Tak jak obiecałem w wątku o regulacji zaworów tak uczyniłem. Mały poradnik jak wymienić pasek rozrządu w OHV. Jeśli coś pominąłem to poprawcie mnie :D
1. podnosimy maskę
2. luzujemy śrubę dolną alternatora (nr 2) około 1 obrotu (klucz 19 bardzo przydatna jest w tym miejscu nasadówka)
3. luzujemy śrubę naciągu paska alternatora (nr 1) i odchylamy alternator w stronę silnika (klucz 17 2 sztuki aby przytrzymać śrubę i kręcić nakrętką)
4. zdejmujemy pasek klinowy, jeśli posiadamy wspomaganie kierownicy lub klimę to należy w analogiczny sposób zdjąć paski które je napędzają.
5. odkręcamy koło pasowe paska klinowego (nr 3) znajdujące się na wale korbowym. Zazwyczaj jest mocno dokręcone i trzeba mieć spory klucz. Jest na to kilka sposobów, albo kawał porządnej rury do klucza i auto na wysokim biegu z zablokowanymi kołami albo zakładamy klucz na śrubę podkładamy kawałek deski blokujemy go o budę auta i lekko ruszamy rozrusznikiem (nie sprawdzałem tej metody ale wiem że znajomi taksówkarze tak robili ) (potrzebny mocny klucz 38)
6. Zdejmujemy koło i odkręcamy śruby mocujące osłonę rozrządu (nr 4). kilka śrub nie wszystkie widoczne na fotce (klucz 10) zdejmujemy osłonę, jak się przykleiła i nie chce zejść to pomagamy jej lekko śrubokrętem.
7. Jeśli poza paskiem chcemy wymienić również koła pasowe to odkręcamy śruby które je mocują (nr 5 i 6) (na fotce już wykręcone i nie pamiętam jaki tam idzie klucz) wkładając małe koło nalezy uważać aby nie uszkodzić uszczelniacza w który ono wchodzi , można tę powierzchnie która tam wchodzi lekko!! nasmarować olejem silnikowym np 2 kropelki z bagnetu ale tak amy nie ubrudzić olejem zębów koła.
8. jeśli wymieniliśmy koła możemy je dokręcić na gotowo przystąpić do dalszej pracy i pominąć kolejny punkt
9. Jeśli zostawiamy stare koła to należy je umyć z pozostałości starego paska możemy do tego użyć czystej szmaty lekko nasączonej w nitro lub acetonie i dokładnie czyścimy każdy rowek.
10. ustawiamy koła na tzw znaki tak aby znak 7 i 8 oraz osie kół tworzyły jedną linię
11. zakładamy pasek (powinien wejść dość ciasno) sprawdzamy czy koła nadal są na znakach i czy nie przestawiły się w czasie wkładania paska, jeśli coś jest nie tak zdejmujemy pasek i wracamy do punktu 10.
12. montujemy wszystko w odwrotnej kolejności jak zdejmowaliśmy ( osłona, koło pasowe paska klinowego, pasek klinowy) naciągamy pasek klinowy i blokujemy alternator pasek klinowy powienien być naciągnięty z wyczuciem tak aby dało się go palcem ugiąć i 1...1,5 cm
13. profilaktycznie obracamy silnikiem (np kluczem za nakrętkę koła pasowego na wale) lub pchając auto na wysokim biegu jeśli nic nie wzbudza naszych podejrzeń to odpalamy i cieszymy się dobrze wykonaną robotą.