Autor Wątek: Problem z dolotem powietrza ? a moze tak musi byc?  (Przeczytany 5029 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z dolotem powietrza ? a moze tak musi byc?
« dnia: Maj 26, 2008, 14:22:48 pm »

benyhds

  • Gość
Mam pytanko moj polonez ma silnik 1,6GLE i przy filtrze powietrza jest  taka plastikowa puszka tkora decyduje skad ma byc brane powietrze tzn chlodne od strony chlodnicy lub cieple od kolektora wydechowego. otoz na jakiej zasadzie to dziala bo u mnie ciagle jest ustawione na cieple powietrze i zagrom nie mozna tego recznie przestawic (oprocz klinowania klapki w środki) i automatycznie tez sie nie przełancza.

Drugi moj problem to juz jak przestawie recznie pozycje klapki na zimne i zatkam reką otwor wlotu powietrza to silnik nie reaguje tzn nie gaśnie ( ma lewe powietrze? ) jak to zlokalizowac?
 
  Jak to wszystko ma sie do poprawnej pracy silnika i do spalania co najbardziej mnie boli bo ok 18 l na setke w miescie bez deptania?

Problem z dolotem powietrza ? a moze tak musi byc?
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 26, 2008, 16:23:01 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
termostat się zepsuł. częsta przypadłość.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Problem z dolotem powietrza ? a moze tak musi byc?
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 26, 2008, 17:13:25 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
benyhds, to że po zatkaniu wlotu zimnego powietrza nie gaśnie, to jeszcze nic nie znaczy, bo sam termostat rzadko kiedy jest sprawny. Lewym powietrzem byś się musiał zacząć martwić, jak po zatkaniu obydwu wlotów nie zgasł.

A działa to na takiej zasadzie, że z jednej strony klapka wisi na zawiasie, a pręt przymocowany do klapki w miarę zmiany temperatury ją przymyka/otwiera.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problem z dolotem powietrza ? a moze tak musi byc?
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 26, 2008, 20:06:31 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
benyhds, wg mnie teoretycznie jakiś musi mieć ( po coś to tam zamontowali - chyba że tylko po to żeby klekotało jak się popsuje ), ale ja jakiś czas też jeździłem z niesprawnym no i szczerze mówiąć nie zauważyłem różnicy, a już napewno nie 18 litrów. Tyle pali Ci LPG czy Pb?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problem z dolotem powietrza ? a moze tak musi byc?
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 27, 2008, 06:32:29 am »

benyhds

  • Gość
18 lpg i nie pomagaly regulacje wiec szukam juz wszedzie przyczyn.

Problem z dolotem powietrza ? a moze tak musi byc?
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 27, 2008, 06:48:08 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
A jak podgrzewanie parownika podłączone ? :)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problem z dolotem powietrza ? a moze tak musi byc?
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 27, 2008, 07:20:50 am »

benyhds

  • Gość
Tak , podłaczone i sie nagrzewa, zresztą w listopadzie byl regenerowany i nie zrobil wiecej jak 1000km. myslalem o wymianie termostatu na cieplejszy ale niewiem jak to wplynie na jazde po miescie w sumie robie tylko miasto i krotkie odcinki czy aby nie przegrzeje silnika?.Ten tez w miare szybko sie grzeje. Moze wiecie jak sprawdzic jaki mam termostat ( na ile stopni celcjusza)?

Problem z dolotem powietrza ? a moze tak musi byc?
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 27, 2008, 09:19:52 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
benyhds, mi chodzi o sposób podłączenia podgrzewania parownika. U mnie też gazery regulowały i nie chciał zejść poniżej 13 litrów na trasie. Kolega KGB kiedyś tutaj podsunął mi pomysł ze zmianą podgrzewania z równoległego na szeregowe i gdybym sam nie zauważył różnicy, to bym nie uwierzył. Teraz na trasie spokojnie pali poniżej 10 litrów. Ty masz zawór na nagrzewnicy, ale ten problem rozwiązał już też kolega BARTEK#1925.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problem z dolotem powietrza ? a moze tak musi byc?
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 27, 2008, 11:58:27 am »

benyhds

  • Gość
na czym to polega dolkladnie? bo umnie to jest tak podlaczone ze jeden waż idzie od termostatu do parownika a drugi z parownika do kolektora dolotowego. zawor ogrzewania jeśli o ten ci chodzi mam polaczony kawalkiem węzyka  z nagrzewnica.

Problem z dolotem powietrza ? a moze tak musi byc?
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 27, 2008, 12:24:38 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
benyhds, może to u Ciebie już tak jest zrobione skoro łączy się z termostatem. Masz możliwość wrzucić fotki? Chodzi mi o węże od wody idące do parownika.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problem z dolotem powietrza ? a moze tak musi byc?
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 27, 2008, 12:43:47 pm »

benyhds

  • Gość
wrzuce po pracy jak znajde kabel od telefonu ale ci opisze narazie mam parownik lovato i tak górny wąz idzie do termostatu a dolny do kolektora dolotowego.

Problem z dolotem powietrza ? a moze tak musi byc?
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 27, 2008, 12:50:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w GLE jak jest podlaczone pod kolektor to jest dobrze
ewentualne niedogrzanie parownika trzeba zrzucic na zatkany parownik lub zbyt wysokie jego zamontowanie (jest roznica zwlaszcza na poczatku ,zanim sie silnik  rozgrzeje)
benyhds,
masz niesprawny termostat powietrza ,a nie termostat ukladu chlodzenia
to jest wlasnie piekne w GLE na waskiej chlodnicy ,ze on sie szybko nagrzewa ,wiec nie boj sie - jezeli temp nie przekracza ci 100C to nic zlego sie nie dzieje
jak robisz krotkie odcinki to spalanie musi byc duze ,bo jezdzisz ciagle na zimnym silniku
a wyobrazam sobie te krotkie odcinki w grajewie ,tam naprawde nie ma gdzie silnik nagrzac
no i jeszcze kwestia stacji benzynowej
JA tankuje zazwyczaj w koszarowce i moge pochwalic ich gaz i ich liczniki w dystrybutorze ,innych stacji u ciebie nie znam
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Problem z dolotem powietrza ? a moze tak musi byc?
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 27, 2008, 12:54:10 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
benyhds, wiedziałem, że KGB, coś na to zaradzi :P
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problem z dolotem powietrza ? a moze tak musi byc?
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 27, 2008, 13:07:17 pm »

benyhds

  • Gość
To fakt silnik sie dobrze nigdy mi nie zagrzeje na takich odcinkach a co do stacli lpg to tez wide roznice w przejechanych kilometrach na 9.5l gazu robie od 50 do 60 km dosc duza rozbieznocs jak na tak mala ilosc gazu w zimie tankujac ciagle na jednej stacji wychodzilo mi 45km a teraz tankujac u nich robie 50km.

odnosnie popsutego termostatu powietrza podparlem go na ciagle lapanie zimnego i zrobila mi sie duza dziura w reakcji silnika na wciskanie pedalu gazu. nalezalo by go wymienic ale myslalem o wlozeniu obudowy filtra od sterszeco modelu. Jak najlepiej to zrobic zmienic termostat czy obudowe co korzystniej mi wyjdzie?


Mam jeszcze jedno pytanie odnosnie tych obudow filtra od sterszych modeli jak i duzego fiata otoz moji koledzy diedys czesciowo zaslaniali otwor wlotu powietrza i automatycznie wzrastaly im obroty silnika czym to jest spowodowane?wlasnie z tego wzgledu mysle o wlozeniu tej obudowy i zmniejszeniu obrotow na parowniku i dokreceni sruby  ilosci gazu.

[ Dodano: 27 Maj 2008 14:49 ]
Poszukałem troche i coś znalazlem dotyczace tego filterka:

Kolejna rada to sprawdzenie termostatu powietrza, rzadko kiedy trafi sie egzemplarz w ktorym to ustrojstwo dziala.
Generalnie ma on za zadanie otwierac klapki dla cieplego i zimnego powietrza tak, zeby tempeatura mieszanki paliwp-powiettrze byla optymalna, zatem klapka przy rurce od kolektora wydechowego (papierowa rurka dochodzaca do puszki filtra znad kolektora) przy goracym silniku musi byc zakmnieta, a otwarta dla zimnego powietrza (gruba rura) gdy tak nie jest nalezy wymienic termosta, albo na stale (co jest korzystne dla LPG) zablokowac go na zimne powietrze. Sprowadza sie to do usuniecia papierowej rurki, zatkania korkiem (moze byc od soku, liczy sie tylko srednica) wejscia cieplego powietrza oraz zablokowania w pozycji przepustowej klapki dla powietrza zimnego.po tych zabiegach mozna jeszcze wyregulowac instalacje i auto powinno chodzic normalnie i palic okolo 12l gazu


Co o tym myślicie koledzy ? J juz to zrobilem i zobacze jakie sa skutki za jakies 3 dni jak wypale gaz ( moze i dluzej jak ten patent mi cos pomze).