Autor Wątek: ZAWORY - Regulacja  (Przeczytany 23264 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Grzesiek

  • Gość
ZAWORY - Regulacja
« dnia: Lipiec 26, 2008, 00:14:26 am »
Witam postanowiłem że napisze ten poradnik, można dać jako przyklejony,ponieważ nie chce aby ktoś zakładał nie potrzebnych postów typu jak to dokładnie zrobić aby wyregulować zaworki właśnie dlatego go napisałem!

1.Wstęp
-Regulacja zaworów odbywa się gdy silnik chodzi nam:
 -Głośno (tz.cykają zaworki)
 -Nierówno chodzi
-Lub po prostu okresowo chcemy je wyregulować.

2.Narzędzia i materiały
-Uszczelka pod pokrywę zaworów
(sklep motoryzacyjny około 5zł)
-Szczelinomierz
(sklep motoryzacyjny około 10zł)
-Klucz 10
(sklep motoryzacyjny około 5zł)
-Klucz 13
(sklep motoryzacyjny koło 7zł)
-Klucz francuski z rozstawem do 38 w zwyż
(sklep hydrauliczny koło 20zł)
-Kombinerki
(sklep z narzędziami koło 10zł)
-Klucz 8
(sklep motoryzacyjny 3zł)
-Zamiast kombinerek i 13 klucz do regulacji zaworów
koszt nieznany :oops:
-Chęci
(bezcenne  :mrgreen: )

3.Przygotowanie autka
-Regulujemy na zimnym silniku
-Odkręcamy pokrywę puszki filtra powietrza
-Odkręcamy puszkę
-Zapychamy lub zaślepiamy gardziele gaźnika/wtrysk aby nic nie wpadło :P
-Odkręcamy wlot powietrza
-ściągamy kopułkę odłączając kable z świec dla tych co nie znają się lepiej to ponumerować kable aby nie było płaczu
-Odłączamy przewód podciśnienia od gaźnika do aparatu zapłonowego
-Odłączamy przewód od elektor dyszy
-Wykręcamy pokrywę zaworów
-Wykręcamy świece zawsze coś lżej

4.Pomocne wskazówki
-Kolejność regulacji i zapłonu 1342
-Cylinder posiada zawór ssący i wydechowy

-Kolejność cylindrów


5.Regulacja
-Mając silnik bez biegu(tz.na luzie) kręcimy śrubą wału

aż  na 4 cylindrze zawór wydechowy będzie się podnosił a ssący zacznie opadać.
-Wtedy regulujemy OBYDWA zawory na 1 cylindrze.

-Robimy to w następujący sposób :
 -Luzujemy 13 śrubę
 -Łapiemy ten grzybek z góry kombinerkami wkręcając(zmniejszamy luz na zaworze) lub wykręcając śrubę(zwiększając luz na zaworze) regulacji książkowo daje się szczelinomierz 0,20 na ssący i 0,25 na wydechowy ,ja osobiście daję 0,15 i 0,20.

-Gdy już wyregulujemy trzymamy nieruchomo grzybek (nie wiem jak to się fachowo nazywa) i dokręcamy mocno nakrętkę.
-Później patrzymy na znak na kole wału (tz.pasowym) na znak gdzie jest i kręcąc wałem przesuwamy go o 180stopni
 
gdy już je okręciliśmy o 180 stopni regulujemy zawory 3 cylindra.

-Później znów kręcąc o 180 stopni regulujemy zawory 4 cylindra.

-I znów kręcimy o 180stopni i regulujemy na 2 cylindrze.

-Później powtarzamy całą czynność od nowa i w razie czego sprawdzamy każdy zawór czy został wyregulowany poprawnie.

6.Koniec i Efekty
To koniec miłej lektury a oto jak powinien odpalać i chodzić dobrze wyregulowany samochód dziś go regulowałem!
Pobierz_Filmy

e_gregor

  • Gość
ZAWORY - Regulacja
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 26, 2008, 10:55:59 am »
Proszę kogoś doświadczonego o opinię bo ja nigdy w OHV tego nie robiłem. Na razie temat przykleję. Potem się najwyżej przeniesie gdzie trzeba.

Dzięki Grzesiek

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3358
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V | FSO Polonez Caro+ 1.8 16V
ZAWORY - Regulacja
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 26, 2008, 11:09:33 am »
Dobrze napisane, wszystko co potrzeba jest - raczej nic do dodatnia. Ewentualnie można by zrobić bardziej czytelne zdjęcia - bo czarny kolor słabo widać.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc; "ŁOŁO" 745; A 1,8 k4f; YP250; V50 1.8
Są: C+ 18K4F; C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka"; N126N

Grzesiek

  • Gość
ZAWORY - Regulacja
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 26, 2008, 21:43:22 pm »
Starałem się chciałem pomóc tym większej ilości osobą i forum  :wink:

[ Dodano: 26 Lip 2008 21:43 ]
Jak znajdę troszkę czasu to zrobię lepsze fotki i czytelniejsze napisy

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
  • Płeć: Mężczyzna
ZAWORY - Regulacja
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 26, 2008, 22:17:39 pm »
Taka mała dygresja:
albo nie doczytałem albo nie ma, że silnik powinien być zimny poza tym oki
były:
>plus '97
>125p '78/'82
czasem bywa:
>caro 96'

WKLIW

  • Gość
ZAWORY - Regulacja
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 26, 2008, 23:09:36 pm »
wrzucę 3 grosze od siebie.
1. zamiast kombinerek i klucza 13 lepiej użyć klucza do regulacji zaworów ( koszt śmieszny a przydaje się)
2. zamiast patrzyć na zawory 4 cylindra  który opada/podnosi się  można zdjąć kopułkę i zobaczyć w którą stronę jest ustawiony palec (jak jest ustawiony na 1 gar to regulujemy 1 a potem co 180* OWK)
3. nie wiem jak w innych ale w  gaźnikowcu nie ma potrzeby ściągania kabli wysokiego napięcia, kabla elektrodyszy czy wężyka podciśnienia. ale za to nie napisałes a le trzeba odpiąc linke gazu i ciegno od gaźnika (chyba ze niedokładnie czytałem)

ale opis fajny i myślę że dla laików z chęciami przydatny :D

Grzesiek

  • Gość
ZAWORY - Regulacja
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 26, 2008, 23:22:37 pm »
Otóż specjalnie to podałem aby te rzeczy nie plątały początkującym a wiadomo może kupi klucz ale kombinerki i 13 to podstawa  :P A z aparatem to zabawa dla mniej zielonych  a ja dla kompletnie początkujących aby było prościej

WKLIW

  • Gość
ZAWORY - Regulacja
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 26, 2008, 23:30:30 pm »
tylko żeby początkujący nie pomieszał kabli WN bo będą jaja ( i strzały) :D
a przy odrobinie wprawy regulacja zaworków w ohv można się wyrobić w 15 min

[ Dodano: 2008-07-26, 23:32 ]
aa i ja mam jeszcze jedną propozycję (niekoniecznie dla początkujących) po odkręceniu pokrywy filtra wsadzić kawałek czystej szmaty w gardziele gaźnika/wtrysku  czasem można coś przez przypadek wrzucić (np nakrętke czy tulejkę od mocowania puszki filtra) a i  inny sycf tam lecieć nie musi

Logan

  • Gość
ZAWORY - Regulacja
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 18, 2008, 19:25:27 pm »
ja w sobotę wyregulowałem zawory. 0.20 na ssący i 0.25 na wydechowy. muszę chyba jednak dać na 0.15 i 0.20 bo głośniejszy dużo jest :P

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
ZAWORY - Regulacja
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 18, 2008, 20:30:25 pm »
ja to tak reguluje ze krece rozrusznikiem jak popadnie i patrze ktore koniki maja luz, to na tych reguluje, i robie tak dlugo az oblece wszystkie 8 zaworow

Gilmor

  • Gość
ZAWORY - Regulacja
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 30, 2008, 18:14:29 pm »
kiedyś regulacja zaworów to była dla mnie czynność niezbyt jasna trochę o magie zakrawająca...
ale przyszedł moment w którym musiałem zrobić regulacje i traf chciał,ze był to silnik v6 w moim fordzie... od tego momentu uwtierdzam się w przekonaniu,ze:

1.najważniejsza jest praktyka im więcej się ćwiczy tym bardziej się to czuje
2.zawsze robię to według jednego schematu czyli według kolejności zapłonu
3.staram się by szczelinomierz po za kontrowaniu śrub pasował na tzw. H7 czyli suwliwie ale bez dużego oporu ... ale fachowa literatura mówi,że zakres pomiędzy którym listek pomiarowy chodzi cięzko a praktycznie bez oporu jest 0,005mm więc jest to kwestia pomijalna ;]
4.przy agresywnym stylu jazdy zawory znacznie szybciej sie rozregulowują szczególnie w starszych konstrukcjach  :?
5.zawsze zdejmuję kopułkę z aparatu pozostawiając na kopułce przewody ponieważ łatwiej mi ustalić na którym i w którym momencie mam aktualnie zapłon oraz na kopułce oznaczam przewód wychodzący na pierwszy cylinder i wtedy bez problemu wiem który przewód WN gdzie idzie a dla wygody dodatkowo na puszcze filtra lub w dobrze widocznym miejscu w komorze silnikowej markerem piszę kolejność zapłonów w postaci 1-2-4-3 i regulacja zajmuje mi tyle co zalanie pełnego baku w moim DF-ie;]