Autor Wątek: Skacze obrotomierz  (Przeczytany 2890 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Skacze obrotomierz
« dnia: Lipiec 28, 2008, 19:10:32 pm »

mieszko

  • Gość
Od jakiegoś czasu jak przyspieszam to wskazówka obrotomierza czasem dziwnie "skacze". Tak jakby spadała i nagle wracała do normalnych wskazań. Nie wiem czy to ma jakiś z tym związek ale przypuszczam, że może mieć - czasami mi auto szarpie (bardzo rzadko) ale zdarza się to mniej więcej od momentu kiedy zaczęła skakać wskazówka obrotomierza.

Słyszałem, że sprawa może mieć związek z elektryką dlatego dałem temat w tym dziale.

Auto to polonez caro 1.6GLE LPG.

Skacze obrotomierz
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 28, 2008, 19:59:05 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
moduł zapłonowy, dalej można patrzec za zielonym kabelkiem
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Skacze obrotomierz
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 28, 2008, 22:54:47 pm »

Marek

  • Gość
mieszko na 99% zielony kabelek prawdopodobnie przełamał się w aparacie zapłonowym przy  wsuwce. Też to kiedyś miałem u siebie.

Skacze obrotomierz
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 29, 2008, 10:23:18 am »

Offline Adim

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 128
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mazda 626 GE 1.8 1994
Ja tak miałem i na początku skakał obrotek a później padła  cewka w aparacie zapłonowym. Ale na początek proponuje sprawdzić to o czym mówili moi przedmówcy.
Moje auta: FSO Polonez 1.5 SLE 1989, FSO Polonez Caro 1.6 GLE 1995, FSO Polonez Caro Plus 1.4 MPi 1997,  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 2001 :)
Aktualnie: Mazda 626 GE 1.8 1994

Skacze obrotomierz
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 03, 2008, 12:51:38 pm »

Bajo

  • Gość
Mi sie tak dzieje ale na wolnych obrotach na postoju i dodatkowo gdy silnik jest zimy obroty mieszcza sie w granicach 0.7 - 0.8 tys i co jakis czas bardzo skacza w dol i z powrotem do 0.7 tys gdy silnik sie zagrzeje wolne obroty sa rowne ale  w granicach 1300 - 1400 jaka jest tego przyczyna ??

P.S: Poldek oczywiscie na gazie wymienilem modul zaplonowy,  sterownik alternatora i alternator bo mi padlo po kolei.. MODUL sterwonik i alternator

Skacze obrotomierz
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 03, 2008, 13:02:20 pm »

WKLIW

  • Gość
Cytat: "Adim"
Ja tak miałem i na początku skakał obrotek a później padła cewka w aparacie zapłonowym. Ale na początek proponuje sprawdzić to o czym mówili moi przedmówcy.

też tak miałem a przyczyną walenia się cewek był walnięty moduł więc jeśli okaże się cewka  proponuje wymienić od razu komplet cewka+zielony+moduł  cewka około 50zł zielony 10zł moduł 25zł i bedziesz miał  spokój na duuuuugie kilometry

Skacze obrotomierz
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 10, 2008, 17:53:19 pm »

Grzechu025

  • Gość
Ja w swoim starym GLE miałem identycznie wymieniłem kilka modułów jak i ekranizowanych kabli (te zielone) i dalej to samo  nie wspominając o wymianie licznika

Skacze obrotomierz
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 12, 2008, 09:52:42 am »

mieszko

  • Gość
Cytat: "Marek"
mieszko na 99% zielony kabelek prawdopodobnie przełamał się w aparacie zapłonowym przy  wsuwce. Też to kiedyś miałem u siebie.


Tak, w moim przypadku to był ten kabelek. Przełamał się ten biały w aparacie zapłonowym, trzymał się tylko na izolacji (w środku był całkowicie przełamany). Teraz po wymianie  auto chodzi jak należy.