Autor Wątek: wyprzedzenie zapłonu  (Przeczytany 9457 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wyprzedzenie zapłonu
« dnia: Maj 27, 2008, 19:14:49 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Tak jak w temacie, obawiam sie ze moi gazowcy poprostu wstawili instalacje i heja, o regulacji zaplonu zapominajac. Ile powinno wynosic statyczne wyprzedzenie zaplonu tak aby palil jak najmniej a jednoczesnie nie skracal drastycznie zywotnosci silnika ? Czy idzie to krecac podstawka pod aparatem zaplonowym ustalic jakos optymalnie na wech czy sluch ?, Na granicy stukowego ? Przy jakich obrotach ? Tyle pytan na :)

Re: wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 27, 2008, 20:38:31 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "bisz"
Tak jak w temacie, obawiam sie ze moi gazowcy poprostu wstawili instalacje i heja, o regulacji zaplonu zapominajac. Ile powinno wynosic statyczne wyprzedzenie zaplonu tak aby palil jak najmniej a jednoczesnie nie skracal drastycznie zywotnosci silnika ? Czy idzie to krecac podstawka pod aparatem zaplonowym ustalic jakos optymalnie na wech czy sluch ?, Na granicy stukowego ? Przy jakich obrotach ? Tyle pytan na :)


Klucz 13mm w dłoń i jazda :), kręcąc zgodnie z obrotem wskazówek zegara opóźniasz zapłon (przeciwnie przyspieszasz). Seryjnie powinno być w ~10stopni.
Ale w wysłużonych jednostkach najlepiej sprawdza się metoda na ucho ;) oraz kontrola własności motorycznych po regulacji, spalanie stukowe jest przy zbyt wczesnym zapłonie (słyszalne świetnie na benzynie - ale o tym jest już kilka wątków na forum). Ogólnie lpg lubi trochę wcześniejszy zapłon, ale też bez przesady (chociaż moje dohc kiedyś raźno jeździło na 20 stopniach hyhyhy...

Zapłon ustawiasz na ucho, kręcisz w jedną stronę i w drugą, wybierasz położenie pomiędzy gdy silnik najrówniej pracuje a obroty są najwyższe.
Potem wsiadasz i jedziesz się przejechać, jak wsio ok to dokręcasz śrubę mocującą aparat, jak jesteś niezadowolony z osiągów (auto muł, albo dzwonią zawory) to regulujesz dalej.

W ostateczności po godzinie prób, jedziesz wściekły na lampę stroboskopową by ustawili książkowo ;)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 28, 2008, 09:49:31 am »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
na najwyasze obroty wlasnie robilem, ale czy robic to na najwyzszych-wolnych ? czy troche wyzszych niz wolne ? Na benzynie faktycznie udalo mi sie stan taki osiagnac ze bylo stuk stuk, pytanie, jaki kat na gazie (o ile za duzy) da w efekcie stukowe ?, Wiadomo ze na lpg trudniej o stukowe, co nie znaczy ze dana pozycja bez stukowego bedzie dobra dla silnika...

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 28, 2008, 13:37:07 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
W ohv klucz 17-ka
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 30, 2008, 20:44:48 pm »

wiciu

  • Gość
mój były 1,5 Gle AB chodził najlepiej przy zapłonie przyspieszonym o 3-4stopnie w stosunku do kąta zalecanego dla benzyny

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 01, 2008, 23:23:56 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
zauwazylem taka prawidlowosc. Im wczesniejszy zaplon ( na czuja, zgubilem skale), tym bardziej wakuometr jest czuly, w sensie wynika z tego ze silnik jest bardziej obciazony, wskazowka predzej leci w prawo i wolniejsza tez reakcja silnika na pedal. ustawilem wzrokowo na troche wiecej niz bylo wczesniej, ale ile to nie powiem, wakuometr zachowuje sie wmiare prawidlowo

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 02, 2008, 01:44:30 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to zle zauwazyles
na wczesniejszym zaplonie silnik bardzo ochoczo reaguje na wcisniecie gazu - na luzie oczywiscie
nie wiem po co kombinujesz z wakuometrem - zaplonu nie ustawia sie na wakuometr
OHVke  dosc skutecznie ustawia sie na sluch ,ale trzeba miec do tego wprawe
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 02, 2008, 22:19:38 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
nie tyle kombinuje, co przypadkowo zauwazam prawidlowosc, Tak mi sie wydaje, im bardziej cale podcisnieniowe ustrojstwo przekrecam w lewo (wczesniejszy), tym chetniej wskazowka od wakuo wedruje w prawo w strone czerwonego. Moze to przypadek i mylne wrazenie

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 03, 2008, 22:30:24 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Witam. Jesli chodzi o temat zaplonu to ja mam takie zapytanie. Mam wtrysk abimexa i jak jest zimny silnik to lapie elegancko tzn nie dlawi sie. a jak sie rozgrzeje to juz jak wciskam pedal gazu troszeczke glebiej to sie dlawi. wydaje mi sie ze to wina zaplonu ale jak go ustawic??
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 03, 2008, 22:32:11 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
mlodyolek, a może przewody WN po prostu?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 03, 2008, 22:47:26 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
przewody nowe wraz ze swiecami. powiem tak. jak zimny to nie moge go opanowac bo nie raz potrafi na 2 biegu piszczec przez jakies 2 3 sekundy. juz nie wspomne o ruszaniu z miejsca. jak rozgrzany ma problemy przy wcisnietym pedale gazu w podloge przekroczyc 2 tys obr ale jak juz sie uda to idzie jak zly. zalozylem uklad zaplonowy z GLE (z zielonym kabelkiem) i ostatnio siedzialem przy jego regulacji dobre 3 godziny zeby go ustawic. ustawilem tak ze wolne obroty mial ok 900 i pracowal bardzo rowno ale i tak sie dlawil. i na zaplonie abimexu jest tak samo jak na zaplonie z GLE
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 04, 2008, 13:06:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na gazie tak masz czy na benzynie ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 04, 2008, 14:07:27 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ja mam sama benzyne. swego czasu zeby zamielic kolami z miejsca nie musialem wciskac gazu. krecil na wolnych obrotach
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 04, 2008, 16:32:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moze masz cis. paliwa za male - sprawdz
to moze byc padniecie pompki lub przewod pekl i paliwo wylatuje bokiem (moze lecic spowrotem do baku)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 04, 2008, 21:12:19 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
pompa paliwa jest ok. jak mialem w nim kiedys gaz (jak mial go poprzedni wlasciciel) to fabryczna sie spalila. zalozylem pompe od Toyoty Avensis czy cos takiego. cisnienia nie mierzylem. z reszta niewiem jakie powinno byc dla abimexa. przewody paliwowe sa cale bo nowe.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 04, 2008, 21:38:43 pm »

wiciu

  • Gość
wtrysk abimexa z aparatem zapłonowym??

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 04, 2008, 22:22:38 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
tak dokladnie tak
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 05, 2008, 11:17:56 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie badz taki pewny pompy i przewodow ,bo masz jednak objawy zlej gospodarki paliwowej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 05, 2008, 18:52:52 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
heh... moze to byc wina jakiegos czujnika?? np polozenia przepsutnicy?? za pozno podaje sygnal otwierania przepustnicy? paliwo nigdzie nie cieknie. sporo razy siedzialem pod samochodem swiezo po jezdzie i nie ma tam sladow  wyciekow  paliwa.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

wyprzedzenie zapłonu
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 05, 2008, 18:58:25 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "mlodyolek"
heh... moze to byc wina jakiegos czujnika?? np polozenia przepustnicy??


Tutaj się to tak właśnie skończyło:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?p=345233#345233
Co prawda rover, ale działa to analogicznie w OHV.


Tutaj trochę jak sprawdzić czy działa w OHV:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=17769[/b]
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)