Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 194091 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #440 dnia: Lipiec 29, 2013, 15:12:08 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Składaj to na osprzęcie z 1.4 chyba, że masz dużo kasy na projekt. U mnie 1.8 ciągnie od 1200 do 5500 i naprawdę nie ma po co go tak wysoko kręcić jak 1.4 inna charakterystyka( 1.4 do 3500 nic się nie dzieje) Wtryski mam z 2.0 8v opla nie mam regulatora ciśnienia. Warto tylko zmienić ten kolektor wydechowy.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #441 dnia: Lipiec 29, 2013, 15:43:36 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3825
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Różnica w cenie zakładając osprzęt z 1.8 wyjdzie ok. 250-300zł, więc bez przesady. A odpadają kombinacje z wtryskami, ciśnieniem, itp. Dodatkowo mamy dawkowanie paliwa odpowiednie dla silnika, a co za tym idzie i sensowne spalanie i osiągi.. No i gratis gotowe koło pod sprzęgło 200mm.

Szerzej co i jak to napisze jutro wieczorem, jak wrócę do domu, bo nie chce mi się pisać tyle na telefonie. :-)

A to że nie jedzie powyżej 5500 to efekt gownianych wałków i małych zaworów, więc nie ma się czym jarać...

« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2013, 15:50:46 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #442 dnia: Lipiec 29, 2013, 22:12:46 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Moim skromnym zdaniem kase utopioną w uzbrojenie 1,8 w elektronikę 1,8 lepiej poświęcić na ześwinienie 1,8 na osprzęcie z 1,4. Faktem jest że powyżej 5500RPM wykres momentu i mocy drastycznie opadają ale tak maja wszystkie 1,8 w serii. Wystarczy looknąć na wykresy rovera z takim silnikiem... Niemniej jednak mój spokojnie wyciska 6000RPM na IV z kompletem pasażerów (więcej nie jechałem bo prędkość była za duża nawet jak na autostradę a i moje auto ma aerodynamikę kredensu kuchennego).

jak się bawić na elektronice 1,8 to zostawić z niej tylko komputer, wiązkę, wtryski, zamach z nowszych 1,4 (32/4) i krokowca. Reszta jest zamienna z 1,4. Przepustnicę z poldorovera na alukolekotrze po polerce/pasowaniu z głowicą. Wydech to najlepiej długie 4w2w1. Ewentualnie 4w1 bo jest najmniej przerabiania (idzie wstawić zamiast żeliwa). Silnik krokowy na przewodach od domy ;).

A i wtryski z opla 8v to się do 1,6 nadają. Do 1,8 trzeba celować w 210-220ccm :P.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #443 dnia: Lipiec 29, 2013, 23:55:04 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Kup słupek od 1.8 na kopulce plus dodatkowo kolektor rurowy ,wtryskiwacze paliwa szare, ewentualnie kolo zamachowe 200mm jezeli ma wyjmowalny wieniec zeby przełozyc, jak jezdzisz spokojnie to wystarczy zwykle kolo od 1.4

Obrabiasz z grubsza głowice i kolektor ssacy, przepustnica, komp i cała reszta oprócz wtryskiwaczy od 1.4. I nie sluchaj smetów ze na elektronice od 1.8 silnik idzie lepiej wykreca porównywalne jak nie gorsze parametry a problemów z zalozeniem sporo wiecej, owszem silnik umiera troche przez niedopasowane mapy powyzej 5 tys ale nie trzeba go ciagnac wyzej i nikt lub prawie nikt nie pisze ze wywalenie orginalnego wydechu 45mm z fso dosc znacznie poprawia sytuacje . Zainstalujesz rurowca i wydech 50mm na całej długosci i nawet nie zauwazysz ze cos sie dzieje tzn ze motor niby spowalnia. Jak masz wydawac monete na rozkodowanie kompa i reszte opsrzetu od 1.8 to lepiej zainwestuj to w czesci eksploatacyjne i sekwencje gazu i gwarantuje ze lepiej na tym wyjdziesz. Podobnie jak na inwestycji w lepsze hamulce. Motor 1.8 który skladałem dla kolegi na tym kiepskim osprzecie od 1.4 wypluł 125Km czyli o 5Km oraz 172Nm czyli o 12Nm  wiecej niz na seryjnym. Reszta nalezy do Ciebie...
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2013, 00:07:11 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #444 dnia: Lipiec 30, 2013, 21:54:45 pm »

Offline bishop

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
    • FSO Polonez
Dziękuję bardzo za zaangażowanie i liczne odpowiedzi!
Mam pytanie;
1) Kolega Bocian napisał, że trzeba przekładać wiązkę. Tzn całą wiązkę z komory silnika wypruwać i wsadzać tą z 1,8?
2) Koło zamachowe z nowszego 1,4 (32/4)- czyli który rocznik? jakiś 2002 w górę tzn silnik na cewkach bez kopułki? Dlaczego nie zamach z 1,8? W przypadku opcji z kompem 1,4 zostawić oryginalny zamach? Od 1,4 jest lżejszy?
3) Wydech- który jest który, który mam brać, czy dużo trzeba przerabiać?
http://allegro.pl/freelander-1-8-kolektor-wydechowy-1997-2003-i3378274778.html
to chyba to samo;
http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-rover-416-i3371123680.html
a to to coś chyba innego;
http://allegro.pl/land-rover-freelander-1-8-kolektor-wydechowy-i3380973845.html
3) ok, czyli rozumiem że przepustnica taka jak aktualnie jest, tylko sam silnik krokowy wymienić?

Kolega Elwood napisał żeby składać na 1,4 i zainwestować w gaz sekwencyjny.
I tutaj kolejne pytanie; jeśli założę 4 generacji i będą rysowane mapy, czy jest możliwość że mapa komputera sterującego gazem będzie korzystniejsza od tej która będzie na komputerze benzynowym(mowa o komputerze z 1,4 do motoru 1,8)?
Kolega w lagunie 2 1,8 16v ma lepsze osiągi na instalacji sekwencyjnej diego na gazie niż na benzynie.
Kolega Elwood napisał również o obrabianiu głowicy. Jak kupię silnik to zamierzam w nim zrobić rozrząd, simmeringi wszystkie, uszczelki miski, pokrywy zaw, kolektora dolotowego, wylotowego, pompę oleju z 1,4(bo ją czyściłem i dałem nowy simmering), kable, kopułkę, świecę z mojego 1,4 bo nowe w zasadzie i tyle. Po co mam ją obrabiać jak chcę kupić goły słupek na chodzie bez hgf?
Aha poniżej jakiej wartosci cisnienia w cylindrach nie kupować silnika?
Ten regulator ciśnienia paliwa to jaki polecacie? Kiedyś czytałem te forum i było napisane że na allegr... są za 100zł ale mają tendęcje do wycieków. Ktoś tam pisał że dobrze by było od tipo, tempry? Bawić się w coś takiego w przypadku opcji kompa z 1,4, czy zakupić w przypadku nieprawidłowego działania układu zasilania(z góry kupić i wychodzić z założenia że trzeba nim dostroić bo dawkowanie paliwa będzie nie poprawne)? Może w przypadku chęci założenia lpg w perspektywie paru tys km olać temat regulatora?
Młody jestem to się zapytam; ile to idzie maksymalnie na osprzęcie silnika z 1,4 na moście 4,3  ;>?
Powoli przekonuje się do opcji na osprzęcie z silnika 1,4...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #445 dnia: Lipiec 30, 2013, 22:12:04 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3825
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Dziękuję bardzo za zaangażowanie i liczne odpowiedzi!
Mam pytanie;
1) Kolega Bocian napisał, że trzeba przekładać wiązkę. Tzn całą wiązkę z komory silnika wypruwać i wsadzać tą z 1,8?
2) Koło zamachowe z nowszego 1,4 (32/4)- czyli który rocznik? jakiś 2002 w górę tzn silnik na cewkach bez kopułki? Dlaczego nie zamach z 1,8? W przypadku opcji z kompem 1,4 zostawić oryginalny zamach? Od 1,4 jest lżejszy?
3) Wydech- który jest który, który mam brać, czy dużo trzeba przerabiać?
http://allegro.pl/freelander-1-8-kolektor-wydechowy-1997-2003-i3378274778.html
to chyba to samo;
http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-rover-416-i3371123680.html
a to to coś chyba innego;
http://allegro.pl/land-rover-freelander-1-8-kolektor-wydechowy-i3380973845.html
3) ok, czyli rozumiem że przepustnica taka jak aktualnie jest, tylko sam silnik krokowy wymienić?

Kolega Elwood napisał żeby składać na 1,4 i zainwestować w gaz sekwencyjny.
I tutaj kolejne pytanie; jeśli założę 4 generacji i będą rysowane mapy, czy jest możliwość że mapa komputera sterującego gazem będzie korzystniejsza od tej która będzie na komputerze benzynowym(mowa o komputerze z 1,4 do motoru 1,8)?
Kolega w lagunie 2 1,8 16v ma lepsze osiągi na instalacji sekwencyjnej diego na gazie niż na benzynie.
Kolega Elwood napisał również o obrabianiu głowicy. Jak kupię silnik to zamierzam w nim zrobić rozrząd, simmeringi wszystkie, uszczelki miski, pokrywy zaw, kolektora dolotowego, wylotowego, pompę oleju z 1,4(bo ją czyściłem i dałem nowy simmering), kable, kopułkę, świecę z mojego 1,4 bo nowe w zasadzie i tyle. Po co mam ją obrabiać jak chcę kupić goły słupek na chodzie bez hgf?
Aha poniżej jakiej wartosci cisnienia w cylindrach nie kupować silnika?
Ten regulator ciśnienia paliwa to jaki polecacie? Kiedyś czytałem te forum i było napisane że na allegr... są za 100zł ale mają tendęcje do wycieków. Ktoś tam pisał że dobrze by było od tipo, tempry? Bawić się w coś takiego w przypadku opcji kompa z 1,4, czy zakupić w przypadku nieprawidłowego działania układu zasilania(z góry kupić i wychodzić z założenia że trzeba nim dostroić bo dawkowanie paliwa będzie nie poprawne)? Może w przypadku chęci założenia lpg w perspektywie paru tys km olać temat regulatora?
Młody jestem to się zapytam; ile to idzie maksymalnie na osprzęcie silnika z 1,4 na moście 4,3  ;>?
Powoli przekonuje się do opcji na osprzęcie z silnika 1,4...

Ad.1 Nie trzeba. Mały myk i chodzi na wiązce z Poldorovera.
Ad.2 Z nowszego 1.4 (zdaje się, że od 1999/2000) lub z 1.6 od 1995, ponieważ oba te silnik występowały ze sprzęgłem 200mm i skrzynią R65. W 1.8 jest mocniejsza skrzynia - PG1 i większy zamach (pod sprzęgło 215mm), który nie wejdzie w dzwon Poloneza.
Ad.3 Trzeci kolektor po obcięciu zaraz za zejściem i dospawaniu flanszy jest P&P z oryginalnym żeliwem.
Ad.4 Przepustnice możesz zostawić z Poldorovera, ale nie jest ona wcale najlepszym rozwiązaniem. Istotne by miała czujnik nowego typu (mały).

Ponieważ głowica jest dość kiepsko odlana i przynosi to wymierne efekty.
Ja bym szukał czegoś co ma ok. 13-14 na każdym garku, nie mniej.

"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #446 dnia: Lipiec 30, 2013, 22:33:09 pm »

Offline bishop

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
    • FSO Polonez
Witam,
Czyli ten ostatni kolektor to jest te 4-1, a te wcześniejsze 4-2-1? Już się nie mogę zdecydować na którym osprzęcie... Chyba rzucę monetą, ale wcześniej podliczę koszta  :P. Lepiej większy zamach czy ten z 1,4?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #447 dnia: Lipiec 31, 2013, 09:41:41 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
1) Kolega Bocian napisał, że trzeba przekładać wiązkę. Tzn całą wiązkę z komory silnika wypruwać i wsadzać tą z 1,8?
Zależnie od MEMSa przeróbek jest mniej albo więcej...
2) Koło zamachowe z nowszego 1,4 (32/4)- czyli który rocznik? jakiś 2002 w górę tzn silnik na cewkach bez kopułki? Dlaczego nie zamach z 1,8? W przypadku opcji z kompem 1,4 zostawić oryginalny zamach? Od 1,4 jest lżejszy?
Koło 32/4 pojawiło się wraz z MEMS 1,9 w roku 95. W początkowym okresie było wykonane analogicznie jak to z poldrovera czyli miało wymienny wieniec CPWK. Z czasem jednak zęby pod CPWK stały się integralną częścią koła w formie odlewu lub wyfrezowania (nigdy nie zgłębiałem tego). Sama masa koła raczej jest podobna. Do mems 1,9 i nowszych pasuje każde koło zamachowe 32/4 po 95 roku z silników 1,4 czy 1,6 (sprzęgło 200mm).

Generalnie to powiem tak. Wsadzaj tego 1,8 na osprzęcie 1,4 skoro masz już gotowe wszystko. Jeśli osiągi cię nie usatysfakcjonują to możesz wtedy z przypływem gotówki i wiedzy porzeźbić w celu rozwinięcia tego projektu. Ja tak robiłem i krok po kroku doszedłem do tego co masz u mnie w podpisie...

Zanim miałem HGFa obrabiałem samo połączenie głowicy z kolektorami. Zapchałem wnętrze dolotu papierem toaletowym a zewnętrzną krawędź obrabiałem frezem. Pasowanie tych elementów to dość istotny element tuningu.

Młody jestem to się zapytam; ile to idzie maksymalnie na osprzęcie silnika z 1,4 na moście 4,3  ;>?
Prędkością maksymalną nie ma się co ekscytować bo zdrowe 1,4 też osiągnie podobne prędkości. Tyle że 1,8 zajmie to zdecydowanie mniej czasu i mniej się będzie męczył...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #448 dnia: Lipiec 31, 2013, 21:32:46 pm »

Offline bishop

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
    • FSO Polonez
Witam serdecznie!
Chyba prócz silnika wezmę ze szrotu wtryskiwacze białe, kolektor wydechowy, koło zamachowe(te z 1.6, aczkolwiek pytałem się faceta co graty sprzedaje do roverów o koło 32/4 oraz o kolektor wydechowy 4w2w1 i nie wiedział o co mi chodzi) i złożę to na gratach z 1.4, a potem będę rozkminiał nad osprzętem 1.8 jeśli ten z 1.4 pozostawi niedosyt  :]. Mam pytanie odnośnie sprzęgła- czy docisk i łożysko oporowe może zostać z 1.4 ma ze 3 tys km kupić tylko tarczę z 1.8? Czy z kołem zamachowym z 1.6 coś trzeba robić, tzn wizyta u tokarza?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #449 dnia: Lipiec 31, 2013, 21:40:58 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3825
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Tarcza ma być z 1.6, nie z 1.8. Docisk musi być z 1.6/1.4 o średnicy 200mm. To chyba oczywiste, że tarczy 200mm z dociskiem 190mm nie założysz. :)
Łożysko może zostać, bo ono w każdym Polonezie jest takie samo. Jak chcesz pozostać przy osprzęcie z 1.4 to musisz mieć koło 34/2, a zatem albo przetoczone Poldkowe pod 200mm, albo z 1.6 1995/1996 z wymiennym wieńcem, który przełożysz z Poldkowego koła.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #450 dnia: Lipiec 31, 2013, 22:07:53 pm »

Offline bishop

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
    • FSO Polonez
Kurde. Trochę szkoda że te sprzęgło nie pasuje, w szczególności że to nie jakiś Statim tylko Luk co parę złotych kosztował...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #451 dnia: Lipiec 31, 2013, 22:10:19 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Kurde. Trochę szkoda że te sprzęgło nie pasuje, w szczególności że to nie jakiś Statim tylko Luk co parę złotych kosztował...
Pasować pasuje. Kwestia tego jak będziesz jeździł. Jeśli spokojnie to możesz zostawić to zdrowe 190mm. Trochę posłuży.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #452 dnia: Lipiec 31, 2013, 22:17:05 pm »

Offline bishop

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
    • FSO Polonez
Oczywiście na zamachu z 1.4? Ew spróbuje nabyć ze szrotu w dobrym stanie.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #453 dnia: Lipiec 31, 2013, 22:21:42 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Chyba prócz silnika wezmę ze szrotu wtryskiwacze białe, kolektor wydechowy, koło zamachowe(te z 1.6, aczkolwiek pytałem się faceta co graty sprzedaje do roverów o koło 32/4 oraz o kolektor wydechowy 4w2w1 i nie wiedział o co mi chodzi)

Szukaj najlepiej silnika z land rovera freelandera 1.8 - jest na kopulce i posiada odpowiednie wtryski i kolektor rurowy 4/2/1. Sprzegło 190 jezeli jest dobrej firmy to wytrzyma sporo, jak padnie to wtedy 200 włozysz podczas wymiany, bedziesz tez potrzebował łozyska kulowego nr 6300 do wbicia w wał korbowy w celu podparcia walka sprzegłowego
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #454 dnia: Lipiec 31, 2013, 22:31:00 pm »

Offline bishop

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
    • FSO Polonez
http://allegro.pl/silnik-land-rover-freelander-1-8-16v-gwarancja-i3428277457.html
Ten silnik będę kupował najpewniej, czyli zamach z 1,4 i sprzęgło te co mam aktualnie? Nie zamierzam jakoś z niego często strzelać więc może wytrzyma, aczkolwiek nie wiem czy nie jest to półśrodek. Odnośnie łożyska to wiem, albo tuleja dorabiana albo łożysko kulowe żeby zainstalować te igiełkowe.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #455 dnia: Lipiec 31, 2013, 22:35:22 pm »

Offline bishop

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
    • FSO Polonez
Elwood, masz może jakieś części do Granady na sprzedaż? Kolega ma lekko zmęczoną 2.3v6 '79 i zamierza ją niebawem remontować i potrzebuje sporo gratów.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #456 dnia: Sierpień 01, 2013, 09:37:37 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Nie zamierzam jakoś z niego często strzelać więc może wytrzyma
Ja dawałem radę nawet ciągać przyczepkę dość dobrze doładowaną i jakoś starczyło. Niemniej jednak minimum jakie bym ci zalecał to zapodać tarczę i docisk 200. Jest po prostu mocniejszy i nawet na kole pod 190mm będzie znaczna poprawa.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #457 dnia: Sierpień 01, 2013, 10:17:40 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
co do łożyska to broń boże kulkowe bo one nie wytrzymuje a igiełkowe da się kupić pasujące bez tuleiki kwestia dobrego sklepu

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #458 dnia: Sierpień 01, 2013, 21:51:31 pm »

Offline bishop

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
    • FSO Polonez
Witam serdecznie!

Bocian; Chyba już zainwestuje w nowe sprzęgło 200mm i zamach z rovera 1.4, 1.6 nowszego. Zastanawiam się tylko czy mogę kupić tarcze + docisk bez łożyska oporowego tzn nowe, ewentualnie używane bym wziął. Jaką musi mieć grubość tarczy ciernej( potrzebna mi ta wiedza gdybym był na szrocie i może by był jakieś sprzęgło nie tak dawno wymieniane).

Myszaradom; Masz może symbol tego łożyska igiełkowego?


Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #459 dnia: Sierpień 01, 2013, 21:54:41 pm »

Offline bishop

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
    • FSO Polonez
Aha, bodajże są potrzebne specjalne śruby ampulowe, bądź torx. Takie śruby są w roverze 1.4/1.6 czy trzeba oddzielnie kołować?