Autor Wątek: Kolejne problemy z GSI.  (Przeczytany 3822 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Kolejne problemy z GSI.
« dnia: Lipiec 18, 2008, 16:39:39 pm »

wito

  • Gość
Witam mam problem i to taki  z którym nie mogę sobie dać rady.
a wiec tak:
-silnik nie rozwija maksymalnej mocy wnioskuje to po jeździe innym polonezem z tym silnikiem
-wolno wkręca się na obroty
-przy obrotach od 3800 do 4200 obr/min silnik szarpie i dochodzą z niego jakieś trzaski po przekroczeniu tych że obrotów silnik idzie normalnie, tzn nie trzaska już ale dalej jest jakiś niemrawy
-gdy wyłącze gorący silnik albo zgaśnie i chce go uruchomić nie da się przez jakieś 3-4 min
-po wyłączniu zapłonu silnik nie gaśnie od razu pracuje jeszcze jakieś 4 sekundy
POMOCY!! dodam ze silnik ma przejechane dokładnie 60 000km, kontrolka check engine nie świeci się (nie wiem czy jest sprawna)

Kolejne problemy z GSI.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 18, 2008, 17:39:57 pm »

Mateoos

  • Gość
A w jakim stanie są świece, filtry, kable WN?

Cytat: "wito"
kontrolka check engine nie świeci się (nie wiem czy jest spawana)


Kontrolek, jak również innych diódek i żarówek, nie powinno się spawać. Jeśli masz spawaną kotrolkę - to już jest grubsza sprawa ;)

Kolejne problemy z GSI.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 18, 2008, 17:45:48 pm »

compile

  • Gość
<lol2>pewnie chodzi o sprawną :D
Mateoos co masz na myśli, mówiąc o spawaniu kontrolki?

Kolejne problemy z GSI.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 18, 2008, 17:47:30 pm »

wito

  • Gość
no wiadomo ze chodzi o sprawną zwykła literówka :P:P
proszę o odpowiedzi na pytania postawione w pierwszym poście to nie jest forum języka polskiego... tylko o polonezach.
Nowe świece ISKRA FE65PS
filtr powietrza ma może z 500 km
kable nowe

Kolejne problemy z GSI.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 18, 2008, 19:04:01 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
wito, skocz do kiosku po interfejs do GSI i zrób sobie diagnostykę kompa :P
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Kolejne problemy z GSI.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 18, 2008, 19:28:04 pm »

Mateoos

  • Gość
Z tym spawaniem to chyba jasne, że to był żart z literówki.

Cytat: "wito"
ISKRA FE65PS


Do wielopunktu producent stosował świece o podwyższonej ciepłocie - FE85PS. Z tego, co się kiedyś dowiedziałem, to świece o mniejszej ciepłocie niż zalecana, może powodować samozapłon, czyli po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze chwilę działa. Miałem tak, kupiłem odpowiedniki FE85PS bodajże Boscha, po czym jeździłem na tym komplecie 35000 km bez najmniejszego problemu.

Czy masz odpowiednio ustawioną przerwę na świecy? Powinieneś miec 0.8 mm, jeśli jeździsz na gazie, to 0.9 mm.

Czy kable WN to Ełk, czy jakaś tania podróbka?

Czy masz możliwość podmienić na chwilę z innym GSi cewkę zapłonową?

Silnik ma 60.000km. Czas zrobić rozrząd. Teoretycznie rozrząd  w GSi należy robić co 80.000km, ale nawet w ASO Polmozbyt mechanicy twierdzą, że to bzdura i trzeba robić wcześniej. Ja w swoim 1.6GSi zrobiłem przy 65000km.

Podpinałeś się pod komputer?

Kolejne problemy z GSI.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 18, 2008, 20:59:25 pm »

Adampio

  • Gość
Pierwsza podstawowa sprawa to zresetuj komputer, czyli zdjemij kleme na ok. godzine a potem odpal bez dotykania pedalu gazu i poczekaj tak do wlaczenia sie  wiatraka chlodnicy.
Poza tym jak przegonie Poldka w trasie tak ze 300 km to potem staje sie bardziej chetny do wspolpracy (jazda po miescie mu wyraznie nie sluzy).

Kolejne problemy z GSI.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 18, 2008, 21:44:46 pm »

wito

  • Gość
nie podpinałem sie po kompa bo takiej możliwości nie mam, ale dzwoniłem już do warsztatu i postawie go na diagnostykę silnika w przyszłym tygodniu.
Świece samo zapłonu nie robią bo jest to fizycznie nie możliwe z tego co wyczytałem w serwisówce od poloneza to praca silnika po wyłączeniu zapłonu jest oznaką aktywnego trybu back-up(awaryjnego) , kable są chyba dobrej jakości zapłaciłem 40 zł.
a co do świec to na gazie chyba powinna być mniejsza przerwa z tego co mi wiadomo czyli 0,6 mm
nie mam możliwości podmiany cewki.

Kolejne problemy z GSI.
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 18, 2008, 21:53:35 pm »

Mateoos

  • Gość
Cytat: "Adampio"
Pierwsza podstawowa sprawa to zresetuj komputer


Komputery Abimex i Bosch /jednopunkt/ gubiły ustawienia po odpięciu zasilania, komputer Delphi /wielopunkt/ trzyma ustawienia nawet bez zasilania.

Cytat: "wito"
Świece samo zapłonu nie robią bo jest to fizycznie nie możliwe


Jest to możliwe. Spotkałem się już z dwoma Polonezami, w których występował samozapłon - stary gaźnikowiec, w którym świece miały bardzo dużo nagaru, oraz w moim wielopunkcie, kiedy założyłem świece o mniejszej ciepłocie.

Cytat: "wito"
a co do świec to na gazie chyba powinna być mniejsza przerwa z tego co mi wiadomo czyli 0,6 mm


Jak dotychczas, każdy fachowiec od gazu, którego spotkałem, twierdzi, że przerwa powinna być nieco większa.

Co z rozrządem? Jesteś już po wymianie?

Kolejne problemy z GSI.
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 18, 2008, 22:55:51 pm »

wito

  • Gość
napisze Ci tyle że źle twierdzą masz tu link który wszystko wyjaśni
http://www.iskra-kielce.pl/zas.php?poj=647
może na fabryce jeszcze do tego nie doszli   8)
jak widać świeca zwykła ma szczelinę 0,8 do gazu zaś 0,6, jak mi to wytłumaczysz jak chcesz głosić swoje racje to może jakieś forum dla filozofów   :P
rozrzad jeszcze stary ale będzie wymieniony za jakieś 5-6 tys

Kolejne problemy z GSI.
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 18, 2008, 23:05:22 pm »

Mateoos

  • Gość
Cytat: "wito"
jak chcesz głosić swoje racje to może jankes forum dla filozofów


Rób jak uważasz. Ja jeździłem na przerwie 0.9 i było wszystko w porządku. Równie dobrze możesz uznać, że świece do gazu, czy olej do gazu to absolutnie inny produkt niż ten do "zwykłych" silników. Z filozofią mi tu nie wyjeżdżaj, bo miałem zamiar pomóc.

Kolejne problemy z GSI.
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 18, 2008, 23:09:36 pm »

Offline Adim

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 128
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mazda 626 GE 1.8 1994
Ja tam zawsze ustawiałem świeca na gaz z wiekszą przerwą i zawsze chodził super. I tak mi dużo ludzi mówiło że do gazu musi być troszke większa przerwa niż na benzynie.
A co do tzw" świec gazowych" to są różne opinie  :roll:
Moje auta: FSO Polonez 1.5 SLE 1989, FSO Polonez Caro 1.6 GLE 1995, FSO Polonez Caro Plus 1.4 MPi 1997,  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 2001 :)
Aktualnie: Mazda 626 GE 1.8 1994

Kolejne problemy z GSI.
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 19, 2008, 00:56:42 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3788
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Warto jednak lakier ew. powłokę zeskrobać dla lepszego styku...
Owy "interfejs" gniemy w taki sposób, aby zewrzeć styki A i B w kostce diagnostycznej, która w GSi znajduje się za schowkiem pod wykładziną, blisko ściany bocznej...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Kolejne problemy z GSI.
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 19, 2008, 13:41:35 pm »

Adampio

  • Gość
Cytat: "Mateoos"
Komputery Abimex i Bosch /jednopunkt/ gubiły ustawienia po odpięciu zasilania, komputer Delphi /wielopunkt/ trzyma ustawienia nawet bez zasilania.

Moze i cos trzyma dlatego mowie o godzinnym odpieciu od akumulatora. Wiem co mowie bo mam juz mojego GSI dziesiaty rok i opisana procedura zawsze dziala

Kolejne problemy z GSI.
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 19, 2008, 17:26:43 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Kolejne problemy z GSI.
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 23, 2008, 18:54:37 pm »

wito

  • Gość
dzisiaj zrobiłem diagnostykę silnika za pomocą waszego "skomplikowanego" interfejsu.
kontrolka wymigała następujące kody:
12 (wiadomo)
93 ?? z tym już trochę gorzej wyczytałem ze to awaria modułu QUAD (w ECU) ale nic mi to nie mówi. Proszę o POMOC... jak to naprawić??