Autor Wątek: Wyciek! Pilna sprawa.  (Przeczytany 2280 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wyciek! Pilna sprawa.
« dnia: Sierpień 28, 2008, 19:53:07 pm »

Canudo

  • Gość
Otóż mój Rover z Elpigazem zaczął na mnie syczeć! Zaglądam pod maskę, a tam groza:



...i trochę bliżej:



...i zupełnie z bliska:



A to już po zakręceniu przewodu "out" przy butli:



Gaz skraplał się przy tej właśnie śrubie. Przy okazji - czy ktoś może mi powiedzieć jak się nazywa i za co odpowiada ukazana część? Dzięki z góry.
Edit: oczywiście mile widziane rady - co to jest, czym spowodowane, czy da się to jakoś naprawić (i za ile). No i podstawowe pytanie - czy mogę jeździć póki co na benzynie? Dzięki.

Wyciek! Pilna sprawa.
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 28, 2008, 21:21:15 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
No a to nie jest zwykła puszka filtra gazu?
Być może słabo dokręcone. Jak pencło to trzeba będzie całą obudowę wymienić na nową.
 Na benzynie możesz śmiało jeździć jak zakręcisz w butli zawór.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Wyciek! Pilna sprawa.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 16, 2008, 20:26:51 pm »

bodzio82

  • Gość
Canudo, najprostszym sposobem sprawdzic gdzie ucieka gaz jest nic innego jak odpalic auto do butelki np po clinie wlac ludwik i zmieszac z woda i popsiukac na czesci gdzie jest filt gazu tzn obudowa,popsiukac na laczenia rurek od gazu widac bedzie bable jesli jest nieszczelnosc. To  jest obudowa filterka gazu,od dolu widac srube zeby wykrecic obudowe i dostac sie do filtra gazu, a ta sruba u gory zaslepia otwor po czpieniu na ktorym byla cewka odcinajaca gaz czyli calosc nazywa sie elektrozawor,ktorego ktos sie pozbyl bo widocznie byl walniety ,takie jest moje zdanie ale oczywiscie moge sie mylic

Wyciek! Pilna sprawa.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 16, 2008, 20:46:26 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
hm generalnie to jeśli coś się stało to mogł się porozkręcać sam elektrozawór od wibracji . Zazwyczaj trzonek na którym jest cewka elektromagnesu jest wykręcany z reszty korpusu . Wszędzie tam są oringi albo aluminiowe podkładki . Sytuacja jest do opanowania jeśli zlokalizujesz wyciek .
a jak nie to można wsadzić coś takiego o ile wyjścia są pod tymi samymi kontami . gwinty zazwyczaj są jednakowe uszczelniane na stożek ( nypel) a przewody są uszczelniane beczułkami które są w komplecie .
http://www.allegro.pl/item435657689_elektrozawor_lpg_lovato.html
tylko przed zakupem sprawdź średnicę swoich rurek od LPG generalnie gro w polsce to 6 ale bywają i 8 i jest zonk .

Wyciek! Pilna sprawa.
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 16, 2008, 21:16:33 pm »

bodzio82

  • Gość
diodalodz, generalnie to ja tam nie widze elektrozaworu bo nie ma czpienia jak ty nazwales trzonek , nie ma cewki a elektrozawor bez cewki nie moze dzialac
NA BANK MIEDZ MA 6MM .8MM daje sie od wlewu do butli ,od butli do przodu auta prowdzi sie miedzia o srednicy 6mm

Wyciek! Pilna sprawa.
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 16, 2008, 21:59:56 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "bodzio82"
NA BANK MIEDZ MA 6MM .8MM daje sie od wlewu do butli ,od butli do przodu auta prowdzi sie miedzia o srednicy 6mm


nie zawsze występują rownież węze o srednicy 8mm doprowadzane do parownika. najczęsciej przy parownikach wiekszej mocy. to tak dla informacji
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Wyciek! Pilna sprawa.
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 17, 2008, 12:02:01 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
trzeba poczeka
Cytat: "bodzio82"
generalnie to ja tam nie widze elektrozaworu bo nie ma czpienia jak ty nazwales trzonek , nie ma cewki a elektrozawor bez cewki nie moze dzialac

ja tam widze . poczekajmy aż wypowie sie zainteresowany .