Autor Wątek: PASEK ROZRZĄDU - Wymiana  (Przeczytany 13180 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

WKLIW

  • Gość
PASEK ROZRZĄDU - Wymiana
« dnia: Wrzesień 05, 2008, 09:44:53 am »
Tak jak obiecałem w wątku o regulacji zaworów tak uczyniłem.  Mały poradnik jak wymienić pasek rozrządu w OHV. Jeśli coś pominąłem to poprawcie mnie :D

1. podnosimy maskę ;)
2. luzujemy śrubę dolną alternatora (nr 2) około 1 obrotu (klucz 19 bardzo przydatna jest w tym miejscu nasadówka)
3. luzujemy śrubę naciągu paska alternatora (nr 1) i odchylamy alternator w stronę silnika (klucz 17 2 sztuki aby przytrzymać śrubę i kręcić nakrętką)

4. zdejmujemy pasek klinowy, jeśli posiadamy wspomaganie kierownicy  lub klimę to należy w analogiczny sposób zdjąć paski które je napędzają.
5. odkręcamy koło pasowe paska klinowego (nr 3) znajdujące się na wale korbowym. Zazwyczaj jest mocno dokręcone i trzeba mieć spory klucz. Jest na to kilka sposobów, albo kawał porządnej rury do klucza i auto na wysokim biegu z zablokowanymi kołami albo zakładamy klucz na śrubę podkładamy kawałek deski blokujemy go o budę auta i lekko ruszamy rozrusznikiem (nie sprawdzałem tej metody ale wiem że znajomi taksówkarze tak robili ) (potrzebny mocny klucz 38)  
6. Zdejmujemy koło i odkręcamy śruby mocujące osłonę rozrządu (nr 4). kilka śrub nie wszystkie widoczne na fotce (klucz 10) zdejmujemy osłonę, jak się przykleiła i nie chce zejść to pomagamy jej lekko śrubokrętem.


7. Jeśli poza paskiem chcemy wymienić również koła pasowe to odkręcamy śruby które je mocują (nr 5 i 6) (na fotce już wykręcone i nie pamiętam jaki tam idzie klucz) wkładając małe koło nalezy uważać aby nie uszkodzić uszczelniacza w który ono wchodzi , można tę powierzchnie która tam wchodzi lekko!! nasmarować olejem silnikowym np 2 kropelki z bagnetu ale tak amy nie ubrudzić olejem zębów koła.

8. jeśli wymieniliśmy koła możemy je dokręcić na gotowo przystąpić do dalszej pracy i pominąć kolejny punkt
9. Jeśli zostawiamy stare koła to należy je umyć z pozostałości starego paska możemy do tego użyć czystej szmaty lekko nasączonej w nitro lub acetonie i dokładnie czyścimy każdy rowek.
10. ustawiamy koła na tzw znaki tak aby znak 7 i 8 oraz osie kół tworzyły jedną linię

11. zakładamy pasek (powinien wejść dość ciasno)  sprawdzamy czy koła nadal są na znakach i czy nie przestawiły się w czasie wkładania paska, jeśli coś jest nie tak zdejmujemy  pasek i wracamy do punktu 10.
12. montujemy wszystko w odwrotnej kolejności jak zdejmowaliśmy ( osłona, koło pasowe paska klinowego, pasek klinowy) naciągamy pasek klinowy i blokujemy alternator pasek klinowy powienien być naciągnięty z wyczuciem tak aby dało się go palcem ugiąć i 1...1,5 cm
13. profilaktycznie obracamy silnikiem (np kluczem za nakrętkę koła pasowego na wale) lub pchając auto na wysokim biegu jeśli nic nie wzbudza naszych podejrzeń to odpalamy i cieszymy się dobrze wykonaną robotą.

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2698
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
PASEK ROZRZĄDU - Wymiana
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 05, 2008, 12:44:39 pm »
No to następną wymianę paska chyba zrobię sam :P
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

WKLIW

  • Gość
PASEK ROZRZĄDU - Wymiana
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 05, 2008, 15:05:17 pm »
tak mi się przypomniało
Są 2 rodzaje pasków i kół zębatych do poloneza:
1. Starsze poldki i pierwsze caro (mr93 też) mają pasek z zębami o przekroju prostokątnym
i takie same koła
2. Nowsze (nie wiem od którego roku) z zębami o przekroju półokrągłym

PASKÓW TYCH W ZADNYM WYPADKU NIE WOLNO STOSOWAĆ ZAMIENNIE!!

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2695
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
PASEK ROZRZĄDU - Wymiana
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 14, 2008, 01:49:15 am »
Jest protsza metoda stosowana w silnikach gdzie nie ma znaków- robisz kolektorem znaki na kolach i obudowie  i zakladasz nowy pasek. Polecam tez przy okazji sprawdzic  stan uszczelnien walka i walu
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG