Autor Wątek: kolektory ssace na gazniku  (Przeczytany 8486 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kolektory ssace na gazniku
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 16, 2008, 12:42:20 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Grzesiek32211, czy Twój kolektor jest taki jak ten??
http://www.allegro.pl/item416603720_kolektor_ssacy_fiat_125p_polonez.html
bo mi się wydaje, że toche się różnią, czy to możliwe? a jak się różnią to który jest lepszy? czy ten z allegro też jest lepdzy od kwadraciaka??
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

kolektory ssace na gazniku
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 16, 2008, 13:00:48 pm »

Marek

  • Gość
Tak Grzesiek32211 nawet tak się złożyło że pracuję w tej firmie :)  A jak ze spalaniem przy powiększonych otworach nie zwiększa się? Chodzi mi o LPG bo benzyny to w ogóle nie używam

kolektory ssace na gazniku
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 16, 2008, 14:37:33 pm »

Grzesiek

  • Gość
Na pewno się zwiększy tak mam taki jak w linku

kolektory ssace na gazniku
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 16, 2008, 19:26:30 pm »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Ten w linku to jest kolektor od poloneza średnica dolotu 29mm. Od DF jest podobny ale ma średnicę 32mm, więc mniej do zbierania jeśli ktoś ma ochotę sobie zwiekszyć średnice dolotu.
Kolektor DF przystosowany do wtrysku BOSCHA:

kolektory ssace na gazniku
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 16, 2008, 20:03:39 pm »

Grzesiek

  • Gość
O nieźle dziwne bo mój miał 35 lub 38mm nie pamiętam ale nie miał 32 więcej i to nie było widać przeróbek ani powiększeń kanału a bym na pewno to zobaczył facet gadałem z nim to mówił ze niby takie wychodziły i były lepsze ciekawi mnie czy opłaca się z tego kupić głowice niby oryginalna od tego egzemplarza i to w dobrym stanie za 50zł

[ Dodano: 16 Sie 2008 20:04 ]
Mam gdzieś nawet fotkę na kompie z suwmiarką!

[ Dodano: 16 Sie 2008 20:06 ]
A teraz czytałem i zaciekawił mnie jeden artykuł
Kilkanaście lat temu odkryto stosunkowo prostą metodę poprawy osiągów silników spalinowych. Badania dowiodły, że „długi” kolektor ssący wpływa korzystnie na poprawę charakterystyki momentu obrotowego, natomiast „krótki” kolektor przyczynia się do podniesienia mocy maksymalnej.

 

Zjawiska, które zachodzą podczas przepływu powietrza w kolektorach są bardzo skomplikowane, a sterują nimi prawa dotyczące przepływu gazów oraz prawa ruchu falowego. Inżynierowie wprowadzili teorię do praktycznych zastosowań budując kolektory o zmiennej długości zwane również kolektorami o zmiennej charakterystyce akustycznej, które stosowano w wielu samochodach. Są to rozwiązania nie tak efektywne, lecz znacznie prostsze i tańsze od skomplikowanych i drogich sprężarek.
Autor: Grzegorz Wojtyrowski

Wiec mamy wybór w sumie :P

kolektory ssace na gazniku
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 17, 2008, 02:03:15 am »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Cytat: "Grzesiek32211"
O nieźle dziwne bo mój miał 35 lub 38mm nie pamiętam ale nie miał 32 więcej i to nie było widać przeróbek ani powiększeń kanału a bym na pewno to zobaczył facet gadałem z nim to mówił ze niby takie wychodziły


Bardzo rzadko spotykane ale seryjne były jeszcze nominalne 34mm, podobno w standardzie obrabiane. Ja niestety takiego nie widziałem.
Głowice za 50 w dobrym stanie napewno bym wziął.

kolektory ssace na gazniku
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 17, 2008, 12:09:34 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Plus98"
Kolektor DF przystosowany do wtrysku BOSCHA:

Plus98, a gdzie wkreciles czujnik temp który jest w kolektorze ssacym ? Sam kombinuje cos podobnego tylko ze do abimexa -do blachy aluminiowej o grubosci 10mm bedzie dospawana ucieta szyjka kolektora z mocowaniem :) Seryjne kwadraty to porazka jezeli chodzi o wykonanie  i srednice przelotu
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

kolektory ssace na gazniku
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 17, 2008, 18:09:51 pm »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Czujnik temp. powietrza w boschu jest koło wtryskiwacza na korpusie "urządzenia wtryskowego". Ja niestety jeszcze tego nie założyłem ale mam nadzieję, że to kwestia tygodnia.