Oni to tam różnie piszą :? :
"Dotychczas jeździłem na oleju Lotos Mineralny 15W/40. Zamierzam zalać silnik olejem syntetycznym Lotos Dynamic 0W/40. Czy mają Państwo jakieś sugestie dotyczące powyższej sprawy oraz czy istnieje niebezpieczeństwo iż po wlaniu innego oleju (syntetycznego) uszczelki ulegną zniszczeniu ?
Przechodząc na nowy olej Grupy Lotos LOTOS DYNAMIC nie ma żadnego niebezpieczeństwa jego negatywnego wpływu na uszczelki, gdyż jest on kompatybilny ze stosowanymi przez producentów silników uszczelnieniami. Główną zaletą oleju silnikowego LOTOS DYNAMIC jest łatwy rozruch zimnego silnika zwłaszcza w warunkach zimowych, zmniejszenie zużycia paliwa i zużycia oleju. Charakteryzuje się on doskonalszymi własnościami niskotemperaturowymi w porównaniu do olejów czysto mineralnych lub półsyntetycznych. "
"Czy olej niższej klasy jakościowej można zastąpić olejem wyższej klasy?
Tak, ale uzależnione jest to od różnicy klas rozpatrywanych olejów oraz od przebiegu silnika. Olej wyższej klasy jakościowej o lepszych własnościach myjących zastosowany w wyeksploatowanym silniku może spowodować wymycie istniejących osadów i w efekcie jego rozszczelnienie, a w szczególnym przypadku zatarcie. Zmiana klasy oleju np. z SC na SD nie powinna wpłynąć negatywnie na silnik, lecz gdy stosowany dotychczas olej miał np. klasę SD i zostanie zmieniony na SJ mogą wystąpić negatywne skutki. "
"Jaki by państwo zalecali olej do samochodu Daewoo Nexia 16V z przebiegiem ok 100tys i zasilany gazem. Nie wiem jakim olejem był zalewany ale ostatnio z tego co wiem to mineralny 10W40.
Szanowny Panie,
W swoim samochodzie może Pan zastosować jeden z następujących olejów Grupy Lotos:
- LOTOS GAS SJ SAE 15W/40
- Lotos SJ/CF SAE 15W/40
- Lotos Semisyntetic SJ/CF SAE 10W/40
- Lotos Syntetic SL/SJ/CF/CD SAE 5W/40
- Lotos Dynamic SJ/CF SAE 0W/40
Wszystkie one są w tej samej klasie jakości API: SJ/CF, tylko Lotos Syntetic ma dodatkowo API SL. Różnią się one przede wszystkim klasą lepkości czyli w tym przypadku własnościami niskotemperaturowymi, które wpływają na rozruch zimnego silnika.
Naszym zdaniem może Pan przejść na olej półsyntetyczny Lotos Semisyntetic w klasie lepkości SAE 10W/40. Olej Lotos Semisyntetic SJ/CF SAE 10W/40 w porównaniu do oleju mineralnego ( w klasie lepkości SAE 15W/40 ), posiada lepsze własności w niskich temperaturach czyli w okresie zimowym. W przypadku gdy Pan jeździ na krótkich dystansach, przy częstym uruchamianie zimnego silnika, z racji mniejszej lepkości w niskich temperaturach olej szybciej dociera do wszystkich węzłów smarowania. Największe zużycie silnika następuje w czasie rozruchu. Lotos Semisyntetic, który jest w cenie mineralnych olejów zachodnich. Do silników z zasilaniem gazowym, szczególnie polecamy Lotos Gas SJ SAE 15W/40.
W swojej ofercie posiadamy również oleje syntetyczne o jeszcze bardziej poprawionych własnościach niskotemperaturowych które może Pan również zastosować. Są to Lotos Syntetic i Lotos Dynamic. Oleje te są jednak znacznie droższe ponieważ mineralne bazy olejowe zostały w nich całkowicie zastąpione kosztownymi bazami syntetycznymi."