Autor Wątek: Instalacja elektyczna w instalacji gazowej  (Przeczytany 4380 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Instalacja elektyczna w instalacji gazowej
« dnia: Sierpień 27, 2008, 17:45:18 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania na forum, więc zakładam nowy temat.
Otóż chodzi mi o to, iż montuje u siebie w polonezie używaną instalację gazową. O ile bez większych problemów radzę sobie z częścią mechaniczną przedsięwzięcia to z częścią elektryczną mogę mieć trochę problemów.
Posiadana przezemnie instalacja posiada 4 zawory sterowane elektrycznie, gazowy na butli, gazowy w komorze silnika przed reduktorem, gazowy "na" reduktorze i ostatni zawór od benzyny. W centralce jest przełącznik trójpozycyjny ( "I", "0" oraz "II"). Moje pytanie brzymi, które zawory powinny być otwarte, a które zamknięte w zależności od położenia przełącznika.
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Re: Instalacja elektyczna w instalacji gazowej
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 27, 2008, 18:12:44 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "MaciejFSO"
Nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania na forum, więc zakładam nowy temat.
Otóż chodzi mi o to, iż montuje u siebie w polonezie używaną instalację gazową. O ile bez większych problemów radzę sobie z częścią mechaniczną przedsięwzięcia to z częścią elektryczną mogę mieć trochę problemów.
Posiadana przezemnie instalacja posiada 4 zawory sterowane elektrycznie, gazowy na butli, gazowy w komorze silnika przed reduktorem, gazowy "na" reduktorze i ostatni zawór od benzyny. W centralce jest przełącznik trójpozycyjny ( "I", "0" oraz "II"). Moje pytanie brzymi, które zawory powinny być otwarte, a które zamknięte w zależności od położenia przełącznika.


I- benzyna - wszytskie od gazu zamknięte - otwarty elektrozawór na przewodzie paliwowym
0- zamknięty zawór na przewodzie benzynowym, otwarty zawor na butli oraz ten gazowy w komorze silnika przed reduktorem
II- wszystkie gazowe otwarte, zamknięty zawór benzynowy

Ja bym to tak rozwiązał. Dla pewności punktu "0" niech jakiś gaziarz się wypowie :P
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Instalacja elektyczna w instalacji gazowej
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 27, 2008, 18:43:03 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Zastanawiałem się właśnie czy dla "0" w centralce nie podłączyć tak aby wszystkie zawory były zamknięte, ewentualnie benzynowy otwarty.
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Instalacja elektyczna w instalacji gazowej
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 27, 2008, 19:41:36 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "MaciejFSO"
Zastanawiałem się właśnie czy dla "0" w centralce nie podłączyć tak aby wszystkie zawory były zamknięte, ewentualnie benzynowy otwarty.

No jak!? Jak masz gaźnik to musisz mieć przecież jakąś opcję by wypalić mieszankę przed przejściem na lpg. Dlatego właśnie jest "0". Zamyka wtedy benzynowy, natomiast by lpg było tuż tuż parownika - otworzyłbym zawór na butli i ten przed reduktorem. Dopiero w pozycji II dodatkowo otworzył ten na reduktorze.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Instalacja elektyczna w instalacji gazowej
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 27, 2008, 19:43:55 pm »

marcij

  • Gość
hmm , nie wiem jak to dokaldnie jest w gaznikach, ale jak masz sprawna gotowa centralke to poprostu podpinasz pod niebieski kabelek wszystkie elektrozawory gazowe  (te 3 ktore wymieniles), a pod zolty elektrozawor benzynowy. Jesli dodatkowo nie masz schematu elektrycznego , to powiem Ci ze pod czarny oczywiscie masa , a czerwony zasilanie po kluczyku. Pozatym brazowy to impuls zplonu (nie wiem czy w gazniku potrzebny , bo uzywany do automatycznego przelaczania na gaz po osiagnieciu danych obrotow, przy gazniku chyba nie wystepuje), a bialy to kontrolka rezerwy.i to chyba bedzie tyle. Instalacja w kazdym razie bardzo prosta.

Instalacja elektyczna w instalacji gazowej
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 27, 2008, 19:51:26 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Cytat: "jimo#1921"
No jak!? Jak masz gaźnik to musisz mieć przecież jakąś opcję by wypalić mieszankę przed przejściem na lpg. Dlatego właśnie jest "0". Zamyka wtedy benzynowy, natomiast by lpg było tuż tuż parownika - otworzyłbym zawór na butli i ten przed reduktorem. Dopiero w pozycji II dodatkowo otworzył ten na reduktorze.

Fakt, o tym nie pomyślałem. Ale dopiero uczę się o instalacji lpg, więc proszę o wyrozumiałość! ;)

Cytat: "marcij"
hmm , nie wiem jak to dokaldnie jest w gaznikach, ale jak masz sprawna gotowa centralke to poprostu podpinasz pod niebieski kabelek wszystkie elektrozawory gazowe  (te 3 ktore wymieniles), a pod zolty elektrozawor benzynowy. Jesli dodatkowo nie masz schematu elektrycznego , to powiem Ci ze pod czarny oczywiscie masa , a czerwony zasilanie po kluczyku. Pozatym brazowy to impuls zplonu (nie wiem czy w gazniku potrzebny , bo uzywany do automatycznego przelaczania na gaz po osiagnieciu danych obrotow, przy gazniku chyba nie wystepuje), a bialy to kontrolka rezerwy.i to chyba bedzie tyle. Instalacja w kazdym razie bardzo prosta.

Posta wiem, ale nawet w tak prostej instalacji można namieszać jak się nie wie co i jak. ;) Dzięki napewno skorzystam z porad. Już w sobotę sie dowiem czy dobrze podłączyłem. :P
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Instalacja elektyczna w instalacji gazowej
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 28, 2008, 19:22:17 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
na pozycji zero, tak jak nazwa wskazuje- wszystko zamknięte, z resztą nie ma innej możliwosci podłaczenia.

co do kabla impulsu zapłonu- jest podłaczony do cewki zapłonowej na przewodzie sygnałowym-jest po to by gdy przekrecisz stacyjkę, wlaczona jest pozycja GAZ to po ok 10 s zamykaja sie elektrozawory od gazu- by ten niepotrzebnie gdy silnik nie pracuje nie leciał.

co wiecej jesli go nie podłaczysz to po odpaleniu auta po tym wlasnie czasie zgasnie na gazie i tyle z jazdy :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Instalacja elektyczna w instalacji gazowej
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 29, 2008, 18:51:41 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Cytat: "Zoltanno#1930"

co do kabla impulsu zapłonu- jest podłaczony do cewki zapłonowej na przewodzie sygnałowym-jest po to by gdy przekrecisz stacyjkę, wlaczona jest pozycja GAZ to po ok 10 s zamykaja sie elektrozawory od gazu- by ten niepotrzebnie gdy silnik nie pracuje nie leciał.

Kabel podłączony jest na cewce na wejście sygnału z modułu, tak?
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Instalacja elektyczna w instalacji gazowej
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 29, 2008, 21:13:14 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
MaciejFSO, masz przewód podciśnieniowy od parownika do kolektora??

Cytat: "Zoltanno#1930"
na pozycji zero, tak jak nazwa wskazuje- wszystko zamknięte,
.
ja miałem bez przewodu w DFie

lewe położenie: włączony gaz. Po włczeniu zapłonu przez chwilkę podaje gaz otwierająsie wszystkie zawory gazowe po chwil zamyka sie na parowniku.  otwiera sie poniownie przy odpalaniu (po podaniu sygnału z cewki zapłonowej)

pozycja srodkowa: dwie opcje
1) z palia na gaz>>> zamknięte wszystkie elektrozawory
2) z gazu na paliwo>>otwarte wszystkie zawory ( dzieki temu przy przełączaniu nie było "dziury" dso monetu  napompowania paliwa)

prawe połozenie > otwarty zawór paliwa
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Instalacja elektyczna w instalacji gazowej
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 30, 2008, 15:40:09 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Daro, nie rozumiem pytania. Czy chodzi Ci o przewody z parownika do miksera, czy o coś innego?
Wszystkie przewody podłączone bardzo ładnie - tylko, że centralka chyba jest zepsuta i nic nie działa. :cry:
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Instalacja elektyczna w instalacji gazowej
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 07, 2008, 21:59:01 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
dzis odgrzebałem temat.
MaciejFSO, codzi mi o to, ze w gaźniku mogą być 2 rodzaje reduktorów.
1) który posiadał dodatkowy przewód podcisnieniowy, który idzie z parownika do kolektora ssącego. Podciśninie z w kolektorze uruchamia wypływ gazu. centralka badrzo prosta. praktycznie przełaczik
2) podobny jak pierwszy tylko zamiast przwodu posiada dodatkowy elektrozawór na który centralka podaje prad po pojawieniu się sygnału z cewki zapłonowej.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Instalacja elektyczna w instalacji gazowej
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 09, 2008, 20:20:48 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
no nie do końca . Dodatkowy "elektrozawór " który tak naprawde jest mechaniczno elektronicznym popychaczem był stosowany w układach pneumatycznych z racji tego że silniki miały problemy z wytworzeniem podciśnienia potrzebnego do podania dawki rozruchowej . Wiec ten elektrozawór z boku parownika odpowiadał za wciśnięcie membranki i wpuszczenie gazu . Sterowanie dod . przyciskiem w centralce tzw "dopalanie" :) często stare instalki lovato i brc . Potem stworzono inny system który był oparty o cenrtalkę z układem czasowym . po przekręceniu stacyjki :
- włączała elektrozawory na butli przwodzie i parowniku na okres ustawiony przez użytkownika
- po upłynięciu czasu wyłączała wszystkie elektrozawory .
- po otrzymaniu sygnału z ujemnego bieguna cewki ponownie otwierała zawory .
I tylko
w następnych rzutach dorzucono sterownik lambda i emulator sondy i w końcu ktoś wpadł na pomysł żeby zrobić z tego jedną całość i tak trwa do dzisiaj .
A co do samej czasówki to wymusiło ją życie ponieważ niesprawne membrany i zaworki membran powodowały przedostawanie sie oparów gazu do miski olejowej i w efekcie często kończyło sie to eksplozją . Widziałem taki pokaz właśnie w DF jak korek oleju poleciał na 100 metrów w dal i pękła pokrywa zaworów .

Instalacja elektyczna w instalacji gazowej
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 09, 2008, 21:30:08 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
diodalodz,jesli to to samo ,to czemu są inne redyktory?
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Instalacja elektyczna w instalacji gazowej
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 09, 2008, 22:08:01 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
I właśnie posiadam taką centralkę, która potrzebuje do otwarcia zaworów gazowych sygnału z układu zapłonowego. Udało się uruchomić instalację, nie obyło się bez rozebrania centralki i sprawdzania po kolei, który styk jest od czego. Ale się udało. :)
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Instalacja elektyczna w instalacji gazowej
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 10, 2008, 12:08:31 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
hm
dlaczego są inne? ano dlatego że w jednym nie ma ukł czasowego i gaz jest blokowany podciśnieniem a w drugim jest układ czasowy który zamyka wszystkie zawory .

Instalacja elektyczna w instalacji gazowej
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 10, 2008, 18:10:05 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Panowie, pytanie powiązane z tematem LPG, ale już nie o elektrykę. Chodzi mianowicie o to jak podłączyć ogrzewanie reduktora, gdzie sie podpiąć w układ chłodzenia?
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Instalacja elektyczna w instalacji gazowej
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 10, 2008, 20:38:13 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
wyjście wody robisz sobie za krućcem wychodzącym z głowicy (wstawiasz trójnik) i powrót wody w powrót wody z nagrzewnicy też trójnik wkładasz i jazda .

Instalacja elektyczna w instalacji gazowej
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 10, 2008, 22:24:28 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "diodalodz"
wyjście wody robisz sobie za krućcem wychodzącym z głowicy (wstawiasz trójnik) i powrót wody w powrót wody z nagrzewnicy też trójnik wkładasz i jazda .


duzo lepiej jest wąz idący od obudowy termostatu do koletrora dolotowego(ogrzewanie kolektora) przeciąc i parownik wpiąc szeregowo-zawsze duzo lepiej niz rownolegle przez trojniki.
pozatym montaz prosty
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Instalacja elektyczna w instalacji gazowej
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 10, 2008, 23:06:56 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Zoltanno#1930, tak właśnie się nad tym zastanawiałem. Jutro mam nadzieję uruchomić juz instalację gazową i cieszyć się muchozolowym zasilaniem! ;)
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Instalacja elektyczna w instalacji gazowej
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 10, 2008, 23:08:27 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "MaciejFSO"
Jutro mam nadzieję uruchomić juz instalację gazową i cieszyć się muchozolowym zasilaniem! ;)


bedziemy sie cieszyć razem z tobą :) gaz rulez :P
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r