Autor Wątek: Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą  (Przeczytany 5518 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
« dnia: Czerwiec 15, 2008, 13:55:23 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
wybieram się na wakacje. docelowo chorwacja i włochy, i tu pytanie:

czy we wszystkich krajach w jakich będę są takie same końcówki na dystrybutorach LPG?
jedno wiem,że w niemczech są inne ( mniejsze) ale co na przykład w austrii, słowenii, chorwacji, czechach, włoszech?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 15, 2008, 14:42:29 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Każda stacja powinna (aczkolwiek hmm... czasem ponoć nie ma) mieć redukcje.
Na zachodzie wcale nie dziwne jest samochodzielne tankowanie gazu ;)

http://www.autogaz.webd.pl/nuke/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=15
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 15, 2008, 15:11:37 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
dobra to ja wiem ze moze miec, a jak nie bedzie miała? bede musiał chyba kupic taką redukcje uniwersalną, przeszukałem allegro i jest.
 z tego co sie dowiedziałem na internecie min chorwacja słowenia czechy słowacja mają tzw system włoski, czyli taki jak u nas
problemem moze byc austria gdzi najprawdopodobniej jest system niemiecki czyli w sumie sam sie dowiedzialem wszystkiego, ale mam jeszcze jedno pytanie:

czy ktoś ma moze link, badz zgraną na dysku mapę europy z zaznaczonymi stacjami lpg? szukałem to albo nie działa, albo trzeba kupić
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 15, 2008, 19:58:22 pm »

sztywny13

  • Gość
Niemcy i Holandia mają inne końcówki a reszta europy z reguły ma takie jak w Polsce.

Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 16, 2008, 12:15:51 pm »

kan

  • Gość
Cytat: "Zoltanno#1930"

problemem moze byc austria gdzi najprawdopodobniej jest system niemiecki czyli w sumie sam sie dowiedzialem wszystkiego, ale mam jeszcze jedno pytanie:

czy ktoś ma moze link, badz zgraną na dysku mapę europy z zaznaczonymi stacjami lpg? szukałem to albo nie działa, albo trzeba kupić


Austrią się nie przejmuj tam i tak nie znajdziesz stacji. a po za tym cena gazu w Austrii jest tak że się w ogóle nie opłaca tankować LPG. Trzeba zatankować na ostatniej stacji w Czechach  i później tankujesz dopiero w Chorwacji. Przynajmniej ja zawsze tak robię.

Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 17, 2008, 10:07:05 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
czyli w sumie nie musze kupować przejściówki. ja tak sie nad tym zastanawiam nie z tego powodu( w sumie też z tego) że chce oszczedzać, tylko moj pold na benzynie troche kiepsko jedzie :P prawdopodobnie pompa, albo inny regulator cisnienia

bede bardzo wdzieczny za mapę :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 17, 2008, 10:09:42 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
http://www.propan.de/tanken/europa.html

Po kliknięciu na państwo dowiesz się jaka końcówka w jakim kraju obowiązuje.

[ Dodano: 17 Cze 2008 10:14 ]
Zoltanno#1930, i tak wogóle to na forum jest krótka lista jakie części zabrać jadąc za granicę, a z czym może być problem :P Bierzesz moduł, cewkę, regulator i komplet pasków no i linkę od sprzęgła/gazu ;) Chyba że te ostatnie wymienisz tuż przed wyjazdem :)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 17, 2008, 10:22:37 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
temat co wziąć jeszcze porusze :) dzięki za linka
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 17, 2008, 10:25:23 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Zoltanno#1930, nie wiem czy doszedłeś na stronce, ale jak wchodzisz w te państwa to dalej jak na nie klikasz to masz stronki stacji które oferują gaz. Możesz sobie trasę zaplanować tak, żeby Ci ładnie od stacji do stacji starczyło :)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 15, 2008, 13:08:03 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
w angli są inne, niemcy, włochy mają to samo co w PL

Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 15, 2008, 21:17:09 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
A poza tym Niemcy mają LPG po 2 zł  :mrgreen:
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 16, 2008, 22:54:26 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
niemcy nie maja takich jak w polsce, oni sie juz po prostu dostosowali do Polaków :)
  • Jef
  • Czaku

Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 16, 2008, 23:59:50 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "jimo#1921"
Na zachodzie wcale nie dziwne jest samochodzielne tankowanie gazu  
Bo na zachodzie do tankowania gazu plynnego nie sa potrzebne uprawnienia z UDT(Urzad Dozoru Technicznego). Dodatkowo w ustawie jest zawarta adnotacja ze nie wolno zatrudniac ludzi bez uprawnien takich jakie sa wymagane, wiec nikt nie bedzie ryzykowal.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 17, 2008, 19:54:35 pm »

sztywny13

  • Gość
Cytat: "mastah22"
niemcy nie maja takich jak w polsce, oni sie juz po prostu dostosowali do Polaków :)



Na niemieckich stacjach można spotkać dystrybutor z dwoma wężami gdzie jeden ma pistolet z koncówką niemiecką a drugi ma włoska czyli taki jak w PL.

Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 20, 2008, 14:14:17 pm »

asdx21

  • Gość
Wie ktoś może coś na temat CNG? Czy jest takie coś w Polsce? Wiem że jest to głównie metan - można byłoby taki rodzaj paliwa użyć w samochodzie z instalacją LPG???

Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 20, 2008, 14:39:57 pm »

WKLIW

  • Gość
google nie gryzie !!
CNG to sprężony ( WYSOKIE CIśNIENIE)  metan,  LPG to ciekły (niskie ciśnienie) propan-butan. instalacje różnią się tak najgólniej mówiąc  butlą przewodami i reduktorem

Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 20, 2008, 16:00:19 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "WKLIW"
instalacje różnią się tak najgólniej mówiąc  butlą przewodami i reduktorem


Czyli wszystkim :P

Można sobie np Caddy kupić firmowo zrobionego na CNG :)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 20, 2008, 21:48:55 pm »

marcij

  • Gość
Combo i doblo tez, i jeszcze jakies inne. Pomysl fajny , problem tylko z objetoscia , waga i cena zbiornikow. No i siec stacji , jest po jednej w wiekszych miastach.

Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 21, 2008, 08:14:08 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "marcij"
Combo i doblo tez, i jeszcze jakies inne. Pomysl fajny , problem tylko z objetoscia , waga i cena zbiornikow. No i siec stacji , jest po jednej w wiekszych miastach.

Dokładnie. Co do objętości zbiorników to jedynie jeśli auto potrzebujesz typowo bez bagażnika. Inaczej nie ma sensu, chyba że to byś kładł w Trucka czy Cargo. Nie wiem jak z kosztem takiej instalacji, musiałbyś sobie policzyć po jakim czasie Ci się zwróci w porównaniu do zwykłego LPG żebyś wiedział czy warto założyć.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 21, 2008, 10:38:51 am »

asdx21

  • Gość
z tego co wiem to LPG mieszanka propanu i butanu - a można np. jeździć tylko na samym propanie czy tylko na butanie?