Autor Wątek: Wyjacy wal  (Przeczytany 8519 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wyjacy wal
« dnia: Lipiec 05, 2008, 17:13:01 pm »

PapaSmerf82

  • Gość
Witam
Moj poldek 14-tego bedzie przechodzil generalny remont zawieszenia+dokladany drugi wentylator chlodnicy i pare innych rzeczy a przyokazji chcialbym zlikwidowac jeden minus
Otoz od predkosci 90 do kolo 120 km/h strasznie slychac wal ,poprostu nie do zniesienia.Powyzej tych 120 km/h jest cisza
Co moze byc do wymiany lub na co maja mechanicy zwrocic uwage?

Wyjacy wal
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 05, 2008, 17:24:20 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
To niekoniecznie musi być wał, ale most po prostu. Wymiana mostu to już trochę droga zabawa.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wyjacy wal
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 05, 2008, 18:11:27 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Cytat: "PapaSmerf82"
Co moze byc do wymiany lub na co maja mechanicy zwrocic uwage

jedyne co w wale może wyć to łozysko na podporze ale nie śadze ponieważ to tylko pewien zakres prędkości.

b]matucha[/b], ja oprócz mostu  zrwócił bym uwagę na skrzynie
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Wyjacy wal
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 06, 2008, 16:07:03 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Daro, z tą skrzynią masz rację. Ja też się zaczynam zastanawiać nad tym od pewnego czasu. Może dziwny objaw, ale zazwyczaj na ręcznym jak jadę w trasę zostawiam butelkę z czymś do picia. No i w zakresie "wyjących obrotów" widać drgania wody w butelce.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wyjacy wal
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 07, 2008, 07:10:40 am »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
może to krzyżaki na wale
w siostry polonezie były troche wyjechane, efekt był taki że od 60km/h wzwyż uszy bolały
poniżej tej prędkości np: 55km/h była cisza
koszt zakupu i wymiany krzyżaków to około 40pln
Moc V-ki

Wyjacy wal
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 07, 2008, 23:44:43 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
podpora jest w gumowej obudowie i raczej takich drgań by nie przenosiła. moja była wyjechana i nawet trocho chrobotała po wymontowaniu, ale podczas jazdy nie było jej słychać...
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Wyjacy wal
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 07, 2008, 23:53:21 pm »

compile

  • Gość
W Twoim przypadku to ewidentnie most, polonezy tak mają;)

Wyjacy wal
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 08, 2008, 11:28:19 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "ujban88"
...koszt zakupu i wymiany krzyżaków to około 40pln


Ja teraz kupiłem komplet za 90 zł. Mają dłużej wytrzymać, zobaczymy jak będzie. Poprzednie rok wytrzymały nieco ponad, tyle że moje auto raczej w ciężkich warunkach pracuje dużo.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wyjacy wal
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 09, 2008, 20:09:39 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2933
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
witam. nie chcac zakladac nowego tematu mam male pytanie w zwiazku z mostem. mam problem bo mam wyciek oleju od strony walu napedowego. czy za glowka do ktorej mocowany jest wal jest jakis uszczelniacz?/ rozbieral ktos kiedys most??
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Wyjacy wal
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 09, 2008, 22:27:23 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
tak jest simering. musisz odkręcić wał od mostu, a następnie kluczem nasadowym 32 (albo 36 - dokładnie nie pamietam) odkręcasz flansze, która bez problemów powinna zejść. stary uszczelniacz najlepiej wyciągać śrubokrętem bądź innym przydatnym narzędziem...
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Wyjacy wal
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 09, 2008, 22:29:03 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
tam jest uszczelniacz. odkęcenie nakrętki trzymającej głowkę do mostu jest ciężkim zadaniem. problem powstaje przy składaniu tego do kupy-mozna zmienić naciąg łozysk wałka atakującego i przekładnia nam sie może posypać. w "wielkiej księdze" piszą by po każdym demontażu wymieniać pierscień zgniatający sie, który znajduje sie pomiędzy łozyskami. przyznaje jak wymieniałem ten uszczelnicz nie robiłem tego, ale most był padaka-nie było sie czym przejmować
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Wyjacy wal
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 11, 2008, 11:52:48 am »

FSO maniak

  • Gość
Nie chcem zasmeicac forum nowym tematem wiec napsize tutaj. Ostatnio w moim C+ slychac wycie, ktore zaczyna się juz przy 50 km/h i ciągnie az do 100 km/h(a moze i dalej, bo jest zagluszane, przez inne czynniki:P).Nie wiem co to moze byc. Krzyzaki raczej by wprowadzaly w drgania wał, ale tego nie odczuwam. Moze lozysko podpory wału, bo most raczej wykluczam, haka nie ma i on odzywa sie raczej w zakresie 80 km/h:). Jeszcze co mnie niepokoi to oponki ktore mają juz 6 lat, Champion, wielosezonowe 165/70/13. Moze są wyzabkowane czy cos w tym stylu... NIe wiem jeszcze, jaki odglos wydają zuzyte lozyska kol, bo nigdy mi taka awaria sie nie trafila, wiec moze to jest to...?
Ostatnio troche mi halasowala prawa strona, tez bylo slychac wycie, okazalo sie ze hamulec nie odbijal i z prawej strony byl zblokowany. Wystarczylo wykrecenie i nasmarowanie prowadnic - Syst. Lucas.
CZekam na odpowiedz, pozdrawiam

Wyjacy wal
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 11, 2008, 19:50:14 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2933
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Zoltanno#1930"
odkęcenie nakrętki trzymającej głowkę do mostu jest ciężkim zadaniem. problem powstaje przy składaniu tego do kupy-mozna zmienić naciąg łozysk wałka atakującego i przekładnia nam sie może posypać. w "wielkiej księdze" piszą by po każdym demontażu wymieniać pierscień zgniatający sie, który znajduje sie pomiędzy łozyskami. przyznaje jak wymieniałem ten uszczelnicz nie robiłem tego, ale most był padaka-nie było sie czym przejmować

ja to robilem w C+ pneumatem odkrecilem nakretke nasadka 32 glowke musialem zbuc mlotkiem zmienilem ten simering i nabilem nowa glowke. a czy naciag lozysk sie zmienil? dokrecilem znowu pneumatem i i jest tak jak bylo. nic nie wyje i nie stuka  :lol: chyba fartem mi sie to udalo zlozyc  :P  :P

FSO maniak, lozysko na podporze walu i rozwalilo by krzyzaki. mi tak sie zdazylo. raczej by szumialo. wyc moze albo most albo skrzynka. chyba ze ktores lozysko w kolach.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Wyjacy wal
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 15, 2008, 19:17:45 pm »

dzvonec

  • Gość
Witam. A tak apropo wału drgania i huczenie mogą sie przenosic na karoserie z powodu kiepskich tulei gumowych odzielajacych podpore wału i podłużnice. Mianowicie niedawno wymieniłem wał na inny niż dotychczasowy a ze nie miałem nowych tulei gumowych w ruch poszły stare i przez kilkaset kilometrów było ok ale teraz zaczęło huczeć i czuć drgania w granicach 80- 120 czyli jak wyzej,

[ Dodano: 17 Paź 2008 21:00 ]
Panowie mozecie polecic jakies konkretne łożyska do mostu jakiej firmy tak zeby troszke pochodziły z góry dzieki.

Wyjacy wal
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 16, 2008, 17:23:16 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Dzisiaj wymieniłem dwa krzyżaki wału i podporę. Wał został wyważony, zdaje się dość dobrze, bo zniknęły wreszcie wibracje między 70 a 100 km/h. Pojawiło się natomiast inne zjawisko. Mniej więcej od 50 km/h i wyżej podczas jazdy na luzie słychać dość głośne huczenie dochodzące z tyłu samochodu. Wystarczy włączyć bieg i wcisnąć lekko gaz (tylko na tyle, żeby samochód utrzymywał stałą prędkość) i huczenie znika (zupełnie). Pojawia się na chwilę przy zmianie obciążenia wału (jak puszczam gaz w celu zmiany biegu), przy czym gdy hamuję silnikiem znowu znika. Podpora wału oryginał, krzyżaki oczywiście też markowe, a nie żadna tania szmira. Co to może znowu być?

[ Dodano: 17 Gru 2008 20:02 ]
Nikomu nic nie przyszło do głowy? Nikt nie miał podobnego przypadku?

Cała przygoda zakończyła się wymianą mostu napędowego. Już nie huczy z tyłu, słychać tylko lekkie pogwizdywanie. Jeśłi tak już zostanie, będzie OK.
Pomóżmy Jackowi!

Wyjacy wal
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 13, 2009, 21:04:52 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
lukbart, właśnie czytam, że o ile wymieniasz tylko uszczelniacz, to nie powinieneś dokręcać z momentem podanym przez producenta. W trakcie dokręcania należy kontrolować ręką, czy wałek ma możliwość swobodnego obracania się.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wyjacy wal
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 16, 2009, 21:56:21 pm »

Tomek_

  • Gość
w razie czego sam sie dopasuje ;) tylko wtedy to moze byc maly problem ;)

pytanko mam ;)
mianowicie
most to jest to polaczenie osi kół oraz wału napędowego ? taka pucha ;)

jest dosc zasyfiona z zewnątrz, mam zamiar ją oczyścic z brudu i kurzu, oraz rozkręcic w celu zobaczenia jak sprawa ma sie w środku, czy jak odkrece to wycieknie olej albo cos ? mozna go najpierw spuscic ?  
jakas sprezynka wyskoczy?
na co zwrocic uwage?
mam zamiar przynajmniej wyczyscic to co jest w srodku a potem nasmarowac lub zalac olejem ? jakim ?  :lol:
jakas uszczelka pod pokrywe pozniej? cos przy okazji przygotowac do wymiany ?

Wyjacy wal
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 17, 2009, 00:48:06 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Po pierwsze musisz koniecznie zaopatrzyć się w klucz imbusowy (taki fest) nr12 oraz w nową uszczelkę pod dekiel (koniecznie)

Oczyszczasz całość (najlepiej najpierw karcherem) a potem szczota druciana na kanale.

Nastepnie klucz imbus 12 i odkrecasz korek spustowy oleju (ten niżej) i łapiesz Jogobellę do gara.
Korek dokładnie czyścisz z opiłków żelaza i metalu, potem odkręcasz 8 śrub chyba mocujących dekiel i zdejmujesz dekiel.

Jak jesteś pedantyczny to bierzesz szmatkę/dużo papieru, i wybierasz pozostałości oleju.
Sprawdzasz kręcąc to kołem jednym drugim to wałem czy luzy są i jakie...

Jakie by nie były olewasz sprawę bo i tak nic z tym nie zrobisz.

Zakrecasz dekiel.
Zakręcasz korek spustowy.
Odkrecasz korek wlewowy (ten wyżej)
Instalujesz sie pod autem ze strzykawką o pojemności 1.25L i wlewasz takąż ilość oleju typu Hipol 15W90 do mostu.
Zakręcasz korek i cieszysz się wymienionym olejem w moście.

Most to cały układ miedzy kołami :)
A ta pucha to OBUDOWA MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO :) (zwany także potocznie dyferencjałem lub dyfrem)
we wnączu jest pare trybików i tak dalej....

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wyjacy wal
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 17, 2009, 06:57:59 am »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Stingerek"
Instalujesz sie pod autem ze strzykawką o pojemności 1.25L i wlewasz takąż ilość oleju typu Hipol 15W90 do mostu.


Raczej 85W90  :roll:
Pomóżmy Jackowi!

Wyjacy wal
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 17, 2009, 10:30:50 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
hardcowowo mozna wlac 85w140 :mrgreen:
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650