Autor Wątek: Chłodzenie silnika na LPG  (Przeczytany 3645 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Chłodzenie silnika na LPG
« dnia: Lipiec 03, 2008, 22:47:43 pm »

asdx21

  • Gość
Witam

Mam pytanie - jaka powinna być temperatura silnika na LPG (smarowanym olejem mineralny), aby była ona optymalna. Zastanawiam się, gdyż ostatnio przy słonecznej pogodzie temperatura płynu, średnio - wynosi ok. 85 stp. C, a stojąc w korku wentylator na chłodnicy kręci się co kilka minut. Myślałem sobie że przy okazji wymiany chłodnicy nie wymienić ją na większą co zapobiegałoby przegrzewaniu się, jak i nie potrzebnym poborem prądu podczas jazdy jaki jest wykorzystywany na wentylator chłodnicy. W moim poldku jest jeszcze dużo miejsca z przodu które można byłoby do tych celów  wykorzystać. Na pewno temperature pracy  silnika w moim przypadku trzeba zmniejszyć (aha - czyszczenie chłodnicy dało mierny rezultat). Mam rację? Proszę o sugestię. Pozdrawiam

Chłodzenie silnika na LPG
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 03, 2008, 22:52:53 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Temperatura którą podajesz jest OK, jak chcesz większą chłodnicę, to pakuj chłodnice od Trucka Diesla. Jest o wiele większa.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Chłodzenie silnika na LPG
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 03, 2008, 22:55:06 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
A u mnie się obniżyło o parę stopni po założeniu termostatu na 82* który podesłał kolega jimo za co przy okazji serdecznie dziękuję :) Zobaczymy jeszcze w trasie jak się będzie spisywać.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Chłodzenie silnika na LPG
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 03, 2008, 23:04:17 pm »

asdx21

  • Gość
Gdzieś czytałem że temperatura optymalna to 70 stp C. Dlatego chciałbym tu swoją wiedze zweryfikować na ten temat. Chyba na korki (drogowe)nie ma innej rady jak większa chłodnica, a w zimę zawsze można zadławić. Teraz tylko pytanie czy od trucka mi wejdzie - wie ktoś może jakie są jej wymiary?

Chłodzenie silnika na LPG
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 03, 2008, 23:10:43 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Oczywiście że Ci wejdzie, bo to też polonez.


A optymalna temperatura to raczej 85-90 stp C. A przy takich temperaturach jak obecnie, to nic dziwnego, że w korku się włączają wentylatory.

Chłodzenie silnika na LPG
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 03, 2008, 23:15:16 pm »

asdx21

  • Gość
No tak - ale ta temperatura to jest chyba raczej dla silnika pracującego na benzynie, czy tak?

Chłodzenie silnika na LPG
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 03, 2008, 23:19:22 pm »

Offline Pio555

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
  • RENAULT SCENIC 1,6 dci
Cytat: "asdx21"
Gdzieś czytałem że temperatura optymalna to 70 stp C.

optymalna temp dla silników spalinowych to ok 90st
Cytat: "utek"
A przy takich temperaturach jak obecnie, to nic dziwnego, że w korku się włączają wentylatory.

dokładnie w większości aut tak jest

Chłodzenie silnika na LPG
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 03, 2008, 23:19:48 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
a co to za różnica, mój jeździ tylko na LPG i ma w trasie 80 st, a w korkach czasem 90-93 i lata wentylator
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Chłodzenie silnika na LPG
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 03, 2008, 23:21:18 pm »

asdx21

  • Gość
Czyli nie opłaca mi się wymiana chłodnicy na większą?

[ Dodano: 03 Lip 2008 23:22 ]
czyli zostawić jak jest???

Chłodzenie silnika na LPG
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 03, 2008, 23:22:24 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
asdx21, o ile Ci 90 nie przekracza to nie ma po co. Szkoda kasy.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Chłodzenie silnika na LPG
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 03, 2008, 23:23:36 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
jak się ją dostanie w dobrych pieniążkach to ja bym się nie zastanawiał.
Jako ciekawostke dodam, że od roku jeżdżę na kwadratowej chłodnicy (miedziana) od Borka i przy moim 2.0 nie mam jak na razie problemów z przegrzewaniem się silnika.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Chłodzenie silnika na LPG
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 03, 2008, 23:34:54 pm »

asdx21

  • Gość
aha - czy fakt że chłodnica jest nagrzana nierównomiernie tzn - u góry bardziej a u dołu mniej (a nawet zimnej) nie oznacza że jest do kitu?

Chłodzenie silnika na LPG
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 03, 2008, 23:36:39 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
No z początku zawsze tak jest, chyba że u Ciebie po dłuższej jeździe nadal tak jest.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Chłodzenie silnika na LPG
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 03, 2008, 23:40:30 pm »

asdx21

  • Gość
Trzeba przyznać że efekt ten jest zauważalny nawet przy dłuższej jeździe, ale temperatura silnika nigdy nie przekroczyła 100 cst C.

Chłodzenie silnika na LPG
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 13, 2008, 12:42:33 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "asdx21"
Trzeba przyznać że efekt ten jest zauważalny nawet przy dłuższej jeździe, ale temperatura silnika nigdy nie przekroczyła 100 cst C.

wyjmij i przepłucz chłodnicę. jak dalej będzie się nierównomiernie nagrzewać to jednak za wiele z chłodnicą wspólnego nie ma :/
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;