Autor Wątek: 1,6 16v ECUMASTER  (Przeczytany 4815 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1,6 16v ECUMASTER
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 05, 2008, 10:59:19 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Z sondą szerokopasmową nie jest już tak łatwo jak ze zwykłą - jeśli kontroller świnki bezpośrednio obsługuje takową i ma do niej wejsćie to powinno działać , jak nie to niestety potrzebny będzie kontroller AFR do obsługi sondy szerokopasmowej.
Sama sonda szerokopasmowa nie generuje żadnego napięcia na swoim wyjściu ,lecz działa w ten sposób że ,na jej jednej części utrzymuje się stałem napięcie natomiast prąd potrzebny do utrzymania tego napięcia jest w jakimś stopniu proporcjonalny do skłądu mieszanki. Po za tym żeby to działało to musi być spełniony jeszcze jeden warunek - sama sonda musi mieć odpowiednią temp pracy - a bez niej podając napięcie można uszkodzić samą sondę. Sam kontroller po poborze prądu przez grzałkę (której opór się zmienia wraz z jej temperaturą) niejako kontroluje jej temperaturę i jeśli jest odpowiednia to podaje napięcie na jej elektrody. Żeby było śmieszniej to sama sonda jest kalibrowana fabrycznie  i posiada rezystor ,którego wartość jest dobierana w trakcie testów sondy , a on sam koryguje nastawy kontrollera AFR. Wiem że to troszkę zagmatwane ale gdyby to było proste to poldek EFI miałby już pełne AFR - sama sonda z audi 1.8T już leży na półce i czeka na kontroller .....
"jest ryzyko , jest zabawa"

1,6 16v ECUMASTER
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 05, 2008, 13:07:19 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no to rzeczywiscie jest maly problem

Van#1860,  jak ci zwykla pokazuje ubogo ,gdy masz bogato to jest uszkodzona/zuzyta i po wymianie na nowa bedzie dobrze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

1,6 16v ECUMASTER
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 05, 2008, 17:20:38 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
sonda jest zmieniona i to samo ale nie o to w temacie chodzi. potrzebna szerokopasmowa do strojenia. pytam cy ktoś wie może jak zbudować taki kontroler

1,6 16v ECUMASTER
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 06, 2008, 09:09:51 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Schamaty mam ale są 2 wersje - prostsza na mikroprocesorze ale nie mam wsadu i bardziej skomplikowana analogowa ale dużo elementów , kiedyś wreszcie muszę się zabrać za skompletowanie części i spróbować wykonać taki kontroller.
"jest ryzyko , jest zabawa"

1,6 16v ECUMASTER
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 06, 2008, 11:41:19 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
no widzisz , w erze dolara za 2zł można było za dobre pieniądze (~600 zl) za nabyć innovate lc1 , teraz sam sobie w brodę pluje bo teraz już w Polsce wołają za to ~900 a sciagajac samemu z usa wychodzi nie wiele taniej .

1,6 16v ECUMASTER
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 08, 2008, 08:57:29 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "święty"
Schamaty mam ale są 2 wersje - prostsza na mikroprocesorze ale nie mam wsadu i bardziej skomplikowana analogowa ale dużo elementów , kiedyś wreszcie muszę się zabrać za skompletowanie części i spróbować wykonać taki kontroller.

A można prosić te schemaciki to moze coś się wyduma...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.