Autor Wątek: Konsola zegarów w GSI i GLI Bosch  (Przeczytany 5349 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Konsola zegarów w GSI i GLI Bosch
« dnia: Lipiec 17, 2008, 12:03:52 pm »

tebe

  • Gość
Witam,

W moim Atu+ GSI niestety licznik zawyża, średnio o okolo 10 km/h, nie działa kasowanie licznika dolnego, a wskazówka się chwieje - z linką jest wszystko ok, problem tkwi w liczniku.

Posiadam drugą konsolę wymontowaną z powypadkowego Boscha (mojego poprzedniego poldka) - nie sprawiał licznik tam żadnych problemów. Pytanie takie: czy całą konsolę mogę sobie podpiąć do GSI, czy też muszę wybudować i przełożyć tylko prędkościomierz (co pewnie nie jest łatwe?). To znaczy czy wskaźniki i obrotomierz pasują z GLI do GSI?

W konsoli Boschowskiej spalona jest jedna żarówka od wskażnika zapalenia świateł mijania - w jaki sposób mógłbym ją wymienić? Jest gdzieś to opisane (przynajmniej nie mogę znaleźć)?

No i problem z przebiegiem - GSI kupiłem z oryginalnym przebiegiem około 76.000 (nawet skontaktowałem się po kupnie w komisie gdzies miesiac pozniej z poprzednim wlascicielem i dał mi szczegółowy wykaz napraw w Excelu wraz z przebiegiem, datami, kosztem i innymi rzeczami). No a licznik z powypadkowego Boscha wskazuje około 152.500 km... Problem polega na tym, że nikt podczs przeglądów i innych rzeczy, typu ubezpieczenia nie uwierzy mi, że auto 10-letnie ma przebieg obecnie około 87.000 km, a nie te 160.000 km które będą na liczniku.... I to się samo prosi o problemy, bo przebieg podczas zakupu auta nie był nigdzie spisany i w związku z tym nie mam żadnego dowodu na to, że jest inaczej niż pokazuje mi licznik - i to jest łównym powodem zwlekania przeze mnie z wymianą licznika...

Oczywiście mógłbym spróbować przesgtawić ten licznik na wartość licznika oryginalnego z GSI, ale obawiam się, że w ten sposób popsuję mechanizm licznika i nie będę miał już żadnego licznika dobrego (a ten z Boscha chodził elegancko, cichutko, wskazówka się nie kołysała, a prędkość była pokazywana identyczna jak na GPS)...

Dzięki za wszelkie sugestie, pozdrawiam.

Konsola zegarów w GSI i GLI Bosch
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 17, 2008, 12:38:17 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Myślę, że w zegarach z Boscha nie ma diody do immo, oczywiście mogę się mylić.
Co do wyciągania obrotomierza to trzeba będzie zdjąć ten plastik z napisem "Mera Błonie" i kontrolkami. Siedzi on w 8 zatrzaskach (Mam właśnie zegary z mojego GSi przed sobą, w których też musiałem ściągać ten plastik). Najlepiej robić to w dwie osoby, jedna wyciąga z zatrzasków, a druga blokuje możliwość wskoczenia zatrzasków na miejsca. Potem musisz zdjąć wskazówkę prędkościomierza, weź dwa wkrętaki płaskie i podważaj lekko z obu stron, żeby wskazówka nie wyszła z igłą, bo wtedy pupa. Potem musisz ściągnąć tarcze prędkościomierza, a z tyłu zegarów odkręcić dwie śrubki koło wejścia linki prędkościomierza.

Jeśli masz zegary na wierzchu to z tyłu są takie plastikowe czarne (jeden niebieski od kontrolki ładowania) hm.. nie wiem jak to nazwać, ale jest ich tam dosyć dużo... Musisz ten czarny plasticzek przekręcić w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegarka. Potem wyciągasz ten czarny plasticzek i wyciągasz żarówkę, jak nie chce wyjść to złap zębami, ale nie za mocno. Potem wsadzasz nową żarówkę na miejsce starej. Złożyć chyba wiesz jak ? Myślę, że lepiej tego się objaśnić już nie da...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Konsola zegarów w GSI i GLI Bosch
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 17, 2008, 13:06:46 pm »

tebe

  • Gość
Dzięki :)

W zegarach Boscha jest dioda od immo - jedynie różnią się tym od tych z GSI, że jest inny kształt kontrolki od niesprawności światel (w kształcie żarówki, a nie przekreślonego kółka jak w GSI) oraz inny kształt kontrolki świateł mijania.

Czyli niestety z Twojego opisu wynika, że aby wymienić żarówkę kontrolki np. świateł mijania, to trzeba wyjąć prędkościomierz i obrotomierz, tak? Szkoda, że nie ma do tego lepszego dostępu, ale trudno :)

Pozdrawiam.

Konsola zegarów w GSI i GLI Bosch
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 17, 2008, 13:36:39 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "tebe"
W zegarach Boscha jest dioda od immo - jedynie różnią się tym od tych z GSI, że jest inny kształt kontrolki od niesprawności światel (w kształcie żarówki, a nie przekreślonego kółka jak w GSI) oraz inny kształt kontrolki świateł mijania.


Nie. Kształt kontrolki od niesprawności świateł zależy od tego czy jest kontrolka świateł mijania, czy jej nie ma. Teoretycznie od końcówki 1997 było przekreślone kółko niezależnie od wersji silnika. Ale wiadomo, mogło być różnie. To FSO.

Konsola zegarów w GSI i GLI Bosch
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 17, 2008, 13:46:35 pm »

FM

  • Gość
Cytat: "tebe"
Czyli niestety z Twojego opisu wynika, że aby wymienić żarówkę kontrolki np. świateł mijania, to trzeba wyjąć prędkościomierz i obrotomierz, tak? Szkoda, że nie ma do tego lepszego dostępu, ale trudno :)


Żeby wymienić żarówkę nic nie trzeba demontować z zestawu wskażników!!!!, wystarczy wyjąc cały zestaw wskażników i na tylnej ściance są powtykane żarówki w oprawkach.

Konsola zegarów w GSI i GLI Bosch
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 17, 2008, 13:55:04 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
wyciagnij predkosciomierz odkrecajac go tak jak wspomnial Multec wstaw sprawny i przestaw przebieg na wlasciwy taki jak masz -u mnie tez predkosciomierz zawyzal o 20km/h pierw wymienilem cala linke ale nic nie dalo potem wymienilem  licznik predkosci na nowy przestawilem przebieg i jest spoko -pokazuje tyle co na gps i wskazowka nie lata i nie brzeczy.Mam zegary z Boscha i niema tam kontrolki od immo tej co w GSi jest puste miejsce.
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Konsola zegarów w GSI i GLI Bosch
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 17, 2008, 15:46:34 pm »

tebe

  • Gość
Cytat: "utek"

Nie. Kształt kontrolki od niesprawności świateł zależy od tego czy jest kontrolka świateł mijania, czy jej nie ma. Teoretycznie od końcówki 1997 było przekreślone kółko niezależnie od wersji silnika. Ale wiadomo, mogło być różnie. To FSO.


Hmm ja w Boschu z marca 1997 mam kontrolke niesprawnosci świateł jako taką żarówkę, a nie jako przekreślone kółko, czyli mam "starszą" wersję konsoli. Za to, w miejscu przewidzianym na światła mijania (w którym to jest kontrolka świateł mijania w GSI) jest taka dziwna kontrolka, która się nigdy nie pali (podejrzewam, że jest przepalona), a wygląda ona mnej więcej jak taka "serpentyna".

U mnie w tej konsoli Boschowskiej jest dioda od immo, ale nie wiem czy będzie działać... Tak jak jest ta "serpentyna" na miejscu świateł mijania i nie świeci się...

Tak więc, czy lepiej przełożyć całą konsolę z Boscha na miejscu tej z GSI, czy też rozebrać obie konsole i przełożyć prędkościomierz z Boscha do GSI?

Konsola zegarów w GSI i GLI Bosch
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 17, 2008, 15:48:15 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
Cytat: "tebe"
przełożyć prędkościomierz z Boscha do GSI
i ustawic prawidłowy przebieg  :wink:
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Konsola zegarów w GSI i GLI Bosch
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 17, 2008, 15:49:41 pm »

tebe

  • Gość
Właśnie, a jak ustawić prawidlowy przebieg?

Konsola zegarów w GSI i GLI Bosch
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 17, 2008, 15:57:32 pm »

compile

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Cytuj (zaznaczone)
"serpentyna".
to jest kontrolka od świec żarowych!!
Zmień sobie tytuł użytkownia.. bo diagnostą z pewnością nie jesteś <lol2>

Konsola zegarów w GSI i GLI Bosch
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 17, 2008, 16:02:21 pm »

tebe

  • Gość
"Diagnosta" w tym sensie, że zajmuję się wykrywaniem niesprawności układów elektronicznych silnika za pomocą złącz idiafgnostycznych i oprogramowania oraz miernika :)

Kontrolka od świec żarowych? Jakim cudem w Boschu? Plusów dieslów w ogóle nie było, ostatni GLD chyba zostal wyprodukowany przed 1995 rokiem, ale mogę się mylić.

Konsola zegarów w GSI i GLI Bosch
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 17, 2008, 16:27:17 pm »

compile

  • Gość
Dobrze, że napisałeś w ".". Co to za diagnosta, który nie wie jak wygląda kontrolka od świec żarowych. EOT

Konsola zegarów w GSI i GLI Bosch
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 17, 2008, 16:33:18 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
były plusy w dieslu na zamowienie
a kontrolke swiec zarowych mialy przeciez seryjnie Trucki+ z dieslem pod maska  :wink:
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Konsola zegarów w GSI i GLI Bosch
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 17, 2008, 16:39:08 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Kiedy dojdziecie do tego, że nie ma różnicy w zegarach, czy to GLI czy GSI?

W 1997 roku była kontrolka świec żarowych, mimo ze w Boschu. Nie zapominać że początkowo były pluse diesle, a trucki zupełnie normalnie miały ten silnik. Inny był tylko obrotomierz.

Później częściej pojawiała się kontrolka świateł mijania zamiast kontrolki świec żarowych i nie miało tu żadnego znaczenia czy GLI czy GSI. Zmieniła się kontrolka "niesprawności". Kontrolka immo była od początku, też bez rozróżnienia wersji silnika. Później zmieniono też wskaźniki paliwa i temperatury silnika, też we wszystkich wersjach.

Zastanawiam się też, czy jest w ogóle różnica między obrotomierzami GLI i GSI.

Konsola zegarów w GSI i GLI Bosch
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 17, 2008, 16:48:08 pm »

tebe

  • Gość
Jeszcze mnie interesuje taka sprawa: czy jakbym zamontował całą konsolę z Boscha do GSI (gdzie jest kontrolka świec żarowych zamiast świateł mijania), to czy świeciłaby ona w przypadku zaświecenia świateł mijania? O ile jest ona w tym samym miejscu i złącza też, to niby powinna - ale nie wiem :) To tylko w ramach ciekawości, przełożę jednak sam prędkościomierz - tylko jeszcze w jaki posób zmienić przebieg na prawdziwy? :)

Pozdrawiam i dziekuję za wszystkie informacje.

Konsola zegarów w GSI i GLI Bosch
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 17, 2008, 21:52:34 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Na całą nockę pod wiertarkę i niech przejedzie w kółko ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Konsola zegarów w GSI i GLI Bosch
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 17, 2008, 22:15:24 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
ee  :roll:
po wyciagnieciu predkosciomierza sciagasz ten bebenek z liczbami nastawiasz przebieg i zakladasz tylko trzeba umiejetnie to zrobic tzn ustawic tak aby po wstrzeleniu w zatrzask był przebieg prawidłowy a nie zawyzony (przestawiaja sie cyferki)
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Odp: Konsola zegarów w GSI i GLI Bosch
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 13, 2015, 20:30:06 pm »

Offline Leksu

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kiedy jade jest impreza....
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI /1999
Witam
Mam pewien problem odnosnie podświetlenia w moim C+ 1.6Gsi 1999 a mianowice mam kupe przepalonych żarówek ,więc zakupiłem Led z myślą że bedzie wszystko fajnie ,pięknie ,tylko że one mi nie działają,i nie wiem w czym problem wyciągnąłem dobrą oprawke z żarówką i wpiałem led i nic....wpiąłem z powrotem żarówke i działa ,gdzie może być problem ,czy mogę tą led jakoś sprawdzić np. podpinajac na kabelkach do akumulatora,kupiłem złe czy co ?Proszę o pomoc

Odp: Konsola zegarów w GSI i GLI Bosch
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 13, 2015, 20:41:47 pm »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Możliwe że odwrotnie ją założyłeś, Led działa wtedy i tylko wtedy gdy do nóżki plusowej dasz plus a do nózki minusowej dasz minus - a żarówka świeci bez znaczenia czy + do +. :)

Odp: Konsola zegarów w GSI i GLI Bosch
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 13, 2015, 20:50:07 pm »

Offline Leksu

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kiedy jade jest impreza....
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI /1999
Panowie już wiem,podłaczyłe led pod zasilacz z regulowanym napieciem i chodzi tu o odpowiednia polaryzacje ,zarówke można wsadzić obojętnie jak ale led jak wsadzisz na odwrót to nie działa,tylko tyle teraz ze bedzie przekichane to wszystko zamontować.Pozdr.