Autor Wątek: Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)  (Przeczytany 26746 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 18, 2010, 21:51:54 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
Jakieś 250KM, czas pracy (silnika zanim korbowody bokiem nie wylecą) - około 10 minut.

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 18, 2010, 22:13:42 pm »

Pudels

  • Gość
Cytat: "andrzej"
Podepne sie tutaj bo mój wątek został wykasowany przez moda.
Czy może ktoś mi powiedzieć ile realnie mocy można uzyskać z 1.6 ohv? albo poprostu skierować do jakiegoś wątku gdzie są takie informacje bo nic nie potrafie znaleść,byłbym wdzięczny.
Odrazu pisze że nie interesuje mnie późniejsza trwałość takiej jednostki


moje GSI z `99 , jak każdy polonez, miał czake robioną.... i GSI wykrzesało 97 km i 142 Nm... przelatał pod nogą 160 kkm i tylko raz laki popychaczy załatwił... ale to był ostry fajt na mieście... :) super sobie chwaliłem obróbke :)

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 19, 2010, 20:36:02 pm »

andrzej

  • Gość
koledze seba chodziło chyba o to że większość tjuningowanych poldków  ma ryczące wydechy i naklejki na tylniej szybie zgodne z marka używanego w tym aucie radia  :shock: ,a nie dłubane głowice :)

Cytat: "Pudels"
GSI wykrzesało 97 km i 142 Nm...


To brzmi aż za dobrze,jak na samą obróbke głowicy ,ale jeśli to prawda to bardzo dobrze rokuje.

Zapomniałem napisać że interesują mnie możliwości tuningu N/A tego silnika ,turbo odpada i 250KM również , potrzebuje uzyskać około  150-160Nm i 110-120PS poniżej redline, jeśli jest to do ogarnięcia bez kosmicznego budżetu to zabieram sie do roboty,jeśli nie musze wybrać swap czy inne auto

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 19, 2010, 21:15:03 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Oczywiście że jest to możliwe bo jednostki OHV są wdzięcznym tematem do tuningu ale trzeba pamiętać że to jest moc chwilowa bo silnik szybko się zesra :lol:
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 19, 2010, 21:20:15 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "Pudels"
i GSI wykrzesało 97 km i 142 Nm


Tia.... jest wykres ?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 19, 2010, 22:15:24 pm »

Buszek

  • Gość
Cytat: "andrzej"
potrzebuje uzyskać około 150-160Nm i 110-120PS poniżej redline, jeśli jest to do ogarnięcia bez kosmicznego budżetu to zabieram sie do roboty,jeśli nie musze wybrać swap czy inne auto


bez szans w n/a

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 19, 2010, 22:44:38 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "andrzej"
potrzebuje uzyskać około  150-160Nm i 110-120PS poniżej redline, jeśli jest to do ogarnięcia bez kosmicznego budżetu to zabieram sie do roboty,jeśli nie musze wybrać swap czy inne auto

Potrzebujesz innego silnika. Serio.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 19, 2010, 23:07:01 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Cytat: "Buszek"
Cytat: "andrzej"
potrzebuje uzyskać około 150-160Nm i 110-120PS poniżej redline, jeśli jest to do ogarnięcia bez kosmicznego budżetu to zabieram sie do roboty,jeśli nie musze wybrać swap czy inne auto


bez szans w n/a



A o Bartosiach słyszałeś?miały coś koło 110km,ale to było rozwiercone 115C na gaźniku :mrgreen:
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 20, 2010, 00:05:59 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "Buszek"
Cytat: "andrzej"
potrzebuje uzyskać około 150-160Nm i 110-120PS poniżej redline, jeśli jest to do ogarnięcia bez kosmicznego budżetu to zabieram sie do roboty,jeśli nie musze wybrać swap czy inne auto


bez szans w n/a

Cytuj (zaznaczone)
Silnik złożony w 2005r , 1500 OHV (baza silnik AA z elementami 115C), III szlif cylindry. Nie ma w nim żadnych cudów, ani ograniczeń żywotności (dla niedowarków) , przejeździł bezproblemowo troche km i nie wykazuje żadnych odchyłek...[ Moźna wiecej ale już kosztem oczywiście żywotności.] Wykres wcale nie pokazuje żadnych szczytów silnika OHV, bo takowe bombowe OHV Robił GMB. Jeśli kogoś boli że można zrobić coś wcale nie wkałdajac w to niewiadomo jakiego wysiłku to już jego problem...

z dedykacją dla pana znawcy  :lol:  :lol:  :lol:
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 20, 2010, 03:03:15 am »

Pudels

  • Gość
Cytat: "Multec"
Cytat: "Pudels"
i GSI wykrzesało 97 km i 142 Nm


Tia.... jest wykres ?


oczywiście kolego że wykres jest.

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 20, 2010, 08:43:21 am »

Buszek

  • Gość
zbieram zęby z podłogi

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 20, 2010, 09:37:03 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "Pudels"
Cytat: "Multec"
Cytat: "Pudels"
i GSI wykrzesało 97 km i 142 Nm


Tia.... jest wykres ?


oczywiście kolego że wykres jest.


To wklej to tutaj.  :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 20, 2010, 11:46:59 am »

Pudels

  • Gość
nie widze problema... znajde wkleje, nawet pamiętne auto wkleje :) ale czemu to takie hallo spowodowało... przecież OHV to wdzięczny obiekt pieszczot...
najlepiej i tak chodziło GLE `94 .... ech to była dopiero bryka....

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 21, 2010, 16:44:45 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ja sie zdecydowanie zgadzam - OHV wcale niesa zle silniki - tylko niestety powiedzmy ze 90% z nich ktore jezdzą niesa dbane i stąd ta opinia zła
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 21, 2010, 20:12:35 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
jak każdy silnik ma swoje wady i zalety tak i przeciwników i zwolenników :) żeby mial wał oparty na 5 podporach to nie mialbym mu więcej nic do zarzucenia

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 21, 2010, 20:22:16 pm »

andrzej

  • Gość
dzięki maciejowski ,właśnie na takiej odpowiedzi mi zależało. Wykres bardzo ładny i taki efekt byłby już zadowalający. Czas brać sie do roboty :)

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 02, 2011, 21:20:32 pm »

Kagan

  • Gość
Panowie jaką moc mogę uzyskać w 1.6 GLE (87km) poprzez planowanie głowicy, polerowanie głowicy, polerowanie kolektora ssącego oraz wydechowego? Auto jeździ na LPG. Coś pominołem? są jeszcze jakięs udoskonalenia?

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 02, 2011, 22:40:22 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Kolektor ssący od razu daj okrągły od dużego Fiata a potem delikatna polerka(ale nie na lustro bo będą problemy z odpaleniem zimnego silnika)spasowanie kolektorów z kanałami w głowicy też można zrobić(pełna obróbka głowicy jest w dziale artykuły),przy wymianie sprzęgła powinno się zdjąć ze 25-30% masy koła zamachowego(ja dałem-15% mogłem więcej ale efekt i tak jest fajny)i oczywiście dajesz kolektor rurowy z GSI,odnośnie mocy to Ci nie odpowiem bo może być 100km a równie dobrze może być to 70km,wszystko zależy od kondycji jednostki napędowej,jakości montażu jej w fabryce(silniki OHV rzadko kiedy trzymają fabryczne parametry,dlatego bardzo fajnie reagują nawet na najmniejsze usprawnienia :P
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 02, 2011, 22:48:18 pm »

Offline fafik

  • ostroyebak okolosyberyjsky
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 855
  • Płeć: Mężczyzna
  • nASO DREAM TEAM
    • caro gld
    • http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Cytat: "Bogdan611"
silniki OHV rzadko kiedy trzymają fabryczne parametry,dlatego bardzo fajnie reagują nawet na najmniejsze usprawnienia :P
czasami nawet dobry efekt daje wymiana kata na I-szy tlumik z gaznikowca. I nie zawsze jest to placebo ;)
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Mój polonez jest jak maybach- ręcznie składany :]
Gdyby w samochodach europosłów zamontować blokadę antydebilizmu z czujnikiem wykrywającym procent absurdu w procesie myślenia, musieliby wszędzie, biedactwa, zasuwać z buta.

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 02, 2011, 22:50:17 pm »

Larry075

  • Gość
Cytat: "fafik#1953"
czasami nawet dobry efekt daje wymiana kata na I-szy tlumik z gaznikowca. I nie zawsze jest to placebo  


Masz na myśli puche z GLE? Mój kat był juz reanimowany i raczej nie powinienem mieć juz z nim problemów ale jednak ma swój wiek, i pewnie nie jest do końca przelotowy.