechalem to nic sie nie zasciecala kontrolka wiec jestem kompletnie   zaszokowany takimi jajcami jakie wyciol  mi  moj poldi

pomozcie  co wymienic (sprawdzic) zeby sie nie powtorzylo ????

alternator????
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 03, 2008, 18:36:02 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Regulator napięcia. O tym że dostał sztycha można wnioskować właśnie z tego, że po przekręceniu kluczyka nie świeci się kontrolka ładowania.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

alternator????
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 27, 2008, 21:42:00 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
alternator dawał 12,5V przy 1000obr/ min. przy wyższych napięcie wzrastało do wartości 14,6V. również obciążenie go światłami powodowało spadek napięcia, widoczne było falowamie natężenia świateł. rozebrałem, wyczyściłem, pomierzyłem diody i uzwojenia- wszystko ok. obejrzałem dokładnie pierścienie, przeczyściłem papierem 600. złącza elektryczne wyczyściłem i nasmarowałem pastą miedzianą. złożyłem i zamontowałem. dalej na wolnych obr. jest źle a na wysokich jeszcze gorzej bo aż 15,6V. przejechałem kilka kilometrów, akumulator mocno ciepły. zna ktoś przyczynę?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

alternator????
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 27, 2008, 22:40:36 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
No więc tak: Regulator mierzy napięcie na wzbudzeniu. O ile jest za wysokie, to je zbija. Alternator jest sprawny, o ile na biegu jałowym napięcie przekracza ok 12,5V - granica umowna. Prawidlowe napięcie zasilania powinien zapewniać przy ok. 2000 tys. obrotów. ( nie wiem jak się do tego ma przełożenie na pasku). Skoro napięcie przekracza dopuszczalne ( nie powinno przekroczyć 14,4V) to znaczy, że regulator do wymiany.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

alternator????
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 29, 2008, 19:30:30 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
kto wie który z tych regulatorów napięcia pasuje do poloneza caro, 94. to musi być regulator przykręcany do nadkola.
http://www.moto-hurt.com.pl/m/index.php?id=33&m=Polonez



poprawiłem link
_________________
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

alternator????
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 02, 2008, 19:46:40 pm »

yurecek

  • Gość
dołączę sie do tematu i napisze identycznie jest u mnie akumulator rozładowało w ciągu kilku minut ale dodam ze auto jechało i na światłach i w deszczu, akumulator był totalnie rozładowany i auto zgasło. kontrolka ładowania sie nie zaświeciła. czasem po przekręceniu kluczyka również sie nie zaświecała.  po wyciągnięciu alternatora i sprawdzeniu u elektryka niby wszystko jest ok. proszę o pomoc dodam ze polonez 97 1.6Gli regulator wbudowany w alternator.

alternator????
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 02, 2008, 20:46:52 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
yurecek, czytaj 5 postów wyżej. Sprawdź napięcie ładowania, podłącz woltomierz do zacisków akumulatora. Wogóle można znaleźć w innych tematach jak i co po kolei sprawdzać.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

alternator????
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 04, 2008, 10:07:02 am »

kan

  • Gość
Cytat: "yurecek"
kontrolka ładowania sie nie zaświeciła. czasem po przekręceniu kluczyka również sie nie zaświecała.  po wyciągnięciu alternatora i sprawdzeniu u elektryka niby wszystko jest ok.

Sprawdź żarówkę kontrolki ładowania. Jeśli jest spalona to ładowania nie będzie.