Autor Wątek: pompa oleju  (Przeczytany 14595 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pompa oleju
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 16, 2008, 19:00:47 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Cytat: "mlodyolek"
chodzi mi o cisnienie

wątpie. ciśnienie i tak jest ograniczone przez wytrzymałośc najsłabszego elementu .... filtra
nigdy nie słyszałem o róznicy w pompie przy hydraulice.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

pompa oleju
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 16, 2008, 19:04:28 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "Daro"
Źle sie wyraziłem,
nie chodzi nagłe zapalenie i ciagłe swiecenie
A  powolne coraz czestrze żarzenie  a potem świeenie na biegu jałowym. Wszystko w czasie rozciagniete :)


No u mnie po zejściu poniżej 1tys obr zapal sie pełnym światłem, niczym światła stopu.

pompa oleju
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 16, 2008, 19:14:48 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
za kazdym razem nawet na zimnym?
najlepiej podłaczc manometr merchaniczy i bedziesz pewny co do czujnika potem dalej możesz szukać
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

pompa oleju
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 16, 2008, 19:19:29 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
No na zimnym raczej ciężko zejść poniżej 1tys bo ssanie działa, ale później zawsze. Przyjmijmy może, że tylko na ciepłym.

pompa oleju
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 16, 2008, 20:51:15 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
musisz sprawdzić cisnienie
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

pompa oleju
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 16, 2008, 23:44:38 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
to kiedy kolega  asdx21, lub utek,  sprawdzi ciśnienie manometrem mechanicznym żebyśmy mogli podebatować o przyczynach niskiego ciśnienia?? utek, a poprzedni czujnik miałeś podłączony czy jeździłeś "bez"?? z doświadczenia wiem że czujnik czujnikowi nie równy, kiedyś w kaszlaku tak dobierałem czujnik, żeby mi na wolnych obr. nie świecił. jeden zapalał już przy 1000rpm, drugi 800, a trzeci wcale mnie nie denerwował  :lol: a wszystkie miały taki same cyferki wybite.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

pompa oleju
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 17, 2008, 00:08:58 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Poprzedni czujnik był oczywiście podłączony i działał poprawnie.


A ten nowy to od początku mi się słabo podobał, miał taką uszczelkę/podkładkę rozciągającą się w miarę dokręcania. Poprzedni tego nie miał. No i ten nowy to Made in Italy, a stary to był chyba polski, bo pasujący do wszystkiego.

pompa oleju
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 17, 2008, 00:23:10 am »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
utek, dla pewności sprawdź ciśnienie, może olej za rzadki, albo paliwo dostaje się do oleju. Ja ponad rok jeździłem z taką kontrolką świecącą na wolnych obrotach - jakoś trzeba było na kapitalkę zarobić...
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

pompa oleju
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 17, 2008, 08:29:49 am »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Cytat: "graczol1"
to kiedy kolega asdx21, lub utek, sprawdzi ciśnienie manometrem mechanicznym żebyśmy mogli podebatować o przyczynach niskiego ciśnienia??

to jakś aluzja???????
Cytat: "graczol1"
utek, dla pewności sprawdź ciśnienie,

chyba ktoś wcześniej o tym pisał.

ps. dla scisłaości kumpel jeździł pare miesięcy z lampką świecącą poniźej 2000obr/min
ale potem nic nie zostało do uratowania w silniku.
KONIEC OT
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

pompa oleju
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 17, 2008, 08:44:17 am »

Offline Adim

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 128
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mazda 626 GE 1.8 1994
Ja też miałem taki sam problem jak kolega utek i w moim przyoadku była to wina czujnika. Poszedłem do sklepu i go wymieniłem i było wszystko OK.
Moje auta: FSO Polonez 1.5 SLE 1989, FSO Polonez Caro 1.6 GLE 1995, FSO Polonez Caro Plus 1.4 MPi 1997,  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 2001 :)
Aktualnie: Mazda 626 GE 1.8 1994

pompa oleju
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 17, 2008, 14:35:54 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
ludzie nie dajmy się zwariować, przecież wiadomo, że od zmiany czujnika silnik nie mógł stracić ciśnienia, (chyba że jakaś nieszczelność powstała). koledzy asdx21 i utek jakby mieli możliwość na pewno zmierzyli by sobie ciśnienie, ale jak się nie ma odpowiedniego manometru to lepiej się za to nie zabierać bo przy nieszczelności można w kilka sekund cały olej stracić. Daro, Twojemu kumplowi na pewno już zdrowo korbowody hałasowały, a koledzy piszą, że ich silniki pracują normalnie. świecenie kontrolki na niskich obrotach to częsta przypadłość wypracowanych silników, można się ratować zminą oleju na gęściejszy, znam nawet specjalistów co SUPEROL wlewali, ale te wszystkie zabiegi tylko trochę odwlekały w czasie kapitalkę  :wink:
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

pompa oleju
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 21, 2008, 10:33:13 am »

asdx21

  • Gość
Przyczyną mojego problemu był czujnik, którego wymieniłem na nowy (ciężko było taki zdobyć). Po wymianie od razu można było zauważyć różnice: niestety - gdy silnik zimny - to już na małych obrotach ciśnie wynosiło ok. 0,39 MPa, później gdy się rozgrzał ciśnienie spadło do ok. 0,2 MPa +/- 0,05 MPa, ale to już podczas jazdy przy ok. 80km/h. Chociaż zdarzały się momenty gdy przy niskich obrotach np. na wstecznym ciśnienie wynosiło 0,1 a nawet poniżej. Myślę, że to wina oleju, bo mam z orlenu 15w/40 mineralny - wydaje mi się żeby poprawić osiągi pompy muszę zastosować gęstszego rodzaju olej - tylko nie wiem jaki(???).

pompa oleju
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 22, 2008, 11:17:49 am »

asdx21

  • Gość
masz racje. dobrze że mi mówisz bo bym zrobił gorzej niż jest.  :wink:

pompa oleju
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 10, 2008, 21:47:57 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Przymierzam się powoli do remontu silnika 1.6 OHV. Czy w trakcie takiego remontu warto wymienić pompę oleju profilaktycznie? Kontrolka oleju nie świeci nawet na obrotach jałowych. Silnik ma przejechane 114 tys km, ale słychac już panewkę/panewki wału.
Pomóżmy Jackowi!

pompa oleju
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 11, 2008, 09:17:25 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Cytat: "asdx21"
Przyczyną mojego problemu był czujnik, którego wymieniłem na nowy (ciężko było taki zdobyć). Po wymianie od razu można było zauważyć różnice: niestety - gdy silnik zimny - to już na małych obrotach ciśnie wynosiło ok. 0,39 MPa, później gdy się rozgrzał ciśnienie spadło do ok. 0,2 MPa +/- 0,05 MPa, ale to już podczas jazdy przy ok. 80km/h. Chociaż zdarzały się momenty gdy przy niskich obrotach np. na wstecznym ciśnienie wynosiło 0,1 a nawet poniżej. Myślę, że to wina oleju, bo mam z orlenu 15w/40 mineralny - wydaje mi się żeby poprawić osiągi pompy muszę zastosować gęstszego rodzaju olej - tylko nie wiem jaki(???).


Daj sobie spokój z jakimikolwiek działaniami opartymi na tym wskaźniku. Wkręć w miejsce "cebuli" prawdziwy manometr i posprawdzaj jakie są realne ciśnienia. Wtedy się martw

[ Dodano: 11 Gru 2008 09:19 ]
Cytat: "MichalSW"
Przymierzam się powoli do remontu silnika 1.6 OHV. Czy w trakcie takiego remontu warto wymienić pompę oleju profilaktycznie? Kontrolka oleju nie świeci nawet na obrotach jałowych. Silnik ma przejechane 114 tys km, ale słychac już panewkę/panewki wału.


Nie wiem ile kosztuje pompa do OHVki, ale jak bardzo tania to profilaktycznie jest sens. Jak nie, to lepiej zmierz porządnie manometrem ciśnienie oleju.
Panewki w OHV siadają raczej z innych przyczyn niż za mały wydatek pompy.

pompa oleju
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 29, 2009, 23:19:48 pm »

Offline show

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 745
    • FSO 1500
ja tez mam podobne pytanie, mam 125tyś przebiegu robilem maly remont ale przy pompie nie grzebalem, odkrecilem ten dekielek tylko ,rzucilem okiem na zebatki itp, kontrolka zawsze gasnie jak trzeba i nic sie zlego nie dzieje, tylko przy porannym odpalaniu ten dzwiek czasami jest z pompy , pewnie wiecie o co chodzi?, po dodaniu lekko gazu cichnie,,,,,,,,,,czy mam zaczac sie martwic?? :shock:

pompa oleju
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 30, 2009, 12:34:25 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "shov"
ja tez mam podobne pytanie, mam 125tyś przebiegu robilem maly remont ale przy pompie nie grzebalem, odkrecilem ten dekielek tylko ,rzucilem okiem na zebatki itp, kontrolka zawsze gasnie jak trzeba i nic sie zlego nie dzieje, tylko przy porannym odpalaniu ten dzwiek czasami jest z pompy , pewnie wiecie o co chodzi?, po dodaniu lekko gazu cichnie,,,,,,,,,,czy mam zaczac sie martwic?? :shock:


takie jakby "dochodzil"? :D Od niskiej czestotliwosci do wyzszej i gasnie. No wlasnie, tez mnie to zastanawia, mam silnik z Fiata 125p i tego nie mam, a w innym polonezie caro wąskim tak wlasnie jest. Co to znaczy?

pompa oleju
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 30, 2009, 12:46:37 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
dobija cisnienie :P pompy poloneza tak mają. te z silników fiata 125p nie:) w zimne dni gęsty ojel nasila. nie zauważyłem jakiś strasznych konsekwencji tego zjawiska a auto jezdziło czesto i dużo i nadal nowy wyaściciel nim jezdzi i jezdzi :)

pompa oleju
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 30, 2009, 14:06:46 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Cytat: "FaZi_Fr"
tez mnie to zastanawia, mam silnik z Fiata 125p i tego nie mam, a w innym polonezie caro wąskim tak wlasnie jest
wynika to z różnicy w budowie tych pomp opisanej przeze mnie w pierwszym poście tego tematu.
Cytat: "shov"
ten dzwiek czasami jest z pompy
też mnie to irytowało więc zrobiłem tak jak opisałem :wink:
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

pompa oleju
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 30, 2009, 14:41:10 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Mały częściowy offtop. Prób podwyższania ciśnienia na pompie nie należy dokonywać w silnikach DOHC fiata. Skutkiem może być zerwany wieloklin wałka pompy i przymusowy postój.
W OHV raczej to nie grozi - wieloklin jest grubszy.