Autor Wątek: Rover - Jak idą wężyki od kolekrora ssącego  (Przeczytany 2259 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - Jak idą wężyki od kolekrora ssącego
« dnia: Czerwiec 24, 2008, 12:01:53 pm »

grzegi

  • Gość
Witam

Mam mały problem. Wymieniałem silnik w Polonezie 1.4 (w starym zawór wpadł mi do cylindra i remont przkroczyłby wartośc silnika...) i niestety zapomniałem jak szły wężyki od kolektora ssącego.

Mam podłączony gruby wąż do serwo hamulca. Wąż ten mniej więcej w połowie jest przęciety i wmontowany tam jest trójnik. Od niego ma iśc cienki wężyk spowrotem do kolektora? Druge cienkie wyjście z kolektora ma iść do urządzenia na końcu listwy z wtryskami? A co z ciśnieniem na sterowanie ogrzewaniem w kabinie - nie wiem gdzie to podłączyć.... Jeśli to możliwe prosze o zdjęcie - mogę zrobić jak ja podłączyłem ale raczej tak nie - bo brakuje mi miejsca do podłączenia podciśnienia sterowania ogrzewaniem....

Rover - Jak idą wężyki od kolekrora ssącego
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 24, 2008, 15:23:36 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Cytat: "grzegi"
wmontowany tam jest trójnik
Cytat: "grzegi"
bo brakuje mi miejsca do podłączenia podciśnienia sterowania ogrzewaniem....


Rozomiem ze masz pluszaka, do tego trojnika podlanczasz wezyk ktory wychodzi z ten koli przykreconej do plastikowego podszybia ona odpowieda za sterowanie ogrzewania.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Rover - Jak idą wężyki od kolekrora ssącego
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 29, 2008, 08:57:02 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
1. gruby z kolektora do serwa
2. z kolektora cienki do podciśnieniowego regulatora ciśnienia paliwa (to coś na końcu listwy wtryskowej)
3. z kolektora cienki do czujnika podciśnienia zainstalowanego wewnątrz komutera sterującego pracą silnika (ECU)

W wersji PLUS jest trójnik w przewodzie do serwa i to pod niego się zakłada wężyk od sterowania ogrzewaniem (takia wielka czarna pucha zainstalowana na podszybiu).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - Jak idą wężyki od kolekrora ssącego
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 30, 2008, 10:00:04 am »

grzegi

  • Gość
WIELKIE DZIĘKI!
Faktycznie zapomniałem o podłączeniu komputera - teraz wszystko jest OK!

Pozdrawiam

Rover - Jak idą wężyki od kolekrora ssącego
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 09, 2008, 00:07:56 am »

ktg.radziecki

  • Gość
pozwólcie że podepnę się z pytaniem. chodzi właśnie o rurki podciśnienia. nie mogę dojść gdzie dochodzą rurki od tej czarnej puszki obok kolektora dolotowego( nie ta od ogrzewania tylko zbiornik podcisnienia) jedna idzie do kolektora a ma jeszcze 2 wyjscia i gdzie je dać??

pozdrawiam

Rover - Jak idą wężyki od kolekrora ssącego
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 09, 2008, 09:05:42 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "ktg.radziecki"
tej czarnej puszki obok kolektora dolotowego

Takie okrągłe wielkości puszki po farbie ok. 1,5l?? To nie pojemnik na podciśnienie a filtr par paliwa. Jego zadaniem jest uwalnianie par paliwa ze zbiornika paliwa do kolektora ssącego. Zatem jak łatwo się domyśleć jeden wąż idzie do kolektora ssącego (tak między 2 a 3 cylindrem na "baranie") drugi do zbiornika paliwa (szukaj jakiegoś wolnego przewodu co idzie pod auto przy innych przewodach paliwowych). A po co trzeci przewód to nie mam pojęcia... może jakiś efekt produkcji. Albo dostęp ciśnienia atmosferycznego do filtra.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - Jak idą wężyki od kolekrora ssącego
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 12, 2008, 15:12:51 pm »

ktg.radziecki

  • Gość
Bocian szukałem tak jak mówisz ale tam nie ma żadnego wolnego przewodu paliwowego ani idacego obok nich...:(
zaraz bede miał dość auto chodzi cholernie nierówno jakby nie chodził jeden cylinder...
świece zmienione przewody też silnik w poldzie z którego przekładka była smigał jak głupi
a tutaj....brak mocy ledwo da sie ruszać o podjazdach na biegu wyższym niż 1 można zapomnieć...Pomocy Koledzy

Rover - Jak idą wężyki od kolekrora ssącego
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 12, 2008, 15:52:01 pm »

ktg.radziecki

  • Gość




po kliknieciu sie otworza starałem sie jak najwieksze