Autor Wątek: łożyska przednie  (Przeczytany 3333 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

łożyska przednie
« dnia: Lipiec 03, 2008, 10:55:06 am »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Przegladowiec poradzil mi dokrecenie łożysk przednich, a mechanik potem ich wymianę... Przymierzam sie do samodzielnej akcji, tylko trzeba by to pierw kupic. Mowa o 125p. Czy te oto : allegro to jest wlasnie to czego potrzebuje ? I czy powinienem cos szczegolnego wiedziec zanim sie za to sam zabiore, tak aby definitywnie nie uziemic pojazdu na podworku ?:)

łożyska przednie
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 03, 2008, 11:49:08 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
zestawy sa prawe i lewe (róznica w nakretce która tez trzeba zmienic, w jednej prawy gwint w drugiel lewy).
pierwsza zasada brzmi od nadmiaru smarowania jeszcze nic nie zgniło
druga wpierw kompletne łożysko pzniej uszczelniacz podczas skladania
dokrecasz do oporu po czym odpuszczasz ok1/4 obrotu i sprawdzasz czy sie obraca. w razie potrzeby korygujesz.
nie zapomnij"zabic" nakretki

łożyska przednie
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 03, 2008, 15:15:37 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Jeszcze taką ciekawostkę dodam od siebie, że najczęściej objaw w postaci szumów z przednich łożysk pochodzi od tego mniejszego łożyska, które dużo, dużo szybciej się zużywa tak jakoś. Dlatego prostym i szybkim sposobem na naprawę tego jest wymiana tylko tego małego w właściwie 2/3 tego łożyska. Nie trzeba nawet zdejmować koła... Najpierw wypada dokonać kontroli i po odkręceniu tej dużej zagniatanej nakrętki wyciągnąć to co się da czyli łożysko z jednym wewnętrznym pierścieniem. Obejrzeć sobie. Jeżeli pierścień wewnętrzny jest ładny gładki a rolki w łożysku są be to możemy śmiało dokonać tej "półnaprawy". Zakładamy nowe łożysko i dalej jak wyżej dokręcić  :D
Po dwukrotnej walce z wymianą całości za radą doświadczonego starego prawdziwego mechanika tak właśnie zrobiłem już dwukrotnie i doskonale się sprawdziło...
Polecam.
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

łożyska przednie
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 03, 2008, 17:37:08 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
alepoco robic pól naprawy skoro caly zestaw kosztuje 20zl a czas wymiany ok godz dla malo wprawnego "wymieniacza"

łożyska przednie
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 03, 2008, 17:47:28 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Po to żeby mieć mało albo nawet bardzo mało pracy. nie zepsuć nic zwłaszcza gdy robi się to pierwszy raz np przy nabijaniu - wciskaniu łożysk do piasty. Krótko i szybko z takim samym efektem. No chyba, że ktoś chce mieć satysfakcję, że wymienił sam łożyska z dobrych na nowe  :D . (nie dotyczy przypadków gdy naprawdę jest to potrzebne - na ogół nie jest)
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

łożyska przednie
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 03, 2008, 19:34:52 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
A nie trzeba tej nakrętki dokręcić momentem 7-8 Nm i odkręcić 30 stopni?? Ja tak zrobiłem i jest wszystko ok
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

łożyska przednie
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 03, 2008, 19:48:31 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Rety a to nie to samo ? Bez przesady
Do oporu ~ 7-8 Nm
około 1/4 ~ 30 stopni
Czym to mierzyłeś ? kątomierzem ?
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

łożyska przednie
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 03, 2008, 20:16:47 pm »

marcij

  • Gość
Nie zebym sie czepial , ale troche chyba za duze przyblizenie. 1/4 obortu to jest dokladnie 90 stopni, wiec przyblizanie tego do 30 to chyba ciut za duzo.

łożyska przednie
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 03, 2008, 20:23:38 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Cytat: "DF"
Do oporu ~ 7-8 Nm
to tez zależy kto ile ma siły, dla mnie do oporu to sie koła przykręca, zalecane ok 120Nm
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

łożyska przednie
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 03, 2008, 21:04:27 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
trzeba na pierwszy raz skrecic mocno by lozyska dobrze weszly na swoje miejsca. inaczej po kilkuset km trzeba dokrecac ponownie bo znowu sa luzy. dociagajac wciskamy je swoje miejsce i pozniej te ok 1/4 obrotu cofamy. te1/4 obtorotu to wartosc orietacyjna (bo ja mam troche sily i mocno to skrece :D wiec sporo cofam) zbyt mocne skrecenie skutkuje bardzo szybkim ponownym spiewaniem lozysk

łożyska przednie
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 18, 2008, 13:58:59 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Wujek Morawski radzi:
1. Dokręcić momentem 20-30 Nm
2. Pokręcić kołem w obie strony
3. Poluzować nakrętne
4. Dokręcic małym momentem (nie pamietam, chyba 7 Nm),
5. odpuścić 1/6 obrotu (jeden segment nakrętki.
Raz w życiu tak zrobiłem potem dałem sobie spokój z momentami, najpierw mocne dokręcenie, potem słabsze na wyczucie - tak żeby skasowało luz, ale nie powodowało zakleszczenia.