Autor Wątek: Kolejność wtyczek wtryskiwaczy w GSI  (Przeczytany 2851 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kolejność wtyczek wtryskiwaczy w GSI
« dnia: Sierpień 21, 2008, 12:10:09 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Witam
Czy kolejność wtyczek  ma jakieś znaczenie w wielopunkcie czy też żadnego?. Z moich obserwacji pracy silnika wynika że raczej nie ma żadnego ale mogę sie mylić czy ktoś wie coś na ten temat?
dodam tylko że fabryka w żaden sposób nie oznakowała wtyczek ani symbolem literowym ani cyfrowym, do tego nie ma nic na ten temat w trzeciaku ani morawskim.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Kolejność wtyczek wtryskiwaczy w GSI
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 21, 2008, 20:39:46 pm »

wiciu

  • Gość
nie wiem czy kolejność ma jakieś znaczenie, ale z tego co pamiętam to długość tych kabli i kolejność wychodzenia z wiązki pod kol ssącym powinna wskazywać, który i gdzie podpiąć

u mnie dodatkowo jeszcze są podpięte przez emulator wtryskiwaczy (do gazu), ale jeśli chcesz to mogę zerknąć jak mam podpięte u siebie

może znajdziesz jeszcze coś tutaj:
http://www.osi.pl/~waniol/rozne/polonez/

Kolejność wtyczek wtryskiwaczy w GSI
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 21, 2008, 20:50:31 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3834
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Chyba raczej mają jakieś znaczenie, patrząc z punktu widzenia komputera, który podaje napięcie np. na wtryskiwacze 1 i 4 cylindra. Jeśli pozamieniamy wtyczki to np. będzie wtryskiwał do 1 i 3... co raczej nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem. Ja raczej zostawiłbym tak jak było...  :D  Tak jak mówi wiciu, długość i miejsce wychodzenia z wiązki wskazuje od którego wtryskiwacza są.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Kolejność wtyczek wtryskiwaczy w GSI
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 21, 2008, 20:55:23 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Multec, Chyba nie ma znaczenia, bo to jest MPI, a nie sekwencyjny wtrysk. Wszystkie wtryskiwacze działają równocześnie.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Kolejność wtyczek wtryskiwaczy w GSI
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 21, 2008, 21:03:45 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3834
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Z tym akurat się nie zgodzę... Jest to wtrysk półsekwencyjny...
Cytat z Trzeciaka :
"Układ Multec XM jest wielopunktowym wtryskiem półsekwencyjnym typu przerywanego. Oznacza to, że paliwo jest podawane porcjami do cylindrów przez wtryskiwacze włączane parami, jednocześnie do cylindrów 1 i 4, a następnie do cylindrów 2 i 3.
Strona 401 w Trzeciaku...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Kolejność wtyczek wtryskiwaczy w GSI
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 21, 2008, 21:16:59 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
robiłem kombinacje  i nie ma znaczenia jaka kostka do jakiego wtrysku. długość przewodów daje możliwość podpięcia prawie jak sie chce wtyczkę z 1 można wpiąć nawet na 3
teraz doczytałem w trzeciaku na 404 stronie że jednak wtryskiwacze uruchamiane są parami co 180• obrotu wału korbowego.
dlaczego ta dziadowska fabryka nie oznaczyła wtyczek :evil:
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Kolejność wtyczek wtryskiwaczy w GSI
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 21, 2008, 21:27:00 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3834
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "Mariusz#1926"
dziadowska fabryka

Eeee...  :P
Ja tam jestem zdania, że powinno być tak jak fabrycznie, ale rzeczywiście głupota nie oznaczyć tych wtyczek... ja jak rozbiorę kolektor to do każdego przylepie sobie karteczkę z cyfrą...  :twisted:
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Kolejność wtyczek wtryskiwaczy w GSI
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 21, 2008, 21:32:29 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
doszłem przed chwilą po kolorze przewodu są  wtyczki w kolorach
 1 wtrysk błękitny  i zielono -biały
2 wtrysk pomarańczowy i zielono-biały
3 wtrysk pomarańczowy i zielono-biały
4 wtrysk  błękitny  i zielono -biały
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Kolejność wtyczek wtryskiwaczy w GSI
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 22, 2008, 22:53:40 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Problem jak rozumiem rozwiązany = zamykam
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;