Autor Wątek: Problemy ze sprzęgłem i skrzyią biegów  (Przeczytany 3901 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problemy ze sprzęgłem i skrzyią biegów
« dnia: Sierpień 26, 2008, 06:56:43 am »

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Pierwszy problem to taki, że czasami podczas powolnego płynnego ruszania czuć mocne poszarpywanie. To sprzęgło, czy elastyczne sprzęgło na wale, bo ktoś powiedział mi, że to może być to drugie. Zwykłe sprzęgło i tak jest już do wymiany.

Co do skrzyni. Na luzie odpalam samochód i chcę wrzucić wsteczny - zgrzytanie, tak jakby skrzynia była napędzana. Wina sprzęgła?

I ostatni problem. Chcą zredukować przy prędkości licznikowej 45-50 km/h na II bieg jest zgrzyt. Da się wrzucić bieg ale jest to odczuwalne i nieprzyjemne. Czy warto wyjmować skrzynię, żeby wymienić synchronizator II biegu? Mam jeszcze pytanie od strony praktycznej. Czy te naprawy dysponując najazdem i narzędziami oraz pomocą dwóch kolegów są do wykonania we własnym zakresie dla początkującego "mechanika" :P Pozdro i dzięki z góry za pomoc.
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

Problemy ze sprzęgłem i skrzyią biegów
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 26, 2008, 07:17:16 am »

Offline Adim

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 128
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mazda 626 GE 1.8 1994
A może masz za mało sprzęgło podciągnięte i dlatego zgrzyta, może już się kończy.
Co do wymiany sprzęgła powinieneś bez problemu poradzić sobie z tym. Ja swojego czasu wymieniałem skrzynie biegów i sprzęgło tylko na lewarku i kobyłkach i też dało rade.
Moje auta: FSO Polonez 1.5 SLE 1989, FSO Polonez Caro 1.6 GLE 1995, FSO Polonez Caro Plus 1.4 MPi 1997,  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 2001 :)
Aktualnie: Mazda 626 GE 1.8 1994

Problemy ze sprzęgłem i skrzyią biegów
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 26, 2008, 19:01:36 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
A jak się wogóle podciąga sprzęgło ? I jak to zrobić żeby się czasami nie zaczęło ślizgać?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problemy ze sprzęgłem i skrzyią biegów
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 26, 2008, 21:07:40 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "matucha"
A jak się wogóle podciąga sprzęgło

Na łapie sprzęgła masz możliwość regulacji linki. O ile dobrze pamiętam potrzebne klucze to 17mm i 15mm albo 15mm i 13mm.
Ogólnie powinno być tak by pedał sprzęgła był na równo z pedałem hamulca.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Problemy ze sprzęgłem i skrzyią biegów
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 27, 2008, 07:08:07 am »

Offline Adim

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 128
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mazda 626 GE 1.8 1994
Potrzeba klucz 17 i 13
Moje auta: FSO Polonez 1.5 SLE 1989, FSO Polonez Caro 1.6 GLE 1995, FSO Polonez Caro Plus 1.4 MPi 1997,  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 2001 :)
Aktualnie: Mazda 626 GE 1.8 1994

Problemy ze sprzęgłem i skrzyią biegów
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 27, 2008, 14:25:16 pm »

Sebaaa

  • Gość
Cytat: "jimo#1921"
Cytat: "matucha"
A jak się wogóle podciąga sprzęgło

Na łapie sprzęgła masz możliwość regulacji linki. O ile dobrze pamiętam potrzebne klucze to 17mm i 15mm albo 15mm i 13mm.
Ogólnie powinno być tak by pedał sprzęgła był na równo z pedałem hamulca.

U mnie jest troche wyzej niz pedał hamulca, a przy wrzucaniu wstecznego zgrzyta albo czesto nei da sie wrzucic trzeba puscic sprzegło i znowu.

Problemy ze sprzęgłem i skrzyią biegów
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 27, 2008, 14:30:56 pm »

Offline Adim

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 128
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mazda 626 GE 1.8 1994
Ja mam tak samo z tym wstecznym ale i w innych  poldakach którymi jeżdziłem też tak  było, to wynika zę bieg wsteczny nie jest zsynchronizowany wałki w skrzynie biegów muszą sie całkowicie zatrzymać aby o włączyć inaczej zazgrzyta.
Taka sama przypadłość była w Fiatach 126p z jedynką.
Moje auta: FSO Polonez 1.5 SLE 1989, FSO Polonez Caro 1.6 GLE 1995, FSO Polonez Caro Plus 1.4 MPi 1997,  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 2001 :)
Aktualnie: Mazda 626 GE 1.8 1994

Problemy ze sprzęgłem i skrzyią biegów
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 27, 2008, 18:26:02 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "Adim"
Taka sama przypadłość była w Fiatach 126p z jedynką.


Tam to były koła o zębach prostych nawet ;) Stąd ten charakterystyczny dźwięk na jedynce.

U mnie właśnie linka jest praktycznie do końca, pedał stoi na równo z hamulcem, więc myślę że tak powinno być. Chodzi o to, że sprzęgło nie łapie pod koniec, tylko mniej więcej w połowie zakresu już.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)