Autor Wątek: 1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu  (Przeczytany 4505 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu
« dnia: Wrzesień 07, 2008, 13:06:13 pm »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
Witam!  Mój problem polega na tym, że w czasie zmiany biegów, albo gdy zdejmuje nogę z gazu w momencie kiedy spadają obroty silnik nie potrafi utrzymać wolnych obrotów i po prostu gaśnie. Efekt ten występuje tylko podczas jazdy na benzynie, na gazie takie zjawisko nie ma miejsca. Najgorsze, że czasami wszystko jest ok, a czasami dzieje sie tak kilka razy w ciągu dnia. Zmieniłem silniczek krokowy, świece, przewody, wyczyściłem czujnik położenia wału i nadal bez zmian. Po odłączeniu sondy lambda nic sie nie zmienia. Po zalaniu V-POWER Racing  też się nic nie zmieniło tak więc wykluczam złe paliwo. Zaznaczę jeszcze, że silnik chodzi lepiej na wolnych obrotach gdy jest przełączony na gaz, na benzynie obroty ma dosyć nierównomierne ( silnik ma jakby czkawkę ). Co może być przyczyną tego gaśnięcia i nierównej pracy na benzynie? Pozdrawiam:)
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 07, 2008, 13:15:17 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
A auto wywala jakiś błąd?
Z najprostszych to zatkany filtr paliwa. Może być coś z pompą albo z regulatorem ciśnienia palwia.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 07, 2008, 13:34:17 pm »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
Nie, nie zgłasza żadnych błędów, a filtr paliwa był zmieniany ok. 10 tys. km temu wiec też bym go wykluczył.
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 07, 2008, 13:46:35 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Sprawdź zasilanie pompy paliwa i ewentualnie z domowych sposobów to jeszcze możesz sprawdzić wydajność pompy paliwa i to czy wtryskiwacze działają. Jak masz miernik to możesz sprawdzić też czujnik ciśnienia bezwzględnego.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 07, 2008, 15:19:20 pm »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
to że pompa paliwa jest słaba wiem od czasu, kiedy autko było na hamowni, z wykresów dało się dokładnie odczytać że od 5 tys. obr/min pompa już nie daje rady, ale to już dosyć duże obroty dla tego silnika wiec nie wiem sam czy ona już jest tak zjechana ze gaśnie już nawet na wolnych obrotach:/
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 07, 2008, 15:39:58 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Manometr i sprawdzić :) Ale to może być też regulator ciśnienia. Albo po prostu przewód gdzieś zagięty. Albo któryś wtryskiwacz padł. Sprawdź zasilanie pompy przy okazji może za niskie napięcie jest na pompie.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 07, 2008, 16:06:00 pm »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
Z tym manometrem będzie problem bo takowego nie posiadam;) Ze sprawdzeniem napięcia na pompie też nie wiem za bardzo jak to sprawdzić, może jakaś instrukcja:) A jeśli chodzi o wtryskiwacze to jak je można sprawdzić w domowych warunkach, coś może w tym być bo mój "genialny" poprzedni właściciel PN-a przeciął przewody elektryczne od jednego z wtryskiwaczy po czym je połączył skręcając jedynie odizolowane przewody, nie chciało mu się tego nawet zaizolować:/, poprawiłem to połączenie jednak mam i tak pewne wątpliwości odnośnie tego wtryskiwacza.
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 07, 2008, 17:15:37 pm »

polofix

  • Gość
moze miec tutaj znaczenie tez sonda lambda.cisnienie paliwa odpada bo na wolnych obrotach wystarcza niskie cisnienie.bo jezeli chodzi o wtryskiwacz to bez jednego tez bedzie chodzil prawie normalnie.a napewno niepowinien gasnac na wolnych.a gdyby byl uszkodzony czujnik polozenia przepustnicy to na gazie tez by szwankowal.

1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 07, 2008, 19:54:19 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
polofix, no to obalę to co powiedziałeś. Gdyby szwankowała lambda to wyskakiwałby błąd na prawie 100%, poza tym auto by raczej nie gasło. Odnośnie kłopotów z ciśnieniem to akurat tak się składa, że ciśnienie przy wszystkich obrotach jest stałe, a ilość mieszanki zależy od czasu otwarcia wtryskiwacza. Jeśli jeden wtryskiwacz jest walnięty z racji jak to wszystkich uświadomił kolega Multec mamy wtrysk półsekwencyjny, to na którąś parę cylindrów dostaniesz o połowę uboższą mieszankę. Jeśli chodzi o TPS, to tutaj jest raczej problem z przyspieszaniem. Na wolnych obrotach i tak daje sygnał 0V.

pawlack, żeby sprawdzić zasilanie pompy, to musisz wyjąć koło, tam masz pokrywę przykręconą i pod tym plastikowe łącze. Miernikiem sprawdzasz napięcie na tym przewodzie.

Żeby sprawdzić wtryskiwacz musiałbyś je odkręcić, załączyć na stałę pompę paliwa i pod sprawdzany wtryskiwacz podłączyć prąd z akumulatora. Jak poleci paliwo to wszystko ok. Ale to jest problemowe.
Łatwiej wyjąć wtyczkę i sprawdzić opór na wtryskiwaczu. Powinien być ok. 12 Ohm. I poziom zasilania wtryskiwacza. Wyjmujesz przekaźnik pompy paliwa i sprawdzasz pomiędzy nóżką opisaną 30 a masą gdzieś na aucie. Możesz to zrobić przed sprawdzaniem kostki z tyłu auta.

Dla sprawdzenia wydajności pompy paliwa odkręcasz wąż idący do listwy wtryskowej i pompa chodząc 30 ekund musiałaby Ci wtłoczyć do naczynia jakieś 0,75 dm^3.

Czujnik ciśnienia bezwzględnego - sprawdasz zasilanie. Powinno wynosić od 5-5,2V

[ Dodano: 07 Wrz 2008 20:26 ]
No i przy czujniku możesz jeszcze sprawdzić sygnał na wyjściu przy odłączonym przewodzie. Powinien być taki sam jak poziom zasilania.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 07, 2008, 20:26:22 pm »

polofix

  • Gość
chodzilo mi o to ze kolega pisal ze ma slaba pompe.czyli nie daje cisnienia np 3,2 bara tylko 2,5,a to jest odczuwalne dopiero powyzej 5tys obr tak jak w jego przypadku.no moze sie myle ale jezeli pompa byla slaba to moze teraz jest jeszcze slabsza i wlasnie to jest przyczyna zlych wolnych obrotow.

1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 07, 2008, 22:50:09 pm »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
Ok, złożyło się tak, że dziś miałem 200 km trasę, tak więc przed jej rozpoczęciem kupiłem środek STP do czyszczenia wtryskiwaczy, dolałem V Power - Racing do pełna:), no i zacząłem go trochę przeganiać na trasie na samej benzynie. Jak na razie mogę stwierdzić, że wolne obroty sie ustabilizowały, silnik ani razu nie zgasł oraz im więcej przejechanych kilometrów tym autko coraz lepiej się zbierało. Tak więc przyczyną mógł być zasyfiony układ, który może jakoś się oczyścił,  albo to był tylko jego lepszy dzień;) Pojeżdżę trochę na samej benzynie i będę mógł dokładniej stwierdzić czy dodanie tego środka pomogło. Jak nie to będę musiał posłuchać matuchy i sprawdzić układ.
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 07, 2008, 23:02:39 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
pawlack, dobrze zrobiles ze zalales tego preparatu -u mnie tez byla znaczna poprawa po tym(choc czesto smigam tez na benie,ale jednak wtryski sie brudzą )-wyczyscilem tez silniczek krokowy i jest super.
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 08, 2008, 10:32:56 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
pawlack, jak nie pomoże to wpadasz do mnie jednego popołudnia i się mu przyjżymy  :mrgreen:
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 09, 2008, 14:12:30 pm »

Sebaaa

  • Gość
Chłopaki a jesli dzieje sie podobnie tzn sprzegło obroty spadaja do jakichs 500 i powoli gasnie ?? i dzieje sie to na gazie. Filterek gazu ? swiece ?

1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 09, 2008, 23:29:32 pm »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
no matucha chyba jednak będę musiał się do Ciebie uśmiechnąć z tą diagnozą, niby układ się przeczyścił, obroty się ustabilizowały, zniknęło szarpanie przy przyśpieszaniu, jednak dzisiaj znowu zaczął gasnąć sam z siebie przy wrzuceniu biegu jałowego, więc sam już nie wiem co to może być:/ Oczywiście jak zgaśnie to po przekręceniu kluczyka zapala na dotyk. Zaznaczę, że zjechałem już cały bak i nadal uparcie jeżdżę na samej benzynie w nadziei, że to coś zmieni, ale coraz bardziej w to wątpię:/
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 13, 2009, 16:26:17 pm »

tomezz

  • Gość
Czy rozwiazales juz problem z gasnieciem na benzynie ?

Ja mam podobny problem i szukam przyczyny. Swiece, przewody i krokowiec juz zmienilem, podlaczylem go do komputera i wszystkie czujniki wydaja sie dzialac. Jedynie co mnie niepokoi to strasznie poszarpany ksztalt lambdy na benzynie.

1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 13, 2009, 21:59:28 pm »

tomezz

  • Gość
Cisnienie paliwa bylo sprawdzane i jest ok - tak przynajmniej mowi mechanik. Ja mam objaw taki, ze jak na zimnym przygazuje go do 3000 obrotow i puszcze gaz to spadaja obroty do 700, silnik zadrzy i zwykle podniosa sie do 1100 by opasc na te 950. Czasem jednak nie da rady sie podniesc i zgasnie...

Wymienie jeszcze swiece na inne bo mam iskre gaz, i moze to jest przyczyna.

1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 13, 2009, 22:15:50 pm »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
U mnie objaw był zupełnie inny. Mi po prostu gasł, nie było jakiś spadków obrotów czy drgań silnika. Skoro mechanik mówi, że pompa jest ok to jej nie tykaj:) A jaki to jest dokładnie silnik i czy auto ma gaz?
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 13, 2009, 22:25:40 pm »

tomezz

  • Gość
Silnik 1.6GSI. Gaz to instalacja bingo z komputerem. Komputer nie zglasza zadnego kodu bledu. Po podlaczeniu laptopa do komputera od gazu przebieg sondy lambda na paliwie jest strasznie poszarpany i nierowny dlatego wyminilem krokowca ale to nie pomoglo.

W zimie gasl tez podczas przejscia z paliwa na gaz. Troche to poprawilem zwiekszajac czas nakladania sie faz oraz wstepnym otwarciem krokowca od gazu i zwiekszeniem temperatury przelaczenia ale przypuszczam ze to sa dwa rozne problemy.

Przebieg nie az taki duzy bo 110kkm.

To co mi przychodzi do glowy do przetestowania to srodek STP do czysczenia wtryskow i swiece zamiast iskier to NGK.

1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 13, 2009, 22:58:57 pm »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
Środek STP do czyszczenia wtryskiwaczy jak najbardziej polecam, na bank nie zaszkodzi:) Jeśli chodzi o świece to miałem na początku Iskra FE85PS GAZ i miałem na nich ciągłe strzały gazu, zmieniłem je na NGK BP7ES, zmniejszyłem odstęp na 0,6 mm i problem jak ręką odjął:) Sprawdź może jeszcze omomierzem czujnik temp. powietrza i płynu chłodzącego (przy 20 stopniach celsjusza powinny mieć oporność około 3,5 KOM, a przy 25 okolo 2,8 KOM) Może któryś z tych czujników wariuje i ECM nie umie ustawić poprawnej dawki paliwa. Spróbuj jeszcze zrobić reset komputera i czy po zmianie krokowca dokonałeś jego kalibracji?
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.