Autor Wątek: Fazowanie rozrządu  (Przeczytany 3755 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Fazowanie rozrządu
« dnia: Lipiec 28, 2008, 21:15:53 pm »

Grzesiek

  • Gość
Czy wie coś ktoś na ten temat jak powszechnie wiadomo robię ohv na maxa zamiast dochca ale to w innym temacie ta dyskusja chciałbym się dowiedzieć więcej o fazowaniu rozrządu pod osiągi tz. przestrojeniu go, co i jak?

Fazowanie rozrządu
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 28, 2008, 22:51:00 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2895
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ja osobiscie tego jeszcze nie stosowalem ale podobno mozna przesunac na malym kolku rozrzadu wciecie na klin o 4mm w lewo. moj ojciec to kiedys stosowal w DF i PN jak jeszcze bawil sie w mechanike.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Fazowanie rozrządu
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 28, 2008, 22:57:40 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Fazowanie rozrządu najlepiej przeprowadzac w silniku dohc -masz wtedy mozliwosc ustawic oba walki niezaleznie wzgledem siebie i wzgledem ukladu korbowo tlokowego. Zarówno w silniku ohc jak i ohv mozliwosci te sa ograniczone gdyz mozesz zmienic tylko i wylacznie wydech i dolot o ta sama wartosc wzgledem reszty. Zeby zmienic fazy wydechu wzgledem ssania musialbys wykonac nowy walek rozrządu. Oczywiscie mozna to zrobic ale jest to typowy przerost formy nad trescia.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Fazowanie rozrządu
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 29, 2008, 14:43:57 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
zwłąszcza ze swiątek ceni wałek do ohv ok 350zł wg cennika na stronie

Fazowanie rozrządu
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 30, 2008, 10:35:50 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
fazowanie można wykonać na dużym kole rozrządu  , wieczorem wkleję foto jak to wygląda , trzeba powiercić nowe otwory i zaznaczyć nowy punkt do ustawiania rozrządu . Na jednym kole z tego co patrzyłem powinno sie zmieścić ze 6 nowych otworów wiec można sobie przyspieszać (poprawia dół) lub opóźniać (poprawia gore) np co jeden stopień i sprawdzać efekty .

Fazowanie rozrządu
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 30, 2008, 14:34:27 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
a dało by radę w Roverze "poprawić dół"
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Fazowanie rozrządu
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 31, 2008, 02:22:01 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
sory ze nie ma fotki ale zapomniałem , tak na marginesie właśnie wróciłem z garażu (2:20) . Co do rovera to tam jest dohc i tam sie wszystko da zrobić należy jednak pamiętać ze wszystko pociąga za sobą jakieś konsekwencje , poprawiasz dół psujesz górę a diesla i tak sie z tego nie zrobi , pyzatym w roverze to już trzeba by trochę inaczej do tego podejść i zrobić regulowane kółka

Fazowanie rozrządu
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 31, 2008, 10:20:41 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
no tak tam nie ma śrub po bokach tylko prawdopodobnie na klin( niewiem nie rozbierałem, widziałem z zewnątrz) bo przestawienie paska o jeden ząbek to bezie za dużo

chyba żeby zrobic drugi kanałek na klin, ale to cieżkie do precyzyjnego wykonania i w sumie nie wiadomo co sie stanie. przydał by sie drugi komplet kołek do popróbowania
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Fazowanie rozrządu
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 31, 2008, 19:49:15 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
trzeba modzic typowo regulowane , 3 noce myslenia , rysunek techniczny , tokarz i sa , tylko mam nadzieje ze roverowe koleczka sa stalowe lub alu bo zeliwne potrafia pekac

a tu foty na tym kole jeden otwor jest bodajże  3 + a drugi 3-




sory ze te foty takie kijowe , z telefonu

Fazowanie rozrządu
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 01, 2008, 07:37:42 am »

Grzesiek

  • Gość
Dzięki a pyzatym fajny kol ssący z czego on jest?

Fazowanie rozrządu
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 01, 2008, 10:00:30 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
z poloneza świętego ale po lekkich tuningach

Fazowanie rozrządu
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 01, 2008, 23:25:00 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
planujesz jakiegos standalone ?

Fazowanie rozrządu
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 03, 2008, 02:09:03 am »

Grzesiek

  • Gość
Jednak wole gaźnik ale nie zrozumiałem o co ci chodzi wytłumacz lepiej?

Fazowanie rozrządu
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 03, 2008, 12:40:25 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
chodzi mi o programowalny komputer , megasquirt / vems itp . No ale gaznik tez jest spoko droga

ps.

moze cos z moto bys dopasowal , tanie to jak psy :)

Fazowanie rozrządu
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 03, 2008, 16:30:51 pm »

Grzesiek

  • Gość
Myślałem o tym meg lecz myślę nad gaźnikiem szczególnie boczniaku i zrobienie przejściówki ohv  :wink:. Z moto tz?

Fazowanie rozrządu
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 03, 2008, 16:38:24 pm »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Z motocykla.

Fazowanie rozrządu
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 03, 2008, 16:43:19 pm »

Grzesiek

  • Gość
Lecz o co chodzi z motocykla

Fazowanie rozrządu
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 03, 2008, 22:54:10 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
gaźniki , dużo tańsze od weberów itd , tylko ze trzeba by sie pogłowić przy regulacjach bo ścieżki nie poprzecierane . Wydaje mi sie ze takie gaźniki z jakiejs cbr 99r sa lepiej zaprojektowane webery . Odrazu mowie ze na gaznikach znam sie srednio , wrecz malo :d ale był Swift w gsmp chyba i dosyć to latało

Fazowanie rozrządu
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 04, 2008, 01:16:25 am »

Grzesiek

  • Gość
Poszukam może taniej wyjdą mnie niż te weberki 40