Autor Wątek: 2.0 OHC Esi...  (Przeczytany 6302 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.0 OHC Esi...
« dnia: Lipiec 25, 2008, 21:51:34 pm »

Milek#1944

  • Gość
Panowie jak obiecalem zmieniam motor w moim rudym :P Znalazlem silnik jak w temacie od sierry. Warto kupic za 300zl? Drugie pytanie odnosnie LPG w tym silniku bo kompletnie nie znam tego silnika, to jest monowtrysk? Instalacja od 1,6 GLI bedzie w miare pasowac? Sorki jesli pytania sa blache ale jak juz kiedys powiedzialem jestem mechanikiem lotniczym a nie samochodowym :P
Z gory dzieki za szybkie odpowiedzi bo jesli warto to jutro rano chcialbym po niego smarowac do Slupska

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 25, 2008, 21:55:34 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Odnośnie LPG, to wg mnie pozostaje tylko kwestia dopasowania mixera.

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 25, 2008, 22:02:37 pm »

Milek#1944

  • Gość
Dodam jeszcze,ze to kompletny silnik...

[ Dodano: 25 Lip 2008 22:18 ]
Kurna teraz sie przyjrzalem w ogloszeniu i jest napisane ESI...Ktos wie czy to nie blad?Byly ESI? Jesli byly to jaka jest miedzy nimi roznica?

[ Dodano: 25 Lip 2008 22:30 ]
Znowu zamotalem :P napisalem ESI i poprawilem na ESI a chodzilo mi o to czy to nie EFI czasem?

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 26, 2008, 00:19:56 am »

e_gregor

  • Gość
TakiMilek, jeśli jest sterczący do góry kolektor z napisem "EFI" i dużą przepustnicą to jest to wielopunkt. Wtrysk też ma dolot po prawej jak roverki a gaźnik po lewej tak jak polonezy OHV.

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 26, 2008, 08:37:00 am »

Fistasz

  • Gość
za 300zl to warto to kupic. EFI to wtrysk wielopunktowy, moze byc problem z upchnieciem tego pod maske ale moe bedziesz pionierem :P Baz do wtrysku wielopunktowego to najlepjej sekwencja albo BLOS. Twoje instalacja powinna sobie poradzic, potrzeba tylko odpowiedniego miksera i wiekszego parownika. U mnei poldkowy nie wyrabiał.

PS. Masz wszystkie potrzebne do przekladki elementy: lapy, miske?

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 26, 2008, 09:13:30 am »

Milek#1944

  • Gość
Fistasz, nie nie mam na razie kompletnie nic.Dopiero zaczynam ale nigdzie sie nie spiesze. Z wielopunktem to chyba bedzie problem zeby przelozyc instalacje gazowa z monowtrysku

[ Dodano: 26 Lip 2008 09:14 ]
Zaraz wyjezdzam kupic ten silnik,jak sie nie zmiesci to bede go sprzedawal :D

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 26, 2008, 09:22:28 am »

CycuE30

  • Gość
Cytat: "TakiMilek"
Z wielopunktem to chyba bedzie problem zeby przelozyc instalacje gazowa z monowtrysku
nie będzie  :)

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 26, 2008, 09:28:56 am »

Milek#1944

  • Gość
CycuE30, jestes pewien? No to sie bardzo ciesze :D a upchnac pod maske to sie chyba uda...najwyzej zrobie jakies wytloczenie :P

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 26, 2008, 10:59:58 am »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "CycuE30"
Cytat: "TakiMilek"
Z wielopunktem to chyba bedzie problem zeby przelozyc instalacje gazowa z monowtrysku
nie będzie  :)


Prawda - nie będzie problemu. Trzeba tylko mikser do sierki EFI kupić

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 26, 2008, 11:06:47 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "e_gregor#1917"
TakiMilek, jeśli jest sterczący do góry kolektor z napisem "EFI" i dużą przepustnicą to jest to wielopunkt. Wtrysk też ma dolot po prawej jak roverki a gaźnik po lewej tak jak polonezy OHV.

??? Jezeli kolektor dolotowy jest po prawo jak w polonezie ,a wydech po lewo to jest to fordowski ohc montowany w polonezach. Kolektor wtryskowy tego silnika miesci sie w polonezie. KAZDY inny silnik R4 forda wyprodukowany przez ostatnie 40 lat ma kolektory odwrotnie(jak rover) w tym tez dohc forda montowany w sierrach/scorpio .Ten dohc najczesciej wystepuje na wtrysku choc trafiaja sie tez wersje gaznikowe z pocztku produkcji( maj 1989 kiedy zastapil ohc) Silnik ten równiez miesci sie do poloneza ale wymaga duzo wiekszych modyfikacji komory silnikowej jak i samego silnika a w zamian oferuje 100-125Km
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 26, 2008, 11:22:53 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "TakiMilek"
Fistasz, nie nie mam na razie kompletnie nic.Dopiero zaczynam ale nigdzie sie nie spiesze. Z wielopunktem to chyba bedzie problem zeby przelozyc instalacje gazowa z monowtrysku

[ Dodano: 26 Lip 2008 09:14 ]
Zaraz wyjezdzam kupic ten silnik,jak sie nie zmiesci to bede go sprzedawal :D


No Miłek z niecierpliwością czekamy na dogłębny opis co to za motóóór i jakieś fotki.

Teraz lato i długie noce to można rzeźbić w garażu, tudzież pod blokiem :)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 26, 2008, 11:32:56 am »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Jezeli kolektor dolotowy jest po prawo jak w polonezie


Sory Elwood ale dałbym sobie głowę uciąć że kolektor dolotowy jest w poldku OHV/OHC po lewej a nie prawej.

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 26, 2008, 11:40:27 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
A mi się jednak wydaje, że kol. dolotowy patrząc na mojego GSi czy Trucka jest po prawej...   :twisted:

///EDIT
Od strony silnika...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 26, 2008, 12:00:29 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Multec"
A mi się jednak wydaje, że kol. dolotowy patrząc na mojego GSi czy Trucka jest po prawej...   :twisted:


No zależy od której strony patrzeć.
Skończcie temat, stron silnika.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 26, 2008, 12:20:30 pm »

e_gregor

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
A mi się jednak wydaje, że kol. dolotowy patrząc na mojego GSi czy Trucka jest po prawej...


To w takim razie biegi zmieniasz lewą ręką? Bo ja w OHV miałem kolektor wydechowy po stronie reki zmieniajacej biegi a dolotowy po stronie reki włączajacej kierunki (bo widzę że pojecie prawe/lewe jest dla was tak skomlokowane jak dla użytkowników forum bravo girl czy tiny)

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 26, 2008, 12:55:10 pm »

Fistasz

  • Gość
strona lewa to strona kierowcy i nei ma tutaj zaleznosci z której sie patrzy. Zawsze w OHV, OHC kolektor ssacy jest  z lewej. Jesli w tym silniku jest inaczej tu jest to DOHC
 
Cytat: "TakiMilek"
Fistasz, nie nie mam na razie kompletnie nic.Dopiero zaczynam ale nigdzie sie nie spiesze

Zycze ci powodzenia i nie z ironią tylko szczerze. Ja gdybym nei mial oryginalnych łap i miski nie podjąl bym sie przekladki. Jesli to jest DOHC to szkoda zabawy, silnik delikatny i słaby w porównaniu z OHC.

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 26, 2008, 17:19:46 pm »

Milek#1944

  • Gość
A wiec tak:jest 2.0 ohc EFI z wysokim ale jakze pieknym kolektorem :) ciezka ta bestia ;) to standardowe ohc forda z tego co wiem. Siedzial w sierze z 90 roku. Fotki podesle dzis wieczorem :) kto mi teraz powie co z tymi lapami?I wogole co jeszcze bede potrzebowal pozmieniac oprocz skrzyni?Chodzi mi o mechanike, bo z elektryka sobie poradze chyba

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 26, 2008, 17:58:53 pm »

Fistasz

  • Gość
najlepiej jakbys mial calą wiązke od sierry ale z schematem tez dasz rade. lapy musisz wyspawac od podstaw. Mam je na wierzchu to zrobie ci zdjecia i podam wymiary. Miske olejową tez musisz wyspawac, podobnie jak łape pod skrzynie i nową dwururke wydechu z miejscem na sonde lambda. Inna bedzie tez linka gazu. Masz w swoim szeroka chłodnice wiec problem ukladu chlodzenia juz zalatwiony. Zakup tez czujnik temp. wody od Rovera, zwykłego nei ma gdzie wkrecic. Pozostanie jeszcze licznik czyli musisz zrobic konwersje licznika Sierry i Poldka, chyba ze dorwiesz oryginalną przekładnie na skrzynie. Na koniec skrócenie wału napedowego. Dokładniej skrocenie go na odpowiednia dlugosc i dospawanie koncówki Forda. Tunel srodkowy tez trzeba bedzie przemodzic, wyciąc kawałek. Podobnie z osłoną tunelu.

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 26, 2008, 18:26:59 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Miłosz, najlepiej zajrzyj do tematu Fistasza o swapie 2.0 ohc do budy OHV  :wink: , tam jest dużo wiedzy praktycznej, porad, ciekawostek. Tam zadawaj pytania, bo tu zaraz ktoś zrobi porządek :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

2.0 OHC Esi...
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 26, 2008, 22:07:28 pm »

Milek#1944

  • Gość
Ok,tak jak obiecalem wrzucam zdjecia silnika zainstalowanego w bagazniku ;) temat zamkniety,jak bede potrzebowal rad to poszukam na forum albo bede na priv sie odzywal.Dzieki




[ Dodano: 26 Lip 2008 22:20 ]





[ Dodano: 26 Lip 2008 22:20 ]