Dziękuję bardzo za zaangażowanie i liczne odpowiedzi!
Mam pytanie;
1) Kolega Bocian napisał, że trzeba przekładać wiązkę. Tzn całą wiązkę z komory silnika wypruwać i wsadzać tą z 1,8?
2) Koło zamachowe z nowszego 1,4 (32/4)- czyli który rocznik? jakiś 2002 w górę tzn silnik na cewkach bez kopułki? Dlaczego nie zamach z 1,8? W przypadku opcji z kompem 1,4 zostawić oryginalny zamach? Od 1,4 jest lżejszy?
3) Wydech- który jest który, który mam brać, czy dużo trzeba przerabiać?
http://allegro.pl/freelander-1-8-kolektor-wydechowy-1997-2003-i3378274778.htmlto chyba to samo;
http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-rover-416-i3371123680.htmla to to coś chyba innego;
http://allegro.pl/land-rover-freelander-1-8-kolektor-wydechowy-i3380973845.html3) ok, czyli rozumiem że przepustnica taka jak aktualnie jest, tylko sam silnik krokowy wymienić?
Kolega Elwood napisał żeby składać na 1,4 i zainwestować w gaz sekwencyjny.
I tutaj kolejne pytanie; jeśli założę 4 generacji i będą rysowane mapy, czy jest możliwość że mapa komputera sterującego gazem będzie korzystniejsza od tej która będzie na komputerze benzynowym(mowa o komputerze z 1,4 do motoru 1,8)?
Kolega w lagunie 2 1,8 16v ma lepsze osiągi na instalacji sekwencyjnej diego na gazie niż na benzynie.
Kolega Elwood napisał również o obrabianiu głowicy. Jak kupię silnik to zamierzam w nim zrobić rozrząd, simmeringi wszystkie, uszczelki miski, pokrywy zaw, kolektora dolotowego, wylotowego, pompę oleju z 1,4(bo ją czyściłem i dałem nowy simmering), kable, kopułkę, świecę z mojego 1,4 bo nowe w zasadzie i tyle. Po co mam ją obrabiać jak chcę kupić goły słupek na chodzie bez hgf?
Aha poniżej jakiej wartosci cisnienia w cylindrach nie kupować silnika?
Ten regulator ciśnienia paliwa to jaki polecacie? Kiedyś czytałem te forum i było napisane że na allegr... są za 100zł ale mają tendęcje do wycieków. Ktoś tam pisał że dobrze by było od tipo, tempry? Bawić się w coś takiego w przypadku opcji kompa z 1,4, czy zakupić w przypadku nieprawidłowego działania układu zasilania(z góry kupić i wychodzić z założenia że trzeba nim dostroić bo dawkowanie paliwa będzie nie poprawne)? Może w przypadku chęci założenia lpg w perspektywie paru tys km olać temat regulatora?
Młody jestem to się zapytam; ile to idzie maksymalnie na osprzęcie silnika z 1,4 na moście 4,3

?
Powoli przekonuje się do opcji na osprzęcie z silnika 1,4...