Autor Wątek: 2.0 OHC Esi...  (Przeczytany 6303 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 27, 2008, 00:16:10 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "e_gregor#1917"
To w takim razie biegi zmieniasz lewą ręką? Bo ja w OHV miałem kolektor wydechowy po stronie reki zmieniajacej biegi a dolotowy po stronie reki włączajacej kierunki (bo widzę że pojecie prawe/lewe jest dla was tak skomlokowane jak dla użytkowników forum bravo girl czy tiny)

Dla mnie ssacy jest po prawej w ohc/ohv gdyz silnik ogladam z przodu maski i od przodu wiec  dolot mam po prawej. Ale widze ze niektórzy ogladaja silnik z miejsca kierowcy  8)

TakiMilek,  wiesz ze  silnik ktory kupiles to wersja odprezona(na rynek niemiecki) o mocy 100 Km? Linka gazu byc moze podejdzie od argenty 2.0 IE - z jednej strony pasuje na pedal poloneza a z drugiej przepustnica w fordzie ma  podobne sterowanie wiec trzeba tylko sprawdzic czy da rade
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 27, 2008, 01:00:40 am »

Milek#1944

  • Gość
Elwood#1887,  nie nie mialem o tym pojecia...no ale nic, popracuje sie nad nim to sie cos z niego wycisnie :) Teraz mam problem jak to wstawic, potem sie bede martwil o koniki ;) masz moze jakies czesci ktore moglyby mi sie przydac do swapa? Albo chociaz cenne rady?

[ Dodano: 27 Lip 2008 01:03 ]
A tak wlasciwie to po czym rozpoznales jaki to silnik?

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 27, 2008, 11:36:06 am »

Fistasz

  • Gość
Elwood#1887, przeciez nei widzisz numerow silnika? Po samym roczniku moze byc ciezko dojsc jaki to silnik.

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 27, 2008, 13:37:04 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Nie musze widziec numerów ale to na 99 % N4B :) Wszystko macie tutaj :
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=15695&postdays=0&postorder=asc&start=195
TakiMilek, pierwsze co to poszukaj dodatkowych czesci ktore beda potrzebne -kolektor wydechowy bez recyrkulacji (albo usun to i w otwory wkrec sruby lub zaspawaj), sprawdz czy nie jest popekany w srodku- jak tak, szukaj odrazu innego. Bedziesz tez potrzebowal stabilizatora od rovera 1.4- to na poczatek. Jezeli myslisz o kuracji wzmacniajacej tego co masz to najprotszym i najtanszym wyjsciem w Twoim przypadku jest kupienie glowicy od silnika 1600 i zalozenie jej w celu doprezenia, gdyz obecnie stopien sprezania to okolo 8.5 :1 wiec dosc mizernie. Róznica sprezania pomiedzy wersja 100KM a 115 Km jest realizowana w tlokach wiec musialbys je wymienic wiec taniej jest zalozyc glowice z mniejszymi komorami spalania  :)  Oczywiscie w glowicy trzeba poprawic kanaly zeby to mialo sens.
W kwesti adaptacji to łapy zwymiaruje Fistasz, w silniku odkrec miske olejowa i smok oraz wymien stabilizator- musisz to przerobic w pierwszej kolejnosci -odpowiednio pociac i pospawac orginaly, inaczej silnik w ogole nie wejdzie w komore. Z silnika  odkrec wisco- tez nie wejdzie. Wal jest zwymiarowany  i zdjecia sa wiec bez problemu dorobia taki jak trzeba. Łape pod skrzynie dorobisz sam na podstawie fordowskiej, lub tak jak Bocian u siebie. MUSISZ tez albo podciac belke zawieszenia gdyz rozrusznik nie wejdzie albo skolowac maly rozrusznik z przekladnia planetarna -byc moze taki juz masz ,bo montowali je w własnie we wtryskowym ohc
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 27, 2008, 13:44:23 pm »

Fistasz

  • Gość
łapa pod skrzynie to male piwo :D łapy pod silnik postaram sie zwymiarowac jakos. Kiedys widzialem zdjecia silnika od Taunusa i tam łapy sa bardzo podobne do FSOwskich. Jak znajde to zarzuce.
o i jest:

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 27, 2008, 14:02:08 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Bardzo podobne do lap fiata dohc  :) Kolektor wydechowy taki jak w fordzie transit
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 27, 2008, 16:47:29 pm »

Fistasz

  • Gość
moze na takich łapach najszybciej cos by sie urodzilo.

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 29, 2008, 00:04:19 am »

Milek#1944

  • Gość
No to wrocilem po krotkim urlopiku 2-dniowym spedzonym na moim jachciku :) a tak wogole to zapraszam na www.zagle.cba.pl wszyscy z PTK maja 50% znizki albo i wiecej jesli mi w jakikolwiek sposob pomoga przy tym SWAPie ;) silnik stoi juz w garazu,teraz biore sie za kompletowanie pozostalychczesci ktorych bedzie mi trzeba.
Pozdrawiam