Autor Wątek: dziwny odgłos dochodzący z okolic kolektora ssącego w GSI  (Przeczytany 5305 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dziwny odgłos dochodzący z okolic kolektora ssącego w GSI
« dnia: Sierpień 19, 2008, 07:57:45 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
witam
problem pojawił się wczoraj w nocy kiedy to postanowiłem zbadać przyczynę gromadzenia się oleju w zbiorniku wyrównawczym. na wstępie wykluczyłem uszczelkę pod głowicą z racji że była robiona 3 miesiące temu a auto przejechało dopiero 3 tys km.
pomyślałem że pewnie zapchało się sitko w pokrywie zaworów bo ciągle w odmie i przepustnicy znajdował się olej i chyba to właśnie tędy sie przedostawał do płynu chłodzącego. ( to było przypuszczenie)
zdjąłem to cale badziewie  typu wtryski kolektor ssący i inne pierdoły żeby dostać się do pokrywy zaworów.  w kolektorze dolotowym kupa oleju w odmie też nie mniej i przepustnica cała zaj...a wyczyściłem to wszystko, przepłukałem benzyną. Ściągnąłem dekiel od zaworów patrze na sitko  a tam czysto przelot jest bo dmuchnąłem ze 2 razy no i zonk. skąd okej w odmie?. mówię k.....a trzeba znowu składać cała robota o kant ch..a. no to złożyłem wszystko jak należy po kolei. odpalam bydle, na początku nie chciał ze mną gadać. potem zapalił juz normalnie. No i co usłyszałem  jak zapalił?
 coś jakby syk dochodzący z okolic przepustnicy może trochę niżej w każdym razie najbardziej słychać na zimnym silniku, dzisiaj jak jechałem do pracy i złapał 90° syk jakby ustał.
silnik pracuje równo obroty trzyma na poziomie 950. dodam że syk ginie z chwilą dodania gazu.
czyżby jaka uszczelka ale to by łapał lewe powietrze i obroty by trzymał wyżej  niewiem co spier...em.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

dziwny odgłos dochodzący z okolic kolektora ssącego w GSI
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 19, 2008, 09:01:10 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
tak, to uszczelka.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

dziwny odgłos dochodzący z okolic kolektora ssącego w GSI
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 19, 2008, 19:16:33 pm »

wiciu

  • Gość
współczuję roboty ... też się z tym bawiłem

niestety olej w zbiorniczku wyrównawczym to najczęściej wina uszczelki pod głowicą, a jeśli nie to może być tylko gorzej, czyli np pęknięcie bloku

planowałeś głowicę przy wymianie uszczelki? dociągałeś głowicę po 1500km? jakim momentem ją dociągałeś? dużo tego oleju masz w zbiorniku?

syk z okolicy przepustnicy to pewnie niezałożony któryś z tych wężyków - np są chyba dwa z takim czarnym plastikiem pod przepustnicą wciskane na zatrzask

dziwny odgłos dochodzący z okolic kolektora ssącego w GSI
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 19, 2008, 19:33:48 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
zrobiłem ten syk ciągną chyba uszczelką pod deklem zaworów więc nie miał znacznego wpływu na obroty.
oleju mam coraz więcej, na początku myślałem że to syf po wymianie starej ale  to napewno nie to, głowica była planowana, zmienione uszczelniacze, dokręcona momentem dla plusa czyli 112Nm, po 1500 nie dociągana. uszczelka geza podobnie jak uszczelniacze.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

dziwny odgłos dochodzący z okolic kolektora ssącego w GSI
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 19, 2008, 19:41:57 pm »

wiciu

  • Gość
ja też założyłem uszczelkę getza za bodajże 70zł i wytrzymała jakieś 28kkm po czym olej zaczął się przesączać za pompę wody/termostat, wiec z kolejną już się nie bawiłem i założyłem morpaka - na razie jest ok, ale niewiele przejechałem

dziwny odgłos dochodzący z okolic kolektora ssącego w GSI
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 20, 2008, 23:48:17 pm »

zahyr

  • Gość
Co do oleju wylatujacego z odmy do przepustnicy/filtra powietrza to miałem tak przy peknietych pierscieniach na jednym z cylindrów, sprezanie uciekało do komory korbowej i wydmuchiwało olej przez odme. Sprawdzałeś sprężanie? Możliwe też że uszczelka została źle założona. Pisałeś że oleju masz coraz więcej.

dziwny odgłos dochodzący z okolic kolektora ssącego w GSI
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 24, 2008, 20:32:02 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
zmierzyłem i wyszło 12.5,12,12.5,12,  pewnie trzeba będzie niebawem znowu zdjąc głowice
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

dziwny odgłos dochodzący z okolic kolektora ssącego w GSI
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 25, 2008, 20:36:02 pm »

wiciu

  • Gość
wyniki są ok i nie wskazują na problem ze szczelnością uszczelki pod głowicą

dziwny odgłos dochodzący z okolic kolektora ssącego w GSI
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 26, 2008, 21:34:52 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
syk zniwelowany pisałem, o tym wyżej padła uszczelka pod deklem zaworów, problemem w chwili obecnej jest olej w zbiorniku wyrównawczym.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

dziwny odgłos dochodzący z okolic kolektora ssącego w GSI
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 27, 2008, 19:08:30 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
W ohv uszczelka najczesciej strzela pomiedzy cylindrami 1-2 albo 3-4, choc oczywiscie moze puscic pomiedzy kanałami, morpak wytrzymuje jakies 2 miesiace jazdy mojego kumpla  :)  Najlepiej wyczyscic zbiorniczek i zobaczyc czy dalej przybywa oleju w zbiorniczku i czy przypadkiem poziom oleju w misce olejowej sie nie podnosi. Jezeli tak to na 99% uszczelka podglowicowa
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

dziwny odgłos dochodzący z okolic kolektora ssącego w GSI
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 27, 2008, 19:56:59 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Cytat: "Elwood#1887"
i czy przypadkiem poziom oleju w misce olejowej sie nie podnosi. Jezeli tak to na 99% uszczelka podglowicowa


tzn? jak to sprawdzić?
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

dziwny odgłos dochodzący z okolic kolektora ssącego w GSI
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 27, 2008, 20:07:25 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Najprosciej to bagnetem  :P
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

dziwny odgłos dochodzący z okolic kolektora ssącego w GSI
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 27, 2008, 20:25:00 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
ale przecież jak odpalisz silnik to normą jest że na bagnecie ci olej podskoczy bo pompa zrobi ciśnienie .
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

dziwny odgłos dochodzący z okolic kolektora ssącego w GSI
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 27, 2008, 20:25:51 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ale jak go zgasisz to pompa już nie chodzi.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

dziwny odgłos dochodzący z okolic kolektora ssącego w GSI
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 27, 2008, 20:33:34 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
poziom oleum sprawdza się zawsze przed uruchomieniem silnika. po wyłączeniu silnika, zanim olej ścieknie do miski to bagnet długo pokazuje, że oleju jest za mało.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

dziwny odgłos dochodzący z okolic kolektora ssącego w GSI
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 27, 2008, 20:37:06 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Olej można sprawdzać po 10 minutach od zgaszenia silnika. wrb, polemizowałbym, że jest za mało oleju - jest go za dużo - rozbryzgany olej jest na całej części bagnetu, która jest w misce olejowej.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

dziwny odgłos dochodzący z okolic kolektora ssącego w GSI
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 27, 2008, 20:39:57 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
No i właśnie o to chodzi o czym piszecie. Wycieramy bagnet, sprawdzamy olej i oleju powinno być mniej. Jeśli jest więcej to już wszystko wiadomo :)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)