Autor Wątek: Jak samodzielnie wyregulowac instalacje?  (Przeczytany 7069 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jak samodzielnie wyregulowac instalacje?
« dnia: Czerwiec 10, 2008, 10:19:52 am »

Fistasz

  • Gość
Jak w temacie, w jaki sposób samodzielnie wyregulowac instalacje gazowa. Gaznik, I generacja instalacji. Do regulacji słuza dwie sróby jedna na parowniku druga na wezu tyle ze nie wiem jak nimi krecic. Musze to wyregulowac bo auto nie trzyma wolnych obrotów, nierówno pracuje i pali kosmiczne ilosci gazu. Do gaziowników nie pojade! Pomózcie wiec, moze znacie jakis sposób regulacji?

Jak samodzielnie wyregulowac instalacje?
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 10, 2008, 10:33:36 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
na parowniku jest od składu mieszanki na niższych obrotach, nie tylko wolnych

regulację zaczyna sie od:
mamy np.zupełnie rozregulowaną instalkę, odpalamy auto, (jesli nie chce, odkręcamy srubę na wezu, byle auto zaskoczylo) srubę na wezu przykręcamy powoli az auto zacznie przygasać, następnie odkręcamy o 1 obrót(potem sie dokładniej dostroi)

następnie regulujemy parownik, srubkę najpierw przykręcamy az zacznie przygasac silnik, nastepnie wykręcamy az znowu zacznie przygasac- wyznaczamy w ten sposób "widełki" w ktorych dawka gazu jest odpowiednia by silnik chodził. ustawiamy srubę po srodku (liczymy sobie obroty jakie sruba wykonuje pomiedzy granicami,
gdy chcemy by auto mniej paliło przykręcamy srubę blizej granicy, jesli jednak zależy nam na większej dynamice odkecamy jednak bedzie to powodowało większy apetyt na paliwo

srubę na wezu po dokonanej regulacji parownika regulujemy znow poprzez skrecenie jej az silnik zaczyna przygasac i stopniowe odkręcanie po 1/4 obrotu, az motor bedzie ładnie reagował na dodanie gazu (na ogól wystarcza około 1 obrtót od momentu przygasania na wolnych obr)

jest to skuteczna i powszechnie stosowana metoda regulacji instalacji bez posiadania analizatora spalin, zajmuje gora 3 minuty a mamy pewnos ze gaz jest na prawde wyregulowany blisko ideału

jest to skopiowana moja wypowiedz z innego tematu. poszukaj bo jest tego dużo na ten temat
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Jak samodzielnie wyregulowac instalacje?
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 10, 2008, 11:28:41 am »

Fistasz

  • Gość
dzieki wielki, ide wypróbowac metode

Jak samodzielnie wyregulowac instalacje?
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 10, 2008, 11:38:27 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Zoltanno#1930 a nie powinno sie tego robic przy podniesionych obrotach do okolo 3tys?
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Jak samodzielnie wyregulowac instalacje?
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 10, 2008, 11:55:11 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Lupo#1891"
Zoltanno#1930 a nie powinno sie tego robic przy podniesionych obrotach do okolo 3tys?

No wysokie obroty śrubą na wężu powinno się kręcić przy wyższych obrotach - tj. powiedzmy 3krpm. Jeden siedzi i trzyma nogę na pedale gazu a drugi kręci.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Jak samodzielnie wyregulowac instalacje?
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 10, 2008, 12:15:12 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
warto też, przed regulacjami wszelkimi, zmienić filtr powietrza. przestrzeń z podciśnieniem musi się czymś wypełniać. lepiej, żeby było to powietrze.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Jak samodzielnie wyregulowac instalacje?
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 10, 2008, 12:57:17 pm »

Fistasz

  • Gość
filtra nie zmienialem bo instalacja zrobila moze 6-7k km Postapilem zgodnie z opisem i jest poprawa, jadnak nie do konca. Czasami samochód dlawi sie tak ze nie idzie na jedynce ujechac a czasem dostaje niesamowitego kopa. Czy winą problemów z instalacją moze byc parownik? Był on montowany do silnika 1.5 a teraz jest 2.0, moze jest za mało wydajny?

Jak samodzielnie wyregulowac instalacje?
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 10, 2008, 13:08:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Fistasz"
Był on montowany do silnika 1.5 a teraz jest 2.0, moze jest za mało wydajny?

a moze jest brudny w srodku jak ja pier...
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Jak samodzielnie wyregulowac instalacje?
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 10, 2008, 13:41:06 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Parownik ? Brudny ? Po 6K ? TO czym on go szprejał ? Mixolem ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Jak samodzielnie wyregulowac instalacje?
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 10, 2008, 14:00:22 pm »

Fistasz

  • Gość
no co ty jak moze byc brudny? przeciez to zaden przebieg. Na parowniku jest naklejka ze ma wydajnosc do 100KM. Silnik chodzil na gazie bardzo dobrze, gdyz w dawcy tez byla instalacja gazowa. Zastanawiam sie nad pzelozeniem parownika wlasnie z dawcy.

Jak samodzielnie wyregulowac instalacje?
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 10, 2008, 17:15:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moze byc brudny - odkrec duza membrane i sprawdz - jak bedzie zaolejona to wyczysc

no i jaki to parownik ? LOVATO ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Jak samodzielnie wyregulowac instalacje?
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 10, 2008, 20:31:53 pm »

Fistasz

  • Gość
Instalacja Elpigas.
 Zmienilem jednak parownik na ten który jezdził w Sierrze z ktorej ma silnik. Auto odzyskało chec do jazdy. Jednak tradycyjnie kiedy jedno sie naprawi drugie sie psuje. A mianowicie elektrozawór na butli. Po przekreceniu stacyjki słychac cykniecie ze zawór sie otwiera jednak po odpaleniu silnika slychac jak elektrozawór caly czas otwiera sie i zamyka, strasznie sie przy tym nagerzewając. Cos przemodzilem w instalacji? Jakies zwarcie, czy sam zawór do wymiany?

Jak samodzielnie wyregulowac instalacje?
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 10, 2008, 21:37:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie wiem jak mozna zle podlaczyc elektrozawor - jest na 12v ,wiec go nie przegrzejesz ,bo nie masz wyzszego napiecia w aucie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Jak samodzielnie wyregulowac instalacje?
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 10, 2008, 23:03:44 pm »

Fistasz

  • Gość
no wlasnie ja tez nie wiem jak mozna to zle podlączyc. Przeciez to sa tylko dw kabelki a jednak jest problem z tym elektrozaworem na butli. Na parowniku pracuje tak jak powinien.

Jak samodzielnie wyregulowac instalacje?
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 10, 2008, 23:10:25 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Sprawdz mase i czy na pewno jest na nim 12 V.
Mam inne pytanie -jak stwardniałe membrany wplywaja na prace silnika? - u mnie 2,0 chodzi dobrze po ustawieniu na "pale" tzn tak aby dobrze zapier...lo :mrgreen:  ale problem jest taki ze czasem wszystko jest w porzadku a czasem podczas dojazdu do skrzyzowania na nagrzanym trzyma 500 i koniec a czasem jest ok. Podobnie podczas odpalania ale w miare rozgrzewania obroty rosna i jest ok. Dodam tylko ze moje auto jest only LPG i zawsze palone na gazie
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Jak samodzielnie wyregulowac instalacje?
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 11, 2008, 00:51:44 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
twarde membrany dzialaja jak chca (po rozgrzaniu troche miekkna )
glownie jednak ich twardosc nie pozwala trzymac parametrow ,czyli ustawiasz dobrze jalowe to masz na ubogo na wysokich ,a jak ustawisz tak by na wysokich mial dobrze to na wolnych bedzie zalewac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Jak samodzielnie wyregulowac instalacje?
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 11, 2008, 11:59:43 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Fistasz, co to "cykania" elektrozaworu to prawdopodobnie nie masz podłaczonego kabelka, który daje sygnał instalacji lpg ze silnik pracuje. jest to takie zabezpieczenie, by jak  przekreci sie stacyjkę to gaz nie leciał na darmo. prawdopodobnie dlatego tez nie chodzi ci na gazie. jak sie domyslam odpalasz i przez jakies 500m drogi jedzie dobrze a potem ledwo co? jesli tak to na 100% ta sprawa.
jesli potwierdzisz to powiem ci jak to usunąć
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Jak samodzielnie wyregulowac instalacje?
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 11, 2008, 15:42:05 pm »

Fistasz

  • Gość
no Zoltanno, to moze byc to, objawy są takie jak opisales. Powiedz jak to wyeliminowac

Jak samodzielnie wyregulowac instalacje?
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 11, 2008, 17:32:27 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
no więc :)
 najpierw znajdz cewkę zapłonową. do dwóch jej wejśc ( stały + i sygnałowy) powinny być podłaczone kable od instalacji lpg. koloru czerwonego do stałego plusa( najczesciej z tamdąd jest pobierane zasilanie do gazu), koloru brązowego do drugiego zacisku.

jesli nie mozesz zlokalizowac brązowego kabla przy cewce to wyjmij przełącznik gaz/bezyna, co jest w srodku auta i z niego wychodzi pare kabli. między innymi ów brązowy. podłacz go wiec do sygnałowego zacisku na cewce zapłonowej, lub jesli ci nie zalezy na odłaczaniu gazu podłacz ten brązowy bezposrednio zaraz do czerwonego kabla, zaraz przy wyłaczniku.

powinno działać bez najmniejszych problemów. na koniec jeszcze raz zafunduj sobie regulacje
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Jak samodzielnie wyregulowac instalacje?
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 11, 2008, 17:35:42 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Zoltanno#1930"
no więc :)
 najpierw znajdz cewkę zapłonową. do dwóch jej wejśc ( stały + i sygnałowy) powinny być podłaczone kable od instalacji lpg. koloru czerwonego do stałego plusa( najczesciej z tamdąd jest pobierane zasilanie do gazu), koloru brązowego do drugiego zacisku.

jesli nie mozesz zlokalizowac brązowego kabla przy cewce to wyjmij przełącznik gaz/bezyna, co jest w srodku auta i z niego wychodzi pare kabli. między innymi ów brązowy. podłacz go wiec do sygnałowego zacisku na cewce zapłonowej, lub jesli ci nie zalezy na odłaczaniu gazu podłacz ten brązowy bezposrednio zaraz do czerwonego kabla, zaraz przy wyłaczniku.

powinno działać bez najmniejszych problemów. na koniec jeszcze raz zafunduj sobie regulacje

Krótko pisząc, u mnie musieliśmy przeprowadzić taką modyfikację po zmianie butli z walca na toroida :)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;