Autor Wątek: silnik po remoncie jakiś słaby  (Przeczytany 2779 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

silnik po remoncie jakiś słaby
« dnia: Wrzesień 16, 2008, 21:06:39 pm »

WKLIW

  • Gość
jakiś miesiąc temu wsadziłem do poldka inny silnik. Silnik który włożyłem miał przebieg około 65000km jeździł tylko na benzynie. Przed włożeniem został rozebrany na drobny mak (miał obróconą panewkę dlatego kiedyś był wyjęty z innego auta) . Zrobiłem szlif wału zmieniłem panewki ( wszystkie) pomierzyłem wałek rozrządu wszystko było w normie. tłoki w cylindrach tez miały luz niewielki ślady zużycie prawie żadne,  żadnego "grzyba" na cylindrach  rys itp profilaktycznie wymieniłem pierścienie ( zamontowałem jakieś prina łódź) wymieniłem pompę oleju  wymieniłem wszystkie zawory uszczelniacze zaworowe zaworki dotarłem  zalałem na noc naftą przecieków nie było. Silnik poszedł do auta zrobiłem nim około 500km po czym pojechałem na regulacje instalacji lpg. Zrobiłem kolejne 3500 km i zacząłem jeździć normalnie i widzę że  silnik zachowuje się dziwnie, na niskich obrotach ciągnie ładnie (o wiele lepiej niż poprzedni oba silniki to  AB ) ale na wysokich jest tragedia  jest porostu słabszy niż poprzednik który miał nabite 200 000km. Pod górki tez idzie słabiej ( robię często tą samą trasę wiec mam dobre porównanie)  z przyczepką tez ma problemy ciężko osiągnąć na pusto 130 km/h  z dużym bólem 140. z przyczepką nie daje rady 110. Poprostu brakuje mu mocy. Co go może boleć ??  Regulacja zapłon lpg?? a może coś innego ?
jutro pomierze jeszcze ciśnienia w cylindrach. ale raczej powiny być ok  silnik nie bierze ani kropli oleju chodzi dość dobrze choć dosyć nierówno na wolnych obrotach nie jakoś bardzo ale lekko nim targa i jeden zawór wydechowy klepie jak bym go nie ustawił nawet na mniejszy luz próbowałem.

silnik po remoncie jakiś słaby
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 16, 2008, 21:26:09 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2963
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
moze za scisle zaworki. albo zaplon za wczesny. ja na przyspieszonym zaplonie osiagnalem jadac sam tylko 120km/h
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

silnik po remoncie jakiś słaby
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 16, 2008, 22:13:23 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Poza tym że zastosowałeś najgorszą markę pierścieni (kiedyś w poprzedni silniku zrobiłem aż 1000 km i pierścienie się wytarły  :!:  :!:  :!: ), to ja bym szukał problemu w regulacjach.
Może o być wina zapłonu, na przykład możesz mieć coś nie halo z przyśpieszeniem zapłonu - czy wężyk jest dobrze podłączony i czy nie jest gdzieś zgnieciony, mam na myśli ten między aparatem, a gaźnikiem.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

silnik po remoncie jakiś słaby
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 16, 2008, 22:48:37 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
sprawdź podstawy czasem człowiek na banale potrafi się męczyć przerwa na świecach może za uboga mieszanka może źle wyregulowane zawory zapłon ?  może coś z filtrem powietrza i jego dolotem ja kiedyś znalazłem szmatę w termostacie nie wiem jak ona się tam znalazła ale była  :mrgreen:

silnik po remoncie jakiś słaby
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 17, 2008, 09:58:10 am »

WKLIW

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Może o być wina zapłonu, na przykład możesz mieć coś nie halo z przyśpieszeniem zapłonu - czy wężyk jest dobrze podłączony i czy nie jest gdzieś zgnieciony, mam na myśli ten między aparatem, a gaźnikiem.
_________________

wężyk sprawdzony i jest ok  jak  go wkręcam  na obroty to widać jak podciąga tą dzwigienke.  Spróbuje dziś ustawić zapłon "na słuch" może ten silnik nie lubi fabrycznych ustawień :D Dziś jeszcze uruchomie NoPb i zobacze czy bedzie z nim ten sam problem

silnik po remoncie jakiś słaby
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 21, 2008, 23:58:35 pm »

Grzesiek

  • Gość
Może sprawdź czy nie łapie lewego powietrza a może to głupie co powiedziałem.... :| A może jednak

silnik po remoncie jakiś słaby
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 26, 2008, 00:27:30 am »

Logan

  • Gość
albo popychacze sie nie napełniły

silnik po remoncie jakiś słaby
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 26, 2008, 12:15:10 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
WKLIW i jak tam, zatrybiło coś czy jak :?:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja