polofix, no to obalę to co powiedziałeś. Gdyby szwankowała lambda to wyskakiwałby błąd na prawie 100%, poza tym auto by raczej nie gasło. Odnośnie kłopotów z ciśnieniem to akurat tak się składa, że ciśnienie przy wszystkich obrotach jest stałe, a ilość mieszanki zależy od czasu otwarcia wtryskiwacza. Jeśli jeden wtryskiwacz jest walnięty z racji jak to wszystkich uświadomił kolega Multec mamy wtrysk półsekwencyjny, to na którąś parę cylindrów dostaniesz o połowę uboższą mieszankę. Jeśli chodzi o TPS, to tutaj jest raczej problem z przyspieszaniem. Na wolnych obrotach i tak daje sygnał 0V.
pawlack, żeby sprawdzić zasilanie pompy, to musisz wyjąć koło, tam masz pokrywę przykręconą i pod tym plastikowe łącze. Miernikiem sprawdzasz napięcie na tym przewodzie.
Żeby sprawdzić wtryskiwacz musiałbyś je odkręcić, załączyć na stałę pompę paliwa i pod sprawdzany wtryskiwacz podłączyć prąd z akumulatora. Jak poleci paliwo to wszystko ok. Ale to jest problemowe.
Łatwiej wyjąć wtyczkę i sprawdzić opór na wtryskiwaczu. Powinien być ok. 12 Ohm. I poziom zasilania wtryskiwacza. Wyjmujesz przekaźnik pompy paliwa i sprawdzasz pomiędzy nóżką opisaną 30 a masą gdzieś na aucie. Możesz to zrobić przed sprawdzaniem kostki z tyłu auta.
Dla sprawdzenia wydajności pompy paliwa odkręcasz wąż idący do listwy wtryskowej i pompa chodząc 30 ekund musiałaby Ci wtłoczyć do naczynia jakieś 0,75 dm^3.
Czujnik ciśnienia bezwzględnego - sprawdasz zasilanie. Powinno wynosić od 5-5,2V
[ Dodano: 07 Wrz 2008 20:26 ]
No i przy czujniku możesz jeszcze sprawdzić sygnał na wyjściu przy odłączonym przewodzie. Powinien być taki sam jak poziom zasilania.