Autor Wątek: wyprzedzenie zapłonu  (Przeczytany 9458 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 05, 2008, 19:26:57 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
matucha,  dzieki za linki do tematow
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 17, 2008, 20:30:10 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
oczywiscie ,ze wakuometr pokaze ci roznice w ustawieniu zaplonu ,bo pokaze roznice w obciazeniu silnika
tylko poprostu na wolnych obrotach to nie ma sensu ,bo najzwyczajniej w swiecie sa zbyt male roznice ,a wiec ciezko cos uchwycic
przed wczoraj ustawialem zaplon w Borewiczu i specjalnie patrzylem na wakuometr by sprawdzic w praniu twoja teze i tylko raz mocniej zareagowal ,wiec nie ma jak tego z urzyc w praktyce
to juz broty silnika na sluch wyrazniej odrozniam
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 17, 2008, 20:38:57 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ja ci powiem tak. wez ustaw kolo pasowe na wale korb. na 1 punkt (czyli kat wyprz. zaplnonu 10 stopni) i ustaw styki z cewki rowno ze stykami z palca. odpal silnik a jak to nie zda egzaminu to ustaw styki cewki po srodku miedzy stykami na palcu. ja tak robilem i to zdawalo egzamin
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 17, 2008, 21:27:52 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
wniosek z tego taki ze mam chyba zbyt mocno cofniety bo u mnie roznica jest masakryczna

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 01, 2008, 23:58:46 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
a skoro juz mowa o zapłonie i podciśnieniu to chciałbym zapytać czy to możliwe, że po przestawieniu zapłonu na 13 stopni serwo od hamulców mi jakoś słabiej działa?? poprostu, żeby się zatrzymać musze mocniej na hamulec nacisnąc. i że niby dlaczego to podciśnienie się zmniejszyło??
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 03, 2008, 12:12:55 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
a gdzie się podczepia wakuometr?? bo skoro u mnie na przyśpieszonym zapłonie podciśnienie w kolektorze ssącym jest mniejsze to dlaczegobisz ma większe? może nie w tą stronę aparatem kręcisz.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 07, 2008, 10:39:01 am »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
moze malo precyzyjnie sie wyrazilem - spalanie wieksze = podcisnienie mniejsze :) wszystko gra, aparatem wyprzedzajac krece w strone przeciwna do wskazowek zegara:). Panowie pytanie takie teoretyczne przy okazji. Mozna wakuometr podlaczyc w jakis plastikowy trojnik miedzy rurka idaca od gaznika do przyspieszacza podcisnieniowego ? Chyba wszedzie pod przepustnica panuje to samo podcisnienie ? A jeszcze i jedno pytanko z ciekawosci. U kolegi w fordzie taunusie (silnik ohc 2.0 sierra) zauwazylem rurke mala idaca z kolektora ssacego do... reduktora lpg.. pytanie po co ona ?

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 07, 2008, 10:52:46 am »

niuton21

  • Gość
Ta mała rurka od kolektora ssącego do reduktora lpg to jest kompensacja gdyż jest to reduktor podciśnieniowy. ( I gen.) Waku możesz spokojnie podłączyć w każdy wężyk w którym występuje podciśnienie.

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 07, 2008, 10:54:42 am »

Logan

  • Gość
bisz,podciśnienie lub ogrzewanie, ale tu jestem raczej skłonny powiedzieć iż chodzi o ogrzewanie. u siebie też tak mam

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 07, 2008, 23:14:16 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
bisz, ale ja dodam, że odkąd przyspieszyłem zapłon to spalanie mi się zmniejszyło poniżej 10, a silnik taki ożywiony się zrobił. a i jeszcze gardziel na I przelocie jes taka jak na drugim:)
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 15, 2008, 12:45:07 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
nie rozumiem o co chodzi z gardziela ?

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 15, 2008, 14:03:56 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
26mm z drugiego przelotu.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 15, 2008, 20:05:56 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "bisz"
nie rozumiem o co chodzi z gardziela ?


to innymi słowy zwężka, jaka jest montowana w obu przelotach/kanałach gaźnika jeśli o to Ci chodzi  :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja