Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 203454 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #240 dnia: Maj 17, 2010, 20:53:29 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
A dlaczego 1.6 lepsze,wkręca się lepiej,charakterystyka czy ekonomia?
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #241 dnia: Maj 17, 2010, 21:00:08 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Troszkę przedłużając offtop... Nie wiem czy gdzieś już było o tym czy też nie, ale zastanawia mnie kwestia współpracy głowicy z 1.8 VVC na bloku 1.6... Kompatybilne by to było ?



Post wygaśnie za jakiś tydzień i prosiłbym, żeby wygaszać na taki sam okres odpowiedzi na mój post. Dziekuję.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #242 dnia: Maj 18, 2010, 00:03:57 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Bogdan611"
A dlaczego 1.6 lepsze,wkręca się lepiej,charakterystyka czy ekonomia?
charakterystyka. 1.6 ciagnie do samego konca za to 1.8 ma dobry dół ale gora juz nie jest taka chetna do wkrecania sie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #243 dnia: Maj 18, 2010, 09:07:11 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Przeniosem tam gdzie trzeba.

pawelek-79, następnym razem proszę lepiej dobierać tematy do dyskusji.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #244 dnia: Czerwiec 10, 2010, 23:50:02 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
czy po zakupie silnika bez kopułki jest możliwość przełożenia wałka z silnika 1.4, czy jest różnica? ewentualnie czy dużym problemem jest przełożenie trzpienia z wałka z 1.4 na wałek 1.8. wiem że Bocian przerabiał ten temat, ale chciałbym wiedzieć coś więcej na ten temat

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #245 dnia: Czerwiec 11, 2010, 21:37:37 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
a 1.6 vvc nie wyjdzie :P za malo miejsca na zawory bo tlok w 1.8 jest minimalnie nizej

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #246 dnia: Czerwiec 13, 2010, 19:30:47 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Seba OBR"
czy po zakupie silnika bez kopułki jest możliwość przełożenia wałka z silnika 1.4
Senn tak robił i nie poleca.
Cytat: "Seba OBR"
czy dużym problemem jest przełożenie trzpienia z wałka z 1.4 na wałek 1.8
W sumie to nie za wielki. wycinasz trzpień ze starego wałka i do zamrażarki. potem ustawiasz odpowiednio wałek w 1,8 i za pomocą odpowiednio dobranej nasadki nabijasz zmrożony króciec. Tylko uważaj żeby uderzać w zewnętrzną tulejkę bo palec osadzony jest na tulejce metalowo-gumowej.
Cytat: "Seba OBR"
wiem że Bocian przerabiał ten temat
Nie tylko ja ale i paru innych. No ale tylko mi się udało nabić palec do góry nogami   :evil: ... :evil:  :evil:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #247 dnia: Lipiec 06, 2010, 14:47:10 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Mam takie pytanie. Ponieważ zakup silnika nastapi niebawem, to już rozglądam się za wtryskami. Zdaje mi się, że kiedyś widziałem na forum numery seryjne wtrysków do 1.8 218ccm. Póki co, nie znalazłem tych numerów. Ma ktoś te numery spisane? Ewentualnie jakiego koloru są te wtryski?

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #248 dnia: Lipiec 06, 2010, 18:14:50 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
A ja mam inne pytanie czy jeżeli już jestem posiadaczem wtrysków 250cc, a polonez ma ewidentnie za bogatą mieszankę to co warto zrobić:
Zamienić wtryski na odpowiednie
czy
Kupić regulator ciśnienia i samemu wyregulować
Np taki
http://www.allegro.pl/item1093025771_regulator_cisnienia_paliwa_turbo_od_fmic_pl.html

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #249 dnia: Lipiec 07, 2010, 10:14:30 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Obecnie osprzęt jest od 1,4; pompa paliwa walbro 4 bary. Czyli najlepiej szukać wtrysków seria 218cc lub od calibry ale słabszej 230cc coś koło tego

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #250 dnia: Wrzesień 02, 2010, 18:24:06 pm »

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #251 dnia: Wrzesień 02, 2010, 20:18:26 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Nie wiem jak w roverku, ale w fordzie ohc napinacz paska SKF zaczął huczeć po kilku tysiącach kilometrów, a kosztował prawie 70 zł. Łożysko dostało strasznych luzów  :shock:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #252 dnia: Wrzesień 02, 2010, 20:29:56 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
e... To ja w moim Poldoroverze, i to przy przeciągniętym pasku rozrządu, zrobiłem na napinaczu sto tysięcy, a ten nieboga nawet tego nie odczuł.. Coś ktoś przekombinował.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #253 dnia: Wrzesień 03, 2010, 15:39:44 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "Konrad#1927"
To jeszcze mam pytanie, czy pasek, rolka i pompa do 1.4 i 1.8 są takie same?
Tak by wynikało z niektórych informacji zamieszczonych na aukcjach. Czy simeringi wałków rozrządu i wału korbowego, łożysko wałka sprzęgłowego, uszczelka pokrywy zaworów, termostat oraz palec i kopułka i przewody WN są takie same czy inne?


Rolka była inna dopiero od któregoś z późniejszych roczników, nie dokładnie pamiętam. Pompa jest taka sama.
Simeringi rozrządu i wałków, uszczelka pokrywy, palec, kopułka i przewody są takie same.
Pod warunkiem, że jest to wersja na kopułce.  :P Termostat, nie pamiętam, ale chyba taki sam.

Łożysko wałka sprzęgłowego ? Przeca od rovera to nie pasi.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #254 dnia: Wrzesień 03, 2010, 19:19:53 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A ja mam INA i daje radę.
Cytat: "Multec"
Łożysko wałka sprzęgłowego ? Przeca od rovera to nie pasi.
Tak w roverze tak element nie występuje. Tam wałek sprzęgłowy trzyma się tylko w skrzyni. Co innego w polonezie gdzie wałek MUSI być podparty w wale korbowym. łożysko trzeba dobierać do potrzeb.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #255 dnia: Wrzesień 04, 2010, 02:56:29 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Multec"
Łożysko wałka sprzęgłowego ? Przeca od rovera to nie pasi.
Bedzie lozysko od 1,4 wbite w dorobiona tuleje wcisnieta w wal korbowy
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #256 dnia: Wrzesień 04, 2010, 08:24:31 am »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
ja tam wsadziłem coś takiego:

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #257 dnia: Wrzesień 04, 2010, 21:38:45 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5327
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Cytat: "Seba OBR"
ja tam wsadziłem coś takiego:
  Czasem najprostsze pomysły są najlepsze.Po co dorabiać tulejke,skoro jest gotowiec i jak widać działa :wink: Gratuluje przytomności :roll:

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #258 dnia: Wrzesień 04, 2010, 22:40:50 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Seba OBR, ty napisz lepiej napisz jak ci to 1,8 wymiata...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #259 dnia: Wrzesień 05, 2010, 02:08:02 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Widze ze pasujace lozysko istnieje - moze ktos podac wymiary ?? Problem polega na tym ze nie mam jeszcze silnika i nie moge zmierzyc Rozumiem ze w to lozysko wbijamy lozysko roverowe bo cos na oko to mi wyglada ze srednica wewnetrzna jest duzo wieksza niz walek w skrzyni
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG